mars 28, 2024, 21:13:59 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 847940 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #840 på: november 19, 2011, 00:51:08 am »

Hmm. Btw. De oljekanalpluggene du snakket om på side 3, hvilke er det? I veiva
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #841 på: november 19, 2011, 00:59:53 am »

Hmm. Btw. De oljekanalpluggene du snakket om på side 3, hvilke er det? I veiva

Er dem som blender igjen oljekanal hullene i veiva ja.
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #842 på: november 19, 2011, 01:10:30 am »

Hmm. I min nye DPR veiv kan jeg se tvers igjennom. Regner med det er det som kalles cross-drilled..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #843 på: november 19, 2011, 01:40:05 am »

hvordan kan den bare settes 180grader feil? kommer ikke på hvordan!

Så lenge drevet i bunn er satt riktig, noe som det er så kan eneste forandringen være å sette drevet til fordeleren feil på akslingen.
Da havner denne forsinkingen på 1eren i steden for 3ern.
Men uansett er nok ikke det relatert her da det er snakk om nesten 10 grader fortenning... Øyerulling

det jeg også mener er att du kan vri fordeleren i alle posisjoner (4 posisjoner _ 90 grader), bare du flytter pluggledninger etter
slik att den forsinkelsen kan komme på hvilkensom helst sylinder.
« Siste redigering: november 19, 2011, 11:37:52 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #844 på: november 19, 2011, 09:23:11 am »

hvis du vrir fordeler 90 grader og flytter tennpluggkabler etter da?
stift og slitt rakl fordeler kan gi deg slike variasjoner i tenning.

Skjønner ikke helt hvordan dette kan skje med pertronix-innmat, så lenge magnetringen er i orden...? Greit nok om akselen er slitt på en stiftfordeler, men i det man setter på magnetring burde jo alle eller ingen være forskjøvet....
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #845 på: november 19, 2011, 09:49:55 am »

Nå har ikke jeg studert en petronix "stift" så nøye, men den senser jo på et eller annet på fordeler akslingen. Så om du har mer fortenning på en sylinder, betyr jo det at det den senser på kommer for tidlig, på en eller annen måte...
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #846 på: november 19, 2011, 12:56:13 pm »

Det er vel så enkelt som at det går å bytte plassering på hvor pluggledningene "starter og stopper" når du setter dem i lokket?
Du kan vri fordeleren nok til at du kan flytte dem ett hakk og fremdeles få riktig tenning? Eller..?  Øyerulling
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #847 på: november 19, 2011, 13:44:27 pm »

For å ikke forvirre andre, så er det ihvertfall med orginal fordeler mulig å sette denne alle grader feil. Såfremt ikke vakumklokka tar borti bensinpumpen.
Men dette har jo selvfølgelig ikke noe med dette problemet å gjøre.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #848 på: november 19, 2011, 14:02:17 pm »

Når jeg tenker meg om så er det jo på selve akslingen som forskyvningen er slipt inn på og roter er jo fast i forhold  til dette. Jeg er fortsatt i stiftland
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #849 på: november 19, 2011, 22:39:57 pm »

Når jeg tenker meg om så er det jo på selve akslingen som forskyvningen er slipt inn på og roter er jo fast i forhold  til dette. Jeg er fortsatt i stiftland

Men rotoren behøver ikke peke mot kabelen som går til plugg tre.
Loggført

Speed is no substitute for direction
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #850 på: november 19, 2011, 23:08:54 pm »

hvor henter du vacum til fordeleren fra?
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #851 på: november 19, 2011, 23:37:42 pm »

Fy så mye unødvending vrøvvel som ikke er relatert til problemet.. Osteaktig

Vakuum hentes fra ene forgasseren.
Loggført

OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #852 på: november 19, 2011, 23:42:55 pm »


Fy så mye unødvending vrøvvel som ikke er relatert til problemet.. Osteaktig

Er det ikke slik med alle temaene i denne tråden? Osteaktig
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #853 på: november 20, 2011, 00:06:28 am »

Uansett hvem som sier hva. Noe er fucked..

Enten er fordeleren feil fra fabrikk, eller så er det noe annet ræl.

Fordelerakslingen har ikke noe å si, den lignes bare for å få vakumklokke på "rett" sted.

- feil i kabler
- "treig" tennplugg
- dårlig fordelerlober
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 605
Bosted: Moss


1967 T2


Vis profil
« Svar #854 på: november 20, 2011, 03:11:38 am »

At noen gidder å prøve å hjelpe "verdensmesteren" i det hele tatt forundrer meg, han burde klare seg selv
eller legge frekke / sarkastiske svar på hylla.
Loggført
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #855 på: november 20, 2011, 08:58:11 am »

hvordan er tenning uten vacum da? lik?
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #856 på: november 20, 2011, 09:28:53 am »

Har slått meg også.  Osteaktig

At noen gidder å prøve å hjelpe "verdensmesteren" i det hele tatt forundrer meg, han burde klare seg selv
eller legge frekke / sarkastiske svar på hylla.
Loggført

Ørjan Evensen
Medlem
***
Innlegg: 174
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #857 på: november 20, 2011, 09:52:03 am »

Har slått meg også.  Osteaktig

At noen gidder å prøve å hjelpe "verdensmesteren" i det hele tatt forundrer meg, han burde klare seg selv
eller legge frekke / sarkastiske svar på hylla.

