august 17, 2022, 19:49:46 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 27 28 [29] 30 31
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oxyboxer i Ghia  (Lest 204385 ganger)
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #840 på: august 20, 2014, 21:28:06 pm »

Bingo!

Ser ut til at jeg har gjenvunnet kontrollen, etter litt fingertrøbbel ser alt ut til å respondere som det skal og lambda-sensoren er inne på skalaen igjen. Men et par mekanikertabber gjør at eg må legge inn et lite hvileskjær og fikse litt småting før jeg kommer videre. Blant annet må et strips hentes ut av det ene innsuget og jeg må ha ny gasswire. Ikke spør...

Glad
Loggført
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #841 på: august 22, 2014, 21:16:18 pm »

Fikk fikset strips og gasswire, og nok en gang er det utrolig behagelig å ha Unneberg i nabolaget Glad

Nå virker det meste som det skal, med unntak at dysene makser ut, så om ikke for mange dager håper jeg dysene ligger i postkassa, så jeg kan komme meg ut på veien en tur Glad

Er et par detaljer til som må på plass, som skivebrems på det andre bakhjulet og feste batteriet, men nå nærmer det seg styggelig prøvetur Glad

Litt bedre respons på gassen her:

* Skjermbilde.JPG (13.81 KB. 654x245 - vist 210 ganger.)

Som man ser går puls-bredden (PW) i taket når DC passerer 100%. Jeg har ikke stilt ned fuelmengden igjen, så den får en del for mye her i dette bildet.

« Siste redigering: august 22, 2014, 21:26:40 pm av grelland » Loggført
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #842 på: august 23, 2014, 21:55:30 pm »

Skivebremsene nesten på plass. eneste lille hickup er at jeg ikke fikk tredd på den ene hylsa som skal på brekkwiren. Ser ut som det er litt deformasjon når gjenge"dingsen" ble krympet på wiren, så jeg fpr slipe litt så sklir det nok på plass.

Snart prøvetur  Gliser
Loggført
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #843 på: august 24, 2014, 22:37:35 pm »

Skiver på plass bak fuchsene, og 8-åringen har hjulpet med å lufte bremser, så i morgen er vi klare for prøvetur Glad

* skive.jpg (116.6 KB. 650x487 - vist 240 ganger.)

Loggført
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #844 på: august 25, 2014, 18:49:05 pm »

Årets første kjøretur unnagjort, men må nok ha inn større dyser før jeg prøver mer Glad

Men moro å kjøre litt igjen, og jeg kjenner at stage II clutchen er hakket strammere enn originalen ja...

Til og med vasket av nesten ett års lagrings-skit:

* ute2.jpg (96.28 KB. 717x429 - vist 294 ganger.)

Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #845 på: august 25, 2014, 21:19:02 pm »

Oooh! Det er den beste følelsen  Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #846 på: august 26, 2014, 07:48:18 am »

Helt klart.

USPS melder at tollbehandlingen er ferdig i dag morges, så da har jeg nok nye dyser i morgen håper jeg Glad

Da blir det plattan i mattan
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #847 på: august 26, 2014, 08:25:06 am »

Bilen ser helt riktig ut med de felgene Glad Ser frem til å høre på hvordan motoren fungerer.

ALex
Loggført
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #848 på: august 27, 2014, 19:53:59 pm »

Da kan det meldes om at jeg har vært ute og kjørt en lengre tur Glad

Nye dyser gjorde susen, og nå begynner ting å funke som det skal.

Eneste jeg sliter litt med nå er at den begynner å fuske litt; som om ikke alle sylindrene er helt med, så jeg må sjekke litt mer for å være sikker på at alle koplinger er ok.

Tenkte også på dette med tennplugger. Er redd det er litt tilfeldig hvilke plugger som står i nå, så det kan være det som spiller meg et puss.

Jeg har fått med meg at jeg bør ha "R"-type plugger for å skjerme mest mulig mot støy, men er det andre anbefalinger på type/merke?
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3994
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #849 på: august 27, 2014, 21:02:30 pm »

Har du set om rotor og lokk er på plads?  Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Øyerulling
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #850 på: august 27, 2014, 21:07:33 pm »


du nevner de andre dysene maxet ut på småkjøring/rusing?

for feit blanding her/fusking/rå og feil avlesninger lambda sensor?.
hvilken status er det på bredbåndslambdaen din?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #851 på: august 27, 2014, 21:22:17 pm »


du nevner de andre dysene maxet ut på småkjøring/rusing?

for feit blanding her/fusking/rå og feil avlesninger lambda sensor?.
hvilken status er det på bredbåndslambdaen din?

jeg bytta til PLX i fjor da LC-1 min daua. SÅ jeg vet ikke noe mer enn det...
Loggført
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #852 på: august 27, 2014, 21:22:46 pm »

Har du set om rotor og lokk er på plads?  Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Øyerulling

Morroklumpen  Gliser
« Siste redigering: august 27, 2014, 21:55:18 pm av grelland » Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #853 på: august 27, 2014, 21:23:20 pm »

snodig att 200CC dyser skal maxe ut på lav belastning bare
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #854 på: august 27, 2014, 21:59:16 pm »

enig...

men slik ser det ut nå:

* Skjermbilde.JPG (30.19 KB. 685x417 - vist 216 ganger.)


48% DC ved 5000rpm høres bedre ut, men som du ser så får WB sensoren en peak på høyere rtrtall, så det er tydelig at det må tunes litt Glad

Loggført
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #855 på: august 27, 2014, 22:04:30 pm »

Stemningsbilde etter prøvetur:

* engine 1.jpg (101.9 KB. 650x433 - vist 276 ganger.)

