mars 28, 2024, 11:58:37 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 847825 ganger)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #150 på: juni 10, 2011, 10:13:57 am »

Bygger du motor for å spare bensinpenger?

Jeg veit ikke hvordan Håkon stiller seg til "Boble som bruksbil"-konseptet, men jeg har kjørt Boble året rundt i fire år nå (og har ikke tenkt til å slutte med det heller), så det er er ikke feil at en kan ha en litt "allsidig" motor spør du meg Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #151 på: juni 10, 2011, 10:20:57 am »

Hehe, det er tross alt en motor som skal stå i bilen året rundt, bli kjørt av både meg og dama (når hu får lappen) og skal tåle køer i bergen osv.
Å ha blandingen på 12.7 under lett cruising ser jeg på som helt unødvenig.
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #152 på: juni 10, 2011, 10:25:05 am »

Vet ikke om det kanskje er for tidlig å skifte tema, men da det ligger innfor samme gate så gjør eg det.

Overflater.
Vet det er mye brukt å ha forskjellige type coatinger på ventiler, forbrenningskammere osv for å unngå temp i toppene.
Men da det er langt ut forbi min lommebok så tenker eg på det enkleste, høyglans polering.
Er det noen som har for og imot ting på dette?

Foreløpig ser eg bare positive ting..
Loggført

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #153 på: juni 10, 2011, 18:09:18 pm »

He he.. Så du prøver å "frelse" oss gjennom teori og fine ord. Til å tro at mager blanding ikke fører til varme, detonasjon og gåene motordeler  Gliser
Tror isåfall Jehovas vitner har en enklere jobb  Gliser

X2 Hoho ...  Jeg vil gjerne høre en erfaren / kjent motorbygger som bygger opp under den teorien der .

Forøvrig stemmer bestandig teori og praksis. Hvis det skulle synes å ikke gjøre det, så mangler det bare litt teori / faktorer i regnestykket.  Kult
« Siste redigering: juni 10, 2011, 18:12:06 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #154 på: juni 10, 2011, 18:16:29 pm »

så nesten ut som man rakk å endre tema før jeg rakk å svare på dette med target afr vs map, men her legger jeg i alle fall ut min target afr tabell slik den er i dag. Jeg jobber fortsatt med å tune inn transisjonslinjen mellom "feit" og "mager", men det er en tidkrevende jobb. Slik den er i dag, så funker det helt fint, men jeg synes den legger på for mye bensin for tidlig når jeg gir gass, så jeg bør kanskje flytte denne transisjonslinjen litt.


* afr target.jpg (99.95 KB, 614x360 - vist 363 ganger.)
« Siste redigering: juni 10, 2011, 18:26:18 pm av grelland » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #155 på: juni 10, 2011, 18:25:41 pm »

og her har jeg tatt ut et utdrag av en logg som viser et typisk forløp:
den lilla streke viser gass-spjeldet, og et lite blaff av gasspedalen fra 1 til ca 50%
den blå streken viser map-signalet som spretter fra ca 20kPa ved motorbrems, til ca 90kPa når jegåpnet spjeldet
den gule viser turtallet som nesten ikke rakk å reagere
den røde streken viser afr som ligger på rundt 16:1, og spretter ned til ca 12:1 i den perioden jeg ga gass
den hvite viser puslbredden i dysene som øker for å øke bensinmengden
den grønne viser dutycycle i %
 


* log.jpg (56.96 KB, 614x374 - vist 367 ganger.)
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #156 på: juni 10, 2011, 18:29:06 pm »

Må bare fortsette å snakke om det, er et tema som krever mye lenger tid enn en morgning for å pløye gjennom.
Hvordan funke det med 17 i A/F ingen feiltenning?
Kanskje du heller burde gå litt feitere på høyt turtall ved WOP, eks 12.5..

så jo fornuftig ut den grafen, men med dårlig fargesyn var det ikke godt å finne den blå linjen fra den lilla osv. Gliser
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #157 på: juni 10, 2011, 18:33:40 pm »

ingen tegn til feiltenning nei
men jeg må innrømme jeg sliter med å finne en god metode for å finne optimal tennings-map oppi alt dette, så nå ligger det et ganske enkelt map basert på original-fordelerens tenningskurve, så dte kan hende jeg har litt å hente på å tune litt der også.

Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #158 på: juni 10, 2011, 18:36:11 pm »

WOP

WOT...
Wide Open Throttle

Regner med at perfeksjonisten ønsker å ha terminologien på stell. Eller hur? Gliser

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #159 på: juni 10, 2011, 18:36:59 pm »

og her har jeg tatt ut et utdrag av en logg som viser et typisk forløp:
den lilla streke viser gass-spjeldet, og et lite blaff av gasspedalen fra 1 til ca 50%
den blå streken viser map-signalet som spretter fra ca 20kPa ved motorbrems, til ca 90kPa når jegåpnet spjeldet
den gule viser turtallet som nesten ikke rakk å reagere
den røde streken viser afr som ligger på rundt 16:1, og spretter ned til ca 12:1 i den perioden jeg ga gass
den hvite viser puslbredden i dysene som øker for å øke bensinmengden
den grønne viser dutycycle i %
 

Takker og bukker!
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #160 på: juni 10, 2011, 18:38:00 pm »

Ja er trolig et tema som er enda mindre diskutert enn A/F.
Mange testturer, med testing av forskjellig mengde fortenning og samtidig ha et øye på CHT kan sikkert skape litt fornuft.
Er vel nesten bare internett oppskrifter på dette, noe som blir helt feil med tanke på at motorene bygges med helt forskjellig komp, kam osv..

Hehe WOT var det eg prøvde å trykke ja..
Loggført

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #161 på: juni 10, 2011, 18:43:46 pm »

Det er bare å bestille seg time i bremsebenk og beregne mellom 50 og 100 ltr. fuel for å få tuna inn temmelig bra, hehe.

CHT, EGT og Knock, så begynner du å komme i mål hvis du skal tune skikkelig - og relativt trygt...
Hvis ikke datasprut er veien å gå for deg, så ville jeg bare passa på at totalfortenninga ikke legger seg for høyt, så får du la AFR-meteret ditt styre resten. Gehør hjelper også - "knock knock!", men da kan det allerede være for sent...
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #162 på: juni 10, 2011, 18:46:22 pm »

Er vel nesten bare internett oppskrifter på dette, noe som blir helt feil med tanke på at motorene bygges med helt forskjellig komp, kam osv..

Det er her forståelse og erfaring kommer inn... En er ikke født utlært med full erfaringsbank... MÅ VITE!
En kan følge en oppskrift som noen har gjort før med eksakt samme oppsett - Monkey-see-monkey-do (kjedelig, men rasjonelt). Eller en kan "bite the bullet" - slik som jeg er litt fan av Blunker
« Siste redigering: juni 10, 2011, 18:50:45 pm av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #163 på: juni 10, 2011, 18:50:18 pm »

Er vel nesten bare internett oppskrifter på dette, noe som blir helt feil med tanke på at motorene bygges med helt forskjellig komp, kam osv..

Det er her forståelse og erfaring kommer inn... En er ikke født utlært med full erfaringsbank... MÅ VITE!
En kan følge en oppskrift som noen har gjort før med eksakt samme oppsett, eller en kan "bite the bullet" - slik som jeg er litt fan av Blunker

Liker  Osteaktig
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #164 på: juni 10, 2011, 21:22:15 pm »

Det er bare å bestille seg time i bremsebenk og beregne mellom 50 og 100 ltr. fuel for å få tuna inn temmelig bra, hehe.

CHT, EGT og Knock, så begynner du å komme i mål hvis du skal tune skikkelig - og relativt trygt...

Jeg mener at en bremsebenk er et must og uten så blir alt annet ren gjetning. Nå vil en NA motor være ferdig tunet lenge før du har brukt opp en halv tank med fuel men hva er egentlig 30-50 fuel i den store sammenhengen.

Og dere skulle ha sett hvor mange hk det var å hente fra 11.4 til 12.4 Blunker
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #165 på: juni 12, 2011, 13:15:19 pm »

Jeg mener at en bremsebenk er et must og uten så blir alt annet ren gjetning. Nå vil en NA motor være ferdig tunet lenge før du har brukt opp en halv tank med fuel men hva er egentlig 30-50 fuel i den store sammenhengen.

Og dere skulle ha sett hvor mange hk det var å hente fra 11.4 til 12.4 Blunker

Ja man må vel prøve å få isolert alle ytre påvirkninger så mye som mulig for å få et bra resultat.
Men du trenger da ikke å være redd for å si hvor mange hk som dere fant ved å forbedre A/F verdien. Blunker

Kom plutselig på, trenger eg sånn "hi torque" startmotor? eller går det greit uten?
Om det har noe å si så har jeg vanlig batteri og en 1 Farad kondensator (men den gjør vel ingenting)..
Loggført

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #166 på: juni 13, 2011, 09:40:42 am »

Nå skan' f**n meg bygge seg japse-anlegg også veitu'! Detta henger ikke på greip! Gliser

1915-min med 10.6:1 går rundt som bare rakkern på std.-starter og rødt Optima-batteri.
Tror ikke jeg hadde bekymret meg så veldig mye over det i begynnelsen. Du føler fort hvordan ståa blir.
For oss som kjører tynn synth-olje, så blir vel ikke problemet det aller største om vinteren heller.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #167 på: juni 13, 2011, 10:10:29 am »

Håper ikke dere ser på meg som bare en hissig liten student som titter opp fra læreboka.