X2  Gliser
Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #858 på: november 20, 2011, 10:00:17 am »

X3 Osteaktig
Loggført
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #859 på: november 20, 2011, 10:14:37 am »

 Osteaktig
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #860 på: november 20, 2011, 10:25:42 am »

hvordan er tenning uten vacum da? lik?

På plugg nr. 1 er den lik, men skal sjekke på resten av pluggene, er jo en mulighet for at vakuum pulsen treffer til den pluggen som får for mye fortenning.
Skal også teste meg en annen magnet ring og med gode gamle stiften.


Å spør om ting for å korte ned feilsøkings tid osv skader jo ikke, sist gang eg spurte om noe var jo startmotoren og fikk da samme sytingen.
Me vet jo alle hva som gjorde at oppstarten måtte utsettes en dag.. Øyerulling

Men for all del, vis folk mener alvor i innlegga så sletter eg gjerne hele tråden. Blunker
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #861 på: november 20, 2011, 10:28:41 am »

x4...
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #862 på: november 20, 2011, 10:38:59 am »

Dalland, har mer eller mindre lest gjennom hele tråden her mens galskapen har pågått, har gått med mye popcorn da....

Må jo si meg enig at mange av dine svar er til tider gangske arrogante mot andre her som selv kan motor og som har lyst å komme med forslag til løsninger.

Moderer deg selv noen ganger, skriv svaret ned på pc, gå ut ta deg en pust på trappa og tenk over om det du skal skrive tirrer opp noen. Hensikten med vwnorge er at vi enkelt skal være venner på kryss av landet uten noe stress. Hensikten er ikke å skryte opp seg selv og trø andre ned i grusen. (Eller forsøke på dette).

Ingen blir verdensmester på et par år innen dette faget og du oppfører deg akkurat slik.

Men hvis du liker at folk kommer med nedlatende kommentarer om deg og det du holder på meg, skyt videre fra hofta du.....

Har tenkt en stund på om jeg i det hele tatt skal gidde å skrive noe her for du ser jo ut til å ha svar på alt selv, men here we go.

Loggført

1961 T1 - Custom
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #863 på: november 20, 2011, 10:44:02 am »

For meg gjør det ingenting, jeg er en påståelig fyr sjøl og tar lett på ting som blir sagt på nettforum.
I det virkelige liv er ofte folk helt annerledes.
Og siden Dalland skriver på den måten Han gjør regner jeg med at han tåler kritikk sjøl også.

Jeg liker å følge motorbygge tråder, til mer info og fler bilder jo bedre. Og så er det interessant å følge med på hvor mye det hjelper å være så nøye med alt. Blir spennende å se dynopapirene.

Vi som følger med litt begynner jo å ha sett noen papirer på benkinger, og jeg personlig tenker at de toppene, gasserne og den kompresjonen neppe gir over 150 hk, den er jo for en UTRIMMET 2,2liter å regne, veldig nøye sammensatt bare.

Jeg er spent.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #864 på: november 20, 2011, 10:48:32 am »

Håkon sier jo selv at han liker å provosere så han tåler nok å få respons....
Hvis ikke får han heller gi beskjed:-)

Gunnar: snakker vel hjulhester nå da? Eller?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #865 på: november 20, 2011, 10:48:51 am »

enig med begge de to siste her, det er moro å følge med på byggetråder, men som Kjeil sier, så innbyr ikke akkurat holdningen til trådstarter til å bidra noe særlig.... Så det er jo opp til studenten om han ønsker å fortsette på den måten, og som jeg sa for min del, jeg blir verken sur eller vonbråten personlig, men hvis man ønsker litt hjelp, kan det være en ide å se seg selv i speilet nå og da.

Men så er det jo også sånn at det at alle er forskjellige er jo det som gjør det interessant å holde på med ting. Om alle var som meg, ville verden vært en kjedelig plass Glad
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #866 på: november 20, 2011, 10:57:21 am »

Dalland, har mer eller mindre lest gjennom hele tråden her mens galskapen har pågått, har gått med mye popcorn da....

Må jo si meg enig at mange av dine svar er til tider gangske arrogante mot andre her som selv kan motor og som har lyst å komme med forslag til løsninger.

