mars 28, 2024, 14:45:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 847854 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #990 på: desember 03, 2011, 15:46:26 pm »

Org skiver og større sylinder bak gir mer bremsekraft en ventilerte skiver fremme? Hva med at vent skiver kjøles bedre etter mange runder på banen?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #991 på: desember 03, 2011, 16:04:43 pm »

kerscher settet har større sylindre bak...

og som det sies er den største forskjellen at skivene er ventilerte, så det er nokm ikke bremsekraften som er så mye forskjellig men evnen til å lede bort varmen.
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #992 på: desember 03, 2011, 16:22:36 pm »

kerscher settet har større sylindre bak...

og som det sies er den største forskjellen at skivene er ventilerte, så det er nokm ikke bremsekraften som er så mye forskjellig men evnen til å lede bort varmen.

Er nok bare varme det handler om ja, men da det er lette biler og man får aldri en sånn temperatur under en panikk bremsing eller sportslig boble kjøring så ser eg ikke så svart på det. Kan jo lage spacere og skaffe meg ventilerte skiver etter hvert, men tror eg bare kjøper komplett kitt når den tid kommer.
Loggført

Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #993 på: desember 03, 2011, 18:14:00 pm »

Godt å se at du ikke bare kan bygge motor. Du kan jo bygge bedre bremser enn det som er til salgs. Skjønner ikke hva du skal gå på skole for..
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #994 på: desember 03, 2011, 18:26:09 pm »

Må bare si det. Men Kerscher sine bremsesett blir levert med EBC bremseklosser. Å det er ikke noe problem å "oppgradere" de med EBC Green, Red, Yellow eller Bluestuff.

Husker jeg rett så har Espen/VW54 Greenstuff på sin VW54 med Kerscher bremser rund baut.
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #995 på: desember 03, 2011, 18:36:22 pm »

Må bare si det. Men Kerscher sine bremsesett blir levert med EBC bremseklosser. Å det er ikke noe problem å "oppgradere" de med EBC Green, Red, Yellow eller Bluestuff.

Husker jeg rett så har Espen/VW54 Greenstuff på sin VW54 med Kerscher bremser rund baut.

Kjenner ikke til caliperne bak på det kittet men fremme er det "bredda" ate calipper lik eks dem som kom på 1302 osv.
Til dem får du Ebc klosser i alle farger.

Når pengene og samvittigheten kommer så handler eg nok kerscher kittet og da går eg selvfølgelig for blue stuff rundt hele.
Merkelig at det legges mye mindre tanke ned i valg av klosser i forhold til valg av store caliper osv.
Når man bare pga material sammensetningen kan over doble bremseevnen ved samme trøkket bare med nye klosser så er det jo ikke tvil om at dette burde vert høyt prioritert. Selvfølgelig er jo dette høyt prioritet blant dem som vet om det, men er ikke noe man plutselig kommer på uten videre. Øyerulling

Espen:
Ja hadde det vert så flott, nå gjør eg jo ikke noe mer avansert enn å bytte klosser å hjulsylinder. Øyerulling
Loggført

Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #996 på: desember 03, 2011, 18:47:29 pm »

Du vil nok ikke ha blue stoff. Men green stuff. Les litt om hva de er laget til. Du vil ha bremser som virker hele tiden. Ikke bare når de er varme.  Hilsen en med kurser og grønne klosser.
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #997 på: desember 03, 2011, 19:20:04 pm »

Du vil nok ikke ha blue stoff. Men green stuff. Les litt om hva de er laget til. Du vil ha bremser som virker hele tiden. Ikke bare når de er varme.  Hilsen en med kurser og grønne klosser.

Satt å leste mye på det i går og blue stuff er meget rost for å ha veldig bra bremse evne fra kald temp.
I tillegg er friksjons koeffsienten mye høyere med dem i forhold til green stuff.
Det med oppvarming gjaldt spesielt den gamle varianten av red stuff.
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #998 på: desember 03, 2011, 20:27:01 pm »

Koker ikke mye ned til spesifikk varmekapasitet fordelt på avkjølningsareal?
Om du velger høyere friksjon på klossene trenger du ikke trø like hardt på pedalen for samme bremsevirkning, og hvis du trør hardere bli bremsene varmere. Om du ikke får ledet vekk varmen, begynner bremsevæska å koke, du får da luft som komprimeres og fjærende/sviktende pedal. Det er i hvertfall slik jeg trodde det virket, og har derfor montert ventilerte, borra og slissa skiver, samt lockheed væske med tørrkokepunkt på ca.230 grader.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #999 på: desember 03, 2011, 20:35:23 pm »

helt enig med formula her... det tar en viss menge energi for å stoppe en bil fra en hastighet til en annen, og gjør man det fortere, enten med superduperklosser, eller ganske enkelt med å trykke hardere på bremsen, så utvikles det mer varme. Og det er det som er problemet ditt... Du vil ha den varmen vekk fra bremsene, enten vha ventilerte skiver, større skiver eller andre tiltak.