Du har veldig bestemte meninger om A/F, fortenning og varmeutvikling, men vet ikke om du trenger å bytte startmotor for å kjøre 9,5 i komp? Det siste er et veldig mye enklere tema...
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #168 på: juni 13, 2011, 10:28:14 am »

Håper ikke dere ser på meg som bare en hissig liten student som titter opp fra læreboka.

Du har veldig bestemte meninger om A/F, fortenning og varmeutvikling, men vet ikke om du trenger å bytte startmotor for å kjøre 9,5 i komp? Det siste er et veldig mye enklere tema...

Det der må være tidenes dummeste kommentar, tror du virkelig at eg skal gidde å regne ut nm og tannkraften til startmotoren,
for så å gjøre en rekke analyser og tester for å finne ut av en ca effekt som trengs for å rotere motoren ved en grei hastighet?

Ser heller ingen grunn av at du skal komme ut av intet å bare prøve å få meg til å virke som en tulling bare fordi eg som aldri har bygd en motor før kommer å spør et enkelt spørsmål om starmotorer.

Du får i alle fall et lengre svar fra meg, håper det er det du ønsker så kan du heller reflektere litt over hva du får utav å sitte å trykke sånne unødvendige innlegg.

...Tøff i tastaturet... Gliser
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #169 på: juni 13, 2011, 10:36:15 am »

Nå skan' f**n meg bygge seg japse-anlegg også veitu'! Detta henger ikke på greip! Gliser

1915-min med 10.6:1 går rundt som bare rakkern på std.-starter og rødt Optima-batteri.
Tror ikke jeg hadde bekymret meg så veldig mye over det i begynnelsen. Du føler fort hvordan ståa blir.
For oss som kjører tynn synth-olje, så blir vel ikke problemet det aller største om vinteren heller.

Hehe, takk.
Da satser eg på at eg ikke trenger å bytte starter. (penger spart for en student) Glad

Musikk anlegg har eg alltid ønska meg.
For dem interesserte kjører eg Infinity kappa serien fremme og Refrence serien bak med en Rockford power 12" i lukket kasse.
Spiller utrolig klart og fint, og gjør det til en fryd å lytte til Dire Straits, Simon & Garfunkel, Chris Jones, Paul Simon osv.
Ligger også lyddempings plater for flere store lapper så er en nokså behagelig å kjøre. Glad
Loggført

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #170 på: juni 13, 2011, 11:39:38 am »

Nå skan' f**n meg bygge seg japse-anlegg også veitu'! Detta henger ikke på greip! Gliser

1915-min med 10.6:1 går rundt som bare rakkern på std.-starter og rødt Optima-batteri.
Tror ikke jeg hadde bekymret meg så veldig mye over det i begynnelsen. Du føler fort hvordan ståa blir.
For oss som kjører tynn synth-olje, så blir vel ikke problemet det aller største om vinteren heller.

Hehe, takk.
Da satser eg på at eg ikke trenger å bytte starter. (penger spart for en student) Glad

Musikk anlegg har eg alltid ønska meg.
For dem interesserte kjører eg Infinity kappa serien fremme og Refrence serien bak med en Rockford power 12" i lukket kasse.
Spiller utrolig klart og fint, og gjør det til en fryd å lytte til Dire Straits, Simon & Garfunkel, Chris Jones, Paul Simon osv.
Ligger også lyddempings plater for flere store lapper så er en nokså behagelig å kjøre. Glad

Viss eg ikkje huske feil, så va det vel någe russiske dempingsmatter i den bilen din.. ? Blunker
trur eg kommenterte det i prosjekttråden på bilen din og...russisk atomubåt-dempematter eller någe sånt Blunker
Loggført
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #171 på: juni 13, 2011, 11:43:24 am »

Nå skan' f**n meg bygge seg japse-anlegg også veitu'! Detta henger ikke på greip! Gliser

1915-min med 10.6:1 går rundt som bare rakkern på std.-starter og rødt Optima-batteri.
Tror ikke jeg hadde bekymret meg så veldig mye over det i begynnelsen. Du føler fort hvordan ståa blir.
For oss som kjører tynn synth-olje, så blir vel ikke problemet det aller største om vinteren heller.

