mars 28, 2024, 14:34:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 847851 ganger)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #90 på: juni 01, 2011, 15:31:40 pm »

(ps kommer snart ned på skolen igjen). Blunker
Venter Blunker

Kom ikke ut av gata før eg stod i stille kø, så drøyer den. Blunker
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #91 på: juni 01, 2011, 16:11:41 pm »

NB: for all del ikkje kjøp dei svarte repop platene til støtfangarfestet!! passar ikkje i da heila tatt. kjøp dei oransje i god kvalitet(les: bedre kvalitet)

Fra hvor??

Butikken Glad

unneberg: http://www.unneberg-bil.no/webshop?referer=none&p=i&id=119977 ser ikkje ut til å vera på lager

vwveterandeler: http://www.paruzzi.com/webshop/?zoektrefwoord=4830&group=8&subgroup=09 ser ut til å vera lagervare

Kjøp desse! verken du eller han som skal sveisa på vil angra. ver obs på att du må flytta over støtfangarfestet frå bilen din over på da nya skal da verta rett. sjå her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,1078.msg181445.html#msg181445

her ser du kor dårleg profilane stemmer på dei svarte platene: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,1078.msg127966.html#msg127966
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #92 på: juni 01, 2011, 17:34:05 pm »

har noen veldig gode frontspisser i tjukk panserstål. kan legge dem i bilen så du kan ta en titt under mlnstringen i morgen
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #93 på: juni 01, 2011, 17:58:16 pm »

Takk til hans og tistlo, har sendt sms til Rosenquist så hvis han har så avbestiller eg skiten fra hotshop.
Hans, er det dem røde eller svarte eller nos du har?
Loggført

Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #94 på: juni 01, 2011, 18:51:54 pm »

Hei, dette er delen du burde få forsikringen til å bytte.

http://www.paruzzi.com/webshop/?zoektrefwoord=3881&subgroup=----&group=7


orginal er best
vennlig hilsen Lars i bilen( forbannet mye kø)

Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #95 på: juni 01, 2011, 19:02:27 pm »

Takk til hans og tistlo, har sendt sms til Rosenquist så hvis han har så avbestiller eg skiten fra hotshop.
Hans, er det dem røde eller svarte eller nos du har?

Damn, dette ble vanskelig, har veldig lyst på god kvalitet deler så han som skal arbeide slipper unødvendig arbeid, men Lars var på vei opp på fjellet, (ringte meg nettopp) og han kunne ikke garantere at dem hadde på lager. (hvis ikke har eg ikke før ca 16.)
Eg trenger delene uti neste uke, helst innen onsdag/torsdag.

Skal trolig ikke ut på mønstringa i morgen Hans, ligger etter på eksamen lesing,.
Men hvis Henrik kan ta de med for meg så hadde det passet bra, Penger får du selvfølgelig.

Tistlo, hvordan er passformen på dem svarte frontplatene?

Edit:
Hei Lars, ja det hadde nok vert den beste delen, men det er bare til rett bak støtfanger festet som må byttes så blir mye unødvendig stål som eg ikke trenger og usikker på om forsikringa går med på (dem er ikke så glad for høye takster på gamle biler)
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #96 på: juni 01, 2011, 20:36:31 pm »

Thirst quality er jo best(ref linken til lars) Glad


Svart frontplata er eit bra utgangspunkt. passformen er eigentlig grei den, litt dårleg på spissane i toppen men kan lett bearbeidast med hammar og mothold. det største minuset er den lista som klemmer panserpakningen. for i toppen så treff den ikkje heilt overens med den orginale på innerskjermen. men da kan jo justerast. du må vel gjerna byta litt av den klemlista og iogmed att du skal sveisa på ny spiss(er ikkje klemlist på den nye spissen)


Kom til å tenka på att eg har ein NOS innerskjerm liggande på lur. riktignok med innvendig støtfangarfeste, så du må gjera samme modden som på raude spisser. dvs fjerna da innvendiga festet og sveisa på eit orginalt utvendig.
2000kr so er den din. kan ta med til vårmønstringen imorgo og overekka henrik. men då må eg ha svar ikveld.


