april 30, 2024, 19:33:16 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW  (Lest 120560 ganger)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #90 på: april 01, 2012, 23:33:47 pm »

Kanskje jeg skal bremse og faktisk mappe motoren med dem også? Kjekt med M12-bolt i hanskerommet btw.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #91 på: april 02, 2012, 09:01:45 am »

Er ikke 1 april lenger nå..  Osteaktig

 Gliser
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #92 på: april 02, 2012, 09:46:06 am »

Er ikke 1 april lenger nå..  Osteaktig

 Gliser

Det var nok jeg smertelig klar over jeg også da jeg bevisst skrev det jeg skrev  Glad
Som jeg skreiv innledningsvis, så gidder jeg ikke mikse masse tull og bilder av halvnakne damer inn i trådene mine  Øyerulling
Bidrar liksom ikke så mye til faglig inspirasjon og opplysning slik jeg ser det.
« Siste redigering: april 02, 2012, 09:48:57 am av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #93 på: april 02, 2012, 10:21:17 am »

Hmm.. Må si jeg fikk litt lyst på en OXY nå ja..

Får bli neste det da..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #94 på: april 02, 2012, 10:47:53 am »

For å sittere en god gammel klassiker: "The fight continues!"

Ja, Erlend, jeg har jo fortsatt en 69-veiv liggende, men du ville vel hatt en motvektsveiv tenker jeg Blunker
Du får bygge deg en stor motor i den nye pre 60-mod.-Bobla di' vetu'
« Siste redigering: april 02, 2012, 11:07:02 am av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #95 på: april 02, 2012, 13:35:31 pm »

"
Jeg besluttet å kjøre blokkhalvdelene ned 4,4mm og ta de resterede 15,0mm ned på foringene.
"

Hvorfor planet du blokken og sylinderene?
Svekker du ikke blokken, uten noen annen gevinst?
Sylinderen blir bare "sterkere" om du tar av alt på den, og du får fullt anlegg for tettning mot blokken.

mvh
C
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #96 på: april 02, 2012, 13:36:37 pm »

For å sittere en god gammel klassiker: "The fight continues!"

Ja, Erlend, jeg har jo fortsatt en 69-veiv liggende, men du ville vel hatt en motvektsveiv tenker jeg Blunker
Du får bygge deg en stor motor i den nye pre 60-mod.-Bobla di' vetu'

Seff motvekter ja..

Noe annet funker jo ikke når man ikke kan ta med bilen på EU  Øyerulling
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #97 på: april 02, 2012, 14:24:07 pm »

Hvorfor planet du blokken og sylinderene?
Svekker du ikke blokken, uten noen annen gevinst?
Sylinderen blir bare "sterkere" om du tar av alt på den, og du får fullt anlegg for tettning mot blokken.

mvh
C

Ville ikke ta for mye på sylinderne da jeg vil ha litt kjøleareal igjen (selvom det ikke er like kritisk i bunnen), også blir blokka mer tilnærmet Type 1, og da innbiller jeg meg at kjølekappene over syl./topper passer bedre med mindre modifikasjon. Tror ikke svekking av blokka er det helt store problemet i dette tilfellet, men jeg kan ta feil? Det blir jo litt synsing innimellom...

Jeg har ikke alle svarene, men likte bare tanken på en smalere blokk Blunker

Siden jeg var så konservativ på diameteren til foringene (99,95mm), så satt jeg igjen med en grei tetningsflate faktisk.
« Siste redigering: april 02, 2012, 14:26:38 pm av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #98 på: april 02, 2012, 14:38:55 pm »

har du bilde av, eller målt den tetningsflaten? Er litt spent på det, siden jeg ender opp med samme løsning
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #99 på: april 02, 2012, 14:56:54 pm »

Skal knipse noen bilder når jeg kommer tilbake på jobb.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #100 på: april 02, 2012, 16:05:20 pm »

Normalt sett ville jeg tro at modding av kjøleblekk tar ca 1 minutt med vinkelkutter.
Oppspenning i fres... En del lengre..
Samt: Always modify the sheapest part.

