april 20, 2024, 10:58:15 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turboroadster -Snekkermesteren selger bilen med 500+hk boblemotor.  (Lest 584869 ganger)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #330 på: mars 15, 2011, 00:54:05 am »

sprayboksane i garasjen har overlevd tempratur nermare 30minus i vinter, funkar fortsatt dei..?
men "forfryst" maling e sikkert ikkje noko for shiown shain bruk men finner vel alltid eit bruksområde for sånt uansett Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #331 på: mars 15, 2011, 14:39:38 pm »

Ingen problem. Kjøper bare alt nytt. Eller parkerer prosjektet hos en lakkerer.. Uansett, ingen problem. Men tar ikke sjansen på noe.
Det må være noe dritt å få slipp & nedsenk & rust og slikt etter 6 måneder...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #332 på: mars 21, 2011, 09:47:56 am »

Da har jeg fått alle dekk og felger i hus. Skal sette dem på i kveld, montere på bilen, og slippe den ned for første gang siden jeg kjøpte den. Blir spennende å se sammen med skjermer og senking...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #333 på: mars 21, 2011, 10:50:14 am »

Vi gleder oss veldig til bilder!  Gliser
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #334 på: mars 21, 2011, 20:49:15 pm »

..og her var det bilder.. Mørkt, og mobilkamera, men i hvertfall bilder...
Tror høyden ble bra bak, ett hakk på indre. Fremme er vanskelig å si, mangler en del vekt som bensin, interiør, batteri, frontlykter, ruter etc. Men er senket med Kerscher 060.
Forstår ikke dette med rulleomkrets og +/-5%... Bilen er registrert med de to dekkene som er avbildet sammen. Det skiller 7.8% på rulleomkretsen..
235/60-15 og 195/60-15 Men så lenge det er +/-5% kan det gjerne være 10% forskjell mellom fremme og bak?


* klaring1.jpg (134.84 KB, 800x549 - vist 427 ganger.)

* klaring2.jpg (127.78 KB, 800x479 - vist 440 ganger.)

* klaring3.jpg (141.46 KB, 800x533 - vist 482 ganger.)

* klaring4.jpg (142.93 KB, 800x533 - vist 380 ganger.)
« Siste redigering: mars 21, 2011, 21:20:18 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #335 på: mars 23, 2011, 00:33:44 am »

Vart liksom heilt noko anna utan firkanta frontlykter!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #336 på: mars 23, 2011, 14:20:10 pm »

ja.. ser det nå... Liker liksom boble og da kan d gjerne likne på en?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #337 på: mars 24, 2011, 08:43:23 am »

Da fikk jeg montert bensinpumpa og planlagt feste til filteret. Valgte reservehjulsbrønnen, da er det rett under tanknivå og lett å komme til.


* bensinpumpe1.jpg (61.23 KB, 800x666 - vist 320 ganger.)

* bensinpumpe2.jpg (70.68 KB, 800x564 - vist 286 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #338 på: mars 24, 2011, 23:00:32 pm »

Etter å ha sovet på løsningen "festing av bensinfilter/regulator", (Kom plutselig på at FK kan rotere lokket/festet 180 grader, og da stemmer retningen på inn/utganger 100%) fikk jeg gjort det ferdig i dag + montert stag mellom støtdempertårnene.  Kult
Begynte med noe aluminiums skrot for festebrakett, og lagde to messing overganger fra 6 til 8mm bensinslange.
Måtte bruke skrotdeler der og, så den ene måtte jeg dreie av en sveisepistol del  Hemmelig, og den andre loddet jeg sammen av en møbelskrue  Tvilende og et messingrør... Trykktestet loddingen med 8kg trykk i kopp med vann etterpå. Ingen bobler, da er loddinga god som gull  Blunker


* bensin1.jpg (105.48 KB, 800x533 - vist 283 ganger.)

* bensin2.jpg (65.88 KB, 800x533 - vist 295 ganger.)

