mars 28, 2024, 10:29:18 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 48 49 [50] 51 52 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turboroadster -Snekkermesteren selger bilen med 500+hk boblemotor.  (Lest 580986 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1470 på: februar 29, 2016, 10:00:38 am »

For min del måtte jeg først og fremst ta hensyn til hvor det var mulig å plassere clutchpumpen, så bestemme hvor på pedalen jeg fikk flatest kurve på aksling. Har ikke tenkt så mye på pedalvanding enda, ser for meg at det blir nok, så lager jeg stopper der det er nødvendig. Sysler og med tanken om et par brytere på forskjellige nivå med lamper på som kan vise "referansepunkt" før jeg slipper clutchen, da forsinkelsen på clutch ved launch ellers vil variere? Men mulig det er enkelt å ta på feelingen.. da det er vel det de fleste gjør..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1471 på: mars 02, 2016, 08:37:25 am »

Da nærmer girkassen seg levering, sponset av Bettlebug.  Kult

Hello Jan Olav,

Here is your diff. Stunning!

I spoke with the R.E.M. polisher today (Tuesday) and he said I should have everything by the end of the week. That means there shouldn't be any reason why we can't complete and ship the gearbox next week.


Best regards,
Kevin Richards
Owner
Kcr Transmissions


* 20160301_160915.jpg (47.25 KB, 640x480 - vist 257 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #1472 på: mars 02, 2016, 10:32:58 am »

Så snill er han, han Bettlebug  Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1473 på: mars 02, 2016, 10:36:29 am »

Hvem er han som er så snill?

It aint over until the fat lady sings  Glad Dette er ett veddemål jeg håper å tape..

-BeetleBug-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1474 på: mars 02, 2016, 10:53:10 am »

Da nærmer girkassen seg levering, sponset av Bettlebug.  Kult

Hello Jan Olav,

Here is your diff. Stunning!

I spoke with the R.E.M. polisher today (Tuesday) and he said I should have everything by the end of the week. That means there shouldn't be any reason why we can't complete and ship the gearbox next week.


Best regards,
Kevin Richards
Owner
Kcr Transmissions



Sånn her skal den se ut  Gliser


* 382666_2370159088564_210968228_n.jpg (69.28 KB, 800x598 - vist 292 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1475 på: mars 02, 2016, 10:54:30 am »

det der er ikke en diff Blunker
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1476 på: mars 02, 2016, 12:21:44 pm »

er det en ATB "torque bias" diff?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1477 på: mars 02, 2016, 12:30:08 pm »

Hvem er han som er så snill?

It aint over until the fat lady sings  Glad Dette er ett veddemål jeg håper å tape..

-BeetleBug-

La oss få høre hvilke tider det er snakk om! Glad
Loggført

scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #1478 på: mars 02, 2016, 12:34:56 pm »

Det er kanskje mer snakk om HK tall ut av motor enn tall fra stripetavla? Glad uansett, spennende å høre!
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1479 på: mars 02, 2016, 13:20:59 pm »

Haha!
Litt misforståelse her :-)
Kalle vedder kr100 og en bjørneklem på at girkasse ikke er i hus før 17.mai..
Ingenting med hk eller stripe resultat å gjøre..
Det er en Pelaquin diff knasten.
Tenkte på spole jeg og Berger, men dette er litt tryggere om en aksling skulle ryke, og så er det trange svinger i byggefeltet jeg bor 😊
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1480 på: mars 02, 2016, 14:35:10 pm »

Har bestilt QA1 dempere, leter etter 30mm torsjon og sterkere fjærplater samt urethan foringer.
Noen som har forslag til hvor best skaffe? Finner ikke i norske butikker.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1481 på: mars 02, 2016, 22:26:29 pm »


Tenkte på spole jeg og Berger, men dette er litt tryggere om en aksling skulle ryke, og så er det trange svinger i byggefeltet jeg bor 😊

Hehe, ja skjønner at det funker litt bedre for en bil som ikke bare skal gå rett frem, bare litt erting fra min side  Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1482 på: mars 03, 2016, 08:44:16 am »


Tenkte på spole jeg og Berger, men dette er litt tryggere om en aksling skulle ryke, og så er det trange svinger i byggefeltet jeg bor 😊

