mars 29, 2024, 07:00:56 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 848145 ganger)
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #720 på: november 09, 2011, 16:12:18 pm »

-"Noen ganger vandrer Fantomet i gatene som en vanlig mann"
Gammelt Jungelord

Er litt det eg satser på ja, skal sies at det ble store øyner på han som kjørte ved siden av når eg ga litt gass i går... Øyerulling
Men men, nå kommer tiden for justeringer.
Og i samme tema, er det noen som har brukt inovate lc-1 lambda kittet og har idè på hvorfor eg ikke får dataen til å oppdage den?

Vett ikkje om det hjelpe... men kan virka som det e andre som har samma problemet med inovate lc-1 lambda....
http://eectuning.org/forums/viewtopic.php?f=10&t=16772&start=0

Sto litt diverse der om ka du prøva ut... Blunker
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #721 på: november 09, 2011, 16:20:04 pm »

-"Noen ganger vandrer Fantomet i gatene som en vanlig mann"
Gammelt Jungelord

Er litt det eg satser på ja, skal sies at det ble store øyner på han som kjørte ved siden av når eg ga litt gass i går... Øyerulling
Men men, nå kommer tiden for justeringer.
Og i samme tema, er det noen som har brukt inovate lc-1 lambda kittet og har idè på hvorfor eg ikke får dataen til å oppdage den?

Vett ikkje om det hjelpe... men kan virka som det e andre som har samma problemet med inovate lc-1 lambda....
http://eectuning.org/forums/viewtopic.php?f=10&t=16772&start=0

Sto litt diverse der om ka du prøva ut... Blunker


Fikk meg nå inn på tanken at det er stor sjangs for at det er den adapteren fra serial ti usb som lager trøbbel...
Får ta en telefon til min data nerd av en bror. Glad
Loggført

HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #722 på: november 09, 2011, 16:23:36 pm »

Og i samme tema, er det noen som har brukt inovate lc-1 lambda kittet og har idè på hvorfor eg ikke får dataen til å oppdage den?
Fordi du kjører ubuntu?
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #723 på: november 09, 2011, 16:29:01 pm »

Og i samme tema, er det noen som har brukt inovate lc-1 lambda kittet og har idè på hvorfor eg ikke får dataen til å oppdage den?
Fordi du kjører ubuntu?

Nei, lenge siden er prøvde å koble til dataen osv, og da kjørte eg vista.
Kommer du utover snart?
Loggført

Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #724 på: november 09, 2011, 17:00:40 pm »

er folket allerede på Bredsten ?
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #725 på: november 09, 2011, 17:01:42 pm »

er folket allerede på Bredsten ?

Tror ikke det, vi kommer ut om ca 1 time.
Loggført

MortenN
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #726 på: november 09, 2011, 22:59:36 pm »

Aiaiai!!! utrolig morro og sitte på idag! Fy f... den går bra Gliser  Gliser og ikke minst..for en lyd  Gliser
Loggført

1967 Karmann Ghia Cab
x - 1974 1303s "Greenbug"
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #727 på: november 09, 2011, 23:14:47 pm »

Aiaiai!!! utrolig morro og sitte på idag! Fy f... den går bra Gliser  Gliser og ikke minst..for en lyd  Gliser

Hehe, så du mener at den spinner på første og fyker av gårde i andre? Osteaktig

Har kjørt 4 turer idag pluss 3 små full fres småturer med dere BBH folk, og etter å ha kommet hjem hadde eg brukt 5 liter på ca 7 mil.
Det blir faktisk 0.71 på mila... Øyerulling
Loggført

Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #728 på: november 09, 2011, 23:16:24 pm »

Den desidert sprekeste luftkjølte jeg har vært borti i alle fall!  Sjokkert

Takk for turen!  Gliser
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #729 på: november 09, 2011, 23:18:56 pm »

Det blir faktisk 0.71 på mila... Øyerulling

Det var vel 0.7 du sa på forhånd Gliser Men til alvoret: fytti grisen for en schpreeek sak Rekker tunge Gøy å se mann etter mann komme ut av bilen med kjeven under navlen og bremsespor til midt på ryggen!
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #730 på: november 09, 2011, 23:20:38 pm »

Fiiiiiiiiiilm!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #731 på: november 09, 2011, 23:30:13 pm »

Og dyno!
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #732 på: november 09, 2011, 23:41:21 pm »

aRtig å sitte på en tur - gir inspirasjon til å sette sammen det man har på hyllen Glad 

Mycket bra DAlland Glad 
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #733 på: november 09, 2011, 23:48:50 pm »

Fiiiiiiiiiilm!
X1000
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #734 på: november 09, 2011, 23:57:31 pm »

