mars 28, 2024, 15:29:16 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 847860 ganger)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #930 på: november 27, 2011, 20:53:02 pm »

Bare sånn teit sagt så har alle disse utregningene lite å si i forhold til en skikkelig flow analyse.
Dette er ikke for å henge ut tmbryhn da de fleste tenker på samme måten, men vis man ser på den siden du linket til så har du målt diameter osv nedover og kommet frem til at du måtte frese endel mer rund styringen for å få riktig areal...

Når du tenker litt på det så har du og eg ingen sjans til å ha peiling på hvor mye effekt det er i dette da det arealet ligger "gjemt" bare styringen og er sikkert bare fult av turbulens osv i forhold til motsatt side der det er stort og åpent.
Det er sånne ting som dette som gjør at for å få et veldig bra resultat så må avanserte dataprogrammer til.
I min tankegang så valgte jeg å legge mest mulig av "arealet" på den åpne siden og heller rette strømningen langs den midtre veggen så det kommer ved ventilen på skrå ut mot midten av sylinderen, da vi som tidligere nevnt ikke har så mye flow ved den siden sylinderen ligger inntil ventilen.
Loggført

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #931 på: november 28, 2011, 06:20:14 am »

Men eg skjønner ikke helt hva du mener med at hastigheten bremses ned over setet, mener du bare i motsetning til 42 ventil?
Og tenker du da med tanke på hvordan bilen kjøres som en bruksbil at eg da trolig hadde hatt litt bedre bunndrag?

Ja, kun 42mm- og 40mm-seter satt oppimot hverandre. Jeg regner med at du kjenner til Bernoullis lov som et utgangspunkt for påstanden.
Turtallspekteret du skal operere på vil i mitt hode ikke ha stort å si i den saken, da du ikke klarer å mate flow bedre enn det den trangeste kanalen ville klart (hvilket jeg fortsatt var redd for at var 42 - 8 = 34mm). Da blir det bedre å ha et snevrere sete for å sitte igjen med lavere nedbremsning / eller faktisk akselerering av gassen over setet.

Atter en gang så ble ikke motoren satt sammen med den feil bruken av formel bare så det er sagt.
(skal fint innrømme at eg var ute med fresen osv en god del etter at du forklarte, og toppene var ikke ferdige før mer mot september.)

Det synes jeg var en lettelse å få bekreftet, for å være helt ærlig, så får de lærde mene hva de vil ellers om den saken. Jeg ønsker at du kommer så langt opp på HK-skalaen som mulig for de pengene du har lagt ned i gromdelene  Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #932 på: november 28, 2011, 06:26:19 am »

Bare sånn teit sagt så har alle disse utregningene lite å si i forhold til en skikkelig flow analyse.
Ja, det er helt riktig! Bare å skaffe seg Solid Works nå, så blir nok lommeboka fornøyd for antall hester gained, hehe.

Dette er ikke for å henge ut tmbryhn da de fleste tenker på samme måten, men vis man ser på den siden du linket til så har du målt diameter osv nedover og kommet frem til at du måtte frese endel mer rund styringen for å få riktig areal...

Jeg har måttet frese ganske mye hist-og-pist-rundt-omkring for å få riktig areal  Blunker

Når du tenker litt på det så har du og eg ingen sjans til å ha peiling på hvor mye effekt det er i dette da det arealet ligger "gjemt" bare styringen og er sikkert bare fult av turbulens osv i forhold til motsatt side der det er stort og åpent.
Det er sånne ting som dette som gjør at for å få et veldig bra resultat så må avanserte dataprogrammer til.
I min tankegang så valgte jeg å legge mest mulig av "arealet" på den åpne siden og heller rette strømningen langs den midtre veggen så det kommer ved ventilen på skrå ut mot midten av sylinderen, da vi som tidligere nevnt ikke har så mye flow ved den siden sylinderen ligger inntil ventilen.

