mars 28, 2024, 22:57:19 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 714049 ganger)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #240 på: februar 08, 2012, 12:28:36 pm »

Ja det er nok variabler å legge inn... hvorfor introdusere noen egne?

Fyllningsgraden gis av den fysiske utformingen... + atmosfærisk trykk/oksygen innholdet i luften.
Si man bygger to kliss like ensylindrede motorer, alt alt alt er helt likt, de vil produsere ca samme effekt. Til og med da blir de bare cirka like... for monteringsvariabler kan både doble seg og nulle hverandre ut.

Disse variablene kan vi ikke kontrollere, det eneste vi kan kontrollere er den fysiske utformingen av motoren. Er ikke de to motorene fysisk like, så har du null sjans for at de blir like. Hvis du da ikke legger masse jobb i å få to ulike ting til å spille sammen.

Men det blir litt som å si "denne kaken smaker aldri det samme, derfor kikker jeg ikke på oppskriften"
I stedet for å si "dette smakte ikke likt, neste gang føler jeg oppskriften nøyere"

Jeg er ikke uenig i at en cc fra eller til ikke spiller så mye rolle i den gjennomsnittlige motoren.Men jeg vet at i min motor hadde forskjellen fra 11.3 til 11.5 gjort at pumpebensin ikke hadde funket  (på den ene sylinderen)

Yatzy  Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #241 på: februar 08, 2012, 12:41:50 pm »


Jeg er ikke uenig i at en cc fra eller til ikke spiller så mye rolle i den gjennomsnittlige motoren.Men jeg vet at i min motor hadde forskjellen fra 11.3 til 11.5 gjort at pumpebensin ikke hadde funket  (på den ene sylinderen)

Yatzy  Glad

årets svada ( hittil)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #242 på: februar 08, 2012, 13:04:29 pm »

Skikkelig seriøst av deg dette her Jørn.

Som Jee vet kom min blokk fra usa skjevdecket. Dvs. det viste ikke jeg, så jeg bygget den sammen med skjeve sylinderbanker, Jee dekket den for meg i ettertid, men vi la til grunn at amerikanerne hadde gjort det rett, så vi fortsatte like skjevt.  Vi snakker om ett par millimetere over hele lengden av sylinderanlegget. Jeg siktet på 11.3, men samme hva jeg gjorde fikk jeg bare vendehøyden bare "rett" midt i sylinderen. "hvor nøye kan det være tenkte jeg"

Resultatet var en motor som ikke sang helt rent, og som jeg måtte blande tenningsforsinker til... toulen tror jeg det het.

Etter en tid plukket jeg den opp igjen og fikk laget skrånende shims under sylindrene (nødløsning) slik at jeg faktisk FIKK 11.3. Og etter det sang den pent og gikk på 99 oktan...

So dont give me that shit... er ikke bare du som gjør noe vet du...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #243 på: februar 08, 2012, 13:28:39 pm »

Pussig at du får ping på 11,5 kontra 11,3. Hadde du forsket mer ville jeg heller tro dette kom av noe helt annet. Eller kanskje en kombinasjon av flere ting. Som kanter i forbrenningsrom, fordeler aksel, feil på plugg eller rett og slett dysene på dette nedløpet.

Ofte vil man finne årsaken til feil fort å gæli. Og da kan syndebukkene bli litt fort dømt.

Dette er ikke en feil jeg tilfører. Men en variasjon som er akseptabel kontra arbeidstimer.

Jeg skal måle over ett sett med "gude"topper som blir solgt som klar til bruk etterpå. Så får vi se forskjellene der. Bare som informasjon.

Når det kommer til plata jeg bruker Folke. Så funker den fint om man kjenner til problemet. Og jeg tar ikke dette som person angrep på noen måte. Og si at alle kammerne er 54cc på disse toppene ville være å juge  Osteaktig

Men Besserwisser opplegg ser jeg på som usaklig i denne sammenheng.

