mars 28, 2024, 17:53:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 847884 ganger)
murmester
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted: BERGEN


Vis profil

« Svar #690 på: november 07, 2011, 21:39:37 pm »

Mye skrot på plassen min no.
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #691 på: november 07, 2011, 23:06:46 pm »

Mye skrot på plassen min no.

Ikke nå lenger for nå er bilen hjemme! Gliser
Men var helt som Gunnar sa, venstre gasser var absolutt ikke med på laget, så i ønske om å komme hjem kom sugerørene av noen 40 hpmx på motoren.
Samtidig som det bare er 28mm venturier så klarte vi bare å ordne litt under halv gass, men du verden så godt det gikk!! Gliser Gliser

Så nå blir det å slenge noen større venturier i gasserne og fikse gassen mens eg stresser videre med møkka gasserne. Trist
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #692 på: november 08, 2011, 15:34:10 pm »

Fy flate eg er ikke mye oppegående!
Begynte å demontere gasseren som ikke funka og fant da ut til alle deres fornøyelse at eg har klart å montere den lille venturien til hoveddysa feil vei så den har vert totalt blokkert! Gliser
Viste eg burde sett over de gasserne en gang til... Øyerulling
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #693 på: november 08, 2011, 15:37:14 pm »

lille "t"en som settes nede mellom gasserhalvdelene over venturien? Kjørte litt med den feil vei, og merkelig nok gikk det bedre med de riktig vei Blunker
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #694 på: november 08, 2011, 15:38:33 pm »

Fy flate eg er ikke mye oppegående!
Begynte å demontere gasseren som ikke funka og fant da ut til alle deres fornøyelse at eg har klart å montere den lille venturien til hoveddysa feil vei så den har vert totalt blokkert! Gliser
Viste eg burde sett over de gasserne en gang til... Øyerulling
Til min fornøyelse så blir jeg med å fise oppover til kranken, og vi kjører ikke min bil for å si det slik Gliser Gliser
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #695 på: november 08, 2011, 15:45:09 pm »

Fy flate eg er ikke mye oppegående!
Begynte å demontere gasseren som ikke funka og fant da ut til alle deres fornøyelse at eg har klart å montere den lille venturien til hoveddysa feil vei så den har vert totalt blokkert! Gliser
Viste eg burde sett over de gasserne en gang til... Øyerulling
Til min fornøyelse så blir jeg med å fise oppover til kranken, og vi kjører ikke min bil for å si det slik Gliser Gliser

Haha, ja kan bli spennende med store gassere og mer enn halv gass! Gliser Gliser
Loggført

Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #696 på: november 08, 2011, 16:08:26 pm »

Hoi! Når skal dere til KrankenHaus i kveld?
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #697 på: november 08, 2011, 16:11:05 pm »

Hoi! Når skal dere til KrankenHaus i kveld?
Pleier å bli rundt 7-8. Fort nærmere 8 Blunker
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #698 på: november 08, 2011, 16:12:14 pm »

Da stikker jeg innom for litt dekksparking
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #699 på: november 08, 2011, 16:16:47 pm »

Da stikker jeg innom for litt dekksparking

Hørte eg drag race mellom buss og bobla? Øyerulling
Loggført

HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #700 på: november 08, 2011, 16:18:03 pm »

Ujustert boble vs. Clutchløs buss. Dette kan bli spennende Gliser
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #701 på: november 08, 2011, 16:22:02 pm »

Ujustert boble vs. Clutchløs buss. Dette kan bli spennende Gliser

Haha. Gliser
Loggført

Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #702 på: november 08, 2011, 16:24:59 pm »

Da blir du i så fall gruset av en Andersen-motor!
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #703 på: november 08, 2011, 17:15:33 pm »

..det er bare å venne seg til det..   Kult
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #704 på: november 08, 2011, 19:04:56 pm »

Å GUD BEDRE!!!
Fikk montert 45 gasserne og fult gass utslag.
Kjørte rolig ut av parkeringsplassen og ga litt på i 2. giret.
Men dro avgårde men oppførte seg merkelig, men etter litt skjønte eg at eg hadde tilbakelagt 50 meter med hjulspinn. Gliser
Svingte så rett opp på det lokale store krysset (danmarksplass) og fitt rødt lys... Øyerulling
Dro ut forsiktig i første og full gass i andre, og gud hjelpe hvor hinsides godt det går!!!

Om det kanskje ikke akser bedre enn 996 turboen til Sandviken så føltes det i alle fall mye raskere! Gliser Gliser Gliser
Loggført

sandvik996tt
Gjest
« Svar #705 på: november 08, 2011, 19:34:59 pm »

Å GUD BEDRE!!!
Fikk montert 45 gasserne og fult gass utslag.
Kjørte rolig ut av parkeringsplassen og ga litt på i 2. giret.
Men dro avgårde men oppførte seg merkelig, men etter litt skjønte eg at eg hadde tilbakelagt 50 meter med hjulspinn. Gliser
Svingte så rett opp på det lokale store krysset (danmarksplass) og fitt rødt lys... Øyerulling
Dro ut forsiktig i første og  full gass i andre, og gud hjelpe hvor hinsides godt det går!!!

