mars 28, 2024, 16:31:07 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turboroadster -Snekkermesteren selger bilen med 500+hk boblemotor.  (Lest 581048 ganger)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #360 på: april 08, 2011, 18:23:31 pm »

her finner du koblingsjema: http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiringt1.php trur den som heiter 1971 super beetle only skal stemma
 
Er det ikkje sånn att den clutchen kan brukast på båe typer? sånn att du kan ta av den ringen om du har ny clutch med styring og bruka den om du har gammal utan styring.

ps; 70tals farge kan fort verta skamstilig! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #361 på: april 08, 2011, 18:30:26 pm »

Heisan
Det skjema er feil. Fant det rette som beskrevet i forrige innlegg.
ja, det var det jeg håpet på.. Jeg tar sjansen på clutschen.
Ja, ternker litt på 70 talls stil ja.. Har noe på gang med et lakkeringsfirma.. prøver å få dem til å se dette som et reklameobjekt de gjerne kan gi godt prisavslag på mot reklame..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #362 på: juni 06, 2011, 22:53:17 pm »

Ja, har jobbet litt på bilen, men oppdatert mindre  Blunker
Har grublet leeeenge på popout dører, så de går opp med fjernkontroll. Det var vanskelig, men nå virker det bra.
Slik løste jeg det, måtte lage spesielle braketter så alt fikk plass i døra:

* popup.jpg (143.69 KB. 1000x800 - vist 339 ganger.)


Og så hadde jeg en utfordring med forgasser og turbo som stakk opp over motorluka.
Regner med turboen kan bli rødglødende, så sikret den med hjemmelagd varmeskjold i 2mm 316 plate.
Lot det være en del klaring til glassfiber og lexan, så får jeg holde det under oppsikt i begynnelsen..
Sånn ser det ut foreløpig:

* lexan-montert.jpg (108.61 KB. 1000x600 - vist 339 ganger.)


* lexan-varmeskjold.jpg (127.31 KB. 1000x667 - vist 316 ganger.)


* lexan3.jpg (117.48 KB. 1000x667 - vist 333 ganger.)

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #363 på: juni 06, 2011, 23:08:43 pm »

Og nå har jeg koplet opp 95% elektrisk, mangler kun å koble til lys, alle ekstrainstrumenter og bensinpumpa. Tenkte å montere bilen sammen i helgen for å gjøre den kjørbar, så jeg kan teste drivverket, bremser, styring og eventuelle lekkasjer før jeg går videre. Betaler full forsikring, så tar sjansen på å kjøre den inne på privat område som er sperret med låst bom.
Så når bilen er i orden teknisk, leier jeg inn en proff-lakkerer som konsulent en time, til å gå over bilen å komme med råd til rette produkter og arbeidsteknikk/metode. Så når jeg er ferdig med grunnarbeidet, skaffer jeg pengene som er nødvendige for å få bilen lakkert. Ser for meg Formula Vee må selges for å bidra med finansene...

Ellers har jeg plukket 1915 ned til longblock, og sendt den til Andersen Racing for ombygging til turbo. Han tar full overhaling, og kontrollerer at alt er i orden. Håper det er nok å bytte til turbokam og ta ut i forbrenningskammeret for å senke komp, men mistenker at vippestellet bør byttes.
Har fått en fin pris på jobben, og avtalt kr. 1.000.- i frakt tur/retur med en som kjører forbi.

Planen er å prøve å få godkjent bilen med 1584cc turbo bremset til 96hk, og senere kjøpe inn karscher bremsesett så jeg kan prøve å få godkjent 1915 med 160hk. Tror dette er fornuftige oppsett, da effekten på både 1600 og 1915 ligger tett oppunder det som er optimalt uttak i forhold til driftsikkerheten.
(Tror 1915 turbo oppsettet skal klare 180hk på maks, da det er det samme som står i 200sx.)
« Siste redigering: juni 06, 2011, 23:17:39 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #364 på: juni 07, 2011, 00:00:25 am »

artig å se du er på'n igjen med galne ideer Glad  Lykke til med turbobygget, helse og bil ...
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #365 på: juni 07, 2011, 00:07:59 am »

Takk takk. Koser meg nå jeg  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #366 på: juni 07, 2011, 06:22:47 am »

Skam fett!
Lykke til videre.  Glad
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #367 på: juni 07, 2011, 23:52:23 pm »

Har prøvemontert noen instrumenter og polstring, og lagd bryterpanel for å skjule hull for stereoanlegg.
Speedo er bare en markup, har et på hylla som går til 220kmt....

