april 28, 2024, 22:42:33 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 859621 ganger)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1440 på: mai 18, 2012, 20:18:59 pm »

Med min motor så var det rikelig med slakk i vaieren så der var ikke det et problem.
Er ikke som med denne motoren der clutchen er helt feil justert... Osteaktig
Loggført

Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #1441 på: mai 18, 2012, 20:51:51 pm »

Sleng inn en state 2 trykkplate, med org tabell. En ting mindre å skylde på når du blir kjørt fra da men. He he.  Jeg har en liggende her.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1442 på: mai 18, 2012, 20:54:31 pm »

Cush skal jo slippe litt..

Stage 2 er jo stivt da.

Hva med Stage 1 og Daikin-disk?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1443 på: mai 18, 2012, 21:02:11 pm »

Jeg tror cush (u. fjærer såklart) og Stage 1 holder bra. Bra trøkk i min, og den er veldig behagelig og smidig å kjøre med, samtidig som den lett spinner på tørt uten å nøle (hoppeti-hopp!).
Det er vel grenser for hva en kan måle med en slapp 1915, men det clutch-oppsettet virker mer enn nok Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1444 på: mai 18, 2012, 22:00:42 pm »

Cush skal jo slippe litt..

Stage 2 er jo stivt da.

Hva med Stage 1 og Daikin-disk?

Tror løsningen er en daikin plate ja, har stage 2 med 6 puck på den motoren som er i nå, og går greit men synes pedalen er unødvendig hard.
Loggført

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1445 på: mai 18, 2012, 22:03:17 pm »

Shit, stage to?! Den må da rive godt?

Synes Stage 1 var merkbar heftigere trykk på pedalen ja. Ville ikke hatt noe hardere ved gate/kø-kjøring. Gå for en annen lamell ja Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1446 på: mai 18, 2012, 22:04:44 pm »

Stage 2 er helt unødvendig

Stage 1 skal vel klare rundt 250nm?
« Siste redigering: mai 18, 2012, 22:08:04 pm av Erlend / bug66 » Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #1447 på: mai 19, 2012, 00:01:26 am »

Iflg bremsepapirer fra 2008 skal denne motoren ha rundt 260Nm. Så
Kanskje ikke alle ponnyene er sendt til slakt helt enda Glad
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1448 på: mai 19, 2012, 00:02:47 am »

Hvilken motor snakker vi om?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1449 på: mai 19, 2012, 00:13:27 am »

Knasten:
Tror det selv, men også litt vondt for å tro at å ta ut og inn samme styringen kan gi en så anderledes vinkel på ventilen..
trenger ikke være feil vinkel , men att styringen kommer noen hundredeler til "siden"
ett par folk jeg har snakket med  ,som har Mira fres og driver med ventilsliping ,mener dette da. (att setet må slipes på nytt.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #1450 på: mai 19, 2012, 07:36:05 am »

Hvilken motor snakker vi om?
Motoren min som Dalland kjører med for tiden.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1451 på: mai 19, 2012, 09:14:35 am »

Knasten:
Tror det selv, men også litt vondt for å tro at å ta ut og inn samme styringen kan gi en så anderledes vinkel på ventilen..
trenger ikke være feil vinkel , men att styringen kommer noen hundredeler til "siden"
ett par folk jeg har snakket med  ,som har Mira fres og driver med ventilsliping ,mener dette da. (att setet må slipes på nytt.)

Takk, godt med litt solid info så har i alle fall eg lært noe til neste gang.  Glad
Loggført

Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #1452 på: mai 21, 2012, 01:41:28 am »

Knasten:
Tror det selv, men også litt vondt for å tro at å ta ut og inn samme styringen kan gi en så anderledes vinkel på ventilen..
trenger ikke være feil vinkel , men att styringen kommer noen hundredeler til "siden"
ett par folk jeg har snakket med  ,som har Mira fres og driver med ventilsliping ,mener dette da. (att setet må slipes på nytt.)

Det er riktig detta. Seter må som hovedregel freses på nytt når en bytter styring, selv om den gamle kommer inn på samme plassen igjen.
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1453 på: mai 21, 2012, 07:10:43 am »

Begynt å ta en titt for å prøve å finne de irriterende lekkasjene som har vert siden dag 1.
Har tidligere prøvd å bytte pakning på pumpa da det lakk der men da det enda var fuktig så tok eg den av..
Og atter engang så må eg få det inn med tskje at uansett hva man betaler for en del så må man inspisere den skikkelig før montering...
Så viste seg jo at det tusen kr csp lokket eg hadde tatt for god fisk var skjevt som pokker.
Men merket også at det er en helt annen alu legering i dette lokket fremfor empi alu lokka!

Bilder fra 15 min uti slipinga og 1 time uti...



Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1454 på: mai 28, 2012, 13:45:55 pm »

Liten update i eksamens rushet:

Black Edition..






Eksosen er enda ikke sendt....
Edit:
Eksosen er nå sendt!  Gliser
« Siste redigering: mai 28, 2012, 17:24:15 pm av Dalland » Loggført

sandvik996tt
Gjest
« Svar #1455 på: mai 28, 2012, 18:16:59 pm »

Likte den svarte utgaven :-)
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1456 på: mai 28, 2012, 19:03:39 pm »

Takker. Glad
Mye som skal mye lakkes og flyttes om så det blir et skikkelig minimalistisk motorrom.  Blunker
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1457 på: mai 28, 2012, 19:18:17 pm »

sterk i klypa ?