* P1012883.jpg (147.1 KB, 775x581 - vist 443 ganger.)
« Siste redigering: juni 01, 2011, 20:38:22 pm av Tistlo » Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #97 på: juni 01, 2011, 21:13:23 pm »

Kan du forklare nærmere hva som må gjøres på støtfanger festet? bør eg bestille enda en del?
(mener du at det må sveises på sånnen del lignende den som sitter bak?)
Eller kanskje han bare kan flytte over den gamle, er jo ikke rust på den.

Ta gjerne med den innerskjermen om den er til riktig års modell.
Penger ordner eg fortløpende, regner med forsikringa går med på den, hvis ikke så får du den tilbake til helga.
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #98 på: juni 01, 2011, 22:21:24 pm »

Den innerskjermen eg har er berekna for bobler før 67 med innvendig støtfangarfeste framme. men sidan delen er produsert etter 68 så er pressingen til innerskjermen lik 68+ 1300bobler.
Da som må gjerast er å kappa vekk det innvendige festet og fjerne det. og so må du sveisa på eit 68+ utvendig feste på utsida. profilen er heilt lik så det passar som hånd i hanske.

Så da som må gjerast er å skjera ut festet som sitter på bilen din og evt retta da(enkel konstruksjon, lett å retta) og so kappa av passlig bete av innerskjermen og sveisa på bilen. og då tilslutt skru på fangaren og skru på festet(som då er laust) vatra opp fangaren og so punkte fast festet og hiva vekk fangaren og heilsveisa. er du med? Glad

sjå litt i nest nederste linken eg sendte deg i innlegg klokko 17.11 so har eg bilde av prosessen Glad

Då finn eg framm innerskjermen og koster støvet av den og hiv i bilen.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #99 på: juni 01, 2011, 23:18:13 pm »

trenger nok større bit enn det jeg har liggende og om herr.Lars har komplett så er jo det veien å gå. Lykke til med lesingen, med det været som er ute går du ikke glipp av mye Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #100 på: juni 01, 2011, 23:32:47 pm »

Vi vil ha en motortråd!
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #101 på: juni 02, 2011, 08:34:18 am »

Vi vil ha en motortråd!

Smør det med noen dager tålmodighet så kommer motortråden sterkt tilbake!  Gliser

Takk tistlo, god forklaring!
Regner med at om mulig så vil du sikkert ha resten som vi ikke bruker, da fremre kanal ofte ruster..?  Gliser
Loggført

HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #102 på: juni 02, 2011, 14:55:10 pm »

Har den i bilen nå, du kan få den når du vil. Han tok gjerne tilbake igjen resten ja Blunker
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #103 på: juni 06, 2011, 23:42:18 pm »

Moro å lese om skjermen hos paruzzi:  Osteaktig
Dette A-kvalitet indre fendere for 1200-1300 og 1500 bille på den opprinnelige, mens den indre fender for 1302 og 1303 er svært nær å lukke, og sikkert kjennemerket A-tykk opptjent.  Gliser Google translate virker på en måte....
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #104 på: juni 07, 2011, 06:26:12 am »

Moro å lese om skjermen hos paruzzi:  Osteaktig
Dette A-kvalitet indre fendere for 1200-1300 og 1500 bille på den opprinnelige, mens den indre fender for 1302 og 1303 er svært nær å lukke, og sikkert kjennemerket A-tykk opptjent.  Gliser Google translate virker på en måte....

Hehe, litt av grunnen til at eg heller bare ringer/mailer Lars..
Siste eksamen om halvannen time!
Har fått gjort litt motor ting så blir snart oppdateringer. Blunker
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #105 på: juni 09, 2011, 09:33:11 am »

Begynner å få dårlig samvittighet siden det er så lenge siden forrige oppdatering. Øyerulling

Bilen er levert, skal bort i dag å levere frontplata så har dem alt.
Takk til Tistlo, Tommys kompis og Geir for deler!  Gliser
Selskap har bilen også hos lakkfolka...


