april 20, 2024, 17:37:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 79 80 [81] 82 83 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 856057 ganger)
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2400 på: november 08, 2015, 14:53:17 pm »

Denne er virkelig blitt lekker, unge mann!!  Glad
Håper du får mange kjekke turer i denne!
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #2401 på: november 08, 2015, 14:53:26 pm »

Utrolig fin og gjennomført bil! Kult
Digger stuket pån!
Skikkelig motor i hekken nå så blir det jo "bærre lekkert"  Gliser
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #2402 på: november 08, 2015, 15:57:14 pm »

Imponerende Håkon! Ser strøken ut!
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #2403 på: november 08, 2015, 18:46:39 pm »

Happines is a Hot VW
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #2404 på: november 08, 2015, 23:08:57 pm »

Strøkent!
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2405 på: november 09, 2015, 11:03:52 am »

Det ble fantastisk bra! Tror det er den flotteste 1300S jeg har sett til nå. Veldig bra stand/stuk og.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #2406 på: november 10, 2015, 11:35:03 am »

Lekkert!! Ti tommeltotter opp! Gliser
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2407 på: november 10, 2015, 15:13:25 pm »

Takk igjen! Gliser

Fikk porsche tuteknapp igår, det er vel det dårligste kjøpte jeg har gjort på ebay noengang, makan til dårlig kvalitet! Osteaktig
Satser på at motorbygginga kan starte snart, gjennstår bare litt maskinering på blokka først. Øyerulling
Loggført

erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #2408 på: november 10, 2015, 18:08:37 pm »

Hva er spekket på motoren som blir bygget nå?
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2409 på: november 10, 2015, 19:57:02 pm »

Hva er spekket på motoren som blir bygget nå?

Godt spørsmål men jeg er ikke helt sikker egentlig...

Det som er sikkert er at mye blir brukt på ny, så det eneste som er nytt til nå er:

Thorsten pieper: verktøystål løftere og dobbelkona alu støtstenger. (senker total vekt på valvetrain med ca 800 gram!)
Ny kamaksel fra JPM med litt høyere løft og mer durasjon
Ny blokk og lagre.

Ellers får jeg se om jeg gjør noe særlig med toppene, og om jeg evt dreier litt av stemplene.
Så er det jo etterhvert plan om innsprøytning osv men det rekker jeg nok ikke før sesongen begynner. Glad
Syntes egentlig at den forrige motore funka bra, så nå når kam/løftere blir "evigvarende" og ny blokk er klar så tror jeg den vil holde lenge. Blunker
« Siste redigering: november 10, 2015, 20:02:03 pm av Dalland » Loggført

Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #2410 på: november 11, 2015, 10:20:15 am »


Ny kamaksel fra JPM med litt høyere løft og mer durasjon
Ny blokk og lagre.

Ellers får jeg se om jeg gjør noe særlig med toppene, og om jeg evt dreier litt av stemplene.
Så er det jo etterhvert plan om innsprøytning osv men det rekker jeg nok ikke før sesongen begynner. Glad
Syntes egentlig at den forrige motore funka bra, så nå når kam/løftere blir "evigvarende" og ny blokk er klar så tror jeg den vil holde lenge. Blunker
[/quote]
 Og om noen skulle finne på å tyne deg om noe går i stykker, så har du ihvertfall virkelig brukt denna motoren din.  Jeg har ihvertfall ikke sett noen som kjører så hardt med luftkjølt motor i boble, kanskje med det hederlige unntaket av Jesper på HMR. Kjør hardt , kjør stil
Loggført

Seaside VW Klubb
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2411 på: november 11, 2015, 10:47:03 am »


Ny kamaksel fra JPM med litt høyere løft og mer durasjon
Ny blokk og lagre.

