mars 29, 2024, 11:48:51 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turboroadster -Snekkermesteren selger bilen med 500+hk boblemotor.  (Lest 581178 ganger)
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #420 på: juli 13, 2011, 12:16:07 pm »

Sitat
skyvepotensiometer   Gliser

Det eg kan sei om det.. e att te meir du skyve , te meir potens får du  Blunker  Gliser
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #421 på: juli 13, 2011, 13:06:10 pm »

x2  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #422 på: juli 14, 2011, 17:50:54 pm »

Har sveist inn mutter til lambdasonden i dag. Brukte litt tid på å tenke gjennom plassering.
Valgte et stykke etter turbo, så gassene har gått igjennom "mikseren". Tror det har betydning for jevnere måleresultat.
Så kom jeg på sist jeg sveiste inn en slik, at den burde stå i posisjon kl. 11 eller kl. 13. Så det ble kl. 11, etter som jeg har målt meg frem til, skal den gå klar alle rør og karrosserideler.


* lambda.jpg (55.29 KB, 1000x543 - vist 257 ganger.)

* lambda-1.jpg (26.65 KB, 1000x560 - vist 245 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #423 på: juli 14, 2011, 17:53:32 pm »

Så tok jeg den hjemmelagde ventilasjonsboksen, toppdeksler, eksosavstiverbensinblokkoffveivhusventilasjonstingen, og bøylene, pusset grunnet og lakkerte matt svart.


* lakkering-toppdeksler.jpg (34.06 KB, 1000x697 - vist 250 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #424 på: juli 14, 2011, 17:54:49 pm »

Det passte fint at det ikke var kontroll når sandblåseren etterlyste resten av delene og jeg ikke hadde tid til å hente hengeren...  Sjokkert


* hvordan-stroppe-en-bil.jpg (103.31 KB, 1000x694 - vist 407 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #425 på: juli 14, 2011, 18:00:14 pm »

Ja, sånn derre popoff ventil må jeg jo ha.. Klarte å finne den som plystret høyest, med trompet fra JBR Racing.
Den er med justerbart forspenning. Siden jeg ikke visste om innsuget var av magnesium eller aluminium, tok jeg ikke sjansen på å sveise... Så da måtte jeg finne en diger rørgjengetapp og sette inn en albue i innsuget for å koble denne på.
Den er skrudd, sikret med loddetinn og tettet med Locktite gjengetetning.


* pov.jpg (58.79 KB, 1000x572 - vist 268 ganger.)

* pov-1.jpg (36.78 KB, 1000x422 - vist 240 ganger.)

* pov-2.jpg (76.02 KB, 1000x1052 - vist 278 ganger.)

* pov-3.jpg (39.13 KB, 1000x597 - vist 296 ganger.)
« Siste redigering: juli 14, 2011, 18:05:27 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #426 på: juli 14, 2011, 18:29:37 pm »

Siden jeg lakkerte toppdekslene, var jeg redd for at det skulle komme for mange riper og senere rust, så etter festebøylene var pusset, grunnet og lakkert, dro jeg over to dimensjoner krympestrømper for beskyttelse. Du vil også få litt mer trykk på dekselet, og det er heller ikke dumt.


* tdboyle.jpg (31.01 KB, 1000x478 - vist 282 ganger.)

* tdboyle2.jpg (24.54 KB, 1000x310 - vist 236 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #427 på: juli 14, 2011, 20:04:36 pm »

Detta er favoritt turbo roadster tråden min:) meget bra arbeid å dokkumentering! ting drar seg til no Glad

men du skulle hatt ein einvegsventil i dei toppdekselutaka dine sånn at du ikkje lagar deg ein ny oljekrets opp til den heilage ånden, for då må du laga deg eit system som tilsetter meir olje på turtal og tapper av på mindre turtal Gliser eller sånne forlenge spezial støtstongrøyrer med ekstra lang tut i eine enden(wbx ??)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #428 på: juli 15, 2011, 09:04:23 am »

Takk for det Christer Blunker Vet ikke hvordan jeg skulle lagd enveisventilen så den kun slipper gjennom luft og ikke olje..
Men olje skal det være nok av. Tipper det vil gå på 6-7liter. Med det forrige oppsettet gikk det på 6,5, og her går det i tillegg gjennom både turbo og oljevarmet innsug. Den hjemmelagde åndeboksen har jo også 1" retur rør, og all returoljen fra turbo går ned i venstre toppdeksel. Jeg går heller rundt å funderer på 2mm restriktor til oljeinngang turbo. Har lest på "japseforum" at de får raskere spoolup, og at det er svært lite olje som skal til for å smøre. Kommer ikke til å gjøre det nå, men legger det på minne når ting skal forbedres senere.
« Siste redigering: juli 15, 2011, 09:09:05 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #429 på: juli 16, 2011, 00:22:07 am »

Ja, sånn derre popoff ventil må jeg jo ha.. Klarte å finne den som plystret høyest, med trompet fra JBR Racing.
Den er med justerbart forspenning. Siden jeg ikke visste om innsuget var av magnesium eller aluminium, tok jeg ikke sjansen på å sveise... Så da måtte jeg finne en diger rørgjengetapp og sette inn en albue i innsuget for å koble denne på.
Den er skrudd, sikret med loddetinn og tettet med Locktite gjengetetning.

