mars 28, 2024, 21:43:17 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 38 39 [40] 41 42 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turboroadster -Snekkermesteren selger bilen med 500+hk boblemotor.  (Lest 581076 ganger)
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #1170 på: februar 21, 2012, 23:03:57 pm »

hvordan går det? fått kjørt noge meir... dæ kvida på bakken er vekke igjenn..Rekker tunge  fått opp noge boost??
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1171 på: februar 26, 2012, 19:14:46 pm »

Nope, kom ikke over 0,5 bar.. Men gasseren er rimelig ute å kjøre ja.. Mulig det blir bedre med mere boost. Får stramme til wastegaten litt skikkelig og teste igjen. Aner ikke hvor mye forspenning det skal være på, så jeg er gjerne litt forsiktig. Blandingen er noe rik på lavt turtall, og noe tynn på høyere turtall uten boost. Mulig det hjelper å trykke litt, da får jo gasser mer bensin gjennom malpazzien jeg kjøpte av deg.
Tok ikke sjansen på prøveskilt denne helga, får sjekke værmeldinga denne uka å se.
Prøvde med håndbrekk og slure på clucth for å se om den ville lade, men stage2 clutchen begynte å lukte, så jeg stoppte raskt. Blunker
Beste(utenom datasprut) hadde vært en ombygging av DCOE jeg bruker, til progressiv gasser. Ser flere som har gjort det med godt resultat.
Men vil prøve å få den til å gå greit med gasser. Skal jo "bare" ha ut 160hk på denne.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #1172 på: februar 26, 2012, 21:06:19 pm »

bare pass på så ikke du har alt for mager blanding då under trykk.. ikke godt for motoren din det:) hehe. ikke vits å være besjeden på stamming på wg.. må ganske mykje til før de gjer store utslag.. kæ trykk skal du opp i?
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1173 på: februar 26, 2012, 21:27:49 pm »

bare pass på så ikke du har alt for mager blanding då under trykk.. ikke godt for motoren din det:) hehe. ikke vits å være besjeden på stamming på wg.. må ganske mykje til før de gjer store utslag.. kæ trykk skal du opp i?

X2, det siste man justerer er trykket. Få kontroll over tenning og fuel først.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1174 på: februar 26, 2012, 21:57:26 pm »

Er med på alt det. Skal opp i 10psi tenkte jeg. Har jo egt &af målere samt datatenning som er mappet for 10psi, samt bensintrykksregulator som juster bensintrykket i forhold til lading. Så akkurat i dette tilfellet tror jeg at jeg må få opp mer trykk før det begynner å gå seg til.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1175 på: februar 26, 2012, 22:54:10 pm »

Er med på alt det. Skal opp i 10psi tenkte jeg. Har jo egt &af målere samt datatenning som er mappet for 10psi, samt bensintrykksregulator som juster bensintrykket i forhold til lading. Så akkurat i dette tilfellet tror jeg at jeg må få opp mer trykk før det begynner å gå seg til.

Du får ha lykke til også satser eg på at alt er skikkelig oppe å går til bore treffet. Blunker
Eneste tips eg har er at lav fortenning og mager blanding dreper turboer, men du ser det jo fort på egt'en
Loggført

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1176 på: februar 27, 2012, 17:36:49 pm »

Hva mener du med magert? Du bør aller helst ligge fett på topp før du justerer på mer trykk, mer bensin gir også mer snurr på turboen enn lite så det er bare å peise på med bensin, litt tidlig tenning og litt lite bensin og vips, hull ett sted... Og det trengs ikke mer enn 0,5bar til for at det skal skje.
Hva er den blitt brukt på før den gasseren?
Lykke til!
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1177 på: februar 28, 2012, 14:07:56 pm »

Selger påsto trodde den kanskje var brukt på en 2,6liter t1.. Har sjekket dysinga, emulsionsrør samt boring og lest meg opp nok i etterkant til at jeg tror det ikke er tilfellet..
Har bladd litt i papirene mine fra da jeg kjøpte den, og ser jeg har gjort noen feil.
Når jeg fikk gasseren, skulle jeg ha den på en 1584cc turbo standard. Da satte jeg i alle de minste dysene mine, i F16 rør. Det ble 55, 135 og 210.
De jeg tok ut av gasseren var 65, 160 og 200 i F16 rør.
Så i kveld skal jeg sette de opprinnelige dysene tilbake, da tror jeg at jeg vil treffe nærmere. Jeg merket på af skruene på gasser at idle var mager, måtte ha spjeldet litt på gløtt for å klare å svive på tomgang.
Så prøveskilt, følge med på af under alle tre transaksjoner fra 1000 til 6000 og deretter øke trykket om det "ser fett nok ut"..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1178 på: mars 12, 2012, 09:22:12 am »

