mars 29, 2024, 09:57:50 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turboroadster -Snekkermesteren selger bilen med 500+hk boblemotor.  (Lest 581158 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #390 på: juni 18, 2011, 10:28:01 am »

Har fått bekreftelse fra BT i dag om at min løsning er det absolutt åpning for. Jeg får fremdeles ingen forhåndsgodkjenning, men er bedt om å dokumentere alt og søke det lokale BT. De var positive, og det er en fin jobb som jeg gleder meg til.
De trenger dokumentasjon som: Effektdokumentasjon, tuv på bremser og senkesettet (Alt er fra Kerscher m/papirer) material og sveisesertifikat på veltebøylen, dekkdimensjon/sporviddeøkning, den harde plaststolen og innfesting av denne, sikkerhetsbelter, motordeler skjermet godt nok, og vanlig eu kontroll.
Så nå har jeg bestilt:


gode nyheter.
Var samme svar jeg fikk, og så lenge du har en ryddig og grei dialog videre med dokumentasjon etc, bør dette gå glatt Glad
Ja, jeg føler en enorm lettelse nå, var litt usikker på hvordan dette ville ende.. Så i dag begynner jeg på søknadene. Lager ett samledokument som referer til de 5-6 sakene jeg vil prøve å få godkjent, lager en egen søknad pr. sakog refererer til vedlegg/dokumentasjon/bilder.

Har sendt søknaden nå. Det ble mer omfattende enn tenkt... Ble ikke 5-6 saker, men 9. Og da har fjernet noe som jeg får ta neste år.
Her er lista:
1 Økning motoreffekt fra 78 til 160hk
2 Senking
3 Veltebøyle
4 Fjerning av utv.dørhåndtak
5 Bakdekk endres fra 235 til 295/50x15
6 Luftinntak på sidene
7 Skjerming av motordeler
8 Stoler
9 Avtagbart ratt
 Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #391 på: juni 18, 2011, 13:49:23 pm »

Dette må være den tøffeste tråden på hele forumet, fancy motor tråder og senka biler kan legge seg. Osteaktig
Her er det sprelsk, morsomt og utrolig originalt!

Forsto ikke helt hvordan du lagt den håndbrekk låseknappen men likte den godt!

Lykke til, gleder meg til å se denne ferdig! Gliser
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #392 på: juni 18, 2011, 13:54:27 pm »

Hva med å montere en oljekjøler framme i bilen med vifte, også lager du noen spjeld du kan åpne for å sende den varme luften inn i kupene i steden for ut ved hjula.. Blunker
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #393 på: juni 18, 2011, 19:32:03 pm »

Har nesten gjort det... Har satt oljekjøleren fast i "taket" rett over girkassen, med vifte. Blåseretning er nedenfra og opp.
Tanken er å ta dremelen, sage ut den firkanten, sette på et skyvespjeld og koble dette til det ene originale varmehåndtaket ved håndbrekket. Men bruker ikke tid på det nå, det blir en annet trinn  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #394 på: juni 18, 2011, 19:34:07 pm »

Dette må være den tøffeste tråden på hele forumet, fancy motor tråder og senka biler kan legge seg. Osteaktig
Her er det sprelsk, morsomt og utrolig originalt!

Forsto ikke helt hvordan du lagt den håndbrekk låseknappen men likte den godt!

Lykke til, gleder meg til å se denne ferdig! Gliser
Hjertelig takk for det. Venter spent på hva BT sier om alle sprell jeg har søkt om. Men jeg har i hvertfall søkt om alt, så da vet jeg hva jeg har å forholde meg til. Det er flere ting jeg kan leve uten, viktigste er motor, senk og veltebøylen. Men håper på mest mulig.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #395 på: juni 18, 2011, 19:44:31 pm »

Må ærlig innrømme at jeg synes roadstere ser ræv ut! Men denne funker! Det er ett eller annet med konseptet og galskapen bak som gjør at jeg vil se mer og oftere!