Men studenten har jo lest på internet, så da vet han jo bedre enn alle andre...
« Siste redigering: desember 03, 2011, 20:38:32 pm av grelland » Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1000 på: desember 03, 2011, 21:44:12 pm »

http://www.brakes.no/shop/kategorier/Bil/Volkswagen/Beetle/Bremseklosser/1.6L-%281302%29/1971-%252d-1972/


EBC Ultimax OE erstatningsklosser
En meget god erstatningskloss med høy friksjon og lang levetid til uslåelig pris!
Ultimax er selvsagt godkjent iht ECE R90 som er EU`s regulativ for bremser og sikkerhet og er en fullverdig erstatter for originale bremseklosser, i de fleste tilfeller bedre og til en betydelig lavere pris!
Ultimax klossene kommer med EBC`s velkjente BRAKE-IN belegg for raskere innkjøring og klossene har skråskjærte kanter og slisset midtspor for å forhindre bremseskrik og vibrasjoner.
Nominell friksjon ligger rundt 0,46, klossene sliter minimalt på bremseskivene og støvnivået er omtrent som originale, i de fleste tilfeller noe mindre støv pga mindre stålfibre i konstruksjonen enn EBC`s konkurrenter bruker.

EBC Greenstuff 2000 Serie
Greenstuff er en utmerket sportskloss for gatebruk på biler opp mot 200hk og egner seg for alle som ønsker bedre bremseeffekt og mindre støv. (har du en bil med over 200hk – se Redstuff C!)
Greenstuff klossene gir god effekt fra første pedaltrykk og tåler arbeidstemperaturer opp mot 600grader C. Klossene kan brukes i kombinasjon med alle typer bremseskiver, fra standard originalskiver til slissede eller hullborrede sportskiver.
Siden EBC lanserte sine sportsklosser i 1997 har det blitt solgt mer enn 3 millioner sett med Greenstuff og klossene har stadig vært under utvikling for å oppnå best mulig resultat med tanke på effekt, lavest mulig støvnivå og best mulig slitestyrke.
Dagens versjon Greenstuff er en kloss med meget god stoppeffekt, medium støvnivå. God levetid og minimal slitasje på bremseskiver.
Alle Greenstuff bremseklosser er godkjent for gatebruk iht ECE R90.
Nominell friksjon (koeffisient) 0.55.

EBC Redstuff C 3000 Serie
Bremseklosser i meget høy kvalitet med topp effekt og minimalt støvnivå.
Det er 2 store grunner til at kundene våre elsker redstuff C klossene, først og fremst fordi redstuff C avgir minimalt med støv, faktisk 60-90% mindre enn ordinære bremseklosser, og det lille støvet som legger seg på felger og andre steder kan veldig lett vaskes av eller spyles av uten hardt arbeid og skadelige løsemidler. Grunnen er at Redstuff C ikke inneholder stålfibre, noe alle andre bremseklosser gjør.
Det andre er at Redstuff C ”biter” effektivt fra kaldt uten forvarming og blir bare bedre og bedre når de blir varme. Materialet i Redstuff C er Kevlar fiber blandet opp med kjeramiske partikler. Har du prøvd tidligere versjoner av redstuff (ikke C versjon) kan det på ingen måte sammenlignes med disse nye C klossene og dette er absolutt en kloss som må prøves på motorsterke og tyngre gatebiler til både daglig og aktivt bruk.
Passer best på tyngre gatebiler med 200hk + for sportslig eller aktiv kjøring. Til tross for at dette er en kloss som av mange brukes til klubbkjøring på bane, er redstuff C ikke en Racingkloss og ved hyppig banekjøring eller til racing skal det oppgraderes til Yellowstuff R eller Blue NDX!
Redstuff C er en hard type kloss for aktivt bruk og lang levetid, derfor kan innkjøringen av disse klossene være så mye som 1000-1500km. Det betyr at man må ha tålmodighet og gi klossene tid til å tilpasse seg før man kan forvente optimal funksjon og lavest støvnivå.
Nominell friksjon ligger på rundt 0,5 og Redstuff C har i snitt 50% redusert støvnivå.