Moderer deg selv noen ganger, skriv svaret ned på pc, gå ut ta deg en pust på trappa og tenk over om det du skal skrive tirrer opp noen. Hensikten med vwnorge er at vi enkelt skal være venner på kryss av landet uten noe stress. Hensikten er ikke å skryte opp seg selv og trø andre ned i grusen. (Eller forsøke på dette).

Ingen blir verdensmester på et par år innen dette faget og du oppfører deg akkurat slik.

Men hvis du liker at folk kommer med nedlatende kommentarer om deg og det du holder på meg, skyt videre fra hofta du.....

Har tenkt en stund på om jeg i det hele tatt skal gidde å skrive noe her for du ser jo ut til å ha svar på alt selv, men here we go.



Fin fornuft i alt du sier og skal si meg enig at det ofte har kommet noen feil retta kommentarer.
Har prøvd å blir litt mer penslig i hva eg sier da eg bare er ute etter å lære selv og kunne hjelpe andre som enda ikke har lært det eg til nå ha lært.

Som alle vet så er jo dette trolig en av de mest "åpne" trådene på forumet og byr derfor på både kunnskap og krangling.
Og eg setter pris på konstruktiv kritikk og eks når du kommer å sier hva du mener her, det står god respekt i det.
Men det er alltid noen som sitter på gjerdet og venter og venter på passende sted å stikke inn en skikkelig negativ kommentar.
Uten å ellers ha stått til noe hjelp i tråden, det er ikke bare veldig irriterende men også utrolig lite respektfult.

Eg vet godt at eg blir oppfattet som en "verdensmester" av og til, sånn har det alltid vert, men eg er selv hva eg har kalt tråden, bare en student som prøver å suge til seg mest mulig kunskap, noe som igjen fører til å ofte skape diskusjoner for å forstå bedre.
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #867 på: november 20, 2011, 10:59:10 am »

For meg gjør det ingenting, jeg er en påståelig fyr sjøl og tar lett på ting som blir sagt på nettforum.
I det virkelige liv er ofte folk helt annerledes.
Og siden Dalland skriver på den måten Han gjør regner jeg med at han tåler kritikk sjøl også.

Jeg liker å følge motorbygge tråder, til mer info og fler bilder jo bedre. Og så er det interessant å følge med på hvor mye det hjelper å være så nøye med alt. Blir spennende å se dynopapirene.

Vi som følger med litt begynner jo å ha sett noen papirer på benkinger, og jeg personlig tenker at de toppene, gasserne og den kompresjonen neppe gir over 150 hk, den er jo for en UTRIMMET 2,2liter å regne, veldig nøye sammensatt bare.

Jeg er spent.

Takker, og håper og tror at de som kjenner meg vet at eg er snill som et lam egentlig. Glad
Loggført

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #868 på: november 20, 2011, 11:29:29 am »

Håkon sier jo selv at han liker å provosere så han tåler nok å få respons....
Hvis ikke får han heller gi beskjed:-)

Gunnar: snakker vel hjulhester nå da? Eller?

JA for Dalland sin del håper jeg jo det. Nå stod det vel tidligere her hva Putte motoren ga, og det ble påstått 120 i motoren der, det syntes jeg var urimelig lite, men der er det jo mindre topper, så det er ikke greit å si.

Jeg tenker litt på at jeg på benkinga av min 1600 klarte 82 på hjula og 56 i motor, og det er jo bare utslitte gamle deler og orginale topper.

Grunnen til min skepsis angående hester, er først og fremst toppene, pussa og polerte 044 har ikke akkurat store kanaler, de er jo nærmest for "rå materiale" å regne.
Jeg portet ikke mine når jeg hadde dem på min 1776, for jeg hadde tenkt å gjøre det samtidig som jeg byttet til annen kam, for å se forskjellen, men jeg er ikke i tvil om at kanalene er for små ut av esken, for å få noe serlig power ut av dem.
« Siste redigering: november 20, 2011, 11:48:19 am av Gunnar|Rennfahrer2 » Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #869 på: november 20, 2011, 11:33:57 am »

hvordan er tenning uten vacum da? lik?

På plugg nr. 1 er den lik, men skal sjekke på resten av pluggene, er jo en mulighet for at vakuum pulsen treffer til den pluggen som får for mye fortenning.
Skal også teste meg en annen magnet ring og med gode gamle stiften.


Å spør om ting for å korte ned feilsøkings tid osv skader jo ikke, sist gang eg spurte om noe var jo startmotoren og fikk da samme sytingen.
Me vet jo alle hva som gjorde at oppstarten måtte utsettes en dag.. Øyerulling

Men for all del, vis folk mener alvor i innlegga så sletter eg gjerne hele tråden. Blunker

Å hente vakum fra en sylinder er for lite. Minimum to (feks 1&3), men helst alle, hvis du skal ha jevn tenning....det trodde jeg da du visste  Rekker tunge
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Sider: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!