På søndagen var eg innom verkstedet på skolen og prøvde meg på å presse ut ventil styringen.
Men det verktøyet fra usa var kun ment for innpressing, ikke demontering.
Så i mangel på verktøy prøvde eg meg på å slipe den på stein slipehjul.
Vel kort fortalt så ende eg med å sprenge en ventilstyring. Øyerulling

Litt senere kom en av lærerne som hadde tilgang til dreiebenken og da var det ikke annet å gjøre enn å lage sitt egent verktøy. Glad
Fungerer helt supert og alle di resterende foringene kan brukes igjen ved montering. (så trenger en ventilstyring hvis noen har)


Etter levering av bil igår fikk eg begynt smått med toppene.
Etter to timer sliping og måling kom eg fram til endelig form i forbrenningkammeret.
Kammeret ble på 59cc som gir meg en cr på 9.6.
Dessverre så har dama tatt med seg både speilrefleksen og digital kameraet når hu reiste hjem så blir bare noen grusomme mobil bilder.
Kammerne ble uber nice, så bilde taler ikke for kvaliteten.



Kort oppsummering av hvordan kammeret er blitt formet:
Forbrenningen blir under kompresjon presset rundt tennpluggen.
Forbrenningen blir også plassert på eksos siden for å "varme" opp blandingen så antenningen blir raskere.
Pluss litt andre små forandringer vil det gi en raskere forbrenning, som igjen gjør at jeg kan kjøre mindre fortenning.

Fikk også begynt smått på innsugsporten.



Velger å ikke porte ræva utav kanalen pga som få tenker på så er den effektive diameteren over selve ventil åpningen 42-8 = 34 mm.
Derfor velger jeg å legge kanalen på litt over 34 mm før ventilstyringen...


Fikk også gjort litt smått med blokka, fikk gjenget opp og prøvemontert litt olje galleri bolter og fikk montert 90graderen som olje kommer inn i blokka igjen etter filtrering, denne fikk seg også litt innvendig porting da den er helt fæl trang ut av plastikken.
Fikk også gjenget opp og montert bolt i oljepumpa og avsluttet med prøvemontering av dypsumpen.

Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #106 på: juni 09, 2011, 14:01:17 pm »

Må vera godt bevart den motoren din sidan du skal bruka opp igjen ventilstyringane Glad trudde dei fleste gamle motorar hadde utsletne styringar okkesom..

men da ser bra ut arbeidet ditt
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #107 på: juni 09, 2011, 14:12:50 pm »

Må vera godt bevart den motoren din sidan du skal bruka opp igjen ventilstyringane Glad trudde dei fleste gamle motorar hadde utsletne styringar okkesom..

men da ser bra ut arbeidet ditt

splitter nye 044 magnum pluss topper, tror ikke dem er særlig utslitt...
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #108 på: juni 09, 2011, 14:16:27 pm »

i bildene av forbrenningskamrene så ser det ut som om du ikke har justert ut kammeret helt ut til der sylinderen er.. hvis du skjønner hva jeg mener..

putt i en løs sylinder og se nedi så skjønner du.. bør ikke da forbrenningskammeret gå hekt ut til kanten av innerdiameteren av sylinderen?

vanskelig forklart men sitter samtidig å leser til bedriftsøkonomieksamen..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #109 på: juni 09, 2011, 14:18:17 pm »

og btw.. er kamdrevet ditt stål eller alu? eagle alu drevene er vel kjent for å være "billig"...

9,6 i komp med FK kam? jeg hadde nå kjørt mer  Gliser
« Siste redigering: juni 09, 2011, 14:26:10 pm av bug66 » Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #110 på: juni 09, 2011, 14:25:02 pm »

splitter nye 044 magnum pluss topper, tror ikke dem er særlig utslitt...

hehee  ja då er dei kanskje ikkje so galne
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #111 på: juni 09, 2011, 14:47:17 pm »

Egentlig bør eg bare ta vekk bildene, dem er så missvisende så det går ann. Gliser
Der det er meningen at kammeret skal gå i ett med sylinderen gjør den det.
9.6 i komp holder for meg hvis eg skal kjøre blyfri 95. Blunker
Kam drevet er sånn stander skit, har ikke hørt noen skrekk historier, i tillegg er ikke fjærtrykker urovekkende så satser på at det ikke sier pang.
Loggført

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #112 på: juni 09, 2011, 16:14:59 pm »

Egentlig bør eg bare ta vekk bildene, dem er så missvisende så det går ann. Gliser
Der det er meningen at kammeret skal gå i ett med sylinderen gjør den det.
9.6 i komp holder for meg hvis eg skal kjøre blyfri 95. Blunker
Kam drevet er sånn stander skit, har ikke hørt noen skrekk historier, i tillegg er ikke fjærtrykker urovekkende så satser på at det ikke sier pang.

