april 19, 2024, 23:00:15 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 20
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Putte (Extreme Makeover Beetle Edition)  (Lest 142693 ganger)
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #330 på: juni 28, 2011, 05:27:09 am »

Dette blir bra Eivind. Tusen takk for hotell oppholdet  Gliser

VWhilsen Alf

Takker!
Bare hyggelig Alf!

Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #331 på: juni 28, 2011, 06:21:46 am »

JAAAA! Slepp det ned! Gliser

Helt klart Anders. Er jo fra Moss tross alt  Øyerulling
« Siste redigering: juni 28, 2011, 10:17:50 am av Eivind (Putte) » Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #332 på: juni 28, 2011, 14:49:31 pm »

Senteret har ikke blitt lakkert slik som orginalen. Den sorte kanten skal lengre opp.

Dette ordner du veldig lett selv.

Se på hvordan Grelland har detaljert sine tidlige Fuchs.

Med flatt underlag og tetting av senterhull og bolthull med tape og så fyller du oppi senteret med lakk til riktig høyde, tapp så ut maling og vips fin fint resultat. Må sikkert finne på noe for å få ut malinga som ligger igjen i bunnen men det er sikkert en løsning for, da blir hvertfall ringen helt perfekt uten maskeringsmerker.
« Siste redigering: juni 28, 2011, 14:51:59 pm av Gunnar|Rennfahrer2 » Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #333 på: juni 28, 2011, 15:19:10 pm »

Senteret har ikke blitt lakkert slik som orginalen. Den sorte kanten skal lengre opp.

Dette ordner du veldig lett selv.

Se på hvordan Grelland har detaljert sine tidlige Fuchs.

Med flatt underlag og tetting av senterhull og bolthull med tape og så fyller du oppi senteret med lakk til riktig høyde, tapp så ut maling og vips fin fint resultat. Må sikkert finne på noe for å få ut malinga som ligger igjen i bunnen men det er sikkert en løsning for, da blir hvertfall ringen helt perfekt uten maskeringsmerker.

Takker for tips og råd.
Men nå er fokus på å få bilen klar til Dyno Day hos Anders Ringstad den 8. juli.
Så felgen blir som den er til sesongen er over for i år :-)
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #334 på: juni 28, 2011, 21:26:15 pm »

Ellers kan jeg et par knep også Eivind Blunker
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #335 på: juni 28, 2011, 21:32:46 pm »

Ellers kan jeg et par knep også Eivind Blunker

Jeg lytter!
Loggført
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #336 på: juni 28, 2011, 21:34:59 pm »

teip igjen hullene til boltene og senter. også får du felgen i vater også heller du svart maling opptill den kanten du vil ha. la det stå ett døgn og ta vekk teipen, maling renner ut og der du vil er det svart Rekker tunge
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #337 på: juni 28, 2011, 22:23:39 pm »

Du får rulle innom meg en dag med felgen så skal jeg gjøre noen triks Blunker
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #338 på: juni 28, 2011, 22:29:05 pm »

Du får rulle innom meg en dag med felgen så skal jeg gjøre noen triks Blunker

Da har vi en avtale Anders  Gliser
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #339 på: juli 03, 2011, 20:08:38 pm »

 Gliser jeg har testa putte
ikke si noe til Eivind Øyerulling
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #340 på: juli 03, 2011, 20:13:07 pm »

*holder kjeft*
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #341 på: juli 03, 2011, 21:27:40 pm »

Kommer innom deg i morgen Kåre!
Skal ta med nye spacere på 9.5mm.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #342 på: juli 04, 2011, 22:28:52 pm »

Fikk endelig "lov" til å testkjøre Putte en tur i Spydeberg i kveld.
Dæven døtte dette er morro! Masse Power som skyver godt på hele registeret.
Litt dysing og justering hos Anders Ringstad på fredag så blir dette helt supert. Broom, brooom!!

Fikk også "lov" til å skru litt på Putte ;-)

* 1.jpg (128.66 KB. 800x600 - vist 355 ganger.)


* 2.jpg (127.54 KB. 800x600 - vist 261 ganger.)

Var også så heldig å ha med medbrakt arbeidskraft (Kajknoz) som hjalp meg med å få byttet girspak.
Dette viste seg å være temmelig vanskelig da han måtte demontere en midtkonsoll som nektet å flytte på seg.
I tillegg dukket en god venn av Kåre opp som hjalp oss å få justert inn girspaken. Uten han hadde jeg vel klart å blåse av girkassen ved første lyskryss (Rett i revers fra første gir....)

Nå er det bare 79 timer til Dyno Day!


Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #343 på: juli 04, 2011, 22:36:05 pm »

En liten filmsnutt av motoren.
Loggført
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #344 på: juli 05, 2011, 08:39:27 am »

Var morro å være med deg igår, og gleder meg sykt til fredagen!! Osteaktig
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #345 på: juli 05, 2011, 09:14:44 am »

Var morro å være med deg igår, og gleder meg sykt til fredagen!! Osteaktig

Var flere som hadde det morro i går ;-)
Takker nok en gang for hjelpen Kaj!
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #346 på: juli 05, 2011, 21:02:10 pm »

Må gratulere med å endelig få kjøre bilen og motoren!
Hvordan føles både motor og fjær/demper oppsettet?