* bensin3.jpg (80.32 KB, 800x533 - vist 280 ganger.)

* bensin4.jpg (85.29 KB, 800x533 - vist 290 ganger.)

* bensin5.jpg (82.51 KB, 800x533 - vist 285 ganger.)

* bensin6.jpg (76.58 KB, 800x533 - vist 288 ganger.)
« Siste redigering: mars 24, 2011, 23:06:05 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #339 på: mars 25, 2011, 22:31:55 pm »

eg har regulator som er beregnet for forgasser og turbo. den har vakum/trykk inntak på regulator.. så den gir litt høgere bensin trykk ved ladetrykk. så du ikke tømmer flotør huse i gasser... ( det har skjedd på mine turbo gasser bygg) ... du kan få den for selvkost om du sko føle tu trenge den formula:) e3g bruker den ikke.Glad

 Gliser Gliser Gliser
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #340 på: mars 27, 2011, 00:08:01 am »

Det blir vel ikke problem med mitt sugeoppsett?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

turboboble
Nybegynner
*
Innlegg: 23
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #341 på: mars 27, 2011, 10:16:30 am »

artig å se på prosjekte ditt Glad.lærer meg mye på det du holder på med.blir knall den bila med turbo.jeg også holder på med boble med turbo.
Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #342 på: mars 27, 2011, 13:06:48 pm »

Det blir vel ikke problem med mitt sugeoppsett?

motoren suger en del meir ved ladetrykk.. så du kan få prøblem at du ikke har nok bensin trykk til og holde nok bensin i flotør kammer.

min er faring er at trykke på bensin tilførsel inn i gasser må opp ved lade trykk. har eg kjørt jamt trykk så trykke våre for for høgt ved vanlig kjøring så holde det ved store på drag.. sette du trykk slik det skal ved gassere så kan du suge tom gasser og få for lite bensin ved gode laaange på drag... og lite bensin ved ladetrykk vil me kje ha.

men  ikke sikkert dette blir noge problem for deg...det vil du finne ut etter hvert:)
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #343 på: mars 27, 2011, 14:02:29 pm »

Fikk en syyyk ide...
Hva med å lage en catchtank koblet til flottørkammeret? Bore hull inn til kammeret, koble sammen med en 10mm slange.
Så setter du tanken på samme nivå. Best å sette tanken liggende, så får du mest volum pr. høydemillimeter...
Da oppnår du å fylle både flottørkammer og ekstra tank under normal bruk, og du bruke fra begge kammer om gjennomstrømning i nåla blir for liten?


* weber_10mod.jpg (135.23 KB, 676x694 - vist 279 ganger.)
« Siste redigering: mars 27, 2011, 14:41:32 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #344 på: mars 27, 2011, 14:27:51 pm »

Hadde problemer med kalippere som tok i felgene fremme. De fleste mente jeg burde slipe i kalipperen, men jeg fikk meg ikke til å gjøre det..
Biltema hadde 3mm spacere, så jeg freste ut litt i hullmønsteret, og dreide ut litt i senter + lagde radius, så spacerne sitter perfekt uten kast..
Det ble akkurat passelig, nå har jeg gode 2mm klaring.
Skulle gjenge opp noen M8 til tankfestene, men hadde bare gjengetappen, og vondt å komme til.
Løsningen ble 9mm pipe med 1/4" feste og en unbrakonøkkel. (Syntes jeg var smart da Glad )
Og denne uka vil jeg montere Heavy Duty gasswire, da jeg tror den vil strammes ofte.
Og jeg bruker spill ny KEP Stage 2 med kuschlock, da cløtsjen jeg skulle bruke ble lånt bort...


* spacer.jpg (63.62 KB, 800x466 - vist 281 ganger.)

* gasswire.jpg (59.82 KB, 800x445 - vist 270 ganger.)

