mars 29, 2024, 03:47:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turboroadster -Snekkermesteren selger bilen med 500+hk boblemotor.  (Lest 581117 ganger)
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #1350 på: august 13, 2015, 08:39:11 am »

ser veldig bra ut stå på Kult
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1351 på: august 18, 2015, 11:59:04 am »

Takk ;-)

Ja, da var SCC ferdig for denne gang. Var kjekt å få oppgradert bilen og forberedt den for å kjøre veldig fort i Street Legal klassen.
Synd med girkassen, men når jeg ser tilbake på det i etterklokskapens lys, var det dømt til å skje.
Tenkte det litt når skoene hang fast i track bite`en, at det er mulig denne gratis standard 1300 girkassen ikke vil tåle klister og 270nm på fullvektsbil..
Så jeg hadde en plan på å ta det rolig, helt frem til jeg sto på banen. Da var det linelock og launchcontrol og gassen i bånn. Tror ikke jeg kan sånn "rolig".
Har prøvd på bane og. Kjører alltid ut eller snurrer.

Så tror jeg må ta konsekvensen av det og skaffe meg drivverk som holder.
Ønsket kombinasjon er: 930 stubbaksler, finske drivakslinger, 930 CV joints og 091 kasse med weddle eller finsk innmat og T1 nesekon.
Er veldig usikker på om jeg skal gå for spole eller diff, vil gjerne bruke bilen greit på gata og.

Her er en liten snutt, har HD film fra bilen og som kommer senere. https://www.facebook.com/turboroadster/videos/vb.388733877869562/871030269639918/?type=2&theater&notif_t=like
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1352 på: august 19, 2015, 09:49:17 am »

Er veldig usikker på om jeg skal gå for spole eller diff, vil gjerne bruke bilen greit på gata og.
Kjøp quaife eller guard diff sperre da så får du jo noe som virker til begge deler.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #1353 på: august 19, 2015, 13:59:00 pm »

Vet at Biltilsynet arrangerer kjørekurs for eldre! Kanskje du lærer litt om hastighetstilpasning og slikt som kan komme til nytte? Billigere det enn ny gearkasse og slikt  Gliser Osteaktig
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1354 på: august 20, 2015, 06:47:46 am »

Her vises historien bak en som ikke har førerkurs for eldre:

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1355 på: august 20, 2015, 08:16:34 am »

Er ikke flaut å starte med kjerringstarter!
Tror jeg brukte nesten 3 sek på 60 foten første og eneste gangen utpå.
Merkelig hvor vanskelig det blir å gi halv gass og clutche pent ut når man står på stripa... Gliser

Bedre lykke neste år! Blunker
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1356 på: august 20, 2015, 09:06:16 am »

Merkelig hvor vanskelig det blir å gi halv gass og clutche pent ut når man står på stripa... Gliser

Du må skille mellom å cruise og kjøre race. Drag race handler om å komme seg opp i fart SÅ RASKT som overhodet mulig. ALT - absolutt ALT handler om starten. Klarer man å kutte 1/100 sekund på 60 foten så resulterer det i 2/10 bedre sluttid.

Formula Vee gjorde det aller meste helt korrekt. Han kuttet ut burnouten, han strammet opp og han ladet på det han hadde av tilgjengelige krefter. Dessverre var ikke den originale girkassen helt med på dette og ga opp. Tung bil, mye krefter og store dekk tar på.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1357 på: august 20, 2015, 10:44:24 am »

Merkelig hvor vanskelig det blir å gi halv gass og clutche pent ut når man står på stripa... Gliser

Du må skille mellom å cruise og kjøre race. Drag race handler om å komme seg opp i fart SÅ RASKT som overhodet mulig. ALT - absolutt ALT handler om starten. Klarer man å kutte 1/100 sekund på 60 foten så resulterer det i 2/10 bedre sluttid.

Formula Vee gjorde det aller meste helt korrekt. Han kuttet ut burnouten, han strammet opp og han ladet på det han hadde av tilgjengelige krefter. Dessverre var ikke den originale girkassen helt med på dette og ga opp. Tung bil, mye krefter og store dekk tar på.

