Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1980 på: september 08, 2017, 12:26:54 pm » |
|
bremsepapirer ,or it did not happend!
Vi hadde noe ikke printer koblet til dyno, så da didnt it happend 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #1981 på: september 08, 2017, 12:46:30 pm » |
|
Da fortsetter prosjektet... gull
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1982 på: september 08, 2017, 12:53:42 pm » |
|
screenshot. bilde av skjerm etc er godkjent
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1983 på: september 08, 2017, 12:54:39 pm » |
|
bremsepapirer ,or it did not happend!
Vi hadde noe ikke printer koblet til dyno, så da didnt it happend  Jeg har bilde av ene run'et hvor målet i mine øyne er oppnådd men legger selvsagt ikke ut noe. Kan sende til deg om du vil ha det. Viser NM og HP på hjula.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1984 på: september 08, 2017, 13:47:22 pm » |
|
screenshot. bilde av skjerm etc er godkjent
Har sendt screenshot til Jørn og fått tommel opp i retur. 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1985 på: september 13, 2017, 11:57:56 am » |
|
Få ut screenshot på tråden, å holde det halveis hemmelig er respektløst mot alle som har fulgt tråden din. Du skal selvfølgelig få legge ved alle mulige unnskyldninger for grafene om det er det som gjør at du ikke viser de offentlig. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1986 på: september 13, 2017, 12:06:31 pm » |
|
Få ut screenshot på tråden, å holde det halveis hemmelig er respektløst mot alle som har fulgt tråden din. Du skal selvfølgelig få legge ved alle mulige unnskyldninger for grafene om det er det som gjør at du ikke viser de offentlig.  Eller kanskje det er fordi bilen offisielt har en annen motor. Det er jo en grunn for at han trekker den på henger hele tiden, og har kanskje ikke lyst å legge ut bremsepapirer åpent?
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1987 på: september 13, 2017, 12:11:53 pm » |
|
Få ut screenshot på tråden, å holde det halveis hemmelig er respektløst mot alle som har fulgt tråden din. Du skal selvfølgelig få legge ved alle mulige unnskyldninger for grafene om det er det som gjør at du ikke viser de offentlig.  Jeg synes det er respektløst å kreve bevis for at jeg snakker sant, og ønsker forståelse for at jeg ikke har lyst til å dokumentere dette offentlig.
|
|
« Siste redigering: september 13, 2017, 12:16:45 pm av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1988 på: september 13, 2017, 13:17:34 pm » |
|
Få ut screenshot på tråden, å holde det halveis hemmelig er respektløst mot alle som har fulgt tråden din. Du skal selvfølgelig få legge ved alle mulige unnskyldninger for grafene om det er det som gjør at du ikke viser de offentlig.  Eller kanskje det er fordi bilen offisielt har en annen motor. Det er jo en grunn for at han trekker den på henger hele tiden, og har kanskje ikke lyst å legge ut bremsepapirer åpent? Har du lest tittelen på tråden?  Han hos SVV i Stavanger som surfer alt av forum har for lengst lest denne tråden og hadde hanket inn bilen hvis den faktisk ble brukt på veien. Jan Olav har grundig dokumentert at motoren sitter i bilen, har over 500 hk og er godkjent med annen motor, men han har ikke kjørt på offentlig vei med dette oppsettet og blir derfor ikke innkalt. Å skulle holde bremsepapirene vekke fra offentligheten for å skjerme for faren for å "bli tatt", men har informert om hvor fort han kjører 400 meteren blir jo rimelig bortkastet. Jan olav: Er ikke respektløst å be om å få "lese slutten av boka" når historien var så spennende.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #1989 på: september 13, 2017, 13:36:52 pm » |
|
Som Jon Hroar har kommeteret lidt højere oppe, så er historien vel forhåbentlig ikke slut helt endnu  Da fortsetter prosjektet... gull
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1990 på: september 13, 2017, 13:46:51 pm » |
|
Få ut screenshot på tråden, å holde det halveis hemmelig er respektløst mot alle som har fulgt tråden din. Du skal selvfølgelig få legge ved alle mulige unnskyldninger for grafene om det er det som gjør at du ikke viser de offentlig.  Eller kanskje det er fordi bilen offisielt har en annen motor. Det er jo en grunn for at han trekker den på henger hele tiden, og har kanskje ikke lyst å legge ut bremsepapirer åpent? Har du lest tittelen på tråden?  
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1991 på: september 13, 2017, 13:54:06 pm » |
|
Heeeerregud for et mas..  Nå skal vel folk mene masse og...