Når det kommer til fyllingsgrad er vi fucket i det øyeblikket vi putter motoren baki ei boble. Da motorrommet er lite hensynsmessig bygd med tanke på fløde ned i ett sett doble IDA. Man kan såklart gjøre det beste ut av det. Men med flowbenk og diverse. Men da kommer dette med teroi og praksis inn i bildet igjen. Og som kjent er det ikke alltid harmoni mellom disse.

Det hele bunner ofte ned i økonomi og arbeidstimer.
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #244 på: februar 08, 2012, 13:36:41 pm »

Pussig eller ikke, slik var det. Jeg gjorde ingenting med noe annet enn å få laget skjeve shims (og dreie sylindrene kortere for så å kjøre med kobber ringer for å ta igjen det tapte. Pusset ikke kanter eller noe, hele poenget med nødløsningen var at det ikke var tid til å rive motoren. Så det ble ikke gjort.

Hva alt dette koker ned til er vel at man må sjekke alt som kommer fra USA med lupe, spesielt ting som har to oppspenninger i fresen.
Loggført

Speed is no substitute for direction
folkevogn
SCC Event.
Seniormedlem
*
Innlegg: 255
Bosted:



Vis profil
« Svar #245 på: februar 08, 2012, 14:06:34 pm »


Når det kommer til plata jeg bruker Folke. Så funker den fint om man kjenner til problemet. Og jeg tar ikke dette som person angrep på noen måte. Og si at alle kammerne er 54cc på disse toppene ville være å juge  Osteaktig


Noen kaller det å juge, jeg kaller det avrunding   Gliser

Loggført

11.96@180kmt - SCC2013 Gliser
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #246 på: februar 08, 2012, 14:44:53 pm »

Jeg vil tørre å påstå at Jee har gjort det så bra som det fornuftig kan gjøres, og at han har brukt byrette gjør at han klarer mye mer nøyaktig måling en oss bakgårds gutta som bruker en stor sprøyte og så prøver å skryte av at vi fikk lik cc på alle sylindrene, noe som i virkeligheten sikkert ikke stemmer.

Men selvfølgelig har man muligheten så skal ikke eg stoppe deg fra å ta 100 målinger av hvert kammer med byretten..
Men å påstå at du får noe igjen for det blir overdrevet. Øyerulling
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #247 på: februar 08, 2012, 15:29:22 pm »

Du mener seriøst at du ikke klarer å få ut mindre rødsprit av gangen enn en kubikk centimeter?
Det klarer Jee i hvertfall, for han har tall også etter komma.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #248 på: februar 08, 2012, 15:30:46 pm »

Målte kun en av hver topp type. Målte to ganger pr kammer. Med lik avlesning begge ganger.

Steve tims håndport   :  49,5 og 50,5
MS230 støpte kammer :  45,75 og 46,5

Trekk de slutningene man selv vil. Kun for info.
Loggført

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #249 på: februar 08, 2012, 17:07:26 pm »

Når det gjelder, ping så tenker jeg at det er andre ting som spiller inn som er enda grøvre, temperatur i forbrenningskammer, er denne så lik i alle sylindrene at det ikke spiller inn?

Klart nå har det glidd ut da...
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
vwrc
Seniormedlem
****
Innlegg: 301
Bosted: Østfold


Vis profil

« Svar #250 på: februar 08, 2012, 22:49:48 pm »

Forskjellen er vel marginal. 1 cc = 1 ml.

1 milliliter er 1x1x1 cm, eller ca samme volum som en jatzy terning.
Om det er mye eller lite avhenger av øyet som ser, og hva man måler og hvorfor.

Hmm, er det virkelig plass til 40-50 Yatzy  terninger i et type 1 Forbrenningskammer ?

Hmmm,,,,,er litt spent på dette jeg oxo  Glad
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #251 på: februar 08, 2012, 23:12:26 pm »

Du mener seriøst at du ikke klarer å få ut mindre rødsprit av gangen enn en kubikk centimeter?
Det klarer Jee i hvertfall, for han har tall også etter komma.