Målet med å bruke en wbx blokk er vel ikke å få den til å ligne på en t1 blokk?

Mvh c
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #101 på: april 02, 2012, 17:47:49 pm »

Er ikke målet å få den til å likne en T1-blokk? Øyerulling Da tror jeg vi ikke er på bølgelengde lenger... Dessuten MÅTTE jeg spenne opp og ta ned litt til for å få en helt perfekt flate. Oppspenning i fres for planing - 3 min.
Modify the cheapest part? Siden blokka blir modifisert i utgangspunktet som en av de dyreste delene i prosjektet, så tror jeg det heller er snakk om mengden modifikasjon. Jeg synes en smalere blokk og økt kjøleflate på sylindere, altså mer tilnærmet det originale T1-designet, virker mer fornuftig - sålangt det lar seg fullføre såklart. Et kompromiss blir det uansett.

Jeg ser ikke argumentasjonen helt krystallklart her, men så kan det være at jeg er litt tungnem og trangsynt også Osteaktig
Du får ha meg unskyldt for det isåfall. Det er uansett fint at dette blir luftet slik at fremtidige oxy.-byggere kan få et større spekter av idéer å utfolde seg på  Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #102 på: april 02, 2012, 23:00:37 pm »

Ok, skal prøve å være mer klar Glad :
(Ikke kritikk av din løsning, kun mine synspunkter.)

1) Du freser bort 4,4 mm av anleggsflaten og dermed decken på blokken, dette mener jeg svekker blokken, om det er et problem for deg, det vet jeg ikke. men jeg ville i prinsipp ikke svekket en blokk.
De tynneste områdene på decken til en WBX blokk er ca 14mm når du fjerne 4,4mm så er det 9,6mm igjen
I prosent fjerner du mye.

2) Med å frese av 4,4 mm fjerner du også 4,4 mm av gjengene til pinne boltene dine, dette ville jeg heller ikke anbefale. VW brukte 25mm dybde av en grunn, og er det noe alublokker sliter med så er det pinnebolter som løsner. Det er sikkert noen fine formler for hvor mye ekstra styrke ekstra diameter i innsatsene gir, men jeg sier ja takk, begge deler, og ville beholdt 25mm gjenger i den diameter man har.

3) Neddreiingen av sylinderene fjerner kanskje en liten kjølefinne, de blir dermed mer lik en T4 sylinder, det er vel ca 25mm innstikk av sylinderen originalt, denne delen av sylinderen blir oljekjølt. VW motoren er ikke kjent for å ha varmeproblemer ved sylinderfoten, så jeg tror ikke den lille finnen du måtte fjerne spiller noen rolle.
I prosent mister du nok marginalt overlate.

4) Med "modify the cheapest part" mente jeg modifiser kjøledekslene. de koster to femti,- og kan enkelt moddes med vinkelkutteren. fresing av blokk er mer omfattende, og vanskelig å tilbakestille.

Dette for å belyse flere sider av en sak. Er fort gjort på internett at man ser en løsning og dermed kopierer blindt. ikke alltid like lurt mener jeg.

Mvh
C
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #103 på: april 03, 2012, 00:20:23 am »

Herlig! Vi får ta det til etterretning ved neste ev. oxy.-prosjekt Blunker Skal vel innrømme at det gikk litt fort i svingene da jeg tok denne beslutningen. Måtte bli fort ferdig, og gadd liksom ikke reflektere så mye rundt "hvordan og hvorfor". Jeg slutter i denne jobben om få dager, så har vært en smule presset den siste uka Osteaktig

Så får vi se om headstuds-ene løsner og kommer ut som prosjektiler når vi får litt sylindertrykk på skrotemotoren, hehe. Er som sådan mest bekymret for det at det kun er ca. 21 mm igjen kontra ca. 25 mm som gjengene har å virke på. Har dog grei magefølelse pga. de heftige stålforingene de er skrudd ned i sånn sett. M18 er tross alt en litt mer solid dimensjon enn en vanlig case saver som en trolig finner på en alu.-blokk som du refererer til (hvis disse har case savere installert originalt i det hele tatt? Belysning her?)