Ser bra ut da Glad
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1458 på: mai 30, 2012, 11:52:15 am »

Bare ett kjedelig bilde idag, pumpa er ferdig planslipt.
Hadde desverre ikke finere enn 800 papir så klarte ikke å få det speilblankt.. Øyerulling Rekker tunge

Loggført

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1459 på: mai 30, 2012, 17:03:03 pm »

Slipte du på papir? På hvem sin anbefaling?
Plansliping på papir er, etter min erfaring og opplæring, ikke plansliping men konvekssliping.
Det forklarer, etter min mening, hvorfor sidene tok først.
Plansliping bør, om det idetheletatt bør, gjøres på Planplate, med VELDIG lite slipepasta, så lite at det som skal slipes ikke har muligheten til å "flyte" på slipepastaen. Flyter det så er det bare sidene som slipes først.

Men nå gjelder jo det flater som skal være veldig fine, oljelokk skal jo ha pakning så der er vel dette uansett helt unødvendig.

Når alt dette er sagt, blir det spennende å se om dette tetter lekkasjen din.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1460 på: mai 30, 2012, 17:04:29 pm »

Gassere og innsug ble konge, digger svarte deler. Blunker
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1461 på: mai 30, 2012, 18:13:45 pm »

Kjøper delvis den tanken (selv om eg ikke har lyst). Gliser
Kan jo ta dekselet i fresen og gå sakte over det, men blir det bra nok?
Eller MÅ eg bruke en skikkelig plansliper?

Ikke ment på noen måte frekt, men må spør.
Baserer du det du sier på "internett rykter/fakta" eller solid fysisk fakta?
Loggført

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1462 på: mai 30, 2012, 23:32:09 pm »

Kjøper delvis den tanken (selv om eg ikke har lyst). Gliser
Kan jo ta dekselet i fresen og gå sakte over det, men blir det bra nok?
Eller MÅ eg bruke en skikkelig plansliper?

Ikke ment på noen måte frekt, men må spør.
Baserer du det du sier på "internett rykter/fakta" eller solid fysisk fakta?

At gassere og innsug ble kult i svart baserer jeg på "internett rykter/fakta"  Gliser Gliser Gliser

Neida, jeg baserer det på kurs i sliping av brennstoffventiler på skipsdieselmotorer, null pakning mellom to stålflater, høyt trykk  og høy temperatur. For absolutt flat sliping brukes slipepasta på planplate, og mengden som brukes tilsvarer en liten dasj på tuppen av en fyrstikke, størrelsen på "huset" som slipes er ca samme størrelsen som ett oljepumpe lokk. Men dette er selvfølgelig mye strengere enn det vi driver med her..
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1463 på: mai 31, 2012, 00:00:22 am »

eit minutt med ein rettholdt avsløra jo om den skulle vera konveks eller ikkje
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1464 på: mai 31, 2012, 04:54:42 am »

Helt riktig Christer, godt nok for den her sammenhengen.
Dra fram maskinist blå og rettholdt.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
ragazzata
Seniormedlem
****
Innlegg: 440
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1465 på: mai 31, 2012, 06:56:47 am »

Kjøper delvis den tanken (selv om eg ikke har lyst). Gliser
Kan jo ta dekselet i fresen og gå sakte over det, men blir det bra nok?
Eller MÅ eg bruke en skikkelig plansliper?

Ikke ment på noen måte frekt, men må spør.
Baserer du det du sier på "internett rykter/fakta" eller solid fysisk fakta?

Hvis du vil vite om lokket ditt er helt plant, og har tilgang på fresemaskin:

-Sett fast lokket ditt på fresebordet.

-Fest en måleklokke, eller helst en mikrokator fast på fresehodet.

-Rett inn lokket slik at det ligger plant med X- og Y- bevegelsene.

-Kjør målespissen ned mot lokket og sett klokka til null.

-Da kan du kjøre fresens X- eller Y-akse sakte frem og tilbake over lokket, og lese av avviket på måleklokka.

-Dette forutsetter at du har en nøyaktig fres, og at du har kontroll over hvordan du spenner opp biten.
 Hvis ikke det er tilfelle, bør du ikke planfrese lokket ditt heller.

Dette baserer jeg på lang erfaring med kvalitetskontroll og kalibrering av verktøymaskiner - så slipper du å spørre frekke spørsmål om internetbasert kunnskap Blunker

Loggført

Oval ragtop - 54 Freak Power
1300 - 69
Baja Bug 1970
Bay buss 1977
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1466 på: mai 31, 2012, 07:29:39 am »

Haha! Gliser

Men takk,kanon gode tips!
Tror eg sliter med å kunne sette den skikkelig opp i fres for å kunne måle med den, så vi tar gamle måten først. Blunker
Loggført

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #1467 på: mai 31, 2012, 10:00:53 am »

Skal jo pakning på her, er det så j.vla nøye da ?

Holder sikkert i massevis den slipingen du allerede har foretatt.
Loggført

1961 T1 - Custom
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1468 på: mai 31, 2012, 10:23:32 am »

Jeg slipte på glassplate og 800 papir med WD40 i 10min.. tett som en ørken
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1469 på: mai 31, 2012, 10:42:27 am »

Jeg slipte på glassplate og 800 papir med WD40 i 10min.. tett som en ørken

Slik eg og har gjort denne gang og tidligere, men i vitenskapens ånd må vi jo gjøre det beste som er mulig!  Glad
Loggført

Sider: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!