Mvh
BB

Den kassa hadde nok null sjans uansett når hjula spretter så mye at de mister bakkekontakt for så å treffe trackbiten gang på gang. Gliser
Er litt som damene, gjør ikke noe at rumpa er stor så lenge den sitter fast. Blunker
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1358 på: august 20, 2015, 11:04:10 am »

Merkelig hvor vanskelig det blir å gi halv gass og clutche pent ut når man står på stripa... Gliser

Du må skille mellom å cruise og kjøre race. Drag race handler om å komme seg opp i fart SÅ RASKT som overhodet mulig. ALT - absolutt ALT handler om starten. Klarer man å kutte 1/100 sekund på 60 foten så resulterer det i 2/10 bedre sluttid.

Formula Vee gjorde det aller meste helt korrekt. Han kuttet ut burnouten, han strammet opp og han ladet på det han hadde av tilgjengelige krefter. Dessverre var ikke den originale girkassen helt med på dette og ga opp. Tung bil, mye krefter og store dekk tar på.

Mvh
BB

Den kassa hadde nok null sjans uansett når hjula spretter så mye at de mister bakkekontakt for så å treffe trackbiten gang på gang. Gliser
Er litt som damene, gjør ikke noe at rumpa er stor så lenge den sitter fast. Blunker
Er svært uenig med deg Dalland, men vil ikke si hvilken del..  Gliser Gliser Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1359 på: august 24, 2015, 07:31:14 am »

Da er valget av girkasse gjort.
Det ble 091, finske dogring fra Kuplapaja(Jussi) for clutchless shifting.
Type 1 nesekon, en god diff og 930 overalt med Karpiola aksler.
Clutch er KEP stage 4 med Black Magic.
Har snakket øret varmt og svett med Skinne vedrørende utveksling og clutch management, så begynner å danne meg et bilde over hvilken retning jeg skal jobbe videre.
Det var veldig opplysende for meg når Skinne sier: "Det finnes ingen gearkasse som er i stand til å ta opp de kreftene" og
"..noe må gi seg, du må sørge for at det gir seg rette plassen så det ikke blir så dyrt for deg" :-)
Så kom han da med flere tips til hvor "rette plassen" er og hvordan får det til. Virker logisk nå, men hadde ikke tenkt det ut sjøl tror jeg..
Skinne snakket godt om jobben Kalle BeetleBug hadde gjort på sitt eget drivverk og, han mente jeg sikkert kunne få gode tips derfra  Blunker
Så jeg kommer tilbake til deg på det Kalle.

Dekk blir 235/70-15 DOT slicks på 7"felg. Så da selger jeg mine 9" revolution etterhvert.
« Siste redigering: august 24, 2015, 14:47:40 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1360 på: august 24, 2015, 14:46:16 pm »

Her er utveksling på girkassen:


* kuplapaja-gear-ratio3-235-70-15.jpg (59.15 KB, 639x596 - vist 312 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1361 på: august 30, 2015, 22:16:53 pm »

https://www.facebook.com/turboroadster/posts/877297059013239
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1362 på: august 30, 2015, 22:36:45 pm »

hva er ratioen på giringa?
noen grunn til att det er så kort mellom 1/2  eller langt mellom 2/3 om du vil ?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1363 på: august 30, 2015, 22:47:43 pm »

Det var det nærmeste han kunne komme ønsket mitt.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #1364 på: september 01, 2015, 20:52:09 pm »

Merkelig hvor vanskelig det blir å gi halv gass og clutche pent ut når man står på stripa... Gliser

Du må skille mellom å cruise og kjøre race. Drag race handler om å komme seg opp i fart SÅ RASKT som overhodet mulig. ALT - absolutt ALT handler om starten. Klarer man å kutte 1/100 sekund på 60 foten så resulterer det i 2/10 bedre sluttid.

Formula Vee gjorde det aller meste helt korrekt. Han kuttet ut burnouten, han strammet opp og han ladet på det han hadde av tilgjengelige krefter. Dessverre var ikke den originale girkassen helt med på dette og ga opp. Tung bil, mye krefter og store dekk tar på.

Mvh
BB

Den kassa hadde nok null sjans uansett når hjula spretter så mye at de mister bakkekontakt for så å treffe trackbiten gang på gang. Gliser
Er litt som damene, gjør ikke noe at rumpa er stor så lenge den sitter fast. Blunker


Hmmm  Gliser Gliser Gliser
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1365 på: september 02, 2015, 07:02:03 am »

Har skrevet mange svar men endte med  Hemmelig  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1366 på: desember 21, 2015, 08:07:21 am »

Da hadde jeg en tur i Turbogarasjen Sandnes i går kveld.
Fikk demontert bakskjermer, bakstykke og tatt ut motor.
Neste trinn blir å lage plass til den 96cm brede nye motoren.
Så blir denne montert på den ødelagte girkassen for at jeg kan levere bilen fra meg for å få bygd ledningsnett.
Deretter tar jeg bilen hjem og bygger drivstofflinja, så skal nye motoren ut, for da skal den nye dogbox`en inn.
Denne er jo og en del større, og det må lages plass til 930 knuter.