Om det kanskje ikke akser bedre enn 996 turboen til Sandviken så føltes det i alle fall mye raskere! Gliser Gliser Gliser
Det er bare 490 hk og 730 nm i Porschen . Rundt 0-100 på 3.9 sek , er du inærheten av det så går bilen din meget godt
Loggført
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #706 på: november 08, 2011, 19:42:45 pm »

Å GUD BEDRE!!!
Fikk montert 45 gasserne og fult gass utslag.
Kjørte rolig ut av parkeringsplassen og ga litt på i 2. giret.
Men dro avgårde men oppførte seg merkelig, men etter litt skjønte eg at eg hadde tilbakelagt 50 meter med hjulspinn. Gliser
Svingte så rett opp på det lokale store krysset (danmarksplass) og fitt rødt lys... Øyerulling
Dro ut forsiktig i første og full gass i andre, og gud hjelpe hvor hinsides godt det går!!!

Om det kanskje ikke akser bedre enn 996 turboen til Sandviken så føltes det i alle fall mye raskere! Gliser Gliser Gliser

Er litt skeptisk her.... om dette er den rette motoren for deg.  Gliser  (Kan skaffe deg en sliten 1200)
Mener å huske at jeg så deg i rundkjøringen ved Oasen, nærmest sidelengs, og da hadde du den gamle maskinen på plass... Sjokkert
Dette kan fort bli skummelt!  Blunker hehe
Kjekt at den omsider går som den skal. Lykke til og kos deg masse med den nye motoren!  Glad
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #707 på: november 08, 2011, 19:58:38 pm »

Nå går det bare en vei :-)

Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #708 på: november 08, 2011, 20:02:27 pm »

Nå går det bare en vei :-)



Etter beskrivelsen av dagens kjøretur, tipper jeg det går litt i alle retninger.. Osteaktig
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #709 på: november 08, 2011, 20:46:33 pm »

Nå går det bare en vei :-)



Hehe, nei eg prøver å få meg selv til å tro at det er alt for mye motor for meg... Gliser Øyerulling
Må få gitt innersjermen ett hardt slag med kulehammeren så gasseren ikke dunker borti på tomgang..

I morgen blir det synking av gassere og montering av instrumenter.
Fikk målt oljetemp etter en festlig tur hjem fra Kranken og olja var på ca 82-84 grader.
Det kan da ikke være så gale? Glad
Loggført

Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #710 på: november 08, 2011, 21:57:00 pm »

når var det folk på kranken da ?  var der 20:30 og mørkt som i graven  Flau
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #711 på: november 08, 2011, 22:17:44 pm »

når var det folk på kranken da ?  var der 20:30 og mørkt som i graven  Flau
Tror me dro noen min før det, typisk nok første gang i livet at eg har gått før 23.00 fra kranken. Øyerulling
Men eg og bilen er å finne på BBH i morgen. Blunker
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #712 på: november 08, 2011, 23:52:50 pm »

Nå går det bare en vei :-)



Etter beskrivelsen av dagens kjøretur, tipper jeg det går litt i alle retninger.. Osteaktig

godt dalland har gode kontaktar innan oprettar og karosserineringen  Gliser

her trengst da video av burnout og donuttar! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #713 på: november 09, 2011, 00:17:21 am »

Nå går det bare en vei :-)



Etter beskrivelsen av dagens kjøretur, tipper jeg det går litt i alle retninger.. Osteaktig

godt dalland har gode kontaktar innan oprettar og karosserineringen  Gliser

her trengst da video av burnout og donuttar! Glad

Jeg vil også se 50 meter lang burnout!!!
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #714 på: november 09, 2011, 07:32:43 am »

Videoer kommer sikkert, men har vert så hard tåke også at det ikke er noe å filme.
Regner med Henrik kan skrive under på at bilen går rikelig fort. Osteaktig
Loggført

HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #715 på: november 09, 2011, 07:49:24 am »

Regner med Henrik kan skrive under på at bilen går rikelig fort. Osteaktig

Jeg syns egentlig det var rimelig kjedelig. Er ikke fan av fart og dekk som slipper asfalten jeg Glad
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #716 på: november 09, 2011, 07:52:45 am »

Du får sette på skikkelige dekk da hvi den slipper så lett bak  Gliser
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #717 på: november 09, 2011, 08:08:53 am »

Du får sette på skikkelige dekk da hvi den slipper så lett bak  Gliser

Hehe, noe må jo gjøre at eg ungår å sprenge kassa. Blunker
Men nå må eg bare lære å begrense meg litt med høyrefoten. Øyerulling

Ang kam valg og "kjørbarhet" så vil eg ikke hatt noen kam som er stort mer turtallsvillig.
Må si denne kunne fint kjøres rundt som vanlig bil med flott bunndrag og men blir fort spennende når eg kommer over 3000 rpm. Gliser Har foreløpig ikke vert oppe på mer enn 5500 rpm, så enda litt å gå på.. Kult
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #718 på: november 09, 2011, 11:21:53 am »

-"Noen ganger vandrer Fantomet i gatene som en vanlig mann"
Gammelt Jungelord
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #719 på: november 09, 2011, 16:00:29 pm »

-"Noen ganger vandrer Fantomet i gatene som en vanlig mann"
Gammelt Jungelord

Er litt det eg satser på ja, skal sies at det ble store øyner på han som kjørte ved siden av når eg ga litt gass i går... Øyerulling
Men men, nå kommer tiden for justeringer.
Og i samme tema, er det noen som har brukt inovate lc-1 lambda kittet og har idè på hvorfor eg ikke får dataen til å oppdage den?
Loggført

Sider: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!