mars 28, 2024, 18:11:22 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 847888 ganger)
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #870 på: november 20, 2011, 11:37:17 am »

Blir så mye ekstra pes med vakuumfordeler på doble gassere, hadde ikke giddi når det er så fint å kjøre med mekanisk avansering.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #871 på: november 20, 2011, 11:43:28 am »

Klarer ikke gi meg.  Gliser

Hadde vært fint med ett sammenlignings bilde av Dalland sine topper og Eivind(Putte) sine..

Dalland


Eivind
« Siste redigering: november 20, 2011, 11:46:35 am av Gunnar|Rennfahrer2 » Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #872 på: november 20, 2011, 12:07:11 pm »

Å hente vakum fra en sylinder er for lite. Minimum to (feks 1&3), men helst alle, hvis du skal ha jevn tenning....det trodde jeg da du visste  Rekker tunge

Ligger i planene, men da dellortoene kun kommer men en vakuum port originalt så har det blitt sånn til å begynne med.
Når eg sjekker tenninga med og uten vakuum så ser eg at det faktisk fungerer veldig bra, så foreløpig vet jeg ikke om eg kommer til å bore opp ny kanal i gasseren.

Nydelig porting på putte toppene, bildet fra mine topper er ikke ferdige resultatet, men ja når eg ser dem side om side så blir det veldig spennende å se dyno papirer!  Glad
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #873 på: november 20, 2011, 12:11:29 pm »

BTW: Så skal blir det en ny tur på Dyno'n til våren.
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #874 på: november 20, 2011, 12:14:29 pm »

BTW: Så skal blir det en ny tur på Dyno'n til våren.

Gleder meg.  Blunker
Noen forandringer?
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #875 på: november 20, 2011, 12:18:52 pm »

whatever...  Tvilende

Hehe, var ikke meningen å gjøre deg deppa, skjønner det bare var meningen og komme med en god ide! Glad

Damn, var ikke før nå når Henrik fortalte meg hvordan denne kommentaren ble oppfattet at eg skjønte det.
Var jo ment som alt godt i verden, var skrevet av 100% godhet, men skjønner at det kan ha blitt oppfattet totalt sarkastisk. Osteaktig
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #876 på: november 20, 2011, 12:20:52 pm »

BTW: Så skal blir det en ny tur på Dyno'n til våren.

Gleder meg.  Blunker
Noen forandringer?

"Små" justeringer for å få balanse i motor, gassere og tenning.
Ellers det samme oppsettet som tidligere.
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #877 på: november 20, 2011, 12:23:12 pm »

Å hente vakum fra en sylinder er for lite. Minimum to (feks 1&3), men helst alle, hvis du skal ha jevn tenning....det trodde jeg da du visste  Rekker tunge

Ligger i planene, men da dellortoene kun kommer men en vakuum port originalt så har det blitt sånn til å begynne med.
Når eg sjekker tenninga med og uten vakuum så ser eg at det faktisk fungerer veldig bra, så foreløpig vet jeg ikke om eg kommer til å bore opp ny kanal i gasseren.

Nydelig porting på putte toppene, bildet fra mine topper er ikke ferdige resultatet, men ja når eg ser dem side om side så blir det veldig spennende å se dyno papirer!  Glad

Sett inn nippel i innsugene i stedet for Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #878 på: november 20, 2011, 12:32:15 pm »

vacum uttaket skal vel være såkalt "Ported vacum"
dvs si att uttaket står akkurat i høyde med gass spjeldet, slik att hullet er blokkert ved tomgang og får signal ved åpning av gaspsjeld.
ellers får man full vacum opptrekk på tomgang også.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #879 på: november 20, 2011, 12:32:43 pm »

Når jeg tenker meg om så er det jo på selve akslingen som forskyvningen er slipt inn på og roter er jo fast i forhold  til dette. Jeg er fortsatt i stiftland

Men rotoren behøver ikke peke mot kabelen som går til plugg tre.

da må vel fordelerdrevet stå feil.??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #880 på: november 20, 2011, 14:42:32 pm »

Når jeg tenker meg om så er det jo på selve akslingen som forskyvningen er slipt inn på og roter er jo fast i forhold  til dette. Jeg er fortsatt i stiftland

Men rotoren behøver ikke peke mot kabelen som går til plugg tre.

da må vel fordelerdrevet stå feil.??