Hehe, ja skjønner at det funker litt bedre for en bil som ikke bare skal gå rett frem, bare litt erting fra min side  Blunker
Forsto det  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #1483 på: mars 04, 2016, 23:29:04 pm »

Har bestilt QA1 dempere, leter etter 30mm torsjon og sterkere fjærplater samt urethan foringer.
Noen som har forslag til hvor best skaffe? Finner ikke i norske butikker.
Jeg kjøpte SwayAway staver gjennom CB-Performance. http://www.cbperformance.com/SearchResults.asp?Cat=97
SwayAway har også fete fjærplater http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=6344
Å foringer har dem og. http://www.cbperformance.com/SearchResults.asp?searching=Y&sort=2&cat=98&show=15&page=2
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #1484 på: mars 04, 2016, 23:37:29 pm »

SwayAway lager også hule staver  Kult Kult
http://www.swayaway.com/products/product-detail/id/BJXJ_1230T/name/tubular-torsion-bar-set-performance-series-set-of-2-bars
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1485 på: mars 07, 2016, 11:07:17 am »

Hmm.. Ja, har funnet dem, men det er så dyr frakt også.. Har og funnet pent brukt, 29mm og justerbare fjærplater med urethan og deksler for $500 til sammen.
Lurte på å få sendt dem til KCR Transmissions, vet han har samsendt før.

Ellers fikk jeg tatt en tur i verkstedet i går.
Fikk lagd åpning for kontroll/påfylling av hydraulikk væske til clutch.
Testet og montert ferdig kobling pedal/clutchpumpe. Selv om jeg målte først, var jeg nødt til å justere i etterkant.
Det er ca 35mm vandring på clutchpumpen. Jeg planlegger å lage en 50mm stoppekloss med mulighet for å montere justerbar bryter.
Må være justerbar og fordi den må justeres etter hvert som clutchen blir slitt. Sysler og med tanken om å montere trykkluftslanger i clutchhuset for kjøling mellom run..


* IMG_6561.jpg (35.82 KB, 640x480 - vist 268 ganger.)

* IMG_6558.jpg (58.05 KB, 640x480 - vist 275 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1486 på: mars 07, 2016, 11:58:00 am »

Jeg er ganske sikker på at du ikke trenger å kjøle svinghjul/clutch.

Om det er Black Magic du bruker(?) så vil du uansett ha litt varme i den.. Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1487 på: mars 07, 2016, 12:07:42 pm »

Jeg er ganske sikker på at du ikke trenger å kjøle svinghjul/clutch.

Om det er Black Magic du bruker(?) så vil du uansett ha litt varme i den.. Glad
Det er BM ja..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1488 på: mars 10, 2016, 08:00:27 am »

Holder på å forhandle om kjøpe dette:

Baja-testet (brukt)Sway-Away 29mm og S-A HD justerbare fjærplater med uretan og deksler, kjørt 12.000km siden 2015.
Artig å se ved siden av standard deler.

* 6683927.jpg (45.83 KB. 640x480 - vist 275 ganger.)

Utfordringen er at de er uerfarne i salg og sending, og de klarer ihvertfall ikke å sende utenfor USA.
Så jeg prøver å få dem til å sende det til KCR, ser ut som at det går seg til.

Har ellers bestilt resten av foringer til bakstilling og girkopler i uretan av god kvalitet.
Sammen med QA1 demperne og Mendeola "Stiffy" skal dette bli bra.

* IMG_6564.jpg (40.58 KB. 800x600 - vist 227 ganger.)


* 9463072_orig.jpg (58.88 KB. 640x500 - vist 255 ganger.)

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #1489 på: mars 10, 2016, 18:18:43 pm »

De justerbare fjærplatene.... har de ingen låsing etter at du har justert høyde?

Burde vel vært mulighet å låse dem etter justering når en tenker på hva du skal bruke bilen til.

