mars 29, 2024, 14:42:37 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 848526 ganger)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1380 på: april 30, 2012, 23:29:24 pm »

Gliser
Hvilke av oppgraderingene tror du har gjort susen for hoppinga da? Stivere dempere?
Er grønn på understell, så må sette meg litt inn i disse greiene Blunker

Åja, eg missforstod helt, nei hoppinga er der enda hvis eg spinner.
Den forsvinner nok når cup staget kommer på.
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1381 på: mai 01, 2012, 15:42:51 pm »

Da er eksosen endelig ferdig, meget fornøyd med utformingen og liker detaljene som fjærer på kollektoren osv.
Liker også hvordan han har lagt god vekt på å støtte opp alt av lyddemper og enderør, her er eksosen klar for brosteinen i Bergen. Blunker
Var litt i tvil om måte å sveise ende stussene på, men selv om det kanskje blir litt skjev eksos mengde ut røra så er det nok den beste varianten med tanke på power. Glad




You like? Glad
Loggført

Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2423
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #1382 på: mai 01, 2012, 16:03:14 pm »

Ser meget fint ut, men var da veldigt skjevt det ene enderøret  Øyerulling

Mvh Svein
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1383 på: mai 01, 2012, 16:09:48 pm »

Genialt! Glad

Takk for inspirasjon til hvordan en kan få den litt bøse, men originale looken.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1384 på: mai 01, 2012, 16:24:48 pm »

Quanta costa eksos? Inkl mva og frakt til Norwai?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sambabuss
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Østre Toten



Vis profil
« Svar #1385 på: mai 01, 2012, 17:16:03 pm »

Ser veldig fint ut. Også er det jo ekstra kult med noe som ikke alle andre har!
Loggført

Samba `65
Ur-quattro `86 mod
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1386 på: mai 01, 2012, 17:28:42 pm »

Ser meget fint ut, men var da veldigt skjevt det ene enderøret  Øyerulling

Mvh Svein

Eg og syntes det så sånn ut i starten, men har flere bilder og kan forsikre deg om at det bare er bildet som spiller ett puss. Blunker

BB:
Før moms kom det på litt under 7 lapper.
Vi får se om han skriver en litt hyggeligere pris på pakkens verdi. Blunker

Takker ellers for tilbakemeldingen. Glad
Bare synd eg skal rulle den inn i eksos bandasje.
Men tror eg skal høyglanspolere lydpotta...  Gliser

BTW: noen som har en formening om det vil funke fint å sveise lambda sonden til lyddemperen.
Har lyst til å unngå mest mulig forstyrring i eksosen.
Loggført

sandvik996tt
Gjest
« Svar #1387 på: mai 01, 2012, 19:48:47 pm »

Ser meget fint ut, men var da veldigt skjevt det ene enderøret  Øyerulling

Mvh Svein

Eg og syntes det så sånn ut i starten, men har flere bilder og kan forsikre deg om at det bare er bildet som spiller ett puss. Blunker

BB:
Før moms kom det på litt under 7 lapper.
Vi får se om han skriver en litt hyggeligere pris på pakkens verdi. Blunker

Takker ellers for tilbakemeldingen. Glad
Bare synd eg skal rulle den inn i eksos bandasje.
Men tror eg skal høyglanspolere lydpotta...  Gliser

BTW: noen som har en formening om det vil funke fint å sveise lambda sonden til lyddemperen.
Har lyst til å unngå mest mulig forstyrring i eksosen.
den skal stå i eksosen :-)
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1388 på: mai 01, 2012, 21:08:11 pm »

Lambdasonden må sveises inn i eller etter collector og helst før lyddemper.
Tror det er andre ting som forstyrret eksosgassen din mer enn en lambdasonde som stikker ut Blunker
Ta alle knekkene og skjøtene/sveisefugene med i betraktningen og tenkt heller på hva de gjør med grenselaget til luftstrømmen igjennom hele grenrøret Osteaktig

Btw, få på en 12V spenningsregulator med glatting forran LC-1-en (hvis du fortsatt kjører med dette fryktelige produktet).
LC-1 har nemmlig ikke innebygget overspenningsvern, og tror det kan være årsaken til at så mange klarer å knekke disse enhetene gang på gang...

Lykke til videre Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1389 på: mai 01, 2012, 21:47:16 pm »

Takker, og vis du synes det er så grusomt produkt så må du gjerne komme med en bedre anbefaling?
btw: har du hatt noen av innovate sine systemer selv?
Loggført

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1390 på: mai 02, 2012, 03:12:04 am »

Jeg ville ikke uttalt meg om LC-1 hvis jeg selv ikke hadde kjørt med systemet. Har brukt det i ca tre år...

