november 01, 2024, 01:46:12 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Smalne Balljoint  (Lest 1340 ganger)
TEL64
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Dokka


Vis profil

« på: mai 31, 2011, 23:23:47 pm »

Jeg har kjøpt sveisedeler for å senke forstillingen min, balljoint. I samme sleng har jeg lyst til å smalne den 2-3 tommer
Har funnet ei oppskrift på nettet http://www.vwtrendsweb.com/tech/0407vwt_beam_narrowing/index.html

Men det står ingen ting direkte om hvor mye enn kan smalne med det orginale dempertårnene. Noe som har gjort dette?
Og er det eventuelt mulig å sveise på plate på endene slik de gjør med bussene?
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1 på: juni 01, 2011, 00:10:28 am »

Med orginal tårnene klarer man ca 42 mm.
Loggført

TEL64
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Dokka


Vis profil

« Svar #2 på: juni 01, 2011, 12:58:50 pm »

Supert, da blir den det!

har du gjort det?
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #3 på: juni 01, 2011, 14:54:47 pm »

Stor sjangs for det...

Bare pass på å sveis inn festene i riktig vinkel og at hele forstillinga blir rett.
Loggført

Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2594
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #4 på: juni 01, 2011, 14:56:57 pm »

Betyr det at tårnene på de som er kortet 2" ("over disk" varianten) er modofisert utover orginal utførelse?
1" =25,4 mm. En 2" innkortet er da kortet inn 50,8mm.... Jeg bare lurer da jeg er ganske grønn på balljoint fronten.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
TEL64
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Dokka


Vis profil

« Svar #5 på: juni 01, 2011, 14:57:42 pm »

Jepp:) Det skal nok gå bra.

Har du bilder av hvordan bilen ble seende ut med hjul  du kunne sendt meg?
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #6 på: juni 01, 2011, 19:03:54 pm »

Dem som du kjøper ferdig korta inn regner eg med er lettere modifisert ja.

Bilder av bilen finner du i motor tråden min (er i signaturen), den er med senkespindler så nå er den kun pittelitt smalere enn org.
Loggført

Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #7 på: juni 01, 2011, 21:59:05 pm »

Betyr det at tårnene på de som er kortet 2" ("over disk" varianten) er modofisert utover orginal utførelse?
1" =25,4 mm. En 2" innkortet er da kortet inn 50,8mm.... Jeg bare lurer da jeg er ganske grønn på balljoint fronten.

er litt ''slankere'' støtdemper tårn på de vi selger  Gliser
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!