Djizes! Måtte på side 3 for å finne igjen roadsteren min.. tydeligvis lenge siden oppdateringer..
Har ryddet vekk alt fra dte gamle trekkfulle verkstedet, og stablet i høyden i turboroadstergarasjen.
Under ryddinga heiv jeg(I pressa) 3 brukte sett med dørtrekk, som jeg hadde spart på siden april 2010. Uka etter kom jeg på at jeg trengte klipsene som satt på...
Så da var det å bestille nye på Unneberg, 170.- + 120.- + 90.- = alt for mye for dørklips som jeg egentlig hadde spart i to år ..  Gliser

Men: Har montert, koblet og testet elektrisk åpning av førerdøra. Virker meget bra. Trykker på fjernkontrollen på nøkkelknippet, og døra knepper opp ca. 10cm.
Nå mangler jeg bare å sikre den mot åpning under fart. (Krav fra BT) kobler et rele som fjerner jordinga til hovedreleet når tenninga står på.
Samme knappen skrur av og på bilalarmen og startsperra. Jeg kan velge på nøkkelknippet om åpning skal være "lydløs" eller med kvitteringschirp fra sirenen.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #1179 på: mars 12, 2012, 10:12:39 am »

Må dette dokumenteres på noe måte for BT eller tester de de bare?
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1180 på: mars 14, 2012, 15:10:24 pm »

De tester det bare.
Det er på forhånd dokumentert i søknaden med argumentasjon ifb med redningsarbeid(ulykke) bilder og funksjonsbeskrivelse.
Deretter er søknaden innvilget av SFOOR/BT med betingelse om at døren må sikres mot utilsiktet åpning under fart.
Da er det ikke nødvendig å dokumentere mer, kun vise at elektrisk åpning ikke fungerer når tenning er på.
Døren har normal åpning fra innsiden under alle forhold.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #1181 på: mars 30, 2012, 22:55:05 pm »

hvordan går der her da mr formula?  får du noge trykk??
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1182 på: juni 03, 2012, 09:53:49 am »

Mangler veldig lite for å få skilt, står egentlig på motivasjon.
Har hatt noen utfordringer privat,helse og jobb.
Det ordner seg, men for øyeblikket er bilen og alt som følger med glemt.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #1183 på: juni 03, 2012, 10:25:57 am »

Me har vel alle vært der. Ta den tiå du trenge så glede me oss te du e tebage :-)
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #1184 på: juni 03, 2012, 11:00:40 am »

Bilen min var ferdig lakkert for 2 år siden og monteringsjobben bare utsettes og utsettes. Ting tar tid og som regel kommer noe i veien. Viktig å prioritere helse, familie og jobb. Håper å se deg på treff i sommer og bilen kan vel stå ett år til om så var
Loggført

1961 T1 - Custom
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1185 på: juni 21, 2012, 10:50:50 am »

Ja, da er bilen blitt mer ferdig, setebelter og siste dørtrekk med sota onepiece er montert.
Mangler å fikse fjernlys, (kun lyshorn virker) lage skiltlys bak, effektmåling, 4 hjulskontroll og eu kontroll.
Har hatt mange turer med prøveskilt, enda rik i bunn og mager på topp. Tror jeg må sette i mindre halsringer så jeg øker gasshastigheten og dermed drar med meg mer bensin fra dysene.
På cruise(70km) i 2000rpm ligger jeg på rundt AF10,
100kmt/3000/13,
WOT 4000-5000 15, og
WOT 5000-6000 16.
Trykket er på maks 0,7 nå.
Motoren blir og veldig varm, har faste målepunkter med IR termometer.
Oljetemp ok, (alle vifter setter jeg på etter 30minutters kjøring) EGT rundt 750grader ved pådrag og 5-600grader ved snill kjøring.
Blokka derimot ligger på en 130 grader når jeg måler rett bak reimhjulet.
Motoren pleier forresten å ta fyr når jeg slakker fort av/parkerer, overskuddsbensin renner ut av filteret, ned på eksosen og eksploderer. Har begynt å venne meg til det nå, ;-) kan ikke finne noe skade noen plass, kjører rundt med 6kg pulverapparat bak passasjersetet. Dette gjelder kun når jeg har hatt noen WOT drag og slipper gassen. Tror Malpassien senker bensintrykket litt på etterskudd siden slangene er så lange, så kammeret flyter over i et par sekund. Skal se om det hjelper å kjøre litt rolig først så trykket rekker å stabilisere seg. Godt for turboen/oljen og.