Eller pluggkablene
Loggført

Speed is no substitute for direction
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #881 på: november 20, 2011, 17:05:28 pm »

vacum uttaket skal vel være såkalt "Ported vacum"
dvs si att uttaket står akkurat i høyde med gass spjeldet, slik att hullet er blokkert ved tomgang og får signal ved åpning av gaspsjeld.
ellers får man full vacum opptrekk på tomgang også.

Ja, så klart  Flau
Hodet mitt mikset det sammen med bremsevakum...
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #882 på: november 20, 2011, 17:06:40 pm »

vacum uttaket skal vel være såkalt "Ported vacum"
dvs si att uttaket står akkurat i høyde med gass spjeldet, slik att hullet er blokkert ved tomgang og får signal ved åpning av gaspsjeld.
ellers får man full vacum opptrekk på tomgang også.

Vil det si at jeg burde forandre vakuumopplegget på min originale type 3 (to enkle gassere). Der sitter vakuumuttak til tenningen i innsuget på sylinder 3+4...
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #883 på: november 20, 2011, 21:31:03 pm »

Tja, var ute og skulle finne utav tennings problemet, men nå var det plutselig helt borte.

Har kun ett "problem" og det er at det tar fort en halvtime med hard bykjøring før eg har 70 grader olje temp.
Merkelig når eg har de olje moddene på vipperne som er med å kjøler ned toppene...
Loggført

HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #884 på: november 20, 2011, 21:32:43 pm »

Demonter dypsumpen til normal kjøring - problem løst Gliser
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #885 på: november 20, 2011, 21:35:34 pm »

vacum uttaket skal vel være såkalt "Ported vacum"
dvs si att uttaket står akkurat i høyde med gass spjeldet, slik att hullet er blokkert ved tomgang og får signal ved åpning av gaspsjeld.
ellers får man full vacum opptrekk på tomgang også.

Vil det si at jeg burde forandre vakuumopplegget på min originale type 3 (to enkle gassere). Der sitter vakuumuttak til tenningen i innsuget på sylinder 3+4...

tror ikke det , tyske ingeniører viste vel hva de dreiv med.
for jeg regner med dette er originalt oppsett?

er det KUN vacum opptrekk på den fordeleren??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #886 på: november 20, 2011, 21:47:18 pm »

vacum uttaket skal vel være såkalt "Ported vacum"
dvs si att uttaket står akkurat i høyde med gass spjeldet, slik att hullet er blokkert ved tomgang og får signal ved åpning av gaspsjeld.
ellers får man full vacum opptrekk på tomgang også.

Vil det si at jeg burde forandre vakuumopplegget på min originale type 3 (to enkle gassere). Der sitter vakuumuttak til tenningen i innsuget på sylinder 3+4...

tror ikke det , tyske ingeniører viste vel hva de dreiv med.
for jeg regner med dette er originalt oppsett?

er det KUN vacum opptrekk på den fordeleren??

Det er originalt ja.... Og og fordeleren har både vakuum og mekanisk opptrekk, er en helt vanlig bosch-type.
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #887 på: november 20, 2011, 21:57:00 pm »

ok
har ikke vært borti de der.
vet du delenummer på den fordeleren.
den har muligens da en annen kurve enn typiske SVDA fordelere.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #888 på: november 20, 2011, 22:16:42 pm »

ok
har ikke vært borti de der.
vet du delenummer på den fordeleren.
den har muligens da en annen kurve enn typiske SVDA fordelere.


Mener boschnummeret er JFUR4. VW-delenr er et type 3-delenummer, så den er nok original til bilen.

Her er det beste bildet jeg fikk av vakuumuttaket, sitter vel halvannen-to cm under spjeldakselen:

* SUC50139 (Kopier).JPG (96.32 KB. 640x480 - vist 285 ganger.)

Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #889 på: november 22, 2011, 18:43:38 pm »

Sliter med lambda'en.
Når eg kobler den til og starter opp så virker det som den funker litt første minuttet, men så sklir den ut til maks feit eller maks mager blanding og blir uforandret uansett hva. Klarer også ikke lenger å rekalibrere enheten.

Noen mer erfaring på innovate lc-1 produktet?
Loggført

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #890 på: november 22, 2011, 19:11:10 pm »

Klarer ikke gi meg.  Gliser

Hadde vært fint med ett sammenlignings bilde av Dalland sine topper og Eivind(Putte) sine..