* gjengevinne.jpg (24.13 KB, 800x150 - vist 294 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #345 på: mars 27, 2011, 16:15:14 pm »

Er vel noko sånt her du treng;

http://www.demon-tweeks.co.uk/Product.do?method=view&n=1540&g=2417&utm_source=Google&utm_medium=Base&utm_campaign=Motorsport

må passa godt sidan den er "Designed specifically for competition engines"  Gliser

Muli den her e bedre: http://www.demon-tweeks.co.uk/Motorsport/Fuel_System/Fuel_Pressure_Regulators/Malpassi_Fuel_Pressure_Regulator_For_Turbo_Carburettor_/1540/2429

men kanskje da hadde godt fint med ein catchtank rett på flottørkammeret? solenge du passar på å bruka opp innholdet før den vert full:) men da e vel kje noko problem fø deg. men vil ikkje dyso stenga før du får fyllt i ein sånn tank då? med mindre du legger toppen av tanken under/på linja med toppen av flottørkammeret?
« Siste redigering: mars 27, 2011, 16:17:59 pm av Tistlo » Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #346 på: mars 27, 2011, 16:24:19 pm »

en egen tank direkte på flotør hus på gasser...vil neppe fungere blir volum i ekstra tank større en i gasser vil den fylle huse gasser slik den flyter over... alt er lettere med regulator beregnet for turbo forgasser oppsett..

prøv først om det vil bli problem for deg og ditt oppsett!!
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #347 på: mars 28, 2011, 10:57:37 am »

Kunne og hatt nivåbryter som legger tenninga til jord ved tomt kammer, så du ikke ødelegger maskinen.  Øyerulling
Men Tistlo, det er essensielt at nivå matcher mpå begge kammer. Og at dimensjon på rør er stor nok til rask overføring.
Men jeg prøver Jalokey sitt råd først. (Dont fix it if it isn`t broken)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #348 på: mars 28, 2011, 19:11:30 pm »

Fikk to sett shaved doors handles sett fra streetdesign. Det var no` drit. Alt for svake.
Har nå bestilt ett sett med 60LB på ebay, regner med de skal være sterke nok.


* barberte-dorer.jpg (20.9 KB, 500x375 - vist 309 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #349 på: april 06, 2011, 17:19:52 pm »

Hvilken farge bør den ha? Har tenkt mye og lenge.. Så en reklame på tv her en dag.. med 70 talls grafikk..
Har en ide om "Formula Vee orange" med svarte detaljer, og gradert mørkebrun til beige grafikk i 70 talls Dizco stil...
Går liksom litt vekk fra Hvit...


* 1970a.jpg (24.95 KB, 250x269 - vist 249 ganger.)

* 1970b.jpg (55.17 KB, 470x489 - vist 202 ganger.)

* 1970c.jpg (87.38 KB, 500x500 - vist 227 ganger.)

* 1970d.jpg (28.61 KB, 480x349 - vist 248 ganger.)

* 1970e.jpg (20.88 KB, 450x300 - vist 245 ganger.)
« Siste redigering: april 06, 2011, 17:51:52 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #350 på: april 06, 2011, 17:35:39 pm »

Montert Spezial gasswirerør (Bremserør i stål) og 15ft wire fra EMPI

* gasswire.jpg (93.94 KB. 800x533 - vist 321 ganger.)



Oljefilter (med kjøler og vifte over girkassen)

* oljefilter.jpg (119.49 KB. 800x533 - vist 360 ganger.)



Lagde større plass til veivhusventilasjonsfilterne
(Takk for tips Herbie)

* lufting.jpg (55.09 KB. 800x533 - vist 315 ganger.)



Tok inn og ut maskin maaange ganger og sentrerte cluctchen ditto, før jeg fant ut at ringen på trykkplata har en mm mindre hull enn føringen den skal over på girkassen... Så den tok jeg av...

* clutchring.jpg (74.69 KB. 800x533 - vist 255 ganger.)