Gleder meg til å se på SCC!!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #396 på: juni 18, 2011, 19:48:42 pm »

Takk, men det blir nok SCC 2012 er jeg redd. Motorbyggeren er i syden, og har ikke åpnet pallen enda. Når han er ferdig med turbo-longblock, skal jeg flytte over alt fra markup motoren. Og få det til å virke... For ikke å snakke om at bilen enda ser ut som et vrak.
Meeen.. jeg har fremdeles 34 feriedager til gode på jobb, og jeg har god kredittverdighet i banken, så det kan plutselig skje noe...  Øyerulling
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #397 på: juni 22, 2011, 05:50:14 am »

Da har jeg avtale om sandblåsing av understell og de plassene på karrosseri det er fare for rust. Blir overmalt av sandblåser umiddelbart med 2k epoxy fra International.
Jeg ble rett og slett redd for mitt eget grunnarbeid, jeg vet dette kom i feil rekkefølge, og må nå demontere litt igjen.. Men har jeg brukt så mye penger, hadde jeg blitt lei meg om rusta slo igjennom etter ett år.
Så har jeg avtale på lakkering. Det blir bra lakkering, men uten lakkboks. Så er grunnarbeidet i orden før eventuell lakkering i boks en gang senere.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #398 på: juni 22, 2011, 21:27:19 pm »

Flott å se at du legger ned skikkelig grunnarbeid, ingenting mer irriterende enn rustblemmer som kommer frem etter noen år. Gliser
Gleder meg til å se denne neste bore treff!
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #399 på: juni 30, 2011, 20:34:54 pm »

Da har Kåre åpna motor.
Var omtrent som forventa. Veiv, lagre, stempler & motor generelt var i svært god stand.
Husk denne har vært en hardkjørt dailydriver siden 2009, har sikkert passert 30.000 km.
Loben og løfterne på Innsug 4 og 1 hadde fått litt bank, men dette hadde vi skifta uansett.
Nye stempelfjærer, alt blir demontert, rengjort og kontrollert.
Toppene blir sendt vekk til gjennomgang/service og det blir montert TCS-10 kam. (Engle)
TCS-10   284º   247º   0,392"    9,96   112º   Turbo cam; street and strip, good idle; low CR
Ellers er jo dette en god motor med skvalpeplate, rette drev, ekstra sump og 10mm pinnebolter.(feste topper)
Så denne 1915 skal få montert turbosettet på i løpet av sommerferien, satser på en prøvetur i slutten av Juli.   Blunker
« Siste redigering: juni 30, 2011, 20:38:46 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

sandvik996tt
Gjest
« Svar #400 på: juni 30, 2011, 21:21:59 pm »

Da har Kåre åpna motor.
Var omtrent som forventa. Veiv, lagre, stempler & motor generelt var i svært god stand.


Så bra da. Er det en visuell kontroll ? eller er alt kontrollmålt ?
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #401 på: juni 30, 2011, 22:18:02 pm »

Da har Kåre åpna motor.
Var omtrent som forventa. Veiv, lagre, stempler & motor generelt var i svært god stand.


Så bra da. Er det en visuell kontroll ? eller er alt kontrollmålt ?
Jeg har tillit til at Kåre måler ja, vanskelig å se skikkelig uten  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #402 på: juli 05, 2011, 10:34:28 am »

Og da har jeg gjort det jeg ikke ville gjøre, demontert alt jeg har montert. I morgen kveld skal bilen sandblåses under, innerskjermer og plasser på karrosseriet jeg mistenker det kan ligge noe dårlig grunnarbeid. Så sprøyter han 2k epoxy grunning og svart lastebillakk over. Deretter satser jeg på å flytte bilen inn i nabobygget og forberede for lakkering. (Hvis vi ikke finner noe som må sveises, men det tror jeg ikke.) Fargen blir hvit. Og HVIS bilen blir lakkert i ferien, kan jeg begynne å montere ny EFI bensintank, Nye Kerscher bremser, og resten av bilen. Om Kåre blir ferdig med motoren ganske snart, kan jeg begynne å sette denne også i stand.