* instrumenter-2.jpg (129.5 KB. 1000x667 - vist 291 ganger.)


* instrumenter-1.jpg (119.72 KB. 1000x667 - vist 358 ganger.)


..og siden jeg er en tulling allikevel, holder jeg på å lage elektrisk justering/åpning av motorluke/spoiler. Har kjøpt inn 3 stk lineære aktuatorer med samlet løftekraft 1200nm. Disse styres av 2 stk 3 polede brytere og venderele for å styre individuelt opp/ned i fremre og bakre kant.

* instrumenter-3.jpg (104.07 KB. 1000x667 - vist 361 ganger.)

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #368 på: juni 07, 2011, 23:56:58 pm »

 Gliser Gliser
vert ein spesiell doning, den her tilslutt
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #369 på: juni 08, 2011, 00:03:38 am »

veeeldig speziel. Nå er jeg veeeeldig trøtt. Guten nacht!
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #370 på: juni 11, 2011, 21:35:42 pm »

Fikk satt i stand drivverk, bremser, bensin og nok elektrisk til å kjøre bilen i dag.

* provetur3.jpg (143.09 KB. 1000x667 - vist 431 ganger.)



Bilen ser høy ut, men når jeg satte foten på fronten og la på ca. 60kg, datt bilen rundt 8cm ned.

* provetur2.jpg (149.01 KB. 1000x667 - vist 422 ganger.)



Av en eller annen merkelig grunn virker det som det er negativ camber på denne, med IRS? Har sluppet ett hakk inne.

* provetur1.jpg (148.42 KB. 1000x667 - vist 425 ganger.)


Det røykte MYE når jeg prøvde å gi gass.. kan ikke se hvor all olja skal komme fra. Har oljevarmet innsug, men sjekket inni og det var ingen lekkasjer/helt tørt. Har en mistanke om det er noe galt med oljetettingen til turboen, men alt er helt nytt, og jeg har spesialtetning for sugeoppsettet.
Men motoren startet med en gang, og den går veldig pent og jevnt med den WBX tenninga.

* provetur4.jpg (138.51 KB. 1000x667 - vist 285 ganger.)


Fikk noen ubehagelige overraskelser under "shake down" i dag. Begge bakhjulsopphenga bråkte og knaste høyt. Sjekket dette nærmere, og fant ut jeg må bytte begge bakhjulslagrene. Disse er bestilt hos Unneberg i dag.
Videre begynte tanken å lekke bensin... Har hatt nok arbeid med den, rengjort og spylt og blåst og malt. Har bestilt ny tank for 1302/03 insprøytning hos unneberg i dag, så har jeg retur hvis jeg trenger det senere til sprut.
Men clutch, bremser, styring og sittestilling kjentes bra ut. Litt tung på pedalene, stage 2 og kraftige fjører på gasspjeldet.
Fikk ikke testet gassrespons, ved pådrag fyltes motoren med olje. (Røyk og spetakkel) Enten som sagt oljetetting på turbo, eller ventilstyringer dårlige?

« Siste redigering: juni 11, 2011, 21:47:20 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #371 på: juni 11, 2011, 23:23:11 pm »

Gratulerer, dette blir digg!
Blir den med på røde skilter til bore?
Loggført

Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #372 på: juni 12, 2011, 07:58:04 am »

Sweet!
Jeg havde også noget negativ camber på min 72 modell fastback. Bliver vel det uanset når du senker tror jeg?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #373 på: juni 12, 2011, 09:32:57 am »

Gratulerer, dette blir digg!
Blir den med på røde skilter til bore?
nei, det tviler jeg på. Jeg får ikke, tak i delene fort nok, og jeg tror ikke jeg kunne kjørt med den motoren heller. Har et problem nå hvis motor ryker, for jeg tviler på at jeg får strupet ned 1915 turbo til 96hk...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #374 på: juni 15, 2011, 13:25:59 pm »