EBC Yellowstuff R 4000
Yellowstuff R – klosser med høy friksjon for Racing, klubbkjøring og gatebruk!EBC Yellowstuff er et aramid fiber basert belegg med høy effekt fra kaldt uten forvarming og er sannsynligvis en av de første klossene på markedet  som kan brukes både på gate og i racing. Selv om Yellowstuff ikke krever forvarming for å fungere øker effekten under påkjenningen av hard kjøring. Klossene er ikke typisk EBC med lavt støvnivå, men er allikevel kjent for å støve mindre enn konkurrentene i samme kategori. Er du ute etter god effekt og minst mulig støv for gatekjøring skal du se på EBC Redstuff C som er markedets kanskje beste gatekloss med desidert minst støv.Yellowstuff R klossene har 2 år på rad blitt vår bestselger med over 800 sett solgt pr år og øker fortsatt!Disse klossene brukes av mange i Norge både innen hobby og profesjonell Racing som drifting, gatebil ekstrem kjøring, Porsche Cup, rally, formula basic + mye mer. I Sverige har de bl.annet  brukt Yellowstuff i Swedish Camaro cup de siste 2 år.

EBC Bluestuff NDX 5000 Serie
En fantastisk kloss for racing med svært god effekt, en friksjon på hele 0,75 (friksjons koffisient) fra kaldt gjør at du ikke har behov for å forvarme bremsene for effekt, disse klossene biter umiddelbart og er en bremsekloss du virkelig kan stole på når du skal jage rundetider både i inn -og utland!

Blue NDX er en stor utfordrer til mange av de mer kjente racingklossene til profesjonelt bruk, som Pagid, Ferodo, Performance Friction, Endless, Hawk m/flere.

Har man erfaring med bremseklosser fra en eller flere av de nevnte produsenter vil Blue NDX være i kategori med for eks. Pagid RS19 / 29, Ferodo DS3000 / 3000 Endurance, PFC 01, Hawk HT10 / DTC70, Carbotech XP8 / XP12 osv.

Vår egen testfører monterte ett sett Blue NDX foran og bak på sin BMW M5 i Påsken og la i vei til Nurburgring i Tyskland og etter en drøy runde med innkjøring og tilvenning (alle klosser skal kjøres inn) var det full gass..og brems, i aller høyeste grad! I løpet av helgen ble det tilbakelagt 220km med hard kjøring, foretatt nedbremsinger fra 280km/t -til 80km/t og ikke mer enn 30% av frontklossene var brukt. Ikke en eneste gang var det antydning til fading eller noen som helst følelse av at klossene ville gi seg..og testføreren, ja han var ganske imponert!
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1001 på: desember 04, 2011, 03:14:39 am »

Bremser er rare greier, folk har forskjellige meninger om dette også Hæ

Min erfaring tilsier, inntil jeg blir overbevist om det motsatte, at Greenstuff er noe drit, belegget løsner fra stålplaten det sitter på og knekker i biter, flere kompiser som har opplevd dette.

Men som det er sagt, det ER høyere friksjon med slike "racing" klosser enn orginalt, så en slipper å tråkke så hardt på bremsene, og hvis man har så dårlige bremser at man ikke klarer å låse opp hjulene i fart, ja da kan det jo spesielt ha noe for seg. Men klarer man å låse hjulene med orginalklossen, så får man ikke bedre bremser med noen annen kloss, trenger bare ikke å trykke så hardt på pedalen for å få samme kraft. Dessverre skaper dette på ei std boble bedre bremser foran enn bak og dermed ikke riktig bremse bias.

Som ett innspill kan jeg nevne at jeg klarte fint å låse hjulene i 100km/t med min første 1303.

Merket på en bil jeg hadde med Greenstuff at jeg ikke trengte å trykke riktig så hardt på pedalen som med standard belegg, men samtidig så ble jeg fort vant til dette og da hadde det egentlig ikke så mye å si lenger. Dessverre så støvet de noe helt jævlig, men husk at dette er ca 7 år siden og alle EBC klossene er forbedret siden da.
« Siste redigering: desember 04, 2011, 03:19:04 am av Gunnar|Rennfahrer2 » Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #1002 på: desember 04, 2011, 08:36:45 am »

Har hatt greenstuff på Bobla siden 2007. Null problemer, lite støv og gode bremser. Skiver framme og bak. Borra og slisset, ventilerte framme. Skal ha av litt ting i vinter, skal bli gøy å se hvor mye de er slitt. Tipper på veldig lite.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1003 på: desember 04, 2011, 10:09:32 am »

Har hatt greenstuff på Bobla siden 2007. Null problemer, lite støv og gode bremser. Skiver framme og bak. Borra og slisset, ventilerte framme. Skal ha av litt ting i vinter, skal bli gøy å se hvor mye de er slitt. Tipper på veldig lite.