 IMG_1982.jpg (98.83 KB. 800x600 - vist 746 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1992 på: september 13, 2017, 14:23:00 pm » |
|
Burde påpeke at dette er hjulhester så slipper du maset om at målet ikke er nådd. Blir spennende å se hva det blir når du skrur opp trykket, for det skal du vel? 
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1993 på: september 13, 2017, 14:45:21 pm » |
|
Burde påpeke at dette er hjulhester så slipper du maset om at målet ikke er nådd. Blir spennende å se hva det blir når du skrur opp trykket, for det skal du vel?  Står 455WHP på skjema  Mulig trykk skal opp ja, men i hvertfall leane ut og mer tenning, for det fikk vi ikke tid til. Videre hadde det vært artig å utforme plenum over spjeldhus som Skinne og Carsten oppfordret til på SCC. Skulle visst utgjør nærmere 10%.. Men så er det dette med hensikten da.. Nå tar jeg dragrace lisens i helgen, så jeg gjerne ikke trenger å ta så mye hensyn til "absolutt breakout", men på en annen side har jeg foreløpig kun kjørt ett stk 12 sekunder run. Men Erlend må jo heller ikke få føle seg altfor trygg da.. Happy uansett jeg  , bilen kjennes frisk og trygg ut.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1994 på: september 13, 2017, 15:08:09 pm » |
|
Ja vi får se hvem som puster hvem i nakken neste år :-) At det blir et kjekt år er det ingen tvil om!
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
VW 181
Supermedlem
    
Innlegg: 814
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1995 på: september 13, 2017, 15:42:32 pm » |
|
Heeeerregud for et mas..  Nå skal vel folk mene masse og... [ Vedlegg ] Skal ikke mene annet enn at dette må jo være bra!! Fantastisk jobb og innsats du har lagt ned, artig at du nådde målet!! Har vært utrolig kjekt å følge tråden, nå håper jeg at du får mange kjekke opplevelser med denne. DET har du etter mitt syn fortjent!!! 
|
|
|
Loggført
|
1971 VW 181 "Erwin" 1972 1302s "Smurfen"
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1996 på: september 13, 2017, 16:00:56 pm » |
|
jeg hviler nå ikke på seiers-laurbærene mine heller  blir artig å se hvem som trekker lengste strået til neste år 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1997 på: september 14, 2017, 01:34:30 am » |
|
Saftige tall. Gratulerer så mye og lykke til med neste års kjøring. 
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1998 på: september 14, 2017, 08:02:58 am » |
|
Takk for at du delte.  Første tanken som slo meg når jeg ser den kurven er Trond på slicks på fuktig revebanen med en spenstig piruett på rettstrekket.  Ikke for å kritisere, men er det ikke mulig å få en mykere oppspoling enn dette? (er det gammelt turbodesign etc?) Det er kanskje ikke så viktig for en dragrace motor, men det ser rimelig farlig ut om man skulle kjørt det på bane. Minner jo litt om første utgave 911 turbo aka widowmaker, kanskje tittelen skulle blitt: Turboroadster, the widowmaker...  Og selvfølgelig, gratulerer med godt gjennomført mål!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1999 på: september 14, 2017, 09:21:05 am » |
|
Takk for tanken :-) dot slicks og pissregn er dårlig kombinasjon og har fint lite med turbo å gjøre. Det går helt fint an å kjøre hissig turbo på bane, men det er fordel med gode dekk og tørt føre, som med alle spreke biler egentlig. Og kanskje litt mer strekning enn 40m som på revebanen. Øyvind Haraune sin bil er jo et bra eksempel på at det går flott an. Hvem vet, kanskje du får litt konkurranse i fremtiden av en turbomata 03? Angående motoren til Jan Olav så er den vel bygd til formålet. At du ønsker noe annet gjør at du bør bygge noe annet :-) Det går helt fint an å kjøpe turboer som spooler tidligere, og mindre. Det går også an å kjøre helt annet oppsett med dobbel turbo osv. Alt etter hva karakteristikk du ønsker i din motor. Snekkeren ønsket å bygge 500hk motor :-D edit: Hva gjør man ikke for å underholde og ha det litt gøy (10:40) Synd bilen daua ellers hadde det vært en flott hollywood snurr hvor jeg kunne kjørt videre etterpå. Hadde vært litt stiligere, innrømmer det.