Da har jeg fått pris fra flere hold på bremser, og det billigste blir å kjøpe direkte fra kerscher, hvis jeg kan ta totalsum med frakt og gange med 1,25. Kommer det toll i tillegg? Ser i hvertfall da ut til å havne på kr. 14.700.-

Er i dialog med BT denne uka vedrørende godkjenning for 160hk, ber dem anbefale bremseoppsett. Er lovet tilbakemelding i dag.
Hvis det åpning for det, er jeg gal nok til å bruke 15.000 på bremser å gå for 160hk effektuttak på 1915 turbo.
Da har jeg bil som klarer å dra combicampen opp Rennfast tunnellene, uten at jeg trenger å ligge på tynegrensa.  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #375 på: juni 15, 2011, 14:05:00 pm »

vil påstå man er vel så gal om man kjører en gammel boble med trommelbremser og 160 hk Blunker
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #376 på: juni 15, 2011, 16:57:57 pm »

Hvorfor har "alle" turboen så høyt oppe i motorrommet hvor motoren skal hente lufta den skal "kjøle" motoren med...  Øyerulling  Kjøle motor med varm luft  Øyerulling   Øyerulling   Øyerulling  

Leste på tuju tror jeg det var at disse grenrørene med turbo så langt opp hadde teksten "not for road use " av ikke bare en´ grunn, men av TO grunner. Den første er jo som alle usa-trimdeler at produsent ikke vil gå god for bruk av deler på vei pga. eventuelle krav (det skjønner vi jo med tilstandene i USA , ja i Norge etterhvert oxo..) , men den andre grunnen er at det rett og slett ikke er veldig lurt å kjøre med en 1000 grader + varm turbo inne i et forholsvis tett motor rom like ved vifta som kjøler motor..  Øyerulling  Hvorfor er det ikke flere som setter turbo UNDER kjøleplata? Er dette bare pga. at disse grenrørene er mye billigere? Jeg bare spør..  Hæ
« Siste redigering: juni 15, 2011, 17:09:50 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #377 på: juni 15, 2011, 17:37:36 pm »

Jærva: det er fordi det er lettest slik og har blitt gjort slik i alle år over there you know. Olje retur er også en grunn.

All vekt burde gå ned og fremover hvis man ønsker å gjøre noe med kjøreegenskapene. Med andre ord, turbogrenrøret fremov og opp (pga retur) ved siden av girkassen, trykkrør over girkassen og intercooler på den andre siden. Batteri osv osv frem.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #378 på: juni 15, 2011, 17:46:39 pm »

Jærva: det er fordi det er lettest slik og har blitt gjort slik i alle år over there you know. Olje retur er også en grunn.

All vekt burde gå ned og fremover hvis man ønsker å gjøre noe med kjøreegenskapene. Med andre ord, turbogrenrøret fremov og opp (pga retur) ved siden av girkassen, trykkrør over girkassen og intercooler på den andre siden. Batteri osv osv frem.

Vil det si at denne motoren har problemer med retur av olja ?


* Turbo-1.jpg (94.09 KB, 1000x667 - vist 448 ganger.)
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #379 på: juni 15, 2011, 18:05:27 pm »

Nei, turboen er akkurat høyt nok plassert til at du klarer å returnere oljen.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #380 på: juni 15, 2011, 18:27:39 pm »

Det funker flott hos meg hvertfall
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #381 på: juni 15, 2011, 19:41:50 pm »

Jærva: det er fordi det er lettest slik og har blitt gjort slik i alle år over there you know. Olje retur er også en grunn.

All vekt burde gå ned og fremover hvis man ønsker å gjøre noe med kjøreegenskapene. Med andre ord, turbogrenrøret fremov og opp (pga retur) ved siden av girkassen, trykkrør over girkassen og intercooler på den andre siden. Batteri osv osv frem.