Nå har vel egentlig jeg gjort noe av det samme du nevner her, men det er ikke alt som fremkommer greit i bilder. Jeg prøver å redegjøre for prinsippene og kanskje inspirere til nye løsninger som surrogat for dyr software, hvilket jeg som mange andre ikke har utdanning til å anvende.
Det er opp til folks tolkning å bedømme hvordan de selv vil utforme portene sine Glad
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #933 på: november 28, 2011, 08:19:02 am »

Da tror eg nesten vi kan runde av temaet for denne gang. Glad

Eg har to problemer med bobla:

1. Bobla er litt senka og har kyb gr-2 bak, men under hard pådrag holder rumpa på å skrape nedi.
Så må få hevet bilen litt igjen dessverre.

2. Hvis eg har lyst til å spinne litt ut av kryssene osv så får eg bare kraftig hjulhopp/risting.
Tenker å teste først med å sette noen gule koni på bak, men er nok fare for at et cup stag må på.
Loggført

HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #934 på: november 28, 2011, 09:24:26 am »

Da tror eg nesten vi kan runde av temaet for denne gang. Glad
Eg har to problemer med bobla:

Hei hei.... Nekter å runde av før noen har (fysisk eller verbalt) rundjult hverandre  Osteaktig Gliser
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #935 på: november 28, 2011, 10:19:28 am »

Da gir jeg en skikkelig cyber blåveis til første som stiller seg i vegen, så er vi ferdig Blunker

Cup stag er jo fin fine greier har jeg skjønt.
Dempere vil ikke hjelpe stort da det er girkassen som gjør hoppene og ikke selve hjulopphenget. Men om karosseriet ditt er i så bra stand som det høres ut er det ikke noe iveien for å bruke en "traction bar" for den funker godt om karosseriet er helt og stivt.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #936 på: november 28, 2011, 11:10:31 am »

Ikke fan av plasseringa til de traction bjelkane, også usikker på om dem passer med csp ss eksosen.
Tror eg heller kanskje skal prøve meg på å lage cup stag selv.

Da etter tips av BB så kjøper eg strekkfisker og dreier stagene mellom selv i juleferien.
Tror eg bare dreier det i vanlig stål...
« Siste redigering: november 28, 2011, 11:56:25 am av Dalland » Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #937 på: november 28, 2011, 12:02:30 pm »

Så lenge du stiver av gaflene er det ett fett hvordan du gjør det :-)

Du trenger heller ikke heve bilen, du må stive av ræva så den ikke setter seg så mye. Demperen vil ikke hindre dette alene.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #938 på: november 28, 2011, 12:34:13 pm »

Ikke fan av plasseringa til de traction bjelkane, også usikker på om dem passer med csp ss eksosen.
Tror eg heller kanskje skal prøve meg på å lage cup stag selv.

Da etter tips av BB så kjøper eg strekkfisker og dreier stagene mellom selv i juleferien.
Tror eg bare dreier det i vanlig stål...

Hjemmegjort er mye artigere, helt enig.
Jeg er heller ikke fan av plasseringen av tracion bar, men det funker. Hvis en derimot tenker kraft ganger arm så er det jo gunstig å plassere den så langt bak som mulig.

Ja få deg ett sett coilovers som du monterer samtidig med cupstaget, da blir det saker. Da er det bare å lengte etter sperre...
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #939 på: november 28, 2011, 12:35:49 pm »

Så lenge du stiver av gaflene er det ett fett hvordan du gjør det :-)

Du trenger heller ikke heve bilen, du må stive av ræva så den ikke setter seg så mye. Demperen vil ikke hindre dette alene.


Er nå to alternativer for å unngå at den setter seg, stivere torsjons fjærer eller heve bilen.
Tror eg går for det billigste da den uansett er 2 cm for lav bak.