Loggført
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #856 på: august 28, 2014, 10:42:15 am »

....men som du ser så får WB sensoren en peak på høyere rtrtall, så det er tydelig at det må tunes litt Glad


Har tenkt litt på dette egne utsagnet, og tror kanskje jeg har en liten lekkasje rundt mutteren til lambda-sensoren som suger luft. Da ser jeg for meg at lambda-sensoren kan gi sånne rare utslag. Tror jeg sjekker det først, før jeg skrur for mye på bensinmengden Glad

Morro dette Glad
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #857 på: august 29, 2014, 20:14:17 pm »

Se gjerne på pluggene også. Om blandingen er fet så ser du det enkelt der.
En annen ting, går den bra når den er kald men begynner å trøble når den blir varm så tyder det også på noe fet blanding.

En fordel å se på bungen til lambdaen også Gliser Min er montert så nære eksosmunningen at blandingen måles til å være magrere enn 21,9 som er "maks" Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #858 på: august 29, 2014, 21:18:19 pm »

Takk for tips. Skal ta ut pluggene og bytte til -R plugger så da skal jeg se på de.

ang lamdabung så står den rett etter kollektore n  og før potta så jeg tror den er langt nok unna utløpet i all fall
Loggført
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #859 på: september 07, 2014, 21:30:51 pm »

Har gått noen dager siden sist innlegg, men jeg har rett og slett vært veldig usikker på om det har vært noe alvorlig i veien, siden jeg har hatt følelsen av at den bare har gått på 3 sylindre. Men etter en del sjekking og en hel del hjelp fra velvillige sjeler med mer erfaring på Megasquirt enn det jeg kan skryte av, så løsnet det litt i dag.

Mye tyder på at jeg hadde satt opp dysene til å sprute litt for ofte, så de lå på 1.5ms åpningstid ved tomgang. Dette er ned i det ulineære området til dysene, slik at det er vanskelig å si nøyaktig hvor mye bensin de gir per sprut, så jeg halverte antall sprut per omdreining og da ble pulsene dobbelt så lange, og da begynte endelig saker å reagere som de skulle Glad

Så i kveld har jeg hatt meg en lengre tur og prøvde meg på et par fullgassdrag opp til 6500 rpm, og selv om det er lenge igjen til jeg har optimalt både tenning og bensinmengde, så merker jeg godt det er mer sprut i denne motoren enn den gamle 1835n ja Osteaktig

Bare litt synd det er september og ikke april...

Håper jeg får tunet litt mer, slik at jeg kan få tatt den en tur på ruller og få motoren godkjent før vinteren.
« Siste redigering: september 07, 2014, 22:09:26 pm av grelland » Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3994
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #860 på: september 08, 2014, 17:56:10 pm »

Har nok nogen vinterdæk du kan få lånt  Rekker tunge
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #861 på: september 08, 2014, 18:11:27 pm »

Gratulerer med fremgang! Følger tråden med stor interesse, da mitt eget oppsett likner litt. Så vi andre kan lære: hvor mange sprut per omdreining gikk du fra/til?

Mvh

Jens Kristian
Loggført
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #862 på: september 08, 2014, 22:38:59 pm »

nå kjører jeg 2 squirts alternating, og var på 4 simultanous

Ellers har jeg hatt meg en god times rundtur her på øya, og det blir bedre og bedre Glad Litt nøling og noe som minner om flat spot rundt 2000-2500 rpm, men det skal jeg få på plass.

Hadde enda et par full-gass drag i dag, og det blir bare mer og mer moro. På halvvått underlag drar den løs begge bakhjula i andregir uten å røre clutchen, og det bare drar og drar. Noe helt annet enn 1835'n ja Glad

vurderer å kjøre på jobben i  morgen; får se an været litt.

Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #863 på: september 11, 2014, 08:59:48 am »

bra det løser seg!
tips er å skru av de fleste "features" ved førstegangs oppstart og kjøre  enklt oppsett til man får den i gang ok
så kjøre kan man leike seg litt med alle mulighetene i sprutet , da det er mye å "gå seg litt bort i"
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #864 på: september 11, 2014, 09:53:46 am »

Jepp, nå begynner det å likne bil Glad

Mange muligheter til å gå seg bort ja Glad
Loggført
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #865 på: september 12, 2014, 07:52:57 am »

Hyggelig utsikt fra kontoret i dag:

* ofiice.jpg (58.03 KB. 650x282 - vist 279 ganger.)


Funket greit på vei til jobb, men tomgangen er litt høy (ca 1800 rpm) og jeg tror spjellhus-stagene ikke er helt i synk, men ellers så var det deilig å kunne kjøre god-bilen på jobb igjen Osteaktig

« Siste redigering: september 12, 2014, 08:01:27 am av grelland » Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #866 på: september 12, 2014, 12:37:23 pm »

Ser ut som du koser deg - vel fortjent! God tur hjem og god helg!
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1836
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #867 på: september 12, 2014, 18:10:16 pm »

Kjører du med map eller Alpha N?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #868 på: september 14, 2014, 20:58:58 pm »

Speed Density, eller kun MAP. Det finnes også en variant som heter ITB (Individual throttle bodies) som visstnok tar både spjellvinkel og MAP som input, da mange motorer med korte innsug og individuelle spjellhus har ganske dårlig MAP-signal, men jeg har ikke testet det ennå.
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1836
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #869 på: september 15, 2014, 12:34:49 pm »

Så du får godt nok signal med map altså?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Sider: 1 ... 27 28 [29] 30 31
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!