Jeg mener du klarer ikke ikke å måle nøye med en sprøyte slik de fleste bruker.
Hva bruker du JHU?
Loggført

Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #252 på: februar 09, 2012, 00:31:17 am »

Skjønner at folk er glad i å diskutere og "trolle" litt på forumet. Men Jesus.... 60 år gammal motorkonstruksjon... Mest å si på kjørbarhet og effekt er vel å komponere en motor med deler som står i stil til hverandre og funker bra sammen. Små marginer i størelser på fkammer og alskens er jo ikke akkurat skillet mellom total havari og et klokkeverk som suser. Tempen på toppene og sylindrene har ikke lik temp engang jo, under en std vifte. Masse "konstruksjonsfeil" på både bil og motor som er begrensede faktorer lenge før man bør bruke mengder tid på feks det som er diskutert her. Må si meg enig med jee.

Det er ikke formel1... Det er en boblemotor.


Edit: iPhone idiotstavekontroll;)
« Siste redigering: februar 09, 2012, 00:33:25 am av Gaffel » Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #253 på: februar 09, 2012, 01:17:25 am »

faktisk nesten 80år gammal motorkonstruksjon, og fortsatt fullt på høgde med dei beste frå utlandet:)

her er for dei som likar neglefil,pinsett og forstørrelseglas: http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/jim_martin_engine_build.php (meget bra forøvrig)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #254 på: februar 09, 2012, 07:37:50 am »

Forskjellen er vel marginal. 1 cc = 1 ml.

1 milliliter er 1x1x1 cm, eller ca samme volum som en jatzy terning.
Om det er mye eller lite avhenger av øyet som ser, og hva man måler og hvorfor.

Hmm, er det virkelig plass til 40-50 Yatzy  terninger i et type 1 Forbrenningskammer ?

Hmmm,,,,,er litt spent på dette jeg oxo  Glad

Ja det er litt vanskelig å se for seg, men det er kanskje lettere å forstå om man tenker at man smelter terningene?
Men sammenhengen mellom cm og ml/cc er i hvertfall klar: http://no.wikipedia.org/wiki/Milliliter
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #255 på: februar 09, 2012, 07:40:23 am »

Du mener seriøst at du ikke klarer å få ut mindre rødsprit av gangen enn en kubikk centimeter?
Det klarer Jee i hvertfall, for han har tall også etter komma.

Jeg mener du klarer ikke ikke å måle nøye med en sprøyte slik de fleste bruker.
Hva bruker du JHU?

Jeg har bare brukt slike jeg:
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #256 på: februar 09, 2012, 08:12:04 am »

Skjønner at folk er glad i å diskutere og "trolle" litt på forumet. Men Jesus.... 60 år gammal motorkonstruksjon... Mest å si på kjørbarhet og effekt er vel å komponere en motor med deler som står i stil til hverandre og funker bra sammen. Små marginer i størelser på fkammer og alskens er jo ikke akkurat skillet mellom total havari og et klokkeverk som suser. Tempen på toppene og sylindrene har ikke lik temp engang jo, under en std vifte. Masse "konstruksjonsfeil" på både bil og motor som er begrensede faktorer lenge før man bør bruke mengder tid på feks det som er diskutert her. Må si meg enig med jee.

Det er ikke formel1... Det er en boblemotor.


Edit: iPhone idiotstavekontroll;)

Igjen, om man ligger på grensen kan det ha noe å si, er man fornøyd med bare firegangen av motoreffekten så er det ikke nøye...

Høres ut som du tenker at det er lett å få skyhøy effekt i VW motoren...? Det skal faktisk endel til.
Tenk på at man får til disse effektene MED de konstruksjonsproblemen VW motoren og motorrommet har. Dvs. man legger tid på de tingene man kan kontrollere/endre.

Men igjen, 1cc fra eller til spiller i 99% av tilfellene ingen rolle.
Loggført

Speed is no substitute for direction
folkevogn
SCC Event.
Seniormedlem
*
Innlegg: 255
Bosted:



Vis profil
« Svar #257 på: februar 09, 2012, 08:20:24 am »

Målte kun en av hver topp type. Målte to ganger pr kammer. Med lik avlesning begge ganger.