Hei.
Litt usikker på bruk av pop-off og sugeturbo. teoretisk så har du "alltid" bensin i innsugssystemet ditt. Ville ikke luftet det ut i et varmt motor- rom.. Kan fort bli til at den både plystrer og fungerer som flamme kaster...

mvh c
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #430 på: juli 16, 2011, 08:49:55 am »

Ja, har tenkt litt på det jeg og.. Mulig jeg må legge utgangen ut i friluft... Men vet heller ikke hvordan blandingen er i det den slippes ut.
Får søke litt mer på nettet.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #431 på: juli 16, 2011, 08:59:45 am »

Jeg har så lyst å trekke hele bilen med carbonfolie... Hva synes dere om det?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #432 på: juli 16, 2011, 09:02:00 am »

Jeg har så lyst å trekke hele bilen med carbonfolie... Hva synes dere om det?

Kan bli litt mye, men hva med å lage en audi R8 etterligning? Rekker tunge
Loggført

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #433 på: juli 16, 2011, 09:09:59 am »

Jeg har så lyst å trekke hele bilen med carbonfolie... Hva synes dere om det?

kjør på Osteaktig

når du fyssta tar an så langt..kaffor ikkje ta an ennå litt lenger Blunker
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #434 på: juli 16, 2011, 09:19:42 am »

Planen var jo hvit bil. Nå holder vi på å forberede for lakk, og jeg tenkte carbon på skjermer og panser, og svart bil. Men så sier lakkereren -Hvorfor ikke ta på hele bilen? Hmm...
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29466854
EDIT da er første rullen bestilt.
« Siste redigering: juli 16, 2011, 09:43:26 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #435 på: juli 16, 2011, 09:28:22 am »

Nå er bilen blåst, fant ikke noe særlig mer enn det jeg fant sjøl. Vi må sveise litt i gulvet, og et lite hull i høyre innerskjerm.
Vi borer også 8mm hull i forsterkningskanalene så vi får inn hulromsbeskyttelse (Ikke kondom, Lassen  Blunker) over alt.


* tr-baasing.jpg (148.14 KB, 1000x667 - vist 365 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #436 på: juli 16, 2011, 09:49:26 am »

Formula Vee`n må til etterkontroll etter pkk. Har fikset alt untatt rusta i gulvet.
Skar ut og sveiset i siden fra et oljefat, da får jeg med forsterkningsprofilen  Blunker
Jeg selger bilen EU godkjent, ikke restaurert. Og jeg er ærlig, så folk veit hva de kjøper.
Fant ut at det lange bremserøret så litt skummelt ut, så skal skifte det nå i dag.


* fv-rust.jpg (141.67 KB, 1000x667 - vist 313 ganger.)

* fv-rust2.jpg (130.61 KB, 1000x667 - vist 326 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #437 på: juli 16, 2011, 12:07:01 pm »

Ja, har tenkt litt på det jeg og.. Mulig jeg må legge utgangen ut i friluft... Men vet heller ikke hvordan blandingen er i det den slippes ut.
Får søke litt mer på nettet.
Ved lukket spjell er den minste bensinblandingen i luften tilsvarende tomgangsblandingen din. Men ved full spol på turbo vil den nok trekke gjennom overraskende mye luft- bensin. Tror ikke utlufting utenfor motorommet er løsningen. Men du finner sikkert noe om dette på nettet.
« Siste redigering: juli 16, 2011, 12:35:01 pm av Savanna67 » Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #438 på: juli 16, 2011, 12:20:47 pm »

Er så artig å se en som bruker penger på ville ideer uavhengig av andres meninger  Glad  Imponert over hvor billig folien var - har tenkt tanken å foliere bilen selv men trodde det var MYE dyrere (eller var den carbon rullen grisebillig?) 