I dag holder jeg på å lage fester til den elektriske justeringen av baklukespoiler, og forsterke luka.  Gliser
Reaksjonstiden fra minimum til maksimum løft er 3 sekunder.
« Siste redigering: juli 06, 2011, 12:21:31 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #403 på: juli 06, 2011, 12:29:01 pm »

Da er velteburet ute igjen, skal demontere oljekjøleren også, så de får blåse mest mulig av gulvet under og inni.
Har begynt å fjerne asfaltplatene som er smeltet ned i gulvet. Det ser faktisk veldig bra ut, har ikke funnet rust enda, men er bare halvferdig.
Så skal understellsmassen skrapes av igjen, så går det fortere å sandblåse. Her tenkte jeg å bruke plastkrape og varmepistol.

Fikk og laget ekstra fester til girkassen, monterer dem oppe, sveiser fast feste i brannveggen, og har det justerbart ned til motor.
Har og bestilt polyurethan motorfester, og forsterka skiftegaffel fra Unneberg.


* gulv-inne2.jpg (70.13 KB, 1000x657 - vist 295 ganger.)

* gulv-inne1.jpg (94.46 KB, 1000x734 - vist 321 ganger.)

* girkasse-stotte3.jpg (36.95 KB, 1000x493 - vist 301 ganger.)

* girkasse-stotte2.jpg (40.39 KB, 1000x824 - vist 291 ganger.)

* girkasse-stotte2.jpg (40.39 KB, 1000x824 - vist 281 ganger.)

* girkasse-stotte1.jpg (44.68 KB, 1000x714 - vist 342 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #404 på: juli 06, 2011, 13:53:25 pm »

Har du bestemt deg for seter?
Kanskje jeg kan låne en rigg og lage sete til deg som passer kroppen din nøyaktig? Blir i karbon look med skjult stålforsterkning! Tror jeg kan få laget det dritbillig til deg!
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #405 på: juli 06, 2011, 15:03:40 pm »

Har du bestemt deg for seter?
Kanskje jeg kan låne en rigg og lage sete til deg som passer kroppen din nøyaktig? Blir i karbon look med skjult stålforsterkning! Tror jeg kan få laget det dritbillig til deg!
Har egentlig seter men... Hva er "dritbillig"? Må pante flasker for å kjøpe pussepapir om dagen... (Metaforisk ment)
Høres jo spennende ut det! Har originalt 1302 understell klart, påsveiset flattjern sandblåst og lakkert.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #406 på: juli 06, 2011, 15:38:39 pm »

Da er velteburet ute igjen, skal demontere oljekjøleren også, så de får blåse mest mulig av gulvet under og inni.
Har begynt å fjerne asfaltplatene som er smeltet ned i gulvet. Det ser faktisk veldig bra ut, har ikke funnet rust enda, men er bare halvferdig.
Så skal understellsmassen skrapes av igjen, så går det fortere å sandblåse. Her tenkte jeg å bruke plastkrape og varmepistol.

Fikk og laget ekstra fester til girkassen, monterer dem oppe, sveiser fast feste i brannveggen, og har det justerbart ned til motor.
Har og bestilt polyurethan motorfester, og forsterka skiftegaffel fra Unneberg.

Angåande fjerning av både asfalt platene & understellsmassen... viss du har tilgang på ei "fein" sag , så ville eg brokt det...
brokte det sjøl på asfaltplatene , heilt genialt Osteaktig
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #407 på: juli 07, 2011, 07:06:29 am »

Må i værste fall betale litt for plasten og stålet. Usikkert hvor mye, men det kan jeg finne ut.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #408 på: juli 07, 2011, 09:00:46 am »

Ja, det hadde vært fint. Om du ikke tjener noe på det, kan jeg reklamere for setet om du ønsker det. I f.eks. Mai 2012 nummeret til Bilsport...  Gliser Og SCC 2012  Kult + +
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #409 på: juli 07, 2011, 09:07:16 am »

Da er velteburet ute igjen, skal demontere oljekjøleren også, så de får blåse mest mulig av gulvet under og inni.
Har begynt å fjerne asfaltplatene som er smeltet ned i gulvet. Det ser faktisk veldig bra ut, har ikke funnet rust enda, men er bare halvferdig.
Så skal understellsmassen skrapes av igjen, så går det fortere å sandblåse. Her tenkte jeg å bruke plastkrape og varmepistol.