Og oppgraderte de rustne boltene i 8.8 kvalitet til 12.9 (Stage 2 trykkplate)

* cluchtbolt.jpg (61.21 KB. 800x478 - vist 248 ganger.)



Velteburet godt sikret, har 10mm(!) aluminiumplate under gulvet..

* velteboyle.jpg (63.05 KB. 800x533 - vist 274 ganger.)

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4053
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #351 på: april 06, 2011, 18:21:55 pm »

God stil med 70 talls grafik!  Gliser
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #352 på: april 06, 2011, 21:46:34 pm »

Hva med to sammenbygde surfebrett i stedet for tak?  Øyerulling Godt nedtrukket over frontruta, hviler på veltebøylen?
Wire fra vridbare surfestyrefinner til styreaksel  Osteaktig
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #353 på: april 07, 2011, 07:48:37 am »

Meget tøft!.
Btw: hvor fikk du dem 12.9 boltane?
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #354 på: april 07, 2011, 08:44:07 am »

 Her har du 70 talls voksduk "look" på en S2000. Glad


* 55148_10150098484671352_569896351_7842187_4402699_o.jpg (87.13 KB, 1024x683 - vist 274 ganger.)

* 55148_10150098484681352_569896351_7842188_5897688_o.jpg (104.85 KB, 1024x683 - vist 304 ganger.)
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #355 på: april 08, 2011, 16:22:03 pm »

Meget tøft!.
Btw: hvor fikk du dem 12.9 boltane?
Bufab, men tror "alle" jernvare har dem.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #356 på: april 08, 2011, 16:24:06 pm »

Her har du 70 talls voksduk "look" på en S2000. Glad
Ja, tenker gjerne sånne farger men enklere grafikk. Myye enklere. Vi bruker liksom mindre syre nå enn på 70 tallet..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #357 på: april 08, 2011, 16:38:51 pm »

Kjøpte 7x1,5mm2 tilhengerkontaktkabel på Biltema, og sikringsboks.
Tenkte det var greit til å samle alt ekstrautstyret i , turteller/turbotrykk/oljetrykk/oljetemp/lambda/eksostemp/oljekjølervifte etc...
Har strukket denne fra motorom til sikringsboksen.


* 7leder.jpg (50.47 KB, 800x533 - vist 258 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #358 på: april 08, 2011, 16:43:34 pm »

Mulig jeg tenkt feil her.. men er det ikke samme trykkplate på KEP stage2 som brukes til både gammelt og nytt utløserlager, med unntak av at på det nye skal det ikke være ring på trykkplata?
Ser slik ut på bildene og? Kassen er fra 1998 og jeg har brukt det nyeste lageret. Er det ikke bare å fjerne ringen og sette det på???
Jeg bruker det nederste oppsettet...


* 198001HE.jpg (107.94 KB, 600x528 - vist 220 ganger.)

* 198001HL.jpg (112.02 KB, 600x519 - vist 245 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #359 på: april 08, 2011, 16:48:22 pm »

Nå skal helgen brukes til elektrisk. Mange like svarte ledninger som må vaskes rene før jeg finner rette fargekoden. Noen som vet hvilke av koblingskjema som er til 1302? rammenummeret begynner på 111.
Trodde det var denne, http://www.1302super.com/page19.html men kan ikke se kupevifta noen plass...
EDIT: Tok bilde av lysbryteren med alle fargede ledninger, og en røys bak og lette etter rette skjema. Da valgte jeg dette:
Det stemmer på en prikk, bortsett fra at jeg fjerner ca. 10 funksjoner som defrostervifte og bryter, varmetråder i bakruta og bryter, lys i taket, brytere i dørene, choke, pilot jet, warning buzzer ++ (mangler liksom tak og bakvindu og originalgasser..)


* wiring-turbo-roadster.jpg (147.7 KB, 800x645 - vist 246 ganger.)
« Siste redigering: april 08, 2011, 18:31:25 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!