Satsa kan du gjer på travbanen..her må du var sikker Blunker  Osteaktig
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #113 på: juni 09, 2011, 16:32:23 pm »

9.6 i komp holder for meg hvis eg skal kjøre blyfri 95. Blunker

10.6:1 her på Web 109-kam. 95 går så det suser, også på varme dager. Har ikke kobla opp knock-sensor ennå, så kan dog ikke gi noen garanti, men lyden av tenningsbank er ikke helt ukjent for meg heller. Pass på fortenninga di istedetfor!

Pass på å sitte igjen med litt squish-område også. Så ut som det begynte å bli snaut på bildene dine. "Hemi" er ikke akkurat noe å strebe etter, av flere årsaker som du sikkert er klar over fra før av.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #114 på: juni 09, 2011, 19:05:28 pm »

10.6:1 her på Web 109-kam. 95 går så det suser, også på varme dager. Har ikke kobla opp knock-sensor ennå, så kan dog ikke gi noen garanti, men lyden av tenningsbank er ikke helt ukjent for meg heller. Pass på fortenninga di istedetfor!

Pass på å sitte igjen med litt squish-område også. Så ut som det begynte å bli snaut på bildene dine. "Hemi" er ikke akkurat noe å strebe etter, av flere årsaker som du sikkert er klar over fra før av.

Brant ikke du hull i et stempel?
Komp er sikkert like diskutert tema som olje, og siden eg ikke har popkornet klart så kan me diskutere det en annen dag. Gliser
Vi får se hvor ren forbrenninga blir osv når motoren er oppe å går, så tar vi det derfra, også fin unnskyldning for å skaffe seg turbo etter hvert.. Blunker
Loggført

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #115 på: juni 09, 2011, 20:39:54 pm »

Ser veldig bra ut dette, men jeg regner med at du har tenkt å "trimme" de skarpe kantene i forbrenningskammeret i toppene dine, ellers er forholdene lagt til rette for tenningsbank + at : "alle sprekker begynner ved en kant"  Blunker
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #116 på: juni 09, 2011, 20:47:35 pm »

Uten at jeg skal blande meg for mye inni ting jeg ikke har greie på, så mener jeg å huske bestemt at hullet i stempelet til Thore Morten ikke skyldtes for høy komp, men mager blanding.
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #117 på: juni 09, 2011, 21:01:11 pm »

Uten at jeg skal blande meg for mye inni ting jeg ikke har greie på, så mener jeg å huske bestemt at hullet i stempelet til Thore Morten ikke skyldtes for høy komp, men mager blanding.

Mager blanding gir ikke hull i stempelet, men om med mager han mener 14.7 så ja.

Jærva, vilke skarpe kanter er det du tenker på?
Loggført

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #118 på: juni 09, 2011, 21:04:18 pm »

Uten at jeg skal blande meg for mye inni ting jeg ikke har greie på, så mener jeg å huske bestemt at hullet i stempelet til Thore Morten ikke skyldtes for høy komp, men mager blanding.

Mager blanding gir ikke hull i stempelet, men om med mager han mener 14.7 så ja.

Jærva, vilke skarpe kanter er det du tenker på?

Mager blanding skaper høy varme såvidt meg bekjent Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #119 på: juni 09, 2011, 21:27:47 pm »

Uten at jeg skal blande meg for mye inni ting jeg ikke har greie på, så mener jeg å huske bestemt at hullet i stempelet til Thore Morten ikke skyldtes for høy komp, men mager blanding.

Mager blanding gir ikke hull i stempelet, men om med mager han mener 14.7 så ja.

Jærva, vilke skarpe kanter er det du tenker på?

Det jeg tenker på er hele kanten i forbrenningskammeret i toppen din. Den kanten bør "rundes av" litt. Ellers vil den kunne lage "glødeskall" , særlig ved høy komp/effekt og KAN i sjeldne / ekstreme tilfeller gi tenningsbank.
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!