* trodx.jpg (80.1 KB, 900x296 - vist 383 ganger.)
« Siste redigering: juni 21, 2012, 10:55:50 am av Formula Vee 8ball » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1186 på: juni 21, 2012, 11:11:44 am »

Kjekt å se deg igang igjen!
En ting eg lurer på, er ikke sånn type bensintrykk regulator laget for når du har forgasseren etter turboen, da alt er da trykksatt.
En forgasser før turboen vil ikke merke noe på når trykket kommer annet en at det blir større luftstrøm og hastighet.
Har du husket å teste større nåleventil?
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1187 på: juni 21, 2012, 12:05:48 pm »

Joda Håkon, du har rett i det. Allikevel trenger den mer bensin ved trykk enn uten. Så siden nåla sikkert ikke holder tett noe særlig over 4psi, gir jeg ekstra ved turbotrykk.
Har tenkt på flottørnåla, men tror ikke jeg tømmer kammeret så fort nå. Men verdt å prøve allikevel. Godt tips. Liten vits med 12mm ID hele veien og så skal alt gå gjennom et bittebittelite hull i enden :-)
Ellers har jeg vært litt opptatt med noe helt annet, prioriteres for tiden høyere enn noe annet  Kult oppleves ikke som noe offer heller  Gliser



* turboroadster-avsporing.jpg (144.98 KB, 1100x805 - vist 682 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1188 på: juni 21, 2012, 12:07:15 pm »

Var ikke den verste prioriteringen jeg har sett nei ;-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #1189 på: juni 21, 2012, 13:09:57 pm »

Var ikke den verste prioriteringen jeg har sett nei ;-)

Damer er nå en gang damer...... Utsendet har de med seg KUN for å lure ut penger og andre verdier vi eventuelt måtte sitte på Gliser
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #1190 på: juni 21, 2012, 13:25:33 pm »

Hun var penere enn deg.
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #1191 på: juni 21, 2012, 14:08:32 pm »

Var godt å se deg igjen, ja og madammen også!, på Bore.
Var redd du hadde gått helt i hi !
Skal til Egerby imorgen! Kunne jeg sett på en flik av den gullgode Karbon filmen din. Du snakket om at du hadde en bit. Kan ringe deg!
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1192 på: juni 21, 2012, 14:47:25 pm »

Kjekt å hilse på deg igjen på Bore i helgen.  Glad

Lykke til videre, både med bil, helse og privat!  Glad

Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1193 på: juni 21, 2012, 16:51:16 pm »

Hvis du ikke har prøvd større nåleventil så tyder alle symptomene på at det er feilen, så eg krysser fingra for at en større nåleventil vil fiksa alle dine problemer.
I tillegg bør du nok gå bort fra den bensinregulatoren! Blunker
Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1194 på: juni 21, 2012, 19:08:02 pm »

Du bør kanskje uansett vurdere å gå vekk fra pulverapparat. Det vil sikkert ødelegge mer enn brannen om du skulle ha behov for å bruke det...  Blunker
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1195 på: juni 21, 2012, 20:44:21 pm »

men tror ikke jeg tømmer kammeret så fort nå.  Liten vits med 12mm hele veien og så skal alt gå gjennom et bittebittelite hull i enden :-)



jasså gitt, hehe  Osteaktig
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1196 på: juni 22, 2012, 06:27:32 am »

He he.. mange gode kommentarer..  Gliser og tips.. takk folkens!
Og Ketil, folie kan du få, har besøk hele helgen, så fint om du ringer først...  Kult
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1197 på: juni 22, 2012, 06:30:23 am »

Hun var penere enn deg.
Hun mener ikke det, men jeg er enig med deg.  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1198 på: juni 22, 2012, 06:33:13 am »

Kjekt å hilse på deg igjen på Bore i helgen.  Glad

Lykke til videre, både med bil, helse og privat!  Glad


Takk og i like måte. Kjente at jeg har savnet dere alle. Kjekt å treffe dere igjen.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #1199 på: juni 22, 2012, 06:37:15 am »

men tror ikke jeg tømmer kammeret så fort nå.  Liten vits med 12mm hele veien og så skal alt gå gjennom et bittebittelite hull i enden :-)



jasså gitt, hehe  Osteaktig

Jaja.. alltid greit med litt trykk Blunker

Say no more ....  Kult
Loggført
Sider: 1 ... 38 39 [40] 41 42 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!