Tror jeg må oppgradere klossene mine. Har du et referansenummer til de klossene du kjøpte, eller noe jeg kan bruke for å bestille meg nye klosser.
Vi har da samme Kerscher sett, eller hur?

« Siste redigering: desember 04, 2011, 10:43:39 am av Eivind (Putte) » Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1004 på: desember 04, 2011, 11:11:47 am »

@ Gunnar.

Er det en ting eg ikke har problem med så er det å låse framhjula, men ka skal man forvente med 145/80 dritt dekk.
Å få mer bremser bak har eg ønsket meg lenge, byttet over til større hjulsylindere bak på en buggy for en stund siden og ble utrolig mye greiere bil å bremse hardt med. Sant skal sies så er jo en buggy enda lettere framme, men føler det er lika sjevt fordelt på bobla.

Men hey nå starta bobla, hjalp litt med 12.8 volt i stedenfor 11.3. men har enda den nykkinga så må få sett på den snart.
Loggført

tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #1005 på: desember 04, 2011, 12:46:21 pm »

Det står en del om erfaringer rundt brenser brukt i racing her:
http://shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=51&t=127619&hilit=ghia+road+setup&start=15
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #1006 på: desember 04, 2011, 14:06:37 pm »

Green-stuff , yellow-stuff, red-stuff og blue-stuff - Different names but same shit.

Har prøvd flere varianter av disse klossene jeg (og flere jeg kjenner) og jeg har ihvertfall ingen gode erfaringer med dem.

Prøvde et par av disse på en Porsche 911 til både gatebruk og banekjøring. Min erfaring var at de originale brembo-klossene var mye bedre. Værre skvip en de green-stuff-klossene har i hvertfall ikke jeg vært borti´. Har du hullborra skiver så er noen av disse klossene så harde at skivene sprekker mellom hullene, dem skriker mer enn originalklossene, gir dårligere bremse-effekt enn brembo-klossene og de trengte mere oppvarming av bremsene for at dem skulle ha noe særlig bra virkning. På det ene settet løsnet belegget fra plata på klossen og´.  = styr unna!

Tenk å skrive noe så dumt som det her:

///  EBC Greenstuff 2000 Serie
Greenstuff er en utmerket sportskloss for gatebruk på biler opp mot 200hk og egner seg for alle som ønsker bedre bremseeffekt og mindre støv. (har du en bil med over 200hk – se Redstuff C!) ///
  


Er vel litt mer enn antall hk som er med i regnestykket for hvilke klosser du skal bruke! En amcar på 2 tonn og 200 hk er noe annet en en fiat 500 med 200 hk bare for å sette det på spissen..  Øyerulling




Eneste klossene som jeg synes fungerte bedre var klosser fra Ferodo. De hadde noe bedre bremseeffekt enn original-klossene, men også disse tok hardt på de hullborra skivene.Men etter mange runder på "ringen" med maange nedbremsinger fra 200 +, så var det ikke antydning til svikt i bremsene med Ferodo-klossene. Eneste jeg fikk problem med nede på ringen var at fettet i hjulagerene ble så varmt at det rant ut, men da jeg erstattet det med fett fra Valvoline som tålte høyere temp, så gikk det helt fint. Kult
« Siste redigering: desember 04, 2011, 14:33:36 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1007 på: desember 04, 2011, 14:39:24 pm »

Interessant å høre flere erfaringer, men kjapt spørsmål. hvor lenge er det siden du/dere testet green stuff?
EBC klossene er jo kjent for å ha vert drit men kommet seg mye i di siste årene.
Loggført

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #1008 på: desember 04, 2011, 14:44:29 pm »

Interessant å høre flere erfaringer, men kjapt spørsmål. hvor lenge er det siden du/dere testet green stuff?
EBC klossene er jo kjent for å ha vert drit men kommet seg mye i di siste årene.

Det siste settet jeg prøvde fra dem var vel i 2008/2009.

