april 27, 2024, 16:20:31 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 99 100 [101] 102 103 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 725866 ganger)
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3000 på: september 21, 2013, 08:48:09 am »

Jaggu ikke værst Gliser Maaaaange visninger au Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3001 på: september 27, 2013, 09:59:14 am »

I går så hadde Dewil og jeg en hyggelig tur i garasjen.
Dewil borret og sveiste inn en lamdba plugg.
Byttet indre og ytre endeledd på venstre side
Strammet fast batteriet
Skrudde fast noen bolter til CV knutene som var så og si helt løse  Sjokkert

I kveld blir det ny runde i garasjen.
Heve Putte ett par cm i hekken
Bytte en bolt på CV knuten som har runde kanter. Sette på ny stålstrips på mansjetten,
Byttet et slitt Saco øvre reimhjul til et orginal reimhjul.


* 1.jpg (47.14 KB, 450x600 - vist 330 ganger.)

* 2.jpg (73.9 KB, 800x600 - vist 320 ganger.)

* 3.jpg (65.93 KB, 800x600 - vist 296 ganger.)

* 4.jpg (69.48 KB, 800x600 - vist 343 ganger.)
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3002 på: september 27, 2013, 10:00:17 am »

Fint verksted!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3003 på: september 27, 2013, 10:00:55 am »

Fint verksted!

Oh Yes!

Dewil har orden i sysakene sine
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #3004 på: september 27, 2013, 10:02:20 am »

Anders da.. brukte du ikke TIG.  Sjokkert
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3005 på: september 27, 2013, 10:05:16 am »

Ett par bilder til


* 01.jpg (72.44 KB, 800x514 - vist 257 ganger.)

* 02.jpg (97.4 KB, 799x600 - vist 301 ganger.)
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3006 på: september 27, 2013, 10:50:32 am »

Fint verksted!

Oh Yes!

Dewil har orden i sysakene sine
Akkurat passe stort til mitt bruk Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
sandvik996tt
Gjest
« Svar #3007 på: september 27, 2013, 12:55:06 pm »

Mulig det ikke har noe å si, men jeg fikk vite at sensor ikke kan stå slik dere har plassert den

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,31994.msg336612.html#msg336612
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3008 på: september 27, 2013, 14:45:10 pm »

Hva er grunnen?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
sandvik996tt
Gjest
« Svar #3009 på: september 27, 2013, 22:37:29 pm »

Hva er grunnen?

Husker dessverre ikke, men fikk vite at jeg ikke kunne ha sensorer der . Med det var på ett EFI anlegg.
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #3010 på: september 27, 2013, 23:20:16 pm »

Hva er grunnen?

Ett mulig argument kan være at lekk pakning mellom grenrør og potte kan påvirke målingen.
Hvor har nye biler denne plassert?
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3011 på: september 28, 2013, 06:56:05 am »

Hva er grunnen?

Ett mulig argument kan være at lekk pakning mellom grenrør og potte kan påvirke målingen.
Hvor har nye biler denne plassert?

Det ht du rett i JS. Derfor er det viktig med ny fersk pakning mellom grenrør og lyddemper.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3012 på: september 28, 2013, 07:05:39 am »

Nok en super session i garasjen til han Dewil er over. Vi fikk justert opp coiloversene med 10mm. Dette ble ca. 2-2.5 på bilen. Så nå har jeg hele 8 cm klaring under sumpen. Dette må være kosher Glad

Når det kommer til øvre reimhjul/dynamohjulet; så prøvde vi med et OE hjul. Men hjulet som vi testet er av feil type fordi den går inn i dynamoen når den trekkes til. Så da er det bare å vente på at ett nytt billet reimhjul kommer med posten fra Unneberg Bil.http://www.unneberg-bil.no/product/118681


* 1.jpg (55.59 KB, 450x600 - vist 268 ganger.)
« Siste redigering: september 28, 2013, 07:14:35 am av Eivind (Putte) » Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3013 på: september 28, 2013, 09:00:06 am »

Hva er grunnen?

Ett mulig argument kan være at lekk pakning mellom grenrør og potte kan påvirke målingen.
Hvor har nye biler denne plassert?
På nye biler sittter den så nære kollektorens avslutning i grenrøret som mulig.
Vi har også montert den så nære som praktisk mulig men etter eksosflensen.
Ser poenget med pakningen, den skifter vi og i tillegg smører vi på litt guffeluff for å få den helt 100%
Men hvor tett blir det rett før kollektoren på disse pyton-anleggene? Røra er jo bare tredd i hverandre?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #3014 på: september 28, 2013, 09:57:02 am »

Tror ikke dere skal være så redd for lekk pakninger da det er rikelig overtrykk inni eksosrøret så hvordan det skal suge inn ren luft å påvirke blandingen virker merkelig.
Dessuten så gjør det ikke noe om det fiser litt eksos, lambdaen måler oksygen innholdet og mengden over tid..
Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #3015 på: september 28, 2013, 12:51:25 pm »

Tror ikke dere skal være så redd for lekk pakninger da det er rikelig overtrykk inni eksosrøret så hvordan det skal suge inn ren luft å påvirke blandingen virker merkelig.
Dessuten så gjør det ikke noe om det fiser litt eksos, lambdaen måler oksygen innholdet og mengden over tid..

Ok, jeg trodde det var veldig viktig at eksosanlegget var tett.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3016 på: september 28, 2013, 13:38:13 pm »

Må være tett, ellers blir målingen feil. Overtrykk er ikke noe som skal eksistere i et eksosanlegg. ;-)

Er det hull i eksosen viser apparatet mager blanding, sånn er det bare. Det ser jeg nesten hver dag når jeg har pkk på biler med eksoslekkasje.