Får se hva vi klarer å få til en av dagene....  Blunker
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
MortenN
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #735 på: november 10, 2011, 10:45:51 am »

Aiaiai!!! utrolig morro og sitte på idag! Fy f... den går bra Gliser  Gliser og ikke minst..for en lyd  Gliser

Hehe, så du mener at den spinner på første og fyker av gårde i andre? Osteaktig


Heeeelt klart!  Sjokkert  Gliser  Kult
Loggført

1967 Karmann Ghia Cab
x - 1974 1303s "Greenbug"
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #736 på: november 10, 2011, 12:45:26 pm »

det som imponerte mest var det vannvittig skyvet etter at speedometeret var bunnet, nest mest var at vi overlevde kappkjøringen med
den S2'n  Gliser
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #737 på: november 10, 2011, 13:44:44 pm »

Kjørte dere over fartsgrensa?

-"Når fantomet beveger seg står lynet stille"
Gammelt jungelord
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #738 på: november 10, 2011, 14:13:21 pm »

Kjørte dere over fartsgrensa?

-"Når fantomet beveger seg står lynet stille"
Gammelt jungelord

Sikkert ikke, siden det ikke er lov.
Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #739 på: november 10, 2011, 15:24:18 pm »

Han tok 996 turboen  i aksen  Flau Flau
Loggført
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #740 på: november 10, 2011, 18:19:12 pm »

Han tok 996 turboen  i aksen  Flau Flau
Virkelig?  Sjokkert
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #741 på: november 10, 2011, 18:34:22 pm »

Få den på dynoen!!

Ut ifra responsen ser det jo ut til at du er den første som trimmer en vw motor  Osteaktig

0-50 km/t er de fleste Porscher trege. Men fra 50 og oppover  Blunker
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #742 på: november 10, 2011, 18:38:48 pm »

Hehe, er fare for at både morten og hans sin komentat kanskje er en anelse overdrevet.
Sist eg sjekket har eg ikke kjørt mot noen S2 eller 996..
Men du verden så godt eg flisa en enzo ferarri i dag... Øyerulling
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #743 på: november 10, 2011, 18:47:37 pm »

Han tok 996 turboen  i aksen  Flau Flau

Tror bobla og vannbøffelen må på dyno Sjokkert
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #744 på: november 10, 2011, 18:55:42 pm »

Hehe.
Kan ellers fortelle at motoren oppfører seg meget fint, ingen ulyder og olje tempen ligger på rundt 80-85 grader.
Merker at den drukner på lavt turtall så er nok endel å hente der, men er egentlig en meget hyggelig motor å kjøre.
Går fint på lavt turtall og blir bare villere og villere opp gjennom, om eg akser i 2. eller 3. giret har lite å si på aksen. Glad
Loggført

sandvik996tt
Gjest
« Svar #745 på: november 10, 2011, 20:48:41 pm »

Få den på dynoen!!

Ut ifra responsen ser det jo ut til at du er den første som trimmer en vw motor  Osteaktig

0-50 km/t er de fleste Porscher trege. Men fra 50 og oppover  Blunker
Skal ta Dalland i aksen med Speedsteren , med JEE approved motor  Gliser
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #746 på: november 10, 2011, 22:43:26 pm »

Få den på dynoen!!

Ut ifra responsen ser det jo ut til at du er den første som trimmer en vw motor  Osteaktig

0-50 km/t er de fleste Porscher trege. Men fra 50 og oppover  Blunker
Skal ta Dalland i aksen med Speedsteren , med JEE approved motor  Gliser

Hehe, usikkert om eg enda har motoren om 2-3 år når du endelig har bilen ferdig... Gliser

Vert ute å justert litt osv.
Fikk lagt opp litt ledninger, hamret litt på innerskjermen, justert tenning osv.
Ga den ca 2 grader mer fortenning og fikk veldig mye bedre bunndrag, imponerende hvor mye så lite har å si.
Gleder meg til å få i lambdaen og få justert inn blandinga, er trolig mye å hente. Glad
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #747 på: november 10, 2011, 23:57:01 pm »

Om girkassen din holder til denne sinnsyke effekten, er jeg skikkelig imponert.
Jeg forventer å ødellegge min under oppstart...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #748 på: november 11, 2011, 00:58:55 am »

Om girkassen din holder til denne sinnsyke effekten, er jeg skikkelig imponert.
Jeg forventer å ødellegge min under oppstart...

Alt etter bruk og behandling.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #749 på: november 11, 2011, 07:19:03 am »

Stemmer det Mr. Hjulløftmedsprengtkasse.  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!