Snakket en del med Käfer-cup-folka også(på Mantorp), og som han ene sa til meg angående de klossene og deres erfaring : " Vi har inte bruk for fina färgar på klossorna, men bra broms-effekt, og det har inte det shitet der"   Gliser

Dem brukte ATE og Ferodo..
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1009 på: desember 04, 2011, 14:50:05 pm »

Alt dette pratet om bremser..... Originale trommelbremser klarer å låse 185/65 kvalitetsdekk på tørr asfalt før varmen tar dem og bremse effekten reduseres. Jeg forstår det hvis man kjører med brede lavprofildekk på en bane men hvem gjør vel det?

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1010 på: desember 04, 2011, 15:22:31 pm »

Alt dette pratet om bremser..... Originale trommelbremser klarer å låse 185/65 kvalitetsdekk på tørr asfalt før varmen tar dem og bremse effekten reduseres. Jeg forstår det hvis man kjører med brede lavprofildekk på en bane men hvem gjør vel det?

-BB-

Grunnen til at eg vil ha det er enkel, hadde en spennende opplevelse med overlessa boble i sveio da en forran plutselig følte for å stoppe..
Når bilen er fullastet skader det ikke med mer effektive bremser.
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1011 på: desember 04, 2011, 15:42:34 pm »

Når bilen er fullastet skader det ikke med mer effektive bremser.

Du har rett, det skader ingen utenom lommeboken å ha skikkelige bremser.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #1012 på: desember 04, 2011, 16:10:28 pm »

tips fra vidar cristensen er ferrodo det bruker han på rally bobla...
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1013 på: desember 04, 2011, 16:48:39 pm »

Leser litt skrekk historier om EBC nå ok historene omhandler tunge biler, men heller mer mot ferodo som virker som en tryggere og mer erfaren produsent.
Takker for tipset. Glad
Loggført

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1014 på: desember 04, 2011, 19:23:30 pm »

Kan du ikke bare prøve Bluestuff som du hadde tenkt så får vi høre om det er noe å ha, de er hvertfall ikke dårligere enn orginale billig klosser. EBC selger i bøtter og spann så noen må da være fornøyd, Espen f.eks...
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #1015 på: desember 04, 2011, 19:51:00 pm »

Kan du ikke bare prøve Bluestuff som du hadde tenkt så får vi høre om det er noe å ha, de er hvertfall ikke dårligere enn orginale billig klosser. EBC selger i bøtter og spann så noen må da være fornøyd, Espen f.eks...

Det ble solgt Chrysler Voyager i bøtter og spann også, men nå er det vel folk i bøtter og spann som prøver å bli kvitt dem..  Blunker
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1016 på: desember 04, 2011, 20:09:18 pm »

Kan du ikke bare prøve Bluestuff som du hadde tenkt så får vi høre om det er noe å ha, de er hvertfall ikke dårligere enn orginale billig klosser. EBC selger i bøtter og spann så noen må da være fornøyd, Espen f.eks...

Det ble solgt Chrysler Voyager i bøtter og spann også, men nå er det vel folk i bøtter og spann som prøver å bli kvitt dem..  Blunker

Hehe godt sagt, og nå etter å brukt opp store deler av kvelden på å raide forumet etter erfaring har eg endt på ferodo uten tvil.
Så får se om jobben kan skaffe et sett med ferodo fcp2c Glad
Loggført

Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1017 på: desember 04, 2011, 23:22:50 pm »

Sitat
Det er ikke for ingenting alle WRC team kjører Ferodo Racing bremseklosser.
-Kollevold Motorsport

Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1018 på: desember 05, 2011, 18:03:38 pm »

Kan du ikke bare prøve Bluestuff som du hadde tenkt så får vi høre om det er noe å ha, de er hvertfall ikke dårligere enn orginale billig klosser. EBC selger i bøtter og spann så noen må da være fornøyd, Espen f.eks...

Det ble solgt Chrysler Voyager i bøtter og spann også, men nå er det vel folk i bøtter og spann som prøver å bli kvitt dem..  Blunker

Dette gjelder mange biler, og voyager har kanskje en del problemer, men jeg kjenner 2 stk som har hatt voyager siden den første kom og selv med de reparasjonene dem har hatt kjøper dem nok en gang voyager, siden de er jævlig mye bedre å kjøre enn europeiske og japanske etterligninger....
Jeg kjenner ingen andre som har hatt lik type bil over like mange år som disse to har hatt sine. Og den ene er selger og kjører 40-60tusen i året...

Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1019 på: desember 05, 2011, 18:04:58 pm »

Nå sier jeg ikke at Ferodo er dritt for det hadde vært det samme som å si at jeg er dum, men EBC lever ennå, kanskje de har blitt bedre.. OG så gjelder det ei boble med 140 hk, erte erte erte....
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Sider: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!