|
|
« Siste redigering: september 14, 2017, 09:33:18 am av Trond Dahl »
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2000 på: september 14, 2017, 10:22:03 am » |
|
Heeeerregud for et mas..  Nå skal vel folk mene masse og... [ Vedlegg ] Skal ikke mene annet enn at dette må jo være bra!! Fantastisk jobb og innsats du har lagt ned, artig at du nådde målet!! Har vært utrolig kjekt å følge tråden, nå håper jeg at du får mange kjekke opplevelser med denne. DET har du etter mitt syn fortjent!!!  Takk, også til dere andre som har fulgt tråden. Har fått mye god motivasjon etter innspill og. 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2001 på: september 14, 2017, 10:27:06 am » |
|
Jeg har trua på Trond sin nye motor. Men der er det (hvertfall foreløpig) såpass mye hemmelig at den bygges helt inne i den mørke kroken av stallen. Her er en teaser fra prosjektplanlegginga:
|
|
« Siste redigering: september 14, 2017, 10:36:11 am av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2002 på: september 14, 2017, 10:35:25 am » |
|
Takk for at du delte.  Første tanken som slo meg når jeg ser den kurven er Trond på slicks på fuktig revebanen med en spenstig piruett på rettstrekket.  Ikke for å kritisere, men er det ikke mulig å få en mykere oppspoling enn dette? (er det gammelt turbodesign etc?) Det er kanskje ikke så viktig for en dragrace motor, men det ser rimelig farlig ut om man skulle kjørt det på bane. Minner jo litt om første utgave 911 turbo aka widowmaker, kanskje tittelen skulle blitt: Turboroadster, the widowmaker...  Og selvfølgelig, gratulerer med godt gjennomført mål! Takk. Sikkert mye som kan gjøres, jeg er veldig godt fornøyd med karakteristikken på min. Min Pelaquin diff gjør at snuten på bilen bør peke i fartsretningen før jeg gir gass, om jeg ikke lærer meg å drifte gjennom svingene..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2003 på: september 14, 2017, 10:43:31 am » |
|
Jeg har trua på Trond sin nye motor. Men der er det (hvertfall foreløpig) såpass mye hemmelig at den bygges helt inne i den mørke kroken av stallen. Her er en teaser fra prosjektplanlegginga:
Haha viktig å presisere at jeg her måler.. hva var det nå igjen Jan? Kamakslingens parallellitet i blokka i rett vinkel på svinghjulet mens jeg lytter etter ujevnheter?  Det er slik man bygger motor. Ned til minste detalj. Kun alt er godt nok.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2004 på: september 14, 2017, 10:53:50 am » |
|
Jeg har trua på Trond sin nye motor. Men der er det (hvertfall foreløpig) såpass mye hemmelig at den bygges helt inne i den mørke kroken av stallen. Her er en teaser fra prosjektplanlegginga:
Haha viktig å presisere at jeg her måler.. hva var det nå igjen Jan? Kamakslingens parallellitet i blokka i rett vinkel på svinghjulet mens jeg lytter etter ujevnheter?  Det er slik man bygger motor. Ned til minste detalj. Kun alt er godt nok. Jepp. En annen viktig detalj er kalibrering av måleutstyr. F.eks hvis metallbeslaget i enden på tommestokken mangler, viser den opp til 1mm(!) feil.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2005 på: september 14, 2017, 11:33:26 am » |
|
Jeg har trua på Trond sin nye motor. Men der er det (hvertfall foreløpig) såpass mye hemmelig at den bygges helt inne i den mørke kroken av stallen. Her er en teaser fra prosjektplanlegginga:
Haha viktig å presisere at jeg her måler.. hva var det nå igjen Jan? Kamakslingens parallellitet i blokka i rett vinkel på svinghjulet mens jeg lytter etter ujevnheter?  Det er slik man bygger motor. Ned til minste detalj. Kun alt er godt nok. Jepp. En annen viktig detalj er kalibrering av måleutstyr. F.eks hvis metallbeslaget i enden på tommestokken mangler, viser den opp til 1mm(!) feil. Ja det er slarvete å måle opp en motor uten intakt metallbeslag. Da bør man virkelig vurdere innkjøp av ny tommestokk
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2006 på: september 14, 2017, 12:45:36 pm » |
|
Hallo, kan ikke drive å prate sånn tull! Det heter da ikke tommerstokk, men meterstokk! Vi bor nå i Norge! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2007 på: september 14, 2017, 13:18:48 pm » |
|
Hallo, kan ikke drive å prate sånn tull! Det heter da ikke tommerstokk, men meterstokk! Vi bor nå i Norge!  Vi måler etter US spec
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #2008 på: september 16, 2017, 23:48:54 pm » |
|
Bruk TOMMEstokk av plast eller metall. Den har ikke metallbeslag og derved elemineres faren for feilmålinger. Såfremt stokken ikke er brukt til å klø seg på ryggen, da det sliter enormt på godset.
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #2009 på: september 17, 2017, 07:40:58 am » |
|
Heeeerregud for et mas..  Nå skal vel folk mene masse og... [ Vedlegg ] Gratulerer med nådd mål og fine tall! Hvor mye trykk måtte til for å nå målet?
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
|