Videre blir det forsterkninger fra veltebur til festene på girkassen.
Har også en plan for fjæring bak. Vil bruke coilover som supplement til original.
Øvre støtdemperfestet forsterkes, bunnplata til velteburet ligger rett over dette.
Så det blir ekstra lange bolter som går gjennom et rør som er sveist i underplata til velteburet.

Da er det tid for hydraulisk clutch med management.

Deretter sette i motor, legge frem alle rør og slanger til vannkjølt intercooler, med pumper og tanker samt radiator.
Luftinntakene på sidene blir uforandret, men det ene 100mm røret med vifte går nå til radiatoren for intercooler. Det andre går til viftehuset som tidligere.


* IMG_5818.jpg (81.25 KB, 800x600 - vist 297 ganger.)

* IMG_5810.jpg (70.38 KB, 800x600 - vist 353 ganger.)

* IMG_5813.jpg (73.99 KB, 800x600 - vist 344 ganger.)

* IMG_5598.jpg (57.67 KB, 640x480 - vist 382 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1367 på: januar 04, 2016, 09:24:05 am »

Mål på motor er tatt, så jeg kan begynne å tilpasse bilen.

* IMG_6022.jpg (47.41 KB. 800x600 - vist 297 ganger.)



Gamle motoren er stuet vekk så den ikke står i veien

* IMG_6010.jpg (75.33 KB. 800x600 - vist 348 ganger.)



Kjøpt inn Dezus fester for bakskjermer og bakplate.
Anbefaler å kjøpe disse hos Stian Sørli (De på bildet er fra Ebay, men har flere typer)

* IMG_6007.jpg (59.92 KB. 800x600 - vist 327 ganger.)


Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1368 på: januar 04, 2016, 15:09:37 pm »

Du har ikke tilfældigvis en ekstra krøl-bøjle der er 2mm tyk? Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1369 på: januar 04, 2016, 15:39:33 pm »

Du har ikke tilfældigvis en ekstra krøl-bøjle der er 2mm tyk? Blunker
Vet ikke hvor mye jeg har "ekstra" før jeg er ferdig :-)
Men du kan bestille her:
Søk på vare DZS008
http://shop.stianmotorsport.com
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1370 på: januar 06, 2016, 08:21:15 am »

Joda, har tenkt og grublet en stund nå på hvordan jeg skal få bilen bredere på innsiden.
Ønsker en enkel løsning som er sterk nok, skaper mer plass, skjermer hjulsprut og som jeg kan lage selv med skiftenøkkel og hammer.

Så da begynte jeg med 1,2mm plate fra Biltema

* IMG_6030.jpg (44.67 KB. 800x600 - vist 260 ganger.)



Så kappet jeg vekk den ene spissen, så jeg kunne bruke den andre som mal
Passet på å ha nok material igjen foran brannveggen så jeg kunne sveise på M8 muttere på innsiden.

* IMG_6032.jpg (74.21 KB. 800x600 - vist 279 ganger.)



Kappet plata, og bøyde en vinkel ved hjelp av en lekte og håndkraft.
Vinkelen skal bli ny hylle, tilpasses bredde på motor og knekkes i kveld.

* IMG_6034.jpg (66.98 KB. 800x600 - vist 271 ganger.)



Så skar til jeg formen på denne, bøyde inn øvre kanten, som skal bli fester til bakskjermen for Dezus.

* IMG_6044.jpg (70.26 KB. 800x600 - vist 296 ganger.)



Så er planen at jeg tar høyre siden i kveld, og prøver å få tilpasset bredden mellom hyllene, kappe dem til og knekke kanten.

Ikke vakkert, med funksjonelt, og så har jeg gjort uten å plage andre.  Glad

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #1371 på: januar 06, 2016, 17:55:58 pm »

Ser bra ut det! Spent på hvordan det blir ferdig tilpasset Blunker
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1372 på: januar 07, 2016, 08:59:16 am »

Takk, kom litt lengre i går:


* IMG_6055.jpg (63.44 KB, 800x600 - vist 247 ganger.)

