mars 29, 2024, 14:59:52 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 848535 ganger)
roarrag57
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: dokka



Vis profil
« Svar #1200 på: januar 16, 2012, 18:40:11 pm »

når det er steikende sommervær og du skal på langtur med fullpakket bil er det ikke sikkert den viser 68 grader mer Kult
Loggført

bumblebee
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1201 på: januar 16, 2012, 18:52:31 pm »

når det er steikende sommervær og du skal på langtur med fullpakket bil er det ikke sikkert den viser 68 grader mer Kult

Satser på det, har nylig handlet en lillebror som skal få henge etter på lange sommer turer. Glad
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1202 på: januar 16, 2012, 20:42:52 pm »

Jeg bruker stage2 kep med empi kusch lock, heavy heavy duty skiftegaffel. Var redd den skulle bli hard på pedalen, men har ikke merket det irriterende. Men så veier venstrefoten min mer enn kroppen din  Gliser
Har liggende ubrukt msd 6al med egen msd timingunit med fjernkontroll jeg ikke skal bruke. Kjøpte den av Tistlo for 2.500.- og selger den gjerne med tap, tradisjonen tro.
Jeg har bestilt en fordeler til 5000..... Jeg kjøper alltid ei ekstra pølse selvom slaktetida uteblir..
« Siste redigering: januar 16, 2012, 20:46:30 pm av Formula Vee 8ball » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1203 på: januar 16, 2012, 23:32:36 pm »

Jeg bruker stage2 kep med empi kusch lock, heavy heavy duty skiftegaffel. Var redd den skulle bli hard på pedalen, men har ikke merket det irriterende. Men så veier venstrefoten min mer enn kroppen din  Gliser
Har liggende ubrukt msd 6al med egen msd timingunit med fjernkontroll jeg ikke skal bruke. Kjøpte den av Tistlo for 2.500.- og selger den gjerne med tap, tradisjonen tro.
Jeg har bestilt en fordeler til 5000..... Jeg kjøper alltid ei ekstra pølse selvom slaktetida uteblir..

Den msd'en var den som eg halveis hadde kjøpt av kjetil/Tolo, lurer veldig på om den faktisk fungerer da det tyder jo rust ut gjennom en av skruene..
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1204 på: januar 17, 2012, 19:55:35 pm »

Jeg bruker stage2 kep med empi kusch lock, heavy heavy duty skiftegaffel. Var redd den skulle bli hard på pedalen, men har ikke merket det irriterende. Men så veier venstrefoten min mer enn kroppen din  Gliser
Har liggende ubrukt msd 6al med egen msd timingunit med fjernkontroll jeg ikke skal bruke. Kjøpte den av Tistlo for 2.500.- og selger den gjerne med tap, tradisjonen tro.
Jeg har bestilt en fordeler til 5000..... Jeg kjøper alltid ei ekstra pølse selvom slaktetida uteblir..

Den msd'en var den som eg halveis hadde kjøpt av kjetil/Tolo, lurer veldig på om den faktisk fungerer da det tyder jo rust ut gjennom en av skruene..
? Det har jeg ikke lagt merke til, og selger jeg noe som ikke fungerer, får folk alltid pengene igjen.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1205 på: januar 17, 2012, 19:58:42 pm »

Jeg bruker stage2 kep med empi kusch lock, heavy heavy duty skiftegaffel. Var redd den skulle bli hard på pedalen, men har ikke merket det irriterende. Men så veier venstrefoten min mer enn kroppen din  Gliser
Har liggende ubrukt msd 6al med egen msd timingunit med fjernkontroll jeg ikke skal bruke. Kjøpte den av Tistlo for 2.500.- og selger den gjerne med tap, tradisjonen tro.
Jeg har bestilt en fordeler til 5000..... Jeg kjøper alltid ei ekstra pølse selvom slaktetida uteblir..

Den msd'en var den som eg halveis hadde kjøpt av kjetil/Tolo, lurer veldig på om den faktisk fungerer da det tyder jo rust ut gjennom en av skruene..
? Det har jeg ikke lagt merke til, og selger jeg noe som ikke fungerer, får folk alltid pengene igjen.

Ikke meningen å skremme noen fra salget, funker den ikke så ordner nok alle helt til bake til første eier opp økonomisk. Blunker

Noen som husker moment på Geneberg equalizer reimhjulet?
« Siste redigering: januar 17, 2012, 23:55:43 pm av Dalland » Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1206 på: januar 24, 2012, 18:51:57 pm »

Fått montert 22.3 mm hjulsylindre bak nå.
Sist gang eg gjorde lignende monterte eg 19mm på en buggy og vil mye heller anbefale det pga jobben.
Jeg hadde glemt å se nøye på dem, så 22mm sylindrene må holdes opp ned når de skal luftes... Øyerulling Gliser

Men ang bremsefordelingen var det helt kanon, er helt nøytral nedbremsing og stopper myyye lettere enn før.
Nå gjenstår bare litt oppgraderinger fremme også kommer komplett sett med 175/65 og 195/60 Continental premium contact 2 i morgen.
Ser frem til å endelig slippe den fæle understyringa fra 145/80 dekka.
Skal også bestille en større hovedsylinder, mest fordi den gamle ikke er helt god lenger.

