mars 29, 2024, 08:57:23 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 848257 ganger)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1320 på: april 10, 2012, 09:52:45 am »

Ikke verst å kjøre fra en NYPOLERT mr2...  Rekker tunge

Til hans forsvar var det en veldig rask polering...  Øyerulling

Nei nå skal motoren snart ut, får se om det bare blir av med toppene eller komplett splitting for kontroll.
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1321 på: april 10, 2012, 09:54:20 am »

Hadde det ikke vært morro å bremset den før du splitter den på nytt.
Loggført
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #1322 på: april 10, 2012, 09:55:33 am »

Du kan nå kalle deg Mr. 1. mens brodern din må nøye seg med tittelen Mr. 2...  Rekker tunge
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1323 på: april 10, 2012, 10:46:07 am »

Hadde det ikke vært morro å bremset den før du splitter den på nytt.

Skal ikke bytte noen deler i blokken, er kun deling hvis det viser seg at den må splittes for å stoppe noen irriterende oljedrypp...
Hadde igår av reimhjulet og alt av blekk for å prøve å se om det kanskje var reimhjulet så var synderen eller kanskje slangene, men alt er tett der.
Tror det er mellom blokken og dypsumpen det lekker litt, men vanskelig å se når alt er lakka sort matt og bilen ikke er på liften.

Så da motoren uansett skal ut for testing av Vidar sin motor og toppene skal tas på ny så er det rask jobb å dele hvis det trengs. Glad
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1324 på: april 10, 2012, 10:51:48 am »

Håper uansett at du vil bremse motoren din i løpet av sesongen. Hadde vært interessant å vite hva som bor i den.
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1325 på: april 10, 2012, 10:55:13 am »

Håper uansett at du vil bremse motoren din i løpet av sesongen. Hadde vært interessant å vite hva som bor i den.

Håper selv å få gjort det iløpet av sommeren, må la seg ordne det! Blunker
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1326 på: april 10, 2012, 15:07:25 pm »

Tenkte eg skulle måle forbrukte på veien opp igjen, men da var det endel høyere enn før (0.7-0.Kult.
Så tenkte eg det var noe som ikke var helt som det skulle, og idag når eg skulle en liten tur ble den mer og mer gretten.
Fant så ut når eg humpet hjem igjen at ene gasseren svømte over og viste seg at nåleventilsetet hadde skrudd seg løs.
Så etter en rask skruing i regnet var alt godt igjen, men samma det var ikke det eg skulle syte om idag... Øyerulling

Ville syte om hvor forferdelig slarken det originale stag systemet er!
Selv om alt ser flott ut på tomgang vil den ene gasseren åpne mye mer enn den andre ved pådrag, kan jo kompensere med skjev justering i starten men det er ikke mye kult med en høy ujevn tomgang.
Så vil derfor bare få sagt det at ønsker du høy kjørekvalitet så kjøp et kvalitet stag!
Hadde planer om å bygge om det originale staget med nålelagre osv men ble jo ikke noe av.
Gleder meg nå veldig til å snart få ferdig vaier skiten. Glad

Og skal love eg aldri kommer til å selge det eller lage ett nytt! Gliser

Alle tråder er kjedelige uten bilder:
Loggført

Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #1327 på: april 10, 2012, 15:27:29 pm »

STAAAAAG!  Gliser
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1328 på: april 12, 2012, 11:52:15 am »

Fikk bilder fra Richard idag...
Finn 1 feil.... Øyerulling


Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1329 på: april 12, 2012, 11:53:13 am »

Godt du får til riktig motor...  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1330 på: april 12, 2012, 12:06:21 pm »

Godt du får til riktig motor...  Gliser

Jah.... Gliser

Gått 1.5 måned siden eg overførte penger også ende han opp med et type 4 anlegg...
Han sier nå han ikke har fått gjort så mye de siste dagen da han har vert i en kollisjon, og det forklarer nok dunken han må ha fått i hode for å bomme så totalt på eksostypen...
Men er nå ingenting å utsette på kvaliteten i alle fall. Blunker
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1331 på: april 12, 2012, 18:06:16 pm »

