Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1470 på: februar 29, 2016, 11:00:38 am » |
|
For min del måtte jeg først og fremst ta hensyn til hvor det var mulig å plassere clutchpumpen, så bestemme hvor på pedalen jeg fikk flatest kurve på aksling. Har ikke tenkt så mye på pedalvanding enda, ser for meg at det blir nok, så lager jeg stopper der det er nødvendig. Sysler og med tanken om et par brytere på forskjellige nivå med lamper på som kan vise "referansepunkt" før jeg slipper clutchen, da forsinkelsen på clutch ved launch ellers vil variere? Men mulig det er enkelt å ta på feelingen.. da det er vel det de fleste gjør..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1471 på: mars 02, 2016, 09:37:25 am » |
|
Da nærmer girkassen seg levering, sponset av Bettlebug.  Hello Jan Olav, Here is your diff. Stunning! I spoke with the R.E.M. polisher today (Tuesday) and he said I should have everything by the end of the week. That means there shouldn't be any reason why we can't complete and ship the gearbox next week. Best regards, Kevin Richards Owner Kcr Transmissions
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
scardeep
Supermedlem
    
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen
|
 |
« Svar #1472 på: mars 02, 2016, 11:32:58 am » |
|
Så snill er han, han Bettlebug 
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #1473 på: mars 02, 2016, 11:36:29 am » |
|
Hvem er han som er så snill? It aint over until the fat lady sings  Dette er ett veddemål jeg håper å tape.. -BeetleBug-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #1474 på: mars 02, 2016, 11:53:10 am » |
|
Da nærmer girkassen seg levering, sponset av Bettlebug.  Hello Jan Olav, Here is your diff. Stunning! I spoke with the R.E.M. polisher today (Tuesday) and he said I should have everything by the end of the week. That means there shouldn't be any reason why we can't complete and ship the gearbox next week. Best regards, Kevin Richards Owner Kcr Transmissions Sånn her skal den se ut 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1476 på: mars 02, 2016, 13:21:44 pm » |
|
er det en ATB "torque bias" diff?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1477 på: mars 02, 2016, 13:30:08 pm » |
|
Hvem er han som er så snill? It aint over until the fat lady sings  Dette er ett veddemål jeg håper å tape.. -BeetleBug- La oss få høre hvilke tider det er snakk om! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
scardeep
Supermedlem
    
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen
|
 |
« Svar #1478 på: mars 02, 2016, 13:34:56 pm » |
|
Det er kanskje mer snakk om HK tall ut av motor enn tall fra stripetavla?  uansett, spennende å høre!
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1479 på: mars 02, 2016, 14:20:59 pm » |
|
Haha! Litt misforståelse her :-) Kalle vedder kr100 og en bjørneklem på at girkasse ikke er i hus før 17.mai.. Ingenting med hk eller stripe resultat å gjøre.. Det er en Pelaquin diff knasten. Tenkte på spole jeg og Berger, men dette er litt tryggere om en aksling skulle ryke, og så er det trange svinger i byggefeltet jeg bor 😊
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1480 på: mars 02, 2016, 15:35:10 pm » |
|
Har bestilt QA1 dempere, leter etter 30mm torsjon og sterkere fjærplater samt urethan foringer. Noen som har forslag til hvor best skaffe? Finner ikke i norske butikker.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #1481 på: mars 02, 2016, 23:26:29 pm » |
|
Tenkte på spole jeg og Berger, men dette er litt tryggere om en aksling skulle ryke, og så er det trange svinger i byggefeltet jeg bor 😊
Hehe, ja skjønner at det funker litt bedre for en bil som ikke bare skal gå rett frem, bare litt erting fra min side 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1482 på: mars 03, 2016, 09:44:16 am » |
|
Tenkte på spole jeg og Berger, men dette er litt tryggere om en aksling skulle ryke, og så er det trange svinger i byggefeltet jeg bor 😊
Hehe, ja skjønner at det funker litt bedre for en bil som ikke bare skal gå rett frem, bare litt erting fra min side  Forsto det 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #1484 på: mars 05, 2016, 00:37:29 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1485 på: mars 07, 2016, 12:07:17 pm » |
|
Hmm.. Ja, har funnet dem, men det er så dyr frakt også.. Har og funnet pent brukt, 29mm og justerbare fjærplater med urethan og deksler for $500 til sammen. Lurte på å få sendt dem til KCR Transmissions, vet han har samsendt før.
Ellers fikk jeg tatt en tur i verkstedet i går. Fikk lagd åpning for kontroll/påfylling av hydraulikk væske til clutch. Testet og montert ferdig kobling pedal/clutchpumpe. Selv om jeg målte først, var jeg nødt til å justere i etterkant. Det er ca 35mm vandring på clutchpumpen. Jeg planlegger å lage en 50mm stoppekloss med mulighet for å montere justerbar bryter. Må være justerbar og fordi den må justeres etter hvert som clutchen blir slitt. Sysler og med tanken om å montere trykkluftslanger i clutchhuset for kjøling mellom run..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1486 på: mars 07, 2016, 12:58:00 pm » |
|
Jeg er ganske sikker på at du ikke trenger å kjøle svinghjul/clutch. Om det er Black Magic du bruker(?) så vil du uansett ha litt varme i den.. 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1487 på: mars 07, 2016, 13:07:42 pm » |
|
Jeg er ganske sikker på at du ikke trenger å kjøle svinghjul/clutch. Om det er Black Magic du bruker(?) så vil du uansett ha litt varme i den..  Det er BM ja..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1488 på: mars 10, 2016, 09:00:27 am » |
|
Holder på å forhandle om kjøpe dette: Baja-testet (brukt)Sway-Away 29mm og S-A HD justerbare fjærplater med uretan og deksler, kjørt 12.000km siden 2015. Artig å se ved siden av standard deler.
 6683927.jpg (45.83 KB. 640x480 - vist 426 ganger.) Utfordringen er at de er uerfarne i salg og sending, og de klarer ihvertfall ikke å sende utenfor USA. Så jeg prøver å få dem til å sende det til KCR, ser ut som at det går seg til. Har ellers bestilt resten av foringer til bakstilling og girkopler i uretan av god kvalitet. Sammen med QA1 demperne og Mendeola "Stiffy" skal dette bli bra.
 IMG_6564.jpg (40.58 KB. 800x600 - vist 371 ganger.)
 9463072_orig.jpg (58.88 KB. 640x500 - vist 407 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
vwfreaks
Supermedlem
    