Takk for bra belysning, dette tror jeg var bra for flere av de som snuser rundt der ute, og det er jo det vi har disse trådene for Glad
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #104 på: april 03, 2012, 14:10:07 pm »

Spennende prosjekt, følger spent med videre, selvom du fjernet litt av blokka...
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #105 på: april 03, 2012, 15:47:24 pm »

Kjekt å få slike informative innlegg og svar for oss som leser. Spesielt siden jeg ser for meg at min neste motor blir oxy basert.
Keep it up :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #106 på: juni 28, 2012, 01:28:01 am »

Sitter på nattskift utenfor Bergen, og dødtiden er til å fylle opp med noe annet...

Etter nedfresing av deck ble galleripluggen mellom syl. 3 og 4 frest bort, og her måtte jeg få inn en erstatning.
Løsningen ble å spenne opp vannrett og vinkle fresehodet ca. 35 grader og pinnefrese for et flatt sete 0 grader på selve hullet. Deretter borre til 8,8mm og gjenge opp til 1/8NPT på samme vinkelen.

* 1.jpg (59.07 KB. 959x604 - vist 482 ganger.)


Har fått ordnet ferdig headstuds også. Før jeg begynte å kappe hemningsløst var jeg nøye med oppmåling for å få alle til riktig lengde. Jeg tok også høyde for at jeg kunne sette på topper som bygger både mer eller mindre fra utgangspunktet. Til mock-up brukte jeg bare noen gamle topper fra 1915-motoren min.

Sjekk hvor dypt hullene går og lag en mal for enkel oppmåling før kapping:

* 2.jpg (63.4 KB. 1024x768 - vist 457 ganger.)


* 3.jpg (68.96 KB. 1024x768 - vist 429 ganger.)


Første sett ferdig:

* 4.jpg (114.48 KB. 1024x768 - vist 437 ganger.)


* 5.jpg (110.14 KB. 1024x768 - vist 466 ganger.)


* 6.jpg (106.15 KB. 1024x768 - vist 466 ganger.)

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #107 på: juni 28, 2012, 01:35:16 am »

Mock-up for sjekk av boltlengder:

* 7.jpg (121.66 KB. 1024x768 - vist 540 ganger.)


* 8.jpg (100.74 KB. 1024x768 - vist 462 ganger.)


Var også opptatt av å ha mye å gå på for at ikke vippestellet skulle butte i boltene - selv om de nye toppene ev. vil bli tatt ned mer enn de som blir brukt til mock-up:

* 9.jpg (90.82 KB. 1024x768 - vist 444 ganger.)


* 10.jpg (101.39 KB. 1024x768 - vist 393 ganger.)


* 11.jpg (120.97 KB. 1024x768 - vist 422 ganger.)


That's it for denne gang.

Ellers har jeg 90% sikkert sirklet meg inn på hvilke kam som skal brukes i motoren i første omgang, og topper begynner å bli temmelig sikkert. Vi får se når delene er i hus Blunker

God sommer Kult

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #108 på: juni 28, 2012, 07:25:11 am »

Det var et beist av en motor. Nå kan jeg heller lite om motor, men for mitt utrente øye ser det ganske overdimensjonert ut.
Og det er vel bra? Noe gressklippermotor har du i alle fall ikke bygget  Blunker

Stå på, Æ GLÆR MÆ til SCC  Kult
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #109 på: juni 28, 2012, 07:34:44 am »

Jaha? Hva blir specsa?  Gliser

Jeg har planlagt min OXY Blunker
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #110 på: juni 28, 2012, 08:06:33 am »

ser veldig fint ud det her hr. Bryhn!
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #111 på: juni 28, 2012, 16:36:45 pm »

Vi får se om det blir noe action på SCC i år. Litt usikkre fremtidsutsikter.

Erlend: Blir CB 2280-kam og trolig enten Los Panchitos eller Mini Wedge 42/37.5.
Kommer an på hva slags vippestellsutveksling jeg skal gå for og i så måte hva de hydrauliske løfterne greier av løft og fjærtrykk opp mot 6-6.5k.