Gleder meg til å se slutt produktet ! Stå på men ta vare på helsa Blunker
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #439 på: juli 16, 2011, 17:26:51 pm »

Takk for det. Tipper det koster ca. 4000 i folie. De 645.- pr.rull ble til 900.- med  frakt. Første rullen er bestilt i dag.   Kult
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #440 på: juli 19, 2011, 08:52:51 am »

Ja, har tenkt litt på det jeg og.. Mulig jeg må legge utgangen ut i friluft... Men vet heller ikke hvordan blandingen er i det den slippes ut.
Får søke litt mer på nettet.
da har jeg lest meg opp. Det skal ikke være bov på sugeturbo. Det er ikke behov, kort fortalt fordi trykket ikke står å stanger i stengte gasspsjeld når du går av gassen. Så da setter jeg en trykkmåler der i stedet.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #441 på: juli 19, 2011, 09:00:53 am »

Siste tanker rundt farge på bilen, er å matche carbonfolien, bruke den fargen (koksgrå?) på karrosseriet, og  carbonfolie på motorluke, skjermer og panser. Hva tror dere om det? Samme farge under og inni.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #442 på: juli 19, 2011, 11:59:55 am »

Jeg imponeres over kreativiteten din. Har mye fint å snappe opp og lære her.
Synes tanken din om å bringe varmluften inn i bilen var veldig morsom!

Skal du kjøre om vinteren også kanskje? Kan lite om disse roadster-kit-ene, men du får vel kalesje til dem?

Hva slags datasprut skal du kjøre på dette prosjektet?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #443 på: juli 19, 2011, 14:57:00 pm »

Takk for d :-b jeg lærer av motortråden din og...
Nå er det 40mm dcoe som blir brukt, så blir det sterkere girkasse og datasprut senere, om jeg får det godkjent. I natt kjøpte jeg dual boostcontroller. Håper BT kan gå med på to trykk innstillinger over nøkkelbryter. En for gate og en for bane...
Recaro setet har varme, det er eneste oppvarming.
Kalesjen er ikke planlagt, men kommer. Må avklare hvor mye polstring av veltebøylen som kreves først.
Dette blir min "motorsykkel" og skal ikke brukes på vinteren.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #444 på: juli 20, 2011, 19:13:59 pm »

Så har jeg bestilt F1 speil i carbonlook fra Maxam Tuning.
Da mangler jeg kun å dreie et sort pom adapter, som jeg kan skru inn i originalhullet og gjenge opp for det nye speilet inni det igjen.
http://maxam-tuning.com/catalog/popup_image.php?pID=2716
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #445 på: juli 22, 2011, 17:16:16 pm »

Da er hele bilen sandblåst innvendig og utvendig, alle rusthull er skåret vekk og erstattet med stål.
Bilen ble båst og grunnet. Så sveiset, blåst og grunnet igjen over sveisene.
I dag har jeg fuget nesten ferdig alle plateskjøter. Da vet jeg at alt gammelt er vekke, det er den gode grunninga over det nakne stålet, og fugemasse som hindrer fuktighet å komme inn i plateskjøtene.
Neste uke blir det ferdig slipt, sparklet og lakkert. Samme farge under, utenpå og inni. RAL 9005 Sort.
Motorluke, panser, skjermer og stigtrinn blir carbonfolie. Har begynt å lese meg opp på legging av carbonfolie, og har kjøpt varmluftpistol med digitaltermostat så jeg kan låse den på 90 grader celsius.
Har prøvd å legge på en liten bit, det gikk bra.


* fuging.jpg (27.45 KB, 1000x692 - vist 291 ganger.)

* carbon-test.jpg (36.82 KB, 1000x424 - vist 327 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #446 på: juli 22, 2011, 19:01:48 pm »

nei nå må du bli ferdig her snart! spent på ferdig resultat! Rekker tunge
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #447 på: juli 24, 2011, 14:03:16 pm »

Nå er jeg ferdig med å bygge understell til Recaro stolene. Den siste stolen var ødelagt i festene, så jeg måtte strippe trekket og sveise på flatjern som jeg gjenget opp, de samme plassene som originalt. Alt er montert igjen, understellet er skrudd av igjen og levert til sandblåsing og lakkering.


* stolfeste3.jpg (57.35 KB, 1000x617 - vist 237 ganger.)

* stolfeste2.jpg (44.92 KB, 1000x693 - vist 230 ganger.)

* stolfeste-1.jpg (43.66 KB, 1000x623 - vist 221 ganger.)

* stolfeste4.jpg (36.91 KB, 1000x515 - vist 212 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #448 på: juli 29, 2011, 08:35:54 am »

Jeg pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser og sparkler og pusser for tiden, ikke så spennende. Men det som er spennende, er at den muligens er ferdig lakkert i løpet av helga.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #449 på: juli 30, 2011, 00:21:46 am »

*glede seg til å se*   Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!