Steve tims håndport   :  49,5 og 50,5
MS230 støpte kammer :  45,75 og 46,5

Trekk de slutningene man selv vil. Kun for info.

Interessant, takk for at du tok deg tid til dette.

Bare for å understreke det så sier jeg ikke at du er gjort en dårlig jobb(heller tvert i mot), det har jeg uansett ikke nok kunnskap til å kunne uttale meg om. Min tilnærming var mer teoretisk og undrende til at det kunne være forskjell mellom to cnc maskinerte forbrenningskammer. Hvis MS230 toppene er cnc maskinerte og ikke bearbeidet i etterkant så sier det meg to ting. Enten så aksepteres det "store" toleranser(etter godt-nok prinsippet) i disse cnc maskinene(jeg trodde de opererte på 1/1000 nøyaktighet), eller så er målenøyaktigheten med plate(konkav eller ikke) og sprøyte ikke god nok(fra et teoretisk ståsted), med andre ord en målenøyaktighet på +/- 1 cc gitt at de faktisk er like(rent måleteknisk kan du da ikke skrive 45,75...sleivspark  Gliser Blunker ). Det er helt sikkert god nok i et praktisk øyemed, det fins det millioner av bevis på der ute. Som sagt så hadde jeg en teoretisk tilnærming og har på grunn av denne tråden lært litt mer om hva som gjøres i praksis. For min del handler det om å forstå hvordan toleransene påvirker resultatet, det funker(det er udiskuterbart), men hvor mye bedre eller dårligere er det? Lurer også fortsatt på hvordan variasjon i fyllingsgrad slår ut.

Mulig dette blir et langt snork for deg og at det kanskje ikke finnes et godt nok svar på dette, men jeg lurte på det så da spurte jeg Glad
Loggført

11.96@180kmt - SCC2013 Gliser
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #258 på: februar 09, 2012, 10:09:03 am »

MS230 har støpte kammer. Ingen CNC der. Bare så det ikke er noen missforståelser på det.
Loggført

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #259 på: februar 09, 2012, 12:13:32 pm »

Om hele toppen hadde vært cnc maskinert i samme oppspenning vill nok forskjellene vært mindre. Men de er foredlet av to forskjellige fabrikker i flere oppspenninger. Og da kan det fort oppstå forskyvninger.

CNC maskinerte topper er på ingen måte feilfrie, da de forskjellige kammerne er maskinert før ventilstørrelsen er satt. Dvs det er samme CAD programmet på topper som senere blir maskinert for forskjellige ventilstr.
Slikt blir det kanter av, både i kammer og kanaler. Og slike topper funker fint rett ut av esken. Selv om de egentlig er halvfabrikat og trenger endel fiks.

Hva disse forskjellene utgjør er det vel kun en måte å finne ut. Og bremse på en og en sylinder...
Noe som vil koste mer enn selve motoren å utføre. Da jeg ser for meg at ventilene må ut på de sylinderne uten tenning for å få rett eller så liten som mulig motstand.

Men ved en slik måling vil resultatene uansett endres når motoren kommer i bilen. Og blir utsatt for forskjellige temperaturer. Viften roterer. Og sitter ikke i senter av motor. Nok engang må ekstreme tiltak settes igang med 4 indentiske kjølenedløp med lik effekt ned på respeltive toppdel og sylinder.

Hadde vært moro og høre om noen som tok den helt ut på denne måten. Men dessverre ligger nok budsjettet for dette litt over normalen i vw miljøet.

Og jeg grøsser med tanke på arbeidsinnsats for å få to gassere til å bli 100% identiske i nedløpet. Om man måler litt på normale dyser til f.eks Weber vil man jo allerede der se forskjeller på to likt nummererte dyser. De klarer jo ikke engang å maskinere de så innfestingeng er lik engang  Osteaktig
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #260 på: februar 09, 2012, 12:57:43 pm »

Hadde vært moro og høre om noen som tok den helt ut på denne måten. Men dessverre ligger nok budsjettet for dette litt over normalen i vw miljøet.