Ellers får jeg se om jeg gjør noe særlig med toppene, og om jeg evt dreier litt av stemplene.
Så er det jo etterhvert plan om innsprøytning osv men det rekker jeg nok ikke før sesongen begynner. Glad
Syntes egentlig at den forrige motore funka bra, så nå når kam/løftere blir "evigvarende" og ny blokk er klar så tror jeg den vil holde lenge. Blunker
Og om noen skulle finne på å tyne deg om noe går i stykker, så har du ihvertfall virkelig brukt denna motoren din.  Jeg har ihvertfall ikke sett noen som kjører så hardt med luftkjølt motor i boble, kanskje med det hederlige unntaket av Jesper på HMR. Kjør hardt , kjør stil
[/quote]

Takk for det! Ja den forrige holdt ca 27/28 tusen km med mye brutal kjøring og høyt turtall og hadde det ikke vert for sprekken fra oljetryksgiveren kunne blokken fint brukes videre da lager osv var i god stand, så nå når kamaksel og løftere nå får et bedre liv så blir det nok en god motor.. Er vel heller girkassa som ryker først.. Gliser

Er det noen som har en slik hornknapp liggende? Ønsker å kjøpe!

« Siste redigering: januar 26, 2016, 11:53:44 am av Dalland » Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2412 på: november 30, 2015, 23:53:57 pm »

Da har bunnplata fått seg en runde med våtsliping, 3M fast cut pluss, mequiars M205 og Mequiars M21 sealer.
Så nå er det innerskjermene og litt på karroseriet som gjennstår.
Må også få senkan litt bak og få den like lav på begge sider...  Øyerulling







Loggført

djupevik
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2413 på: desember 01, 2015, 00:45:54 am »

Skulle tro denne bilen var perfekt, men neida, det mangler en karosseribolt helt fremme til høyre Gliser
Loggført

(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
Min 1966 boble
Min 1963 Type 3 Variant
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2414 på: desember 01, 2015, 09:32:52 am »

Skulle tro denne bilen var perfekt, men neida, det mangler en karosseribolt helt fremme til høyre Gliser

Den er tatt med på jobben for å ha dimensjonene så eg kan bytte den til syrefast. Gliser
Loggført

1303S73
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: Haugesund NRVWK


1303LS Org. Cab. & Gullhuset


Vis profil
« Svar #2415 på: desember 03, 2015, 21:06:47 pm »

Utrolig bra jobb!
Loggført

1973 1303LS Org. Cab
1966 VW panel Gullhuset
1985 VW transporter syncro
J.R.H
Juniormedlem
**
Innlegg: 85
Bosted: florø



Vis profil
« Svar #2416 på: desember 03, 2015, 22:00:45 pm »

Imponerande flott arbeid👍🏻
Loggført
MortenN
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2417 på: desember 04, 2015, 09:36:13 am »

På høyde med det beste i utlandet!  Kult
Loggført

1967 Karmann Ghia Cab
x - 1974 1303s "Greenbug"
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2418 på: desember 04, 2015, 10:32:36 am »

Hvem er det som gjør alt arbeidet? Dette ser jaggu bra ut!
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2419 på: desember 04, 2015, 11:44:21 am »

Hvem er det som gjør alt arbeidet? Dette ser jaggu bra ut!

Sveisinga og selve sprøytinga har Svein gjort, forarbeidet til lakking og maskinering av bremsedeler gjode vi ilag.
Ellers er alt av potling, smålakking, våtsliping/polering og montering gjort av meg.
Måtte selvfølgelig få litt hjelp til kobling av ledningsnettet pga fargesynet er litt dårlig. Gliser

Har også endel nye komponenter under planlegging/3D-modelering så kommer nok litt mer spennende ting etter hvert! Øyerulling
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2420 på: desember 04, 2015, 14:11:05 pm »

Dere har vært flinke
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2421 på: desember 04, 2015, 14:29:25 pm »

Takk for det!  Gliser
Uten å virke for blærete så må jeg si meg veldig fornøyd selv! Blunker
Loggført

Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #2422 på: desember 04, 2015, 15:47:21 pm »

Virkelig bra dette , du gir oss andre prestasjonsangst, det er ikke bare å hoppe etter Wirkola!
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Hetland
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: STAVANGER



Vis profil
« Svar #2423 på: desember 04, 2015, 23:37:51 pm »

Vanvittig strøkent  tommel opp.   et lite tips   du skulle montert luftenipplene oppover på calipperene dine
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2424 på: desember 05, 2015, 12:00:52 pm »

Vanvittig strøkent  tommel opp.   et lite tips   du skulle montert luftenipplene oppover på calipperene dine

Skulle gjerne hatt lufteniplene opp men caliperne er progresive som vil si at de har flere størrelse på stemplene og må være montert i riktig rotasjonsretning og siden 911 993 hadde caliperne forran hjulet så må det bli sånn. prøvde å flytte bremserøret som fordeler på caliperet men de sitter bom fast og rep set til slike caliper koster ca to tusen per caliper så da får jeg heller skru løs og holde det "oppned" når jeg må lufte bremsene Gliser
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2425 på: desember 11, 2015, 07:59:06 am »

Virkelig bra dette , du gir oss andre prestasjonsangst, det er ikke bare å hoppe etter Wirkola!
Håkon er sikkert for ung til å forstå Wirkola.. https://no.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B8rn_Wirkola
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

simenokstad
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #2426 på: desember 11, 2015, 10:12:57 am »

Her har du virkelig fått ett bra resultat! Knallfin bil dette! Glad
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2427 på: desember 11, 2015, 10:51:58 am »

Takk for alle koselige kommentarer!! Glad Glad

Og takk for infoen Jan olav, for å være ærlig så har jeg aldri vist historien bak utrykket, gøy lesing! Gliser

Har ikke rukket å ta noen bilder etter bilen kom på bakken igjen men nå er den endelig helt i vater.
I alle fall visuelt, nå er høyre siden ca 2mm høyere enn venstre for å kompansere for at jeg som regel kjører alene når jeg kjører fort.
Fikk også kommet et stykke videre med poleringen men gjennstår enda mye før våren.
Legge ved et lite bilde fra poleringsprosessen som består av våtsliping med 2000k padder før buffing med 3M fast cut med hard pad, etterfulgt med Mequiars M205 på myk pad.



Og nå har endelig motor prosjektet startet igjen, blokka er ferdig boret opp og nå gjennstår det bare litt finpussing inne pluss HVX modden som er omtalt i starten av tråden.


Bilder er tatt med mobilen så får bare beklage uskarpheten.
Og ja jeg har faktisk lagt Laminat på mekkeplassen.... Øyerulling
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2428 på: desember 11, 2015, 13:54:42 pm »

Bra å få oppskriften på sliping av lakken!
Har planlagt siden 2012 at jeg skulle gjøre det samme med min.
Blir sikkert ikke i 2016 heller, men greit å vite. Fantastisk bra bil det der Håkon  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2429 på: januar 24, 2016, 14:16:34 pm »

Fikk en flott julegave fra Dag her på forumet. Etter litt modifisering så passet den, nå er planen å senke tuteknappen 3 mm så det blir helt perfekt. Gliser

Wolfsburg tuteknapp i Prototipo ratt var helt riktig for min del!



Om jeg har glemt å ta bilde av det så er nå setene inne, førerstolen er offset 3 cm mot midten da ratt og pedaler står ikke helt i senter av setet org.
Kanskje hjelper det litt på vektfordelingen også? Øyerulling



Ellers er motorblokka ferdig frest for sylindrene, slipt for veiva, boret opp ekstra oljekanal, portet for bedre lufting og snart klar for lukking.
Tror nesten jeg skal rekke vårmønstringa i år... Øyerulling
Loggført

Sider: 1 ... 79 80 [81] 82 83 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!