Hvis selger ikke vil sende utenfor USA, så kan du jo bruke JetCarrier, enkelt å registrere deg og da får du en USA adresse som enkelt ordner transport, MVA og fortolling til Norge.
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1490 på: mars 11, 2016, 08:18:51 am »

Heisan  Glad
Funderte litt på den låsingen av Sway-Away fjærplatene før jeg bestilte. Ser at Atomworks og andre har det.
Men kom frem til at jeg kommer ikke på noen situasjoner det vil være behov for disse, så fremt justermekanismen er sterk nok.
Så lenge disse blir brukt i ørkenrace,  tror jeg de skal være sterke nok til mitt bruk også.

Men prøvde å montere støtdemperne fra QA1 i går. De var selvfølgelig 1" for korte. Ser ut til at jeg må borre opp nye fester i nedre braketten, og sveise inn noen spacere da braketten er sylinderformet og ikke flat der jeg må montere den.
Har googlet Thesamba, ser ut til at det er kjent. Det fulgte også med to forskjellige boltforinger, ingen av disse passer. Jeg må få noen til å lage 4 stk.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1491 på: mars 11, 2016, 08:24:10 am »

I går kveld demonterte jeg oljekjøleren, må finne en ny plass til denne.

Testet brakettene til Mendeola "Stiffy" og tror det vil bli bra og sveise en 10mm bolt fast under bur-platene som treffer gjennom hullet i braketten.
Da går bolten gjennom både festeøyet til tverrstaget og selve braketten. Med mutter over og under kan jeg da finjustere og sette fast.

* IMG_6588.jpg (36.17 KB. 450x600 - vist 241 ganger.)


Begynte og på retursystemet til tanken, fått planlagt det inkludert avtapping for bytte av fuel.

* IMG_6589.jpg (41.21 KB. 640x480 - vist 266 ganger.)

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #1492 på: mars 11, 2016, 21:34:43 pm »

Det var flotte bensinrør. Smart med salt i røret.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1493 på: mars 12, 2016, 17:07:05 pm »

Takk, monterte ferdig og satte fast i dag.


* image.jpg (91.2 KB, 800x600 - vist 289 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1494 på: mars 12, 2016, 17:08:02 pm »

.


* image.jpg (76.98 KB, 800x600 - vist 256 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #1495 på: mars 12, 2016, 18:09:38 pm »

 Sjokkert Sjokkert
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1496 på: mars 12, 2016, 18:26:05 pm »

Røddig  Gliser
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1497 på: mars 12, 2016, 20:41:10 pm »

Lekkert!  Kult
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1498 på: mars 14, 2016, 13:07:03 pm »

Hadde en økt til i går kveld, fikk lagt opp tur og retur fra front til bak på bilen.
Mangler siste stykket fra torsjonsrør og ut gjennom nedre del av brannvegg.
Og så må jeg finne en god plass og montere flexfuel sensoren.
Ellers har fundert/plundret litt mer med de QA1 demperne Richie anbefalte.
De er rundt 1" for korte. Har lurt på om jeg skal flytte opp nedre feste ved å bore hull 25mm høyere oppe,
eller begrense nedre bevegelse på fjærplata..

Tror jeg velger å lage et feste høyere oppe, da har jeg mulighet til å flytte ned igjen hvis jeg heller velger å begrense bevegelsen i fjærplata senere.

Så jeg lager en 68mm lang hul stål foring som går gjennom urethan foringen, så jeg får maks styrke ut til veggene.
Deretter blir det to spacere som monteres trangt, som er 17mm tykke. Disse slipes til rett diameter ved montering.

De Sway-Away fjærplatene jeg har bestilt er en del videre enn de originale, men så vet jeg og at de er "notchet" for høyere bakkeklaring enn originalt.
Må rett og slett vente til jeg får dem hjem før jeg planlegger mer.

Men kan demontere svingarmene bak nå, brenne ut alle gummiforinger og rengjøre så de er klare for urethan.
Så blir det nye stubaksler, lager og så kan jeg montere tilbake bremsene igjen.


* IMG_6598.jpg (55.11 KB, 800x600 - vist 222 ganger.)

* IMG_6606.jpg (74.3 KB, 800x600 - vist 251 ganger.)

* IMG_6608.jpg (71.79 KB, 800x600 - vist 200 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1499 på: mars 14, 2016, 14:50:19 pm »

Det var skyvelæret sitt ja... Gliser
Loggført

Sider: 1 ... 48 49 [50] 51 52 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!