Vil det si at denne motoren har problemer med retur av olja ?
Tror heller den har problem med å tre på slangen på trykksiden  Rekker tunge  Glad
« Siste redigering: juni 15, 2011, 20:00:46 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #382 på: juni 15, 2011, 19:48:39 pm »

Har fått bekreftelse fra BT i dag om at min løsning er det absolutt åpning for. Jeg får fremdeles ingen forhåndsgodkjenning, men er bedt om å dokumentere alt og søke det lokale BT. De var positive, og det er en fin jobb som jeg gleder meg til.
De trenger dokumentasjon som: Effektdokumentasjon, tuv på bremser og senkesettet (Alt er fra Kerscher m/papirer) material og sveisesertifikat på veltebøylen, dekkdimensjon/sporviddeøkning, den harde plaststolen og innfesting av denne, sikkerhetsbelter, motordeler skjermet godt nok, og vanlig eu kontroll.
Så nå har jeg bestilt:


* kerscher-fremme.jpg (31.97 KB, 500x412 - vist 226 ganger.)

* kerscher-bak.jpg (44.63 KB, 500x348 - vist 252 ganger.)
« Siste redigering: juni 15, 2011, 20:01:23 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #383 på: juni 15, 2011, 19:56:08 pm »

Hvorfor har "alle" turboen så høyt oppe i motorrommet hvor motoren skal hente lufta den skal "kjøle" motoren med...  Øyerulling  Kjøle motor med varm luft  Øyerulling   Øyerulling   Øyerulling  

Leste på tuju tror jeg det var at disse grenrørene med turbo så langt opp hadde teksten "not for road use " av ikke bare en´ grunn, men av TO grunner. Den første er jo som alle usa-trimdeler at produsent ikke vil gå god for bruk av deler på vei pga. eventuelle krav (det skjønner vi jo med tilstandene i USA , ja i Norge etterhvert oxo..) , men den andre grunnen er at det rett og slett ikke er veldig lurt å kjøre med en 1000 grader + varm turbo inne i et forholsvis tett motor rom like ved vifta som kjøler motor..  Øyerulling  Hvorfor er det ikke flere som setter turbo UNDER kjøleplata? Er dette bare pga. at disse grenrørene er mye billigere? Jeg bare spør..  Hæ
Varmen stiger jo oppover? Og mitt oppsett suger frisk luft utenfor motorrommet på venstre side, turboen slipper ut varmen i friskluft utenfor motorrommet på høyre side.
I tillegg er det 2x100mm kanalvifter hvor den ene forsyner undersiden av luftfilter, og den andre går rett i den originale vifta.
Og det er ekstra sump, stor oljekjøler med termostatstyrt vifte. Så tror ikke varmen vil bli det største problemet hos meg?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #384 på: juni 15, 2011, 20:45:37 pm »

Ser frambremse kittet så nokså likt ut org, eneste forskjell er ventilerte skiver?
Kanskje mulig å slippe unna med kun kittet bak vis en har skiver fremmer fra før av?

Klarer virkelig enda nettside firmaet ditt å finansiere boble hobbyen?  Gliser
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #385 på: juni 15, 2011, 21:14:27 pm »

Har fått bekreftelse fra BT i dag om at min løsning er det absolutt åpning for. Jeg får fremdeles ingen forhåndsgodkjenning, men er bedt om å dokumentere alt og søke det lokale BT. De var positive, og det er en fin jobb som jeg gleder meg til.
De trenger dokumentasjon som: Effektdokumentasjon, tuv på bremser og senkesettet (Alt er fra Kerscher m/papirer) material og sveisesertifikat på veltebøylen, dekkdimensjon/sporviddeøkning, den harde plaststolen og innfesting av denne, sikkerhetsbelter, motordeler skjermet godt nok, og vanlig eu kontroll.
Så nå har jeg bestilt:


gode nyheter.
Var samme svar jeg fikk, og så lenge du har en ryddig og grei dialog videre med dokumentasjon etc, bør dette gå glatt Glad
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #386 på: juni 16, 2011, 05:51:07 am »

Ser frambremse kittet så nokså likt ut org, eneste forskjell er ventilerte skiver?
Kanskje mulig å slippe unna med kun kittet bak vis en har skiver fremmer fra før av?