Det er lett å se også da blandingen blir riktig om man holder for hullet Blunker
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3017 på: september 28, 2013, 17:46:25 pm »

En liten lørdagsupdate: Tok en liten tur med Putte i dag for å sjekke oljetrykk og temp. Oljen stiger fort opp til 80 grader. På tomgang har vi nå 0,7 Bar. Dette på ca. 1200-1300 rpm. Det hjalp litt å justere opp trykket med den justerbare trykkventilen. Roterte bolten 360 grader.
Ellers så ser jeg frem til å motta nytt dynamohjul fra Unneberg Bil.

Ønsker alle som følger tråden en riktig god helg!

* 01.jpg (78.3 KB. 799x600 - vist 259 ganger.)

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #3018 på: september 28, 2013, 17:48:55 pm »

sikker på du ikke bare kan shimse det reimhjulet? Jeg har en liten bunke shims her, og passerer moss på vei til hytta i Strømstad i morgen hvis du vil prøve det
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3019 på: september 28, 2013, 17:50:40 pm »

sikker på du ikke bare kan shimse det reimhjulet? Jeg har en liten bunke shims her, og passerer moss på vei til hytta i Strømstad i morgen hvis du vil prøve det

Reimhjulet vi testet er ikke mitt. Så det er ikke noe problem.
Danske skal sende meg et nytt billet reimhjul med posten på mandag. Så det ordner seg.
Ellers takk grelland.
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #3020 på: september 28, 2013, 20:24:09 pm »

Tror ikke dere skal være så redd for lekk pakninger da det er rikelig overtrykk inni eksosrøret så hvordan det skal suge inn ren luft å påvirke blandingen virker merkelig.
Dessuten så gjør det ikke noe om det fiser litt eksos, lambdaen måler oksygen innholdet og mengden over tid..

Ok, jeg trodde det var veldig viktig at eksosanlegget var tett.

JS har nok rett her... Hadde en Golf 4 som det var lekk i bend rett før lambdasonde og motor gikk i nødmodus. Skiftet bend og alt var ok. De på Svendsen eksos sa den gang at det er viktig at eksos er tett FØR lambdasonde, men etter sonde kan det selvfølgelig være fri eksos, men mulig dette kun er viktig på biler med efi. Men er det tett / pakningen er ok så er det jo null problem å ha den der.

Ellers så er vel ikke 0,7 bar på 1200-1300 o/min bra.. , ett eller annet sted har olja "for lett passasje". I mine øyne skal aldri en motor ha mindre enn 1 bar trykk. Den originale lampe-giveren som begynner å lyse når trykket er under 0,25 bar (eller deromkring) er der bare for å fortelle at motoren din allerede har mista olja eller allerede er utslitt. 0,25 bar hører ingen sted hjemme for ok oljetrykk.
Slik jeg ser det funker den originale oljetrykk bryteren for at du skal stoppe motoren pronto etter at en oljeslange har hoppet av el. lign.
Porsche sier at minimumkravet for ok oljetrykk på deres motorer skal være 1bar pr. 1000 o/min, under det og den er moden for overhaling / sjekk.
Feks en helt standard golf 1,8 som er i orden har ca. 2 bar oljetrykk på tomgang ved varm motor. 0,7 ved 1200-1300 = ikke bra.
Det er nå min mening...
« Siste redigering: september 28, 2013, 20:36:20 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #3021 på: september 28, 2013, 20:24:55 pm »

mye ølling forbundet med putte, mulig jeg må kopiere det og se hvor det leder polizeien Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3022 på: september 29, 2013, 10:00:18 am »

ja eksos må være tett.
eksosen suger inn luft/oxygen  (ejector prinsipp??)
Lambda sensor vil da tro det er mager blanding siden det er  større andel av oksygen i eksoen enn det faktisk er og tro den går magert.

sakset fra Innovate manualen


* lc1lambdaoverview.JPG (8.76 KB, 549x600 - vist 258 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3023 på: september 29, 2013, 11:22:34 am »

Må være tett, ellers blir målingen feil. Overtrykk er ikke noe som skal eksistere i et eksosanlegg. ;-)

Er det hull i eksosen viser apparatet mager blanding, sånn er det bare. Det ser jeg nesten hver dag når jeg har pkk på biler med eksoslekkasje.

Det er lett å se også da blandingen blir riktig om man holder for hullet Blunker
Bare quoter meg selv fordi ingen har sett det :-P
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3024 på: oktober 01, 2013, 08:43:25 am »

Jeg plasserte min lambda etter instruks som fulgte med PLX.
Klokken 11 eller kl 13 et stykke etter kollektor. Nå står det på downpipe, rett før lydpotta.
Funker fint, har testet det mot det i benken.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3025 på: oktober 04, 2013, 18:05:50 pm »

Fikset transport. Lowlife frakter Putte tur/retur til JPM Dyno Day!!
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3026 på: oktober 04, 2013, 18:28:31 pm »

Thomas er drøy! Gliser
Helt rått!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3027 på: oktober 04, 2013, 18:30:42 pm »

Thomas er drøy! Gliser
Helt rått!

Thomas is the shiznit!
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #3028 på: oktober 04, 2013, 19:05:02 pm »

Fikset transport. Lowlife frakter Putte tur/retur til JPM Dyno Day!!

Heftig! Thomas is The Man!!  Kult
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3029 på: oktober 04, 2013, 19:17:20 pm »

Thomas er drøy! Gliser
Helt rått!

Thomas is the shiznit!
Pretty fly for a white guy Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: 1 ... 99 100 [101] 102 103 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!