Weeee. Gliser
Da ordna det seg, Richard hadde forveksla mitt anlegg med anlegget til en franskmann og hadde heldigvis ikke sendt det!
Så her er bilde av mitt anlegg, husk den lyddemper løsningen skal ikke brukes..
Dette er NICE tig sveising! Gliser

Loggført

HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1332 på: april 12, 2012, 18:12:44 pm »

Weeee. Gliser
Da ordna det seg, Richard hadde forveksla mitt anlegg med anlegget til en franskmann og hadde heldigvis ikke sendt det!
Så her er bilde av mitt anlegg, husk den lyddemper løsningen skal ikke brukes..
Dette er NICE tig sveising! Gliser

Det så litt bedre ut ja  Blunker
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #1333 på: april 12, 2012, 20:11:14 pm »

Ligner veldig på phyton..
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1334 på: april 12, 2012, 20:30:26 pm »

Ligner veldig på phyton..

Jepp, bare hakket bedre.
Men vent noen dager så får dere bilde av lyddemper løsningen også. Glad

Fikk kappet ut flens på skolen idag til å lage en racing edition av eksosen også, med kun en 90 grader rørbend rett ut fra kollektoren uten demper. Gliser
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1335 på: april 12, 2012, 20:48:53 pm »

Ligner veldig på phyton..

Jepp, bare hakket bedre.
Men vent noen dager så får dere bilde av lyddemper løsningen også. Glad

Hvorfor er dette eksosanlegget bedre enn CSP Python?
Å hvem andre enn deg mener det?
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1336 på: april 12, 2012, 21:05:20 pm »

Ligner veldig på phyton..

Jepp, bare hakket bedre.
Men vent noen dager så får dere bilde av lyddemper løsningen også. Glad

Hvorfor er dette eksosanlegget bedre enn CSP Python?
Å hvem andre enn deg mener det?

Tig sveist derav mindre ujevnheter i alle rør skjøter.
Finere kollektor, og bedre utforming av lyddemperen som igjen gir mindre mottrykk og turbulens.
I tillegg brukes det rustfrie flenser fremfor svartstål som csp bruker.

Om dette gjør at det skiller mer enn eks 2 hk?
Ingen peiling, så er sikkert ikke vert å bry seg. Osteaktig
Men eg valgte Richard da eg liker å støtte enkeltpersoner og prisen var ikke stort værre enn csp.

Er spent på hvor mye finsliping eg trenger å gjøre for å selv være fornøyd når det kommer i hus. Rekker tunge
Loggført

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1337 på: april 15, 2012, 23:18:21 pm »

Ja, da skjer det litt her igjen gitt.
Trodde du hadde tatt til fornuft og begynt med Type 4 jeg nå Øyerulling

Moro med kapping mot MR2. Jeg vil ha 0-100-tall, jeg Blunker Håper inderlig at du drar 100 på 2.-giret, ellers kan du skifte kam mens du åpner for linjeborring og endetrusting Blunker

Stå på videre, kong Bergen!
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1338 på: april 16, 2012, 07:27:14 am »

Ja, da skjer det litt her igjen gitt.
Trodde du hadde tatt til fornuft og begynt med Type 4 jeg nå Øyerulling

Moro med kapping mot MR2. Jeg vil ha 0-100-tall, jeg Blunker Håper inderlig at du drar 100 på 2.-giret, ellers kan du skifte kam mens du åpner for linjeborring og endetrusting Blunker

Stå på videre, kong Bergen!

Tro meg, hvis eg skal gidde å bygge ny skikkelig motor til meg selv så blir det et stort type 4 beist. Glad
Ang 0-100 så vet ikke ikke mye mer enn at det går fortere enn mr2'en..
Sånn som motoren er nå så er det ikke så mye mer guff når eg passerer 85 i 2. giret, regner med det blir bedre med ny eksos osv.
Veldig spent på hvordan rettheten i veiven er ved splittingen, er jo mange som vist nok har hatt kast i disse kina veivene..
Irriterer meg at eg ikke viste bedre når det kom til valg av veiv, men sånn går det når man er ung og ikke kan alt... Øyerulling
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1339 på: april 16, 2012, 07:56:05 am »

Finere kollektor

Hva legger du i dette?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1340 på: april 16, 2012, 08:09:28 am »

og er det brukt bakgass når dette er sveiset?
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1341 på: april 16, 2012, 08:25:04 am »

og er det brukt bakgass når dette er sveiset?