Klarer virkelig enda nettside firmaet ditt å finansiere boble hobbyen?  Gliser
Nei, glem det. Det finnes en mulighet for å skifte til kerscher fremme og bruke 19.05mm sylinder bak, og få godkjenning på 136hk med tuv.
Så er det min løsning, og så har jeg en til på lur for å få godkjent 200hk, men den vil jeg ikke uttale meg om.
Nettsidene klarer ikke å fullfinansiere nei.. Går ca. 30.000 i året fra nettsidene og 5.000 av månedslønna jevnt og trutt ut i turboroadster. Og da må jeg i tillegg selge formula vee for å lakkere tr.  Gliser
« Siste redigering: juni 16, 2011, 05:53:26 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #387 på: juni 16, 2011, 05:56:25 am »

Har fått bekreftelse fra BT i dag om at min løsning er det absolutt åpning for. Jeg får fremdeles ingen forhåndsgodkjenning, men er bedt om å dokumentere alt og søke det lokale BT. De var positive, og det er en fin jobb som jeg gleder meg til.
De trenger dokumentasjon som: Effektdokumentasjon, tuv på bremser og senkesettet (Alt er fra Kerscher m/papirer) material og sveisesertifikat på veltebøylen, dekkdimensjon/sporviddeøkning, den harde plaststolen og innfesting av denne, sikkerhetsbelter, motordeler skjermet godt nok, og vanlig eu kontroll.
Så nå har jeg bestilt:


gode nyheter.
Var samme svar jeg fikk, og så lenge du har en ryddig og grei dialog videre med dokumentasjon etc, bør dette gå glatt Glad
Ja, jeg føler en enorm lettelse nå, var litt usikker på hvordan dette ville ende.. Så i dag begynner jeg på søknadene. Lager ett samledokument som referer til de 5-6 sakene jeg vil prøve å få godkjent, lager en egen søknad pr. sakog refererer til vedlegg/dokumentasjon/bilder.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #388 på: juni 18, 2011, 10:13:06 am »

Som forberedelse til nye bremser, må håndbrekk wire endres litt.
Tok alt ut, og da var det greiest å fjerne håndbrekket så ikke gjengene i enden på wire ble skadet.
Når jeg sto med brekket i hånda (!) kjentes det lite "beafy" ut.. Så bestemte meg for å gi det en liten personlig touch, fikk og en ide til ny funksjon..
Tok en bit pom og et aluminiumsrør, 2 stk M10 settskruer og noen o-ringer.

* brekk1.jpg (125.9 KB. 1000x667 - vist 260 ganger.)


Dreide alurøret til passe dim og med spor for o-ringer.

* brekk2.jpg (131.08 KB. 1000x667 - vist 255 ganger.)


Dreide litt mønster i tuppen på pom, lagde tight fit til alurøret, og gjenget opp hullet til staget eksentrisk.
Grunnen til eksentrisk, er at nå kan jeg dreie knappen 90 grader og låse hådnbrekket i fri, så det blir av "fly-off" typen.  Gliser

* brekk3.jpg (92.02 KB. 1000x667 - vist 250 ganger.)


Montert i bil, ser litt feitere ut  Blunker

* brekk4.jpg (114.29 KB. 1000x667 - vist 278 ganger.)


« Siste redigering: juli 05, 2011, 10:44:18 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #389 på: juni 18, 2011, 10:20:21 am »

...og på alle mine tre bobler har plast beskyttelsen på bakre del av håndbrekkwire forsvunnet i det området hvor nedre feste til støtdemper er.
Dette resulterer i rust på stålet under, men det ligger heldivis en teflon slange innenfor som beskytter wire.
Men det ser stygt ut. Så jeg gjorde rent, sprøytet på Brunox, tredde på en krympestrømpe som elektrikere bruker, og varmet opp.
Det ble særdeles bra. Det beste er at du kan legge på flere lag om du ønsker mer beskyttelse.


* handbrekkwire1.jpg (134.99 KB, 1000x667 - vist 266 ganger.)

* handbrekkwire2.jpg (103.55 KB, 1000x667 - vist 260 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!