Innlegg: 1533
Bosted: Naglestad
|
 |
« Svar #1489 på: mars 10, 2016, 19:18:43 pm » |
|
De justerbare fjærplatene.... har de ingen låsing etter at du har justert høyde?
Burde vel vært mulighet å låse dem etter justering når en tenker på hva du skal bruke bilen til.
Hvis selger ikke vil sende utenfor USA, så kan du jo bruke JetCarrier, enkelt å registrere deg og da får du en USA adresse som enkelt ordner transport, MVA og fortolling til Norge.
|
|
|
Loggført
|
T1 1969 Stepside pickup T1 1951 "Voltswagen" T1 1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT 1952Tempo Matador
"Cut weld and drive"
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1490 på: mars 11, 2016, 09:18:51 am » |
|
Heisan  Funderte litt på den låsingen av Sway-Away fjærplatene før jeg bestilte. Ser at Atomworks og andre har det. Men kom frem til at jeg kommer ikke på noen situasjoner det vil være behov for disse, så fremt justermekanismen er sterk nok. Så lenge disse blir brukt i ørkenrace, tror jeg de skal være sterke nok til mitt bruk også. Men prøvde å montere støtdemperne fra QA1 i går. De var selvfølgelig 1" for korte. Ser ut til at jeg må borre opp nye fester i nedre braketten, og sveise inn noen spacere da braketten er sylinderformet og ikke flat der jeg må montere den. Har googlet Thesamba, ser ut til at det er kjent. Det fulgte også med to forskjellige boltforinger, ingen av disse passer. Jeg må få noen til å lage 4 stk.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1491 på: mars 11, 2016, 09:24:10 am » |
|
I går kveld demonterte jeg oljekjøleren, må finne en ny plass til denne. Testet brakettene til Mendeola "Stiffy" og tror det vil bli bra og sveise en 10mm bolt fast under bur-platene som treffer gjennom hullet i braketten. Da går bolten gjennom både festeøyet til tverrstaget og selve braketten. Med mutter over og under kan jeg da finjustere og sette fast.
 IMG_6588.jpg (36.17 KB. 450x600 - vist 407 ganger.) Begynte og på retursystemet til tanken, fått planlagt det inkludert avtapping for bytte av fuel.
 IMG_6589.jpg (41.21 KB. 640x480 - vist 411 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #1492 på: mars 11, 2016, 22:34:43 pm » |
|
Det var flotte bensinrør. Smart med salt i røret.
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1493 på: mars 12, 2016, 18:07:05 pm » |
|
Takk, monterte ferdig og satte fast i dag.
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1494 på: mars 12, 2016, 18:08:02 pm » |
|
.
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #1495 på: mars 12, 2016, 19:09:38 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #1497 på: mars 12, 2016, 21:41:10 pm » |
|
Lekkert! 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1498 på: mars 14, 2016, 14:07:03 pm » |
|
Hadde en økt til i går kveld, fikk lagt opp tur og retur fra front til bak på bilen. Mangler siste stykket fra torsjonsrør og ut gjennom nedre del av brannvegg. Og så må jeg finne en god plass og montere flexfuel sensoren. Ellers har fundert/plundret litt mer med de QA1 demperne Richie anbefalte. De er rundt 1" for korte. Har lurt på om jeg skal flytte opp nedre feste ved å bore hull 25mm høyere oppe, eller begrense nedre bevegelse på fjærplata..
Tror jeg velger å lage et feste høyere oppe, da har jeg mulighet til å flytte ned igjen hvis jeg heller velger å begrense bevegelsen i fjærplata senere.
Så jeg lager en 68mm lang hul stål foring som går gjennom urethan foringen, så jeg får maks styrke ut til veggene. Deretter blir det to spacere som monteres trangt, som er 17mm tykke. Disse slipes til rett diameter ved montering.
De Sway-Away fjærplatene jeg har bestilt er en del videre enn de originale, men så vet jeg og at de er "notchet" for høyere bakkeklaring enn originalt. Må rett og slett vente til jeg får dem hjem før jeg planlegger mer.
Men kan demontere svingarmene bak nå, brenne ut alle gummiforinger og rengjøre så de er klare for urethan. Så blir det nye stubaksler, lager og så kan jeg montere tilbake bremsene igjen.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|
|