Vanvittig med ventilstøy osv på bilde, er du sikker på at dem er justert riktig?
Spør bare siden forrige motor eg skrudde på (bygget av Kåre) var justert helt feil med 0.15 klaring på cromoly stenger og vipperstellet var ikke shimset.

Lykke til videre og er spent på dyno talla! Gliser
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #347 på: juli 05, 2011, 21:36:51 pm »

Takker!
Bilen føles veldig tight og presis. Men den skal på firehjulskontroll så snart jeg får den hjem.
liker Go-cart følelsen demperen gir bilen. Noen synes sikkert dette blir litt for stivt. Men det er slikt jeg var ute etter.
Har bare fått kjørt den noen få km. Så ordentlig testing gjenstår.

Vedr. ventilstøy så må jeg bare stole på at Mr. Andersen kan sakene sine.
Leser du dette Kåre kan du jo kommentere spm.et

Er selv veldig spent på bremsingen på fredag. Også på hvordan motoren er før og etter justering av tenning og dysing.



Må gratulere med å endelig få kjøre bilen og motoren!
Hvordan føles både motor og fjær/demper oppsettet?

Vanvittig med ventilstøy osv på bilde, er du sikker på at dem er justert riktig?
Spør bare siden forrige motor eg skrudde på (bygget av Kåre) var justert helt feil med 0.15 klaring på cromoly stenger og vipperstellet var ikke shimset.

Lykke til videre og er spent på dyno talla! Gliser
« Siste redigering: juli 05, 2011, 21:38:31 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #348 på: juli 06, 2011, 11:50:13 am »

Må gratulere med å endelig få kjøre bilen og motoren!
Hvordan føles både motor og fjær/demper oppsettet?

Vanvittig med ventilstøy osv på bilde, er du sikker på at dem er justert riktig?
Spør bare siden forrige motor eg skrudde på (bygget av Kåre) var justert helt feil med 0.15 klaring på cromoly stenger og vipperstellet var ikke shimset.

Lykke til videre og er spent på dyno talla! Gliser
Det er vel når motoren er kald at du skal høre de 0,15mm..
Deilig lyd fra det rette kamdrevet. Gleder meg til Kåre har klar min.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #349 på: juli 06, 2011, 12:10:02 pm »

Må gratulere med å endelig få kjøre bilen og motoren!
Hvordan føles både motor og fjær/demper oppsettet?

Vanvittig med ventilstøy osv på bilde, er du sikker på at dem er justert riktig?
Spør bare siden forrige motor eg skrudde på (bygget av Kåre) var justert helt feil med 0.15 klaring på cromoly stenger og vipperstellet var ikke shimset.

Lykke til videre og er spent på dyno talla! Gliser
Det er vel når motoren er kald at du skal høre de 0,15mm..
Deilig lyd fra det rette kamdrevet. Gleder meg til Kåre har klar min.

Om du justerer 0,15 klaring på chromoly stenger når motoren er kald, hva skjer når den blir varm?
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #350 på: juli 06, 2011, 12:14:00 pm »

Trodde klaringen ble mindre pga materialutvidelse i metallet. Men jeg har mesterbrev som snekker, så jeg vet ikke.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #351 på: juli 06, 2011, 13:37:08 pm »

Hva er standard klaring?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #352 på: juli 06, 2011, 13:39:59 pm »

0,15mm med alu støtstenger
"løs" 0 med chromoly støtstenger
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #353 på: juli 06, 2011, 13:49:36 pm »

0,15mm med alu støtstenger
"løs" 0 med chromoly støtstenger

Takk.
For de som ikke kjenner med så er jeg noob på luftkjølt.
Har kjørt de noen år. Men nesten aldri skrudd på noe annet en bilnøkkelen i tenninga.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #354 på: juli 06, 2011, 14:37:37 pm »

"løs" 0 betyr ingen klakking mellom vippearm og ventil, men at du fortsatt kan spinne støtstangen rundt..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #355 på: juli 06, 2011, 15:01:29 pm »

Jeg la merke til at det var mer ventilstøy da jeg testkjrte Putte enn når vi testkjørte motoren i benk.
Film fra da motoren var i benken


Kåre vil nok kommentere dette så snart han leser tråden :-)
« Siste redigering: juli 06, 2011, 15:13:49 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #356 på: juli 06, 2011, 15:47:42 pm »

Ved å sette chromolystenger til 0,15 vil du så og si alltid ha 0,15 i avstand.. Med alu vil stengene bli lengre når motoren blir varm og avstanden blir "0"..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #357 på: juli 06, 2011, 16:16:59 pm »

Ved å sette chromolystenger til 0,15 vil du så og si alltid ha 0,15 i avstand.. Med alu vil stengene bli lengre når motoren blir varm og avstanden blir "0"..

Den forsto jeg.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #358 på: juli 06, 2011, 16:21:56 pm »

0,15mm klaring ved varm motor klakker bra
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #359 på: juli 06, 2011, 16:31:40 pm »

0,15mm klaring ved varm motor klakker bra

Det vil jeg tro.
Kåre går vel over dette før bremsing på fredag tenker jeg.
Loggført
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 20
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!