Dalland


Eivind


Portinga på toppene til eivind er vel og bra dem, men for å få noe særlig utbytte av den "maks-portinga" så bør en vel her frese ned ventilstyringene litt...
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #891 på: november 22, 2011, 19:14:13 pm »

Hvor mye er litt?
Og hvem på Østlandet (østfold) bør man få jobben utført hos?
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #892 på: november 22, 2011, 19:20:15 pm »

Hvor mye er litt?
Og hvem på Østlandet (østfold) bør man få jobben utført hos?


Min mening, drit i.
Kanalene er så "overportet" til å begynne med at det er bare en stor trakt ned til den lille innsugsventilen.
Å dreie ned styringen hjelper kanskje litt på flowen men ikke så mye, selve arbeidet kan alle med dreiebenk utføre.
Ser eks at eg dreide ned styring litt tidligere i tråden, og eg har jo ikke snøring. Glad
Loggført

Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #893 på: november 22, 2011, 21:08:46 pm »

Brothers som lagde disse toppene for meg jeg syntes disse fungerer bra
dette er samme type topper som sitter på Sandvik sin motor men den er 2332 og har pyton Eksos


Mvh Andersen Racing
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #894 på: november 22, 2011, 21:25:56 pm »

Brothers som lagde disse toppene for meg jeg syntes disse fungerer bra
dette er samme type topper som sitter på Sandvik sin motor men den er 2332 og har pyton Eksos


Mvh Andersen Racing

Ser ikke ut som om det er så mye å klage på ang portinga, men selvfølgelig er det mer hk å finne med større ventiler.
Å klare over 150 hk med de toppene bør være mulig, men da skal mer klaffe, å kjøre med 48 gassere er jo helt unødvendig.
Se gjerne denne motoren som inspirasjon, her brukes 40mm gassere og henter ca 160 hk.

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=265227&highlight=gerico
« Siste redigering: november 22, 2011, 22:33:56 pm av Dalland » Loggført

Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #895 på: november 22, 2011, 21:34:11 pm »


Ser ikke ut som om det er så mye å klage på ang portinga, men selvfølgelig er det mer hk å finne med større ventiler.
Å klare over 150 hk med de toppene bør være mulig, men da skal mer klaffe, å kjøre med 48 gassere er jo helt unødvendig.
Se gjerne denne motoren som inspirasjon, her brukes 40mm gassere og henter ca 160 hk.

Så du regner med ca 160hk i din motor Dalland?  Har spurt før men ikke fått svar på hva du tror effekten vil være.
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #896 på: november 22, 2011, 21:37:46 pm »

utgangspunktet var 44 webere men kunden ønsket 48 for på en senere tid å bygge om motoren til noe råere
42-37,5 mm kunne jeg jo brukt men da ligger ventilene veldig tett så her ble 40-35 valgt for holbarhet og gode referanser fra Super 98 motoren
men det blir spenende å se når du tar motoren din på dynoen


har akuratt startert på en ny 2332 dette er et sett kjøpt hos Cip1 og kommer fra Scat
det skal ha 48 mm og pyton
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #897 på: november 22, 2011, 21:39:07 pm »


Ser ikke ut som om det er så mye å klage på ang portinga, men selvfølgelig er det mer hk å finne med større ventiler.
Å klare over 150 hk med de toppene bør være mulig, men da skal mer klaffe, å kjøre med 48 gassere er jo helt unødvendig.
Se gjerne denne motoren som inspirasjon, her brukes 40mm gassere og henter ca 160 hk.

Så du regner med ca 160hk i din motor Dalland?  Har spurt før men ikke fått svar på hva du tror effekten vil være.

noe rundt der ja, men gjettinga hjelper ikke på resultatet. Glad
Loggført

Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #898 på: november 22, 2011, 21:41:21 pm »

hvilken kam brukte du?
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #899 på: november 22, 2011, 21:42:19 pm »

utgangspunktet var 44 webere men kunden ønsket 48 for på en senere tid å bygge om motoren til noe råere
42-37,5 mm kunne jeg jo brukt men da ligger ventilene veldig tett så her ble 40-35 valgt for holbarhet og gode referanser fra Super 98 motoren
men det blir spenende å se når du tar motoren din på dynoen


har akuratt startert på en ny 2332 dette er et sett kjøpt hos Cip1 og kommer fra Scat
det skal ha 48 mm og pyton

Det er som regel grunnen til litt "merkelige" oppsett. (er vel egentlig bare misunnelig på at han har større gassere enn meg.) Glad

Høres spennende ut den 2332 motoren, få oppsettet! Glad

Eg bruker fk-8
Merker at eg mister litt krefter over 6000 rpm, men er mest trolig pga dysing.
Loggført

Sider: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!