Coilover vil eg ikke ha, aldri likte det, blir heller koni rundt hele.
Loggført

Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2423
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #940 på: november 28, 2011, 13:01:45 pm »

Ikke fan av plasseringa til de traction bjelkane, også usikker på om dem passer med csp ss eksosen.
Tror eg heller kanskje skal prøve meg på å lage cup stag selv.

Da etter tips av BB så kjøper eg strekkfisker og dreier stagene mellom selv i juleferien.
Tror eg bare dreier det i vanlig stål...

Hjemmegjort er mye artigere, helt enig.
Jeg er heller ikke fan av plasseringen av tracion bar, men det funker. Hvis en derimot tenker kraft ganger arm så er det jo gunstig å plassere den så langt bak som mulig.

Ja få deg ett sett coilovers som du monterer samtidig med cupstaget, da blir det saker. Da er det bare å lengte etter sperre...
Lite spørsmål:
Med montering av coilovers fjerner man vel også fjærstavene også, eller?

Mvh Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #941 på: november 28, 2011, 13:14:21 pm »

Ikke fan av plasseringa til de traction bjelkane, også usikker på om dem passer med csp ss eksosen.
Tror eg heller kanskje skal prøve meg på å lage cup stag selv.

Da etter tips av BB så kjøper eg strekkfisker og dreier stagene mellom selv i juleferien.
Tror eg bare dreier det i vanlig stål...

Hjemmegjort er mye artigere, helt enig.
Jeg er heller ikke fan av plasseringen av tracion bar, men det funker. Hvis en derimot tenker kraft ganger arm så er det jo gunstig å plassere den så langt bak som mulig.

Ja få deg ett sett coilovers som du monterer samtidig med cupstaget, da blir det saker. Da er det bare å lengte etter sperre...
Lite spørsmål:
Med montering av coilovers fjerner man vel også fjærstavene også, eller?

Mvh Svein.

Kommer ann på om det er ekte coilover eller bare de pingle skita som selges, pingle skit brukes vel i tiller med original fjæren.
Og er den varianten eg aldri har brydd meg om.
Loggført

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #942 på: november 28, 2011, 14:40:30 pm »

Kan godt ha skikkelige coilovers med svak fjær, da hjelper den bare til torsjonsfjærene og det tåler nok støtdemperfestet godt.
Nå hjelper det jo å heise mot at den ikke skal slå nedi, men den er jo fremdeles like myk. En støtdemper vil aldri hjelpe fjæra med en så treg bevegelse.
Om du syntes det er ok at den er myk så gjør det jo ingenting.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #943 på: november 28, 2011, 14:57:48 pm »

Gjør meg ingenting at den setter seg, men liker ikke når løvetannen kiler den i rumpa..
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #944 på: november 28, 2011, 15:00:26 pm »

Gjør meg ingenting at den setter seg, men liker ikke når løvetannen kiler den i rumpa..

Gjør kanskje ikke deg så mye men det er verre med spadene og fulcrum platene.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #945 på: november 28, 2011, 15:21:51 pm »

Gjør meg ingenting at den setter seg, men liker ikke når løvetannen kiler den i rumpa..

Gjør kanskje ikke deg så mye men det er verre med spadene og fulcrum platene.

Å heve den uten å stive mer av vil bare si at bilen bruker en brøkdel mer av et sekund for å sette seg like langt ned som før. Ergo ingenting oppnådd.

Rettelse: du oppnår noe; Bedre stuk :-D
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #946 på: november 28, 2011, 18:01:13 pm »

båtstuk er jo den nye cal-looken har eg høyrd Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #947 på: november 28, 2011, 18:11:07 pm »

Husk dette jeg fikk høre på treff for 10år siden, som er viktig å ta høyde for.
Har du langslagsveiv så steiler bobla.  Gliser
Dette kan være ubehagelig og gyngete om bilen er veldig myk. Blunker
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #948 på: november 28, 2011, 19:28:53 pm »

Gjør meg ingenting at den setter seg, men liker ikke når løvetannen kiler den i rumpa..