Noe slik som dette?


* Head1.jpg (113.1 KB. 1024x765 - vist 402 ganger.)



* Head2.jpg (117.38 KB. 1024x765 - vist 366 ganger.)



* Head3.jpg (80.13 KB. 1024x765 - vist 320 ganger.)



* Head4.jpg (95.63 KB. 1024x765 - vist 377 ganger.)


Ordnung och reda.

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #261 på: februar 09, 2012, 13:00:50 pm »

Er det ikke ventilseter i toppene?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #262 på: februar 09, 2012, 13:02:05 pm »

Hadde vært moro og høre om noen som tok den helt ut på denne måten. Men dessverre ligger nok budsjettet for dette litt over normalen i vw miljøet.

Noe slik som dette?

[ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]

[ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]

[ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]

[ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]

Ordnung och reda.


Hvem, hva, hvor?
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #263 på: februar 09, 2012, 13:12:04 pm »

Hvem, hva, hvor?

HVEM

Torsten Pieper, han som lager høykvalitets oljepumper og løftere

HVA

Alt opptil 107 i borr, også tilgjengelig med to plugger

HVOR

Tyskland

Neste spørsmål er vel pris. Søk på Torsten, send han en mail og du vil få svar.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #264 på: februar 09, 2012, 13:39:15 pm »

Hadde vært moro og høre om noen som tok den helt ut på denne måten. Men dessverre ligger nok budsjettet for dette litt over normalen i vw miljøet.

Noe slik som dette?

[ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]

[ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]

[ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]

[ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]

Ordnung och reda.


Hvem, hva, hvor?

Bildene ligger på www.cal-look.no/lounge
Loggført

Speed is no substitute for direction
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #265 på: februar 09, 2012, 13:42:21 pm »

Nærmere bestemt her:

http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,17767.0.html
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #266 på: februar 09, 2012, 17:47:33 pm »


Toppene kan beskrives med ett ord: Rimelig fantastisk!  Osteaktig
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #267 på: februar 09, 2012, 17:53:34 pm »


Toppene kan beskrives med ett ord: Rimelig fantastisk!  Osteaktig

CNC jobben ser bra ut. Selv hadde jeg ikke lagt ut for et sett fancy topper uten CFM målinger. Da kan man like gjerne kjøpe noen fra CB  Blunker
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
folkevogn
SCC Event.
Seniormedlem
*
Innlegg: 255
Bosted:



Vis profil
« Svar #268 på: februar 10, 2012, 07:27:46 am »

Om hele toppen hadde vært cnc maskinert i samme oppspenning vill nok forskjellene vært mindre. Men de er foredlet av to forskjellige fabrikker i flere oppspenninger. Og da kan det fort oppstå forskyvninger.

CNC maskinerte topper er på ingen måte feilfrie, da de forskjellige kammerne er maskinert før ventilstørrelsen er satt. Dvs det er samme CAD programmet på topper som senere blir maskinert for forskjellige ventilstr.
Slikt blir det kanter av, både i kammer og kanaler. Og slike topper funker fint rett ut av esken. Selv om de egentlig er halvfabrikat og trenger endel fiks.


Seriøst!? er det det samme forbrenningskammer og innsug/eksoskanaler før ventilstørrelsen er valgt? Hva er vitsen med å betale for cnc maskinering da, trodde poenget med cnc maskineringen var at man skulle få forbrenningskammer, porter og ventiler som sto litt i stil til hverandre. Sikkert bedre enn en originaltopp, men dette fremstår jo som et halvfabrikat som du nevnte.....på grensa til søppel er den følelsen jeg sitter igjen med hvis dette stemmer.
Loggført

11.96@180kmt - SCC2013 Gliser
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #269 på: februar 10, 2012, 15:42:03 pm »

ved å ofra ein heil del tid so får da vel an å få volumet ganske so likt om du fresar ventilane lenger ned i setet
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!