Fikk og laget ekstra fester til girkassen, monterer dem oppe, sveiser fast feste i brannveggen, og har det justerbart ned til motor.
Har og bestilt polyurethan motorfester, og forsterka skiftegaffel fra Unneberg.

Angåande fjerning av både asfalt platene & understellsmassen... viss du har tilgang på ei "fein" sag , så ville eg brokt det...
brokte det sjøl på asfaltplatene , heilt genialt Osteaktig
Har ikke sånn sag, men har brukt ei før til å fjerne gamle tepper.. Takk for tips, men det gikk veldig bra med varme og Bobletema plastskraper.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #410 på: juli 11, 2011, 16:17:33 pm »

Må i værste fall betale litt for plasten og stålet. Usikkert hvor mye, men det kan jeg finne ut.
Takk for handelen på Recaro setet jeg kjøpte av deg i dag... Da blir det ikke carbonlookalike...
På vei bort til deg tenkte jeg at jeg hadde sett et likt sete, og etterhvert kom jeg på at Kvalitetssikringssjefen på Uninor AS, hadde et som kontorstol.
Jeg kjørte rett på jobb og låste meg inn på kontoret hans, og riktig, Kliss likt! Eneste forskjell var regulerbare armstøtter og ortopedisk pumpe (som virker).
Så jeg heiv meg på telefonen, han var på båtferie, og vi ble enige om hvor mange flasker konjakk det skulle koste, så nå har jeg begge to helt like.
Sort delskinn, med tipp, elektrisk varme, som nye!!!
Skal bygge om understellet i morgen.


* recaro1.jpg (147.2 KB, 1000x667 - vist 371 ganger.)

* recaro2.jpg (147.63 KB, 1000x667 - vist 481 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #411 på: juli 11, 2011, 16:33:40 pm »

Og jeg fant jo noe skjult rust, regner med å finne litt mer under sandblåsing i kveld. Dalane Sandblåsing driver med sandblåsing av konstruksjoner til offshore, så regner med at det bare er tykt metall igjen  Blunker -- Så da vet jeg i hvertfall hva jeg har...
Fikk et tips av en som restaurer biler, bruk lokk/bunn på oljefat.. Så det gjorde jeg. Fin platetykkelse, og lett å jobbe med.
Har nå laget klar 90% av alle blekkdeler som skal sveises inn. Batteribunn hentet jeg på Veng i morges.


* skjult-rust1.jpg (149.78 KB, 1000x667 - vist 320 ganger.)

* skjult-rust2.jpg (127.32 KB, 1000x667 - vist 279 ganger.)

* skjult-rust3.jpg (144.77 KB, 1000x667 - vist 299 ganger.)

* skjult-rust4.jpg (96.59 KB, 1000x667 - vist 281 ganger.)

* skjult-rust5.jpg (149.46 KB, 1000x667 - vist 346 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #412 på: juli 11, 2011, 16:36:46 pm »

Hvordan får jeg festet speedometerwire på Kerscher bremser? Lager jeg et hull i fettkoppen og filer det kvadratisk?