Gjør kanskje ikke deg så mye men det er verre med spadene og fulcrum platene.

Å heve den uten å stive mer av vil bare si at bilen bruker en brøkdel mer av et sekund for å sette seg like langt ned som før. Ergo ingenting oppnådd.

Rettelse: du oppnår noe; Bedre stuk :-D

Sikker på at det stemmer da, blir jo som en vanlig fjær F=k*delta x altså når F er kreftene som blir kommer fra motoren som gjør at den presses ned.
Hvis jeg hever bilen vil delta X være lik men da høyden er høyere fra starten så blir det laveste den kommer like mye høyere som eg hever den.
Er jo ikke snakk om at den går i stopperne...

Og egentlig er det bare greit med at den er mjuk, da det gjør at det er vanskeligere å miste grepet og nykk blir mykere, noe kjæresten setter pris på.. Glad

Loggført

Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #949 på: november 28, 2011, 20:43:29 pm »

...om kjærester liker harde eller myke nykk, er nå litt forskjellig... Rekker tunge
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #950 på: november 28, 2011, 21:17:47 pm »

Tar en Formula å gjør en halvseriøs setning helt useriøs & grisete Blunker



Sitat
Og egentlig er det bare greit med at den er mjuk, da det gjør at det er vanskeligere å miste grepet og p...en blir mykere, noe kjæresten setter pris på..  Glad 
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #951 på: november 28, 2011, 21:20:31 pm »

Ikke fan av plasseringa til de traction bjelkane, også usikker på om dem passer med csp ss eksosen.
Tror eg heller kanskje skal prøve meg på å lage cup stag selv.

Da etter tips av BB så kjøper eg strekkfisker og dreier stagene mellom selv i juleferien.
Tror eg bare dreier det i vanlig stål...

Hjemmegjort er mye artigere, helt enig.
Jeg er heller ikke fan av plasseringen av tracion bar, men det funker. Hvis en derimot tenker kraft ganger arm så er det jo gunstig å plassere den så langt bak som mulig.

Ja få deg ett sett coilovers som du monterer samtidig med cupstaget, da blir det saker. Da er det bare å lengte etter sperre...
Lite spørsmål:
Med montering av coilovers fjerner man vel også fjærstavene også, eller?

Mvh Svein.

Kommer ann på om det er ekte coilover eller bare de pingle skita som selges, pingle skit brukes vel i tiller med original fjæren.
Og er den varianten eg aldri har brydd meg om.

Lurer litt på hva det ikke er å like ved den siste varianten?? Det funker som tusan, og vi snakker tross alt bare om en stålfjær rundt støtdemperen....
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #952 på: november 28, 2011, 22:11:37 pm »

Er vel bare det at de fleste sånne halveis coilover dempere er ikke spesielt flotte, eller justerbare (av de eg har sett).
Og hvorfor belaste deler som ikke pleier å bli belasta sånn når man kan kjøre det på den skikkelige måten å bytte torsjons stag.
Hvis du finner noe alla koni med coil over så snakker vi Glad men det er nok ikke da noe som heter empi og koster 15$... Glad

Fått ett motor problem nå, ikke godt å si om det er pga det vanvittige regnet eller annet, men under pådrag så nykker bilen.
Virker som om det er en plugg som ikke henger helt med, kan jo være eg kjører så drit blanding at eg har ødelagt en plugg.
Kjører med noen kappa spylervæske dunker over luftfiltrene for å prøve å minske regn inn, men kan jo være det har regnet inn og kommet inn i forgasseren.

Noen forslag?
Loggført

Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #953 på: november 28, 2011, 23:07:27 pm »

kw har coilovers som er plenty gode nok for bobla di Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #954 på: november 28, 2011, 23:08:43 pm »

Ikke fan av plasseringa til de traction bjelkane, også usikker på om dem passer med csp ss eksosen.
Tror eg heller kanskje skal prøve meg på å lage cup stag selv.