Har ikke eid noen andre produkter Blunker Er selv litt på utkikk etter andre wideband-controllere.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #1391 på: mai 02, 2012, 07:38:20 am »


LC-1 Analoge utgangene ryker kobler med strømmen på... alle fall...  Hadde et lite uhell der ja...
Ellers har vel flere opplevd problemer dersom de har dårlig jord, men det er vel samme som skjer om en kobler med strømmen på tenker jeg...

Når den står montert i bil har jeg ikke hatt problemer...
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1392 på: mai 02, 2012, 15:50:09 pm »

Takker for godt "pass på tips" tror ikke eg har gjort den tabben enda heldigvis.
Men har ikke fått brukt min på lenge så vet ikke om den faktisk funker, latskap..

Nå blir eksosen sendt i morgen så må vel snart tenke på å ta ut motoren, men har liksom ikke tid i eksamens tiden...
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1393 på: mai 03, 2012, 20:33:57 pm »

Lovte jo litt mer bilder av prosessen.
Da eg kommer rett fra skolebenken så er eg jo godt kjent med penn og papir og tar derfor en fremgangsmåte som får de fleste maskinarbeidere til å gråte. Gliser
Så litt for å friske opp i ProE tegnekunskapene tegnet vi begge brakettene først for så å skrive ut arbeidstegninger og tusje på en røff skisse av produktet.
Så blir litt kapping tatt i kappsaga mens det meste blir gjort i fresen.
En liten runde med båndsliperen, borer og forsenkere og gjengetapper så er vi imål.

Kom ikke så langt igår da vi begynte seint. Glad





Tror også eg endelig fant den irriterende olje lekasjen (føler eg har sagt det før)...
Lekker litt fra det fancy csp oljeumpe lokket, dessverre tok eg det for god fisk at dette lokket var helt flatt.
Jaja vi får se, men da ser det ikke ut til at motoren splittes denne gangen.
« Siste redigering: mai 03, 2012, 20:42:20 pm av Dalland » Loggført

Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1394 på: mai 03, 2012, 20:44:51 pm »

du skal bremse den motoren nå Dalland ! 47 sider med motor - vi trenger det Blunker
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1395 på: mai 03, 2012, 20:53:47 pm »

du skal bremse den motoren nå Dalland ! 47 sider med motor - vi trenger det Blunker

Har ikke hast eg vettu, er jo ingen skryte tråd dette, kun men for å lære mer selv. Glad
Men kunne gjerne tenke meg å fått bremset den i august hvis eg finner et sted det kan gjøres litt billig. Blunker
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1396 på: mai 03, 2012, 21:39:24 pm »

Jeg har allerede tilbudt å betale så det er bare å få det gjort ;-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1397 på: mai 03, 2012, 21:41:25 pm »

Jeg har allerede tilbudt å betale så det er bare å få det gjort ;-)

Hyyysssjjj... Gliser
Neida tar deg gjerne på ordet, vil bare snike til meg noen siste kule deler før den tid kommer. Blunker
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1398 på: mai 04, 2012, 06:44:33 am »

Du får ikke flere hester av nytt gasserstagsystem  Øyerulling
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1399 på: mai 04, 2012, 07:41:52 am »

Du får ikke flere hester av nytt gasserstagsystem  Øyerulling

Det skal du ikke være så sikker på, mye slark i stag systemet så gjør at den går ujevnt langt opp på gassen, men nei peak blir nok lik. Glad
Men er så lei av at de første 10% på pedalen gir mye mer på gasserspjeldet. Blunker
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1400 på: mai 07, 2012, 17:30:41 pm »

Motoren er ute, venter på delere for fresing av ventilseter, pakningsett og eksos men har fått gjort litt.

Litt deppa var eg når eg så at forbrenningskammeret ikke var blanke lengre, men det var vel litt mye å forvente. Gliser
Var derimot veldig fornøyd med at belegget var helt tynt og glatt og delvis blankt i eksosporten.




Fikk jo mye tyn på portinga forrige gang så håpte på litt respons denne gangen (helst før montering igjen). Glad
Har frest litt mer når dette bildet ble tatt, men bare smått og grovt.
Er 39 mm dim på langsia og 34 mm på kortsia (for dem som skjønner hva eg mener) Glad
Det gir jo en gjennomsnittlig dim på 36.5 mm som er ca det samme som innvendig ventilsetet minus ventilstammen (regner på riktig måte).





Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1401 på: mai 09, 2012, 11:30:26 am »

Hæ, fra ny eksos til motor i deler?
Hva har skjedd?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1402 på: mai 09, 2012, 12:03:05 pm »

Større eksos, mer porting Gliser Gliser Gliser
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1403 på: mai 09, 2012, 12:27:11 pm »

Da blir jeg jo nødt å trekke tilbake mitt tilbud hvertfall :-) Nå endrer han jo forutsetningene.
Men det er jo forsåvidt et svar i seg selv det og ;-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1404 på: mai 09, 2012, 14:46:37 pm »

Nei du vet, når man først har muligheten til å jazza litt mer gamp ut så kan eg jo ikke unngå å prøve.
Og spesielt nå når Eivind presenterer så flotte tall så må eg jo ty til skitne triks! Glad

Dette går på bekostning av eksamsen øvinga så det må jo bli bra. kommer med noen bilder av dagens arbeid snart.
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1405 på: mai 09, 2012, 14:50:27 pm »

Nei du vet, når man først har muligheten til å jazza litt mer gamp ut så kan eg jo ikke unngå å prøve.
Og spesielt nå når Eivind presenterer så flotte tall så må eg jo ty til skitne triks! Glad

Dette går på bekostning av eksamsen øvinga så det må jo bli bra. kommer med noen bilder av dagens arbeid snart.

Plukket du den for å porte mer eller skjedde det noe?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1406 på: mai 09, 2012, 15:19:34 pm »

Nei du vet, når man først har muligheten til å jazza litt mer gamp ut så kan eg jo ikke unngå å prøve.
Og spesielt nå når Eivind presenterer så flotte tall så må eg jo ty til skitne triks! Glad

Dette går på bekostning av eksamsen øvinga så det må jo bli bra. kommer med noen bilder av dagens arbeid snart.

Plukket du den for å porte mer eller skjedde det noe?

Plukket den egentlig pga det lekker litt olje fra et sted med svinghjulet og fra oljepumpa, men hadde også lyst til å porte litt mer og bygge om innsugsporten litt i forsøk på å prøve noe nytt. også har eg handla inn ventil sete freseverktøy så eg kan ta vinklene på ny da eg skal frese setet litt større.
I tillegg så skal eg prøve meg på litt dreiing på ventilene...

Kom nettopp tilbake etter å ha "prøvd" å TIG sveise innsuga mine.
Er så å si første gang eg prøver å tigge så var mye fuglelort i starten, men fikk fine perlerader etter hvert.
Dessverre durte eg igang for å pusse det flatt før eg tok bilde da eg skal lakke dem svarte.
Grunnen til at eg gjør dette er så eg kan frese ut en bue på innsiden av innsugene her for å starte svingen i innsugsportene tidligere.
Eg har frest innsugens innersving ferdig og den treffer nå bra med toppen, holder også på å fylle igjen yttersvingen litt med epoxy for å rette ut porten.


Lyset kødder endel med hvordan portene ser ut..


Her ser dere hvordan innersvingen er formet og i "toppen" av bildet/innsugene skal det freses en yttersving.


Klatta på litt epoxy som eg til nå har hatt veldig god erfaring med, portene ser kanskje litt små ut men tror det er mest bildet...


Eksosporten er frest/flyttet endel lengre ut for å treffe røra bedre også er porten bredda ut endel fra inne ved ventilen.
Dimmen er litt større en tidligere men ikke like stort som eksosrøret da det er tipsa eg har fått.. Glad
Loggført

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #1407 på: mai 09, 2012, 15:21:56 pm »

Men hadde de kje våre kjekt å vist om du fekk meir eller mindre itte desse modså? Du har jo ingen ide hvs som bor i den.   Osteaktig

tenk om den nye portinga gir effekt tap. hehe
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1408 på: mai 09, 2012, 15:26:22 pm »

Men hadde de kje våre kjekt å vist om du fekk meir eller mindre itte desse modså? Du har jo ingen ide hvs som bor i den.   Osteaktig

tenk om den nye portinga gir effekt tap. hehe

Ja det har du helt rett i, hadde faktisk vert veldig kjekt å sett.
Men nå blir det det det blir, blir eg ikke fornøyd med effekten så har eg helt sikkert kødda til portane! Gliser

På forrige motoren så løste eg dette enkelt med å frese innsuga i en annen vinkel men på denne motoren har eg ikke plass da dellortoene allerede slår i innerskjermen.
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1409 på: mai 09, 2012, 15:28:18 pm »

ok, takk :-)
hva type epoxy bruker du?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sider: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!