Men vis noen kunne tenke seg noen nesten ubrukte 145/80/15 dekk så selges to dekk for 400kr til første cal looker som tar kontakt.
« Siste redigering: januar 25, 2012, 22:13:54 pm av Dalland » Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1207 på: februar 02, 2012, 23:06:59 pm »

Lenge siden nå ser eg.. Glad

Vil starte med å prate om dekka, ende på 175/65 fremme og 195/60 bak.
Litt vanskelig å presse de 195/60 dekka på 4.5" felg men satt som ett skudd når det først var på!
Kanon fornøyd med dekka, sitter noe dyrisk i svingene og kan spinnes løs i svingene meget kontrollert.
Venter nå på nye bremsedeler: større hovedsylinder, nye calipper fremme og nye Brembo skiver med nye hjullager.
Venter litt med å se om eg skal kjøpe Ferrodo klosser da det ryker mye penger ellers for tiden...
Har også bestilt sånne fancy camber mutre så jeg kan få mer camber fremme, og har bestilt nye foringer til fjørpakka bak.
Tenker også å få tatt en skikkelig firhjuls kontroll snart.

Men så over på en liten nedtur, har de siste dagene fått en stygg klinke lyd på lav tomgang og har sovet litt lett om nettene..
Så i kveld tok eg turen og fikk sett nærmere på motoren og fikk lagt en dårlig film av feilen..


Det viste seg altså at det fancy reimhjulet har tatt kvelden og har nå slakk som ei 60 år gammal kjerring.
Så eg får slenge med leppa til vwparts som egentlig har begynt å ignorere meg også slenger eg på et jalla reimhjul midlertidig.
Får virkelig krysse fingrene for at veiva ikke har tatt skade... Gråter
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1208 på: februar 02, 2012, 23:11:17 pm »

kjipt med ulyd...

den videoen sa meg ingenting, men jeg forstår ikke hvordan du kan få endeslakk pga reimhjulet? Endeslakken bestemmes vel av thrust-flaten mot det fremre lageret, og som ligger an mot den første skinka og svinghjulet? Eller er jeg på feil jorde?
Loggført
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand


SCC EVENT


Vis profil
« Svar #1209 på: februar 02, 2012, 23:24:10 pm »

Har du sjekket om svinghulet ditt er løst? De reimhjula der er litt skumle pga tyngden. Skjedde noe lignende med min motor med sånt reimhjul men da var svinghjulet løst og det var min egen feil, men pga det tunge reimhjulet var ikke veiva pen.
Loggført

Make a long story short. Don't tell it.

http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #1210 på: februar 02, 2012, 23:24:36 pm »

Trur det er "sideslakk" han mener her, og ikke endeslakk. Mener det er "bananen" i reimhjulet (eller sporet til den) som har tatt kvelden.
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1211 på: februar 02, 2012, 23:26:59 pm »

Mener "sideslark" altså eg kan rotere reimhjulet et par grader mens veiva står i ro.
Loggført

Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand


SCC EVENT


Vis profil
« Svar #1212 på: februar 02, 2012, 23:37:21 pm »

Sånn var mitt også etter at reimhjulet hadde klint kilen rundt på veiva ødelagt kilespor og reimhjul Trist
Etter det sjekket jeg litt med de jeg hadde kjøpt det av og fikk beskjed om det ikke var første gangen det hadde skjedd.
Loggført

Make a long story short. Don't tell it.

http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1213 på: februar 02, 2012, 23:45:32 pm »

Sånn var mitt også etter at reimhjulet hadde klint kilen rundt på veiva ødelagt kilespor og reimhjul Trist
Etter det sjekket jeg litt med de jeg hadde kjøpt det av og fikk beskjed om det ikke var første gangen det hadde skjedd.

Huff dette høres ikke godt ut, får krysse fingrene og skru av reimhjulet i morgen å se på kilen...
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1214 på: februar 03, 2012, 06:21:46 am »

Har du en brrrr lyd når du slipper gassen etter rusing? Slik høres et løst svinghjul ut, reimhjulhavari er bare et symptom desverre.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1215 på: februar 03, 2012, 08:09:52 am »

Har du en brrrr lyd når du slipper gassen etter rusing? Slik høres et løst svinghjul ut, reimhjulhavari er bare et symptom desverre.