Da etter tips av BB så kjøper eg strekkfisker og dreier stagene mellom selv i juleferien.
Tror eg bare dreier det i vanlig stål...

Hjemmegjort er mye artigere, helt enig.
Jeg er heller ikke fan av plasseringen av tracion bar, men det funker. Hvis en derimot tenker kraft ganger arm så er det jo gunstig å plassere den så langt bak som mulig.

Ja få deg ett sett coilovers som du monterer samtidig med cupstaget, da blir det saker. Da er det bare å lengte etter sperre...

Hva er ulempen med plasseringen av en traction bar?
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #955 på: november 29, 2011, 06:20:48 am »

Jeg har kjørt tilsammen ca. tre år med to dobble (både Weber og Dell'Orto) kun med vanlige luftfiltre, og har ærlig talt aldri hatt problemer med fukt/vann i forgasser... Ja, jeg har alltid hatt fire lufteriller i motorlokket på bruksbilen, og ved motorvask, så er vi rause med vannet all over the place Gliser Jeg forstår virkelig ikke greia di med vannproblematikk i to dobble, erfaringsmessig sett altså... Selvom du bor i Bergen Øyerulling

Har du ikke kontroll på AFR, så kan jo det være en årsak. Et annet problmen kan være for svak gnist sett opp mot den noe bedre fyllingsgraden du har nå kombinert med feit blanding. Ta opp pluggene og rengjør, og få skikk på AFR-indikasjonen din. Kva for coil og kabler kjører du med? Bare nyskjerrig.
Prøv etter rensning av plugger å gi litt mindre gass (kanskje 60%). Da vil trolig blandingen bli magrere da en ikke får like mye igjennom hovekretsen. Bruk dette som et utgangspunkt for videre resonnement.
Før jeg gikk over på innsprut merket jeg ikke forskjell på annet enn at AFR-en raste nedover etter at jeg la på de siste 30-40% med spjellåpning.

Hold oss oppdatert Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #956 på: november 29, 2011, 07:55:12 am »

Regn i forgasserne har vert ett problem helt siden eg fikk doble gassere, jeg må eks passe på å alltid parkere i oppoverbakker.
I fjord vinter var det faktisk så gale at jeg var uheldig og parkerte feil vei, fikk vann inn og vannet frøs til is ved innsugs ventilene...

Så av erfaring vet eg at motorene ofte begynner å gå drit når det regner mye da det ofte sniker seg vann ned i flotørkammerne eller dekker luftingen til tomgangs kretsene, dette da på idf.
Problemet kom mer og mer mens eg kjørte i regnet i går, men kan jo være bare en tilfeldighet.
Eg kjører 034 bosch fordeler, pertronix tenning, pertronix 8mm kabler, pertronix coil og ngk plugger.
Problemet er det ved alt av turtall osv, men kommer myye mer under pådrag.
Virker jo ikke farlig, er bare nykking som virker som feiltenning.
Loggført

Padden
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: bergen


Vis profil

« Svar #957 på: november 29, 2011, 08:29:08 am »

http://914ap.com/products.php

Litt nede på siden der er det noe som heter weber rain hats, jeg skal bestille noen sånne snart. Trenger du også et par?
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #958 på: november 29, 2011, 08:48:20 am »

http://914ap.com/products.php

Litt nede på siden der er det noe som heter weber rain hats, jeg skal bestille noen sånne snart. Trenger du også et par?

De er nok dessverre litt for store, er fryktelig dårlig plass i boblene.  Rekker tunge
Loggført

Padden
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: bergen


Vis profil

« Svar #959 på: november 29, 2011, 08:49:23 am »

Stemmer det, finnes det ikke noe tilsvarende i mindre format som passer boble?
Loggført
Sider: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!