Hva skal du ha i din? Er det Erik som skal maskinere? Koselig at du også går for oxy Glad
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #112 på: september 15, 2012, 00:55:29 am »

Arbeider med kjøleblekk mens jeg venter på topper, kam, råder, svinghjul og litt annet småtteri.

Startet med å tilpasse sylinderkappene og viftehuset til mock-up-en.
Det var litt beskjeden kapping som måtte til, og var fort gjort:


* 1.JPG (129.77 KB. 800x600 - vist 434 ganger.)


* 2.JPG (124.52 KB. 800x600 - vist 430 ganger.)


* 3.JPG (122.33 KB. 800x600 - vist 431 ganger.)


* 4.JPG (126.87 KB. 800x600 - vist 423 ganger.)

« Siste redigering: september 15, 2012, 01:06:40 am av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #113 på: september 15, 2012, 01:03:44 am »

Planen for oljekjøling i starten er å gå for Type 4-kjøler i viftehuset, så får vi se om det er tilstrekkelig for forespeilet effekt etter at motoren blir tatt i bruk.
Hundehuset må utvides noen cm. for å få plass.

T1- og T4-kjøler sammenliknet. T4-kjøleren har to ekstra ribber i "sandwich-en"

* 5.JPG (114.42 KB. 800x600 - vist 376 ganger.)


* 6.JPG (117.99 KB. 800x600 - vist 350 ganger.)


Kapping, sveising og utviding av hundehus:

* 7.JPG (119.72 KB. 800x600 - vist 437 ganger.)


* 8.JPG (110.4 KB. 800x600 - vist 391 ganger.)


* 9.JPG (126.6 KB. 800x600 - vist 334 ganger.)


* 10.JPG (121.11 KB. 800x600 - vist 421 ganger.)

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #114 på: september 15, 2012, 01:05:55 am »

Ferdig med utvidelsen. Nå kan kjøleren snart flytte inn Glad

* 11.JPG (132.99 KB. 800x600 - vist 379 ganger.)


* 12.JPG (114.57 KB. 800x600 - vist 420 ganger.)


All klaring er god klaring Blunker

* 13.JPG (102.2 KB. 800x600 - vist 444 ganger.)

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
sandvik996tt
Gjest
« Svar #115 på: september 15, 2012, 08:17:13 am »

Sitter på nattskift utenfor Bergen, og dødtiden er til å fylle opp med noe annet...


Oxy made in Bergen  Gliser Osteaktig
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #116 på: september 15, 2012, 08:30:09 am »

Sitat
Oxy made in Bergen  Gliser Osteaktig

Oxy-tanker videre prosessert og rafinért i Bergen. Blir litt reising innimellom vetu', og da er det viktig å ha noe å drive med på hotellrommet eller på arbeidsplassen om kvelden Glad
Bygging av motorer i Bergen tror jeg nesten noen andre får ta seg av  Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
ts
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #117 på: september 15, 2012, 08:58:53 am »

Hei!

Du må bare skrike ut om du sitter på et hotell rom å kjeder deg. Alltid velkommen på besøk i BBH på breistein  Glad
Loggført

57 - 117 Oval Ragtop - Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #118 på: september 15, 2012, 09:02:53 am »

Takk Glad
Blir en ny tur til Flesland på mandag. Kan gi et hint om det blir noe ventevirksomhet på land Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #119 på: september 15, 2012, 17:46:40 pm »

Planen for oljekjøling i starten er å gå for Type 4-kjøler i viftehuset, så får vi se om det er tilstrekkelig for forespeilet effekt etter at motoren blir tatt i bruk.
Hundehuset må utvides noen cm. for å få plass.

T1- og T4-kjøler sammenliknet. T4-kjøleren har to ekstra ribber i "sandwich-en"
[ Vedlegg ]
[ Vedlegg ]

Kapping, sveising og utviding av hundehus:
[ Vedlegg ]
[ Vedlegg ]
[ Vedlegg ]
[ Vedlegg ]

Tar du på deg jobben med å modde viftehus for oss som ønsker å bruke t4 kjølere med doghous
Loggført
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!