Har ikke hørt noen annen lyd enn reimhjulet og endeslarken har heller ikke forandret seg.
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1216 på: februar 03, 2012, 08:45:59 am »

jeg hadde samme symptom når svinhjulet mitt løsnet, men heldigvis var det bare reimhjulet som tok skade, ikke veiva. Men rotårsakel lå altså i løst svinghjul. Tror du burde sjekke i den enden Glad
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1217 på: februar 03, 2012, 12:43:07 pm »

jeg hadde samme symptom når svinhjulet mitt løsnet, men heldigvis var det bare reimhjulet som tok skade, ikke veiva. Men rotårsakel lå altså i løst svinghjul. Tror du burde sjekke i den enden Glad

Tok av reimhjulet i dag morges og da satt typisk nok bolten nokså løst.
Tror den skiven på bolten ikke er sterk nok og gir etter så bolten løsner uansett ka.

Så fort att kilen ikke så helt god ut lenger så skal teste med ny kile og annet reimhjul i dag.
Skal også frem med micrometeret å måle endeslark og fare for kast.
Hvis alt er som før så tror eg ikke eg skal trenge å sjekke svinghjulet.
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1218 på: februar 03, 2012, 13:33:01 pm »

jeg hadde samme symptom når svinhjulet mitt løsnet, men heldigvis var det bare reimhjulet som tok skade, ikke veiva. Men rotårsakel lå altså i løst svinghjul. Tror du burde sjekke i den enden Glad

Tok av reimhjulet i dag morges og da satt typisk nok bolten nokså løst.
Tror den skiven på bolten ikke er sterk nok og gir etter så bolten løsner uansett ka.

Så fort att kilen ikke så helt god ut lenger så skal teste med ny kile og annet reimhjul i dag.
Skal også frem med micrometeret å måle endeslark og fare for kast.
Hvis alt er som før så tror eg ikke eg skal trenge å sjekke svinghjulet.

var det jeg trodde også, men jeg tror du gjør lurt i å sjekke svinghjulet... Som JHU sier er det at reimhjulet løsner ofte et symptom, ikke en årsak
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1219 på: februar 03, 2012, 13:55:41 pm »

hadde samme symptomer på en motor med straight cut drev fra CIP1 ,som var altfor "slakke".
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1220 på: februar 03, 2012, 14:37:17 pm »

var det jeg trodde også, men jeg tror du gjør lurt i å sjekke svinghjulet... Som JHU sier er det at reimhjulet løsner ofte et symptom, ikke en årsak

Men er det ikke så at vis svinghjulet er litt løst så vil endeslarken forandre seg?..
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1221 på: februar 03, 2012, 17:37:50 pm »

ikke nødvendigvis nei
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1222 på: februar 03, 2012, 18:25:33 pm »

ikke nødvendigvis nei

Forklar. Øyerulling
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1223 på: februar 03, 2012, 18:45:13 pm »

ikke nødvendig å himle med øynene fordi det ikke nødvendigvis er slik at løst svinghjul gir endeslakk....


men det jeg mente er at dersom svinghjulet er løst, f.eks fordi de 4 eller 8 dowelsene er røket, eller mer vanlig har utvidet hullene i enten veiva eller svinghjulet, kan man jo få "radiell" slark uten at man har fått nevneverdig mer endeslakk. det var det som skjedde på min motor en gang, da hadde jeg 4 dowells, og disse lagde for store hull i veiva, og svinghjulet var løst ( i alle fall løsere enn det skulle være), men jeg oppdaget det som nevnt ved at reimhjulet i andre enden av veiva var løs. Jeg fikk hint om at dersom reimhjulet løsner, så bør du ta en titt på svinghjulet, og det var helt klart en god ide å sjekke det i mitt tilfelle. Hva som var årsaken til at svinghjulet løsnet vet jeg fortsatt ikke, men antakelig en kombinasjon av dårlig rengjøring, kun 4 dowels og ikke sterke nok overarmer.
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1224 på: februar 03, 2012, 18:50:54 pm »

Takk, var ikke ment som å himle med øynene, var ment som "ser opp til deg som vet noe eg ikke vet".
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1225 på: februar 03, 2012, 18:53:19 pm »

hva med ett svinghjul som henger skakt på (løst)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1226 på: februar 03, 2012, 18:54:47 pm »

hva med ett svinghjul som henger skakt på (løst)

Da burde eg vel klart å få i alle fall noen hundredeler mer klaring, har ikke målt men skal når reimhjulet er på.
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1227 på: februar 03, 2012, 19:00:39 pm »

Takk, var ikke ment som å himle med øynene, var ment som "ser opp til deg som vet noe eg ikke vet".

yeah right...
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1228 på: februar 03, 2012, 19:01:32 pm »

hva med ett svinghjul som henger skakt på (løst)

også en mulighet, ja

hører du noen lyder når du trykker in clutchen?
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1229 på: februar 03, 2012, 19:22:38 pm »

Takk, var ikke ment som å himle med øynene, var ment som "ser opp til deg som vet noe eg ikke vet".

yeah right...

Var faktisk det jeg mente, men du får fortsette å tro at eg er så blærete som det dessverre virker da eg tror alle tenker som meg når eg skriver.

Ingen ulyd når eg trykker inn clutchen og ingen ulyd når den kommer over lav tomgang (så reimhjulet står i ro).
Loggført

Sider: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!