* IMG_6058.jpg (73.68 KB, 800x600 - vist 263 ganger.)

* IMG_6060.jpg (69.16 KB, 800x600 - vist 250 ganger.)

* IMG_6061.jpg (60.96 KB, 800x600 - vist 248 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1373 på: januar 07, 2016, 09:00:43 am »

..så da har jeg nok plass til motoren..


* IMG_6062.jpg (62.6 KB, 800x600 - vist 245 ganger.)

* IMG_6066.jpg (69.88 KB, 800x600 - vist 276 ganger.)

* IMG_6065.jpg (64.96 KB, 800x600 - vist 268 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1374 på: januar 07, 2016, 09:57:28 am »

Nå som vi har begynt det nye året ser vi fort hvilke prosjekter som ikke blir ferdige, heldigvis tviler jeg ikke på at jeg får se denne på scc i år!
Godt nyttår og lykke til videre med byggingen!   Blunker
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1375 på: januar 07, 2016, 10:02:27 am »

Takk :-)
Satser på SCC ja, foreløpig ligger flaskehalsen hos Jussi, har ikke fått noen leveringsdato annet enn at jeg rykker stadig frem i køen :-)
Jeg tror jeg kjøper ferdige girkassefester fra Gene Berg. GB 640B-IRS/IRS og GB641B.
EDIT:
Har i dag bestilt disse:


* IMG_2066%20(Medium).jpg (31.08 KB, 763x345 - vist 240 ganger.)

* IMG_0860%20(Small).jpg (26.13 KB, 640x480 - vist 254 ganger.)
« Siste redigering: januar 07, 2016, 10:31:19 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #1376 på: januar 07, 2016, 19:31:02 pm »

SnekkerMesteren som ble Blikkenslager  Osteaktig.
Dette blir fett.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1377 på: januar 08, 2016, 08:08:51 am »

Takk :-)
Satser på SCC ja, foreløpig ligger flaskehalsen hos Jussi, har ikke fått noen leveringsdato annet enn at jeg rykker stadig frem i køen :-)
Jeg tror jeg kjøper ferdige girkassefester fra Gene Berg. GB 640B-IRS/IRS og GB641B.
EDIT:
Har i dag bestilt disse:


Hvordan planlegger du å feste kassa til resten av bilen?

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1378 på: januar 11, 2016, 10:37:44 am »

Har ikke fått vite om girkassa har ekstra festeører i toppen, så planlegger ut i fra at den ikke har det:

Da blir det rør fra så-langt-ute-som-mulig på gaffel, og opp i platene under bakoverstreverne fra velteburet.
Disse platene er strategisk plassert rett innenfor toppen av støtdempertårn, slik at jeg også kan sveise fast en rørstubbe og bruke gjengestang for å sikre toppen av dette.

Når jeg har kappet ut av gaffel til 930 knuter, og sveiset på plate som lokk, tar jeg vinkelsliper og skjærer gjennom hele gaffelen i ca 200mm lengde og sveiser inn en 3mm plate på høykant.

Så har jeg rett og slett vurdert å bruke mc støtdempere/fjører som er regulerbare med både forspenning og gasstrykk, som er beregnet for maks 200kg pr stk.
Tror dette kan fungere greit sammen med torsjonsfjæringa for å være med å stive opp ved pådrag. Den gassdelen går klar hjul og karrosseri fordi feste på bilen er skråstilt.

Ellers har jeg feiga ut når det gjaldt tilførselen til bensinpumpene, og levert tanken inn igjen til oppgradering. Så nå blir det AN8 til hver av pumpene, med vært sitt 100micron filter mellom tank og pumpe. Ut i fra Pumpe blir det et høykapasitets 7micron filter.

Videre har jeg hatt besøk av Marius, han bygger ledningsnett og masse kule funksjoner for motorstyring, flatshift, launch, antispinn, flexfuel.



* s-l1600.jpg (68.78 KB, 600x600 - vist 251 ganger.)

* s-l500.jpg (14.13 KB, 500x420 - vist 215 ganger.)

* filter.jpg (29.24 KB, 800x433 - vist 234 ganger.)

* _57.jpg (24.39 KB, 463x600 - vist 227 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #1379 på: januar 11, 2016, 10:43:41 am »

Helt rått...
Jeg trengte ikke å kappe i gaffelen for 930 knuter
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Sider: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!