* bremser.jpg (144.25 KB, 1000x667 - vist 345 ganger.)
« Siste redigering: juli 11, 2011, 16:42:37 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #413 på: juli 12, 2011, 05:57:54 am »

Før Biltec får utført hulroms beskyttelse over hele bilen, lager jeg en 1" støvsugerslange som jeg fester pa en industristøvsuger for stovsuging i kanaler. Blunker


Edit Recaro:
Har brukt et par timer i morges for å finne mer ut om setene, og det viser seg at jeg har større flaks enn det er lov når jeg klarte å finne to like.
Setene mine er av denne typen:

The RECARO Specialist M, LXW also offers a comfortable and supportive backrest to ensure an ergonomically correct posture. The long and flat seat cushion is particularly suitable for medium-sized to large persons of 6' and above. The difference between the Specialist S LXF seat and this seat is the thigh extension. A rule of thumb - "If you can insert your fist between the front side of the seat and back side of your knee you should have a seat with a thigh extension." The thigh extension supports the legs of taller drivers giving them a much more comfortable seat.

Standard Features:

    * Fully padded and upholstered headrest with height and tilt adjustment
    * Dual-sided locking recliner with infinite positioning
    * Dual-sided seat back release
    * Steel-shell construction seat frame
    * Low-profile seat cushion bolsters

LIST PRICES:

- Cloth

    * Avus In Black or Gray - $ 969
    * Black Nardo - $ 1069

- Leather

    * Black - $ 1399
    * Dark Blue -$ 1399
    * Dark Grey - $ 1399
    * Medium Grey - $ 1399

- Options:

    * Manual lumbar support - $ 99
    * Armrests - $ 207 each for cloth seats, $ 241.50 each for leather seats.
« Siste redigering: juli 12, 2011, 07:54:16 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #414 på: juli 12, 2011, 08:52:54 am »

Eller så bruker du den originale fettkoppen slik at du slipper å modde en ny.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #415 på: juli 12, 2011, 18:55:03 pm »

Så den passer altså? Har ikke sjekket engang, siden den sto på utstyrslista til Kerscher som noe jeg burde ha med... Takk for det.
Fikk map sensor fra DIYautotuning i dag. Sto noe om maks 36psi abs sensor... Vil det si at de bruker den også i et abs system?
Og med sensor for 1,5 bar overtrykk, klarer jeg å trekke ned tenninga nok om jeg bare lader halvparten? Electromotive tenninga mi kan trekke ned inntil 15 grader på mapinngangen, så jeg kan vel finjustere med et potensiometer?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #416 på: juli 12, 2011, 20:14:18 pm »

er nok laget i abs plast eller noge.. for brukes ikke map sensor i abs bremse system.
Loggført
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #417 på: juli 12, 2011, 20:15:51 pm »

Så den passer altså? Har ikke sjekket engang, siden den sto på utstyrslista til Kerscher som noe jeg burde ha med... Takk for det.
Fikk map sensor fra DIYautotuning i dag. Sto noe om maks 36psi abs sensor... Vil det si at de bruker den også i et abs system?
Og med sensor for 1,5 bar overtrykk, klarer jeg å trekke ned tenninga nok om jeg bare lader halvparten? Electromotive tenninga mi kan trekke ned inntil 15 grader på mapinngangen, så jeg kan vel finjustere med et potensiometer?

Sånn potens målar-sak har eg viss du trenge.. måle det mesta det  Gliser  Gliser
Loggført
Ørjan Evensen
Medlem
***
Innlegg: 174
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #418 på: juli 12, 2011, 20:26:23 pm »

What a shock!!!  Gliser
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #419 på: juli 12, 2011, 21:22:51 pm »

Det var ikke potensmeter jeg snakket om Lassen. Godt jeg ikke beskrev dreiepotensiometer eller skyvepotensiometer  Gliser
Men i fra spøk til revolver:
Det står sensor ABS maks 36psi, men det stemmer nok at den er laget av abs plast, og går i stykker ved trykk over 36psi. Men før 36 psi går det meste annet også i stykker... Tenkte å kjøre inn kammen 20 minutter på 3000 uten overtrykk, og så prøve ca. 8psi til jeg har kjørt rundt 60 mil.
Skal poste forespørsel på tenningskurve med/uten trykk på teknisk nå.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!