Hei, det kan eg spør han om Glad

Jhu: hans ord, min mening er bare utfra det visuelle innvendig (som eg kan forholde meg til).
Loggført

mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #1342 på: april 16, 2012, 16:01:40 pm »

Alle proffer som Sveiser Tig Bruker bakgass Øyerulling
Men om det er bedre en Svenske  Pyton er jo ingen som veit ennå da
Så lenge du ikke er Rakket Forsker eller blir det snart Osteaktig

M
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1343 på: april 16, 2012, 17:32:30 pm »

Alle proffer som Sveiser Tig Bruker bakgass Øyerulling
Men om det er bedre en Svenske  Pyton er jo ingen som veit ennå da
Så lenge du ikke er Rakket Forsker eller blir det snart Osteaktig

M

Men når han spør om bakgass, mener han da at man fyller eksosrøret med gass?

Nei ikke overraskende så har eg lite peiling på eksos systemer annet en basic kunnskap.  Rekker tunge
Og kan derfor ikke uttale meg stort mer enn hva andre proffer har sagt om eksosen og hva Richard sier selv.

Men det hadde selvfølgelig vert veldig kjekt å testet dette mot et python anlegg.
Men i så fall tror eg det er en jobb for Jee,  så om anledningen plutselig treffer og han har lyst så skal han gjerne få teste det.

Også er det veldig gøy å ha ting som ikke er masseprodusert. Glad
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1344 på: april 16, 2012, 17:34:14 pm »

Alle proffer som Sveiser Tig Bruker bakgass Øyerulling
Men om det er bedre en Svenske  Pyton er jo ingen som veit ennå da
Så lenge du ikke er Rakket Forsker eller blir det snart Osteaktig

M
Også er det veldig gøy å ha ting som ikke er masseprodusert. Glad

Her støtter jeg deg 100% Dalland!!
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1345 på: april 16, 2012, 17:43:50 pm »

Også er det veldig gøy å ha ting som ikke er masseprodusert. Glad

Her støtter jeg deg 100% Dalland!!

Du har nå noen kule JPM produkter som eg ikke kan unngå å være misunnelig på.
Nå håper eg bare at kam akselen min er helt utslitt av svart magi så eg dessverre må ringe JPM... Gliser
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1346 på: april 16, 2012, 17:44:55 pm »

Også er det veldig gøy å ha ting som ikke er masseprodusert. Glad

Her støtter jeg deg 100% Dalland!!

Du har nå noen kule JPM produkter som eg ikke kan unngå å være misunnelig på.
Nå håper eg bare at kam akselen min er helt utslitt av svart magi så eg dessverre må ringe JPM... Gliser

 Gliser
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1347 på: april 22, 2012, 20:42:46 pm »

Travle tider så skjer lite, gleder meg til å få tatt ut motoren da vinteren har satt sine visuelle spor. Blunker
Fikk så vidt satt av noen timer med forgasser vaier greiene så nå gjenstår kun å lage brakettene som trengs.
Mye pirk med denne dreiinga men er jo ingen bedre måte å lære på! Glad
Hva synes dere?

Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1348 på: april 22, 2012, 20:46:23 pm »

så fine ut, men mye enklere å kjøpe de ferdig for $20 Blunker
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1349 på: april 22, 2012, 21:21:55 pm »

så fine ut, men mye enklere å kjøpe de ferdig for $20 Blunker


Ikke like fine og ikke like stort læringsutbytte.
Men ja hadde eg tatt vanlig ingeniør timepris hadde disse kostet langt over 10 tusen. Gliser
Godt ingen skal betale for disse når eg jobber så tregt. Glad
Loggført

Sider: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!