Hehe, takk.
Da satser eg på at eg ikke trenger å bytte starter. (penger spart for en student) Glad

Musikk anlegg har eg alltid ønska meg.
For dem interesserte kjører eg Infinity kappa serien fremme og Refrence serien bak med en Rockford power 12" i lukket kasse.
Spiller utrolig klart og fint, og gjør det til en fryd å lytte til Dire Straits, Simon & Garfunkel, Chris Jones, Paul Simon osv.
Ligger også lyddempings plater for flere store lapper så er en nokså behagelig å kjøre. Glad

Jeg har 9.6:1 i komp, ingen problemer med orginal starter Glad
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #172 på: juni 13, 2011, 11:49:54 am »

Viss eg ikkje huske feil, så va det vel någe russiske dempingsmatter i den bilen din.. ? Blunker
trur eg kommenterte det i prosjekttråden på bilen din og...russisk atomubåt-dempematter eller någe sånt Blunker

Hehe, jepp var vel det dem sa i reklamen, Blunker
Kjøpt på installbay, enda bedre enn stp mattene.
http://bilstereosenteret.no/product_info.php?products_id=473
Har også noen plater av disse mot motoren.
http://bilstereosenteret.no/product_info.php?cPath=365&products_id=468
Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #173 på: juni 13, 2011, 12:28:23 pm »

Håper ikke dere ser på meg som bare en hissig liten student som titter opp fra læreboka.

Du har veldig bestemte meninger om A/F, fortenning og varmeutvikling, men vet ikke om du trenger å bytte startmotor for å kjøre 9,5 i komp? Det siste er et veldig mye enklere tema...

Det der må være tidenes dummeste kommentar, tror du virkelig at eg skal gidde å regne ut nm og tannkraften til startmotoren,
for så å gjøre en rekke analyser og tester for å finne ut av en ca effekt som trengs for å rotere motoren ved en grei hastighet?

Ser heller ingen grunn av at du skal komme ut av intet å bare prøve å få meg til å virke som en tulling bare fordi eg som aldri har bygd en motor før kommer å spør et enkelt spørsmål om starmotorer.

Du får i alle fall et lengre svar fra meg, håper det er det du ønsker så kan du heller reflektere litt over hva du får utav å sitte å trykke sånne unødvendige innlegg.

...Tøff i tastaturet... Gliser

Tidenes dummeste kommentar faktisk. Du får ha lykke til med motoren, håper det går bra.  Osteaktig
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #174 på: juni 13, 2011, 14:19:53 pm »

Tidenes dummeste kommentar faktisk. Du får ha lykke til med motoren, håper det går bra.  Osteaktig

Hehe, følte meg kanskje litt sårbar. Gliser
Satser på at det bare var eg som overreagerte og at du ikke prøvde å lage en "stikkende kommentar". Blunker
Takker, håper virkelig at det blir bra selv. Glad
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #175 på: juni 14, 2011, 18:39:25 pm »

Ikke store oppdateringen..

Driver å filer til klaring for for veiv og rådet, men i dag gikk det nesten gale.
Etter mye pussing og hele blokka dekket i magnesium støv, kom eg borti case savers'ene og da dem er i stål slo det gnister.
Det ende jo med full flamme, og meg sprettende halveis opp trappen før eg så løpte den og kastet blokken opp i grusen. Gliser
Ingen skade skjedd, bare et pent magnesiumoksid lag på overflaten. Blunker

Har også nettopp kjøpt et sett med halvbrente 45 dellorto som skal brukes på motoren, så kan 40 hpmx'ene bli stående på bruks motoren.
Er vel også sånn at dellortoer passer bedre til turbo oppsett.. (huff må ikke tenke tanken) Blunker

Sende nettopp en liten bestilling til Rocky Jennings så blir mye kjekt verktøy etter hvert. Gliser

Plan for kvelden:
Bore opp og montere olje temp i oljefilter holderen og bore opp svinghjulet for 8-stifta veiv.
Loggført

HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #176 på: juni 14, 2011, 23:10:08 pm »

Bare fyr og flamme på både gassere og blokk... Hvordan skal dette ende?

Som fotoansvarlig melder jeg at boringen er utført etter planen Blunker

* IMAG0203 [800x600].jpg (56.22 KB. 400x600 - vist 555 ganger.)

* IMAG0204 [800x600].jpg (50.06 KB. 400x600 - vist 459 ganger.)

Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #177 på: juni 14, 2011, 23:23:39 pm »

Hehe takk for flotte bilder.  Gliser
Ble skikkelig smooth både filterholder og svinghjul.
Nærmere bilder kommer i morgen. Blunker
Loggført

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #178 på: juni 15, 2011, 08:27:14 am »

Nå håper jeg du har borret med "under size" og er forberedt på å brotsje opp til 8mm.

Ser bra ut dette her Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #179 på: juni 15, 2011, 11:43:45 am »

Nå håper jeg du har borret med "under size" og er forberedt på å brotsje opp til 8mm.

Ser bra ut dette her Blunker

Hæ? undersize?
Nei her durte eg på med 8mm så svinghjulet glir rett på uten makt...



Neida, boret med 7.9 mm brotsjet så ut til 8mm og fikk en meget bra presspasning. Blunker
Loggført

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!