mars 28, 2024, 11:29:23 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 713860 ganger)
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #330 på: mars 06, 2012, 16:24:30 pm »

Ja, jeg måler strekk jeg også. Gliser og kontrollerer strekket med moment slik at man veit at boltene er spent riktig.
For hvis momentet ikke stemmer til slutt er det enten feil med gjengene eller bolten.
Skulle kanskje hatt en egen tråd til dette, evt en sticky faktatråd. hehe.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #331 på: mars 06, 2012, 16:30:26 pm »

Ja, jeg måler strekk jeg også. Gliser og kontrollerer strekket med moment slik at man veit at boltene er spent riktig.
For hvis momentet ikke stemmer til slutt er det enten feil med gjengene eller bolten.
Skulle kanskje hatt en egen tråd til dette, evt en sticky faktatråd. hehe.


Tiltrekningsmoment endres ved friksjon (mye/lite olje osv), tøyningen endres ikke av noe annet enn strekkreftene.
Kan vi legge saken dø nå? Glad
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #332 på: mars 06, 2012, 16:47:41 pm »

Så om det er et brudd i en bolt så har det intet å si, så lenge man har riktig strekk. Fiffig Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #333 på: mars 06, 2012, 16:50:03 pm »

John, sender du meg nr hans på pm? Gliser
Blir en bra motor detta, Eivind Gliser Blir kult å høre putte brøle rundt i gatene her Gliser

Utvilsomt at det blir bra Anders!
Skal opp til garasjen i morgen for å fortsette motorbygget.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #334 på: mars 06, 2012, 16:52:03 pm »

Sweet! Si i fra da. Lyst til å sikle litt på delene dine Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #335 på: mars 06, 2012, 16:53:39 pm »

Er sikkert bare å ta seg en tur. Jeg drar opp til garasjen rundt 18.00.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #336 på: mars 06, 2012, 17:09:06 pm »

Fikk en pakke fra de forente stater med to stk. turteller. Klarte ikke helt å bestemme meg så da valgte jeg de begge.
Den som ikke blir brukt vil bli solgt på vwnorge.no. Må også si at jeg fikk en bra deal når jeg kjøpte de begge ;-)

Den første har shift light og recall
Auto Meter 3690 Sport-Comp II 3-3/4" 10000 RPM Shift-Lite, recall Tachometer


Den andre er enkel turteller som fungere med stift og stiftløs tenning. Så det kan hende det blir denne som skal inn i Putte. Har mest lyst til å kjøre med stifttenning hvis det fungerer mtp høyt turtall og med turtelleren.
Auto Meter 5610 Pro-Comp 3-3/4" 10000 RPM Pedestal Mount Standard Electric

Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #337 på: mars 06, 2012, 17:18:26 pm »

Hva skal man med en som går til 10k? Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #338 på: mars 06, 2012, 18:12:59 pm »

Hva skal man med en som går til 10k? Gliser

Med JPM 00206 Raptor kam (280° 10,50mm) skal motoren varve opp til ca. 8.500.  Osteaktig
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #339 på: mars 06, 2012, 18:15:13 pm »

Har lest en del om R-Dekk/gate slicks å funnet frem til Bridgestone RE55S.
Noen som vet hvor disse selges i Norge? Evt. anbefalt nettbutikk.

Mer om R-dekk/gate sliks kan leses f.eks. her: http://www.rejsa.nu/info/info_rdack.asp
« Siste redigering: mars 06, 2012, 19:14:00 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #340 på: mars 06, 2012, 18:44:24 pm »

Så om det er et brudd i en bolt så har det intet å si, så lenge man har riktig strekk. Fiffig Gliser

vil ikkje strekken raskt verta altfor lang om da vert brudd i bolten då?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #341 på: mars 06, 2012, 18:47:06 pm »

God å se at du er en av de fornuftige som faktisk vil kjøre godt i svingene også! Blunker
Har dessverre lite fornuftig å komme med, annet enn at pirelli pzero er enkelt å skaffe og funker bra (ikke uten grunn at det er mye brukt på porschene).
Men hva hvis du ofte kjører i regn og hvordan blir dette i fornuftige dimensjoner til dine felger?

Tistlo:
Dewil prøver bare å være barnslig, de fleste har skjønt det selv om noen enda vil kverulere.
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #342 på: mars 06, 2012, 19:13:39 pm »

Problemet med Pirelli PZERO (Pzero Trofeo, PZero Corsa, PZero-Cer) er at de ikke blir levert i 185/55/15.
Ellers hadde disse vært et godt alternativ.
Bridgestone RE55S blir levert i min dekk dim, å de skal primært brukes på tørre veier og til banekjøring. Så vannplanning blir ikke noe problem. Har bakckup dekk og felgsett i garasjen,
« Siste redigering: mars 06, 2012, 23:51:43 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #343 på: mars 06, 2012, 19:27:09 pm »

Har eg husket å nevne at eg er misunnelig? Gliser
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #344 på: mars 06, 2012, 20:24:52 pm »

Har eg husket å nevne at eg er misunnelig? Gliser

Nei det kan jeg ikke huske. Men det er hyggelig at du liker prosjektet mitt  Glad
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #345 på: mars 06, 2012, 23:10:19 pm »

Så om det er et brudd i en bolt så har det intet å si, så lenge man har riktig strekk. Fiffig Gliser

vil ikkje strekken raskt verta altfor lang om da vert brudd i bolten då?
Thats the point.

Ja da, Dalland. Har ikke startet med barnslig enda, akkurat nå er det kun for å bevise at strekk krever også en kontroll Blunker
Jeg er ferdig nå...

Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #346 på: mars 07, 2012, 20:36:17 pm »

Kanskje du kunne lært litt av hans høflighet:-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #347 på: mars 07, 2012, 20:56:36 pm »

Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #348 på: mars 07, 2012, 21:29:27 pm »

å demontere en bolt som er dratt til med strekk, for så å remontere , blir ikke det feil..?
de fleste andre bolter som er dratt til med strekk må/skal byttes?
Dessverre har eg ikke en fin graf å vise i denne omgang Osteaktig, men disse boltene strekkes kun til en tøyning innenfor det elastiske området.
Det vil si at vi får ingen plastisk strekk/ingen varig deformasjon.

En liten presisering på generell basis; bolter som har en høy utnyttelse har generelt sett plastisk deformasjon i gjengebunnen på de første lastbærende gjengende. Alle sikkerhetskritiske bolter som har høy utnyttelse bør alltid byttes etter demontering

Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #349 på: mars 07, 2012, 23:42:58 pm »

I dag har Berger og jeg hatt en super dag i garasjen. Vi har fått gjort temmelig mye på kort tid.
Så nå står en short block klar!



* 1.jpg (118.42 KB, 672x900 - vist 226 ganger.)

* 2.jpg (121.89 KB, 672x900 - vist 253 ganger.)

* 3.jpg (90.58 KB, 900x672 - vist 243 ganger.)

* 4.jpg (82.92 KB, 900x672 - vist 241 ganger.)

* 5.jpg (82.93 KB, 900x672 - vist 254 ganger.)

* 6.jpg (107.55 KB, 900x672 - vist 246 ganger.)

* 7.jpg (91.55 KB, 900x672 - vist 242 ganger.)

* 8.jpg (82.44 KB, 672x900 - vist 262 ganger.)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #350 på: mars 07, 2012, 23:47:45 pm »

noen flere bilder


* 9.jpg (99.15 KB, 672x900 - vist 241 ganger.)

* 10.jpg (79.72 KB, 900x672 - vist 256 ganger.)

* 11.jpg (97.27 KB, 900x672 - vist 258 ganger.)

* 12.jpg (89.05 KB, 900x672 - vist 251 ganger.)

* 13.jpg (101.9 KB, 900x672 - vist 223 ganger.)

* 14.jpg (90.95 KB, 900x672 - vist 248 ganger.)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #351 på: mars 08, 2012, 00:48:40 am »

veldi lekkert! att du har sett vekk motorarbeid forstår eg ikkje:)
ka er tanken bak hola i toppen på olje sugerøyret?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #352 på: mars 08, 2012, 06:27:38 am »

Siden jeg skal ha på ekstra oljesump så er det om å gjøre at olja renner raskest mulig tilbake til sumpen. Derfor disse hullene. Dette var et tips jeg fikk fra Jee.
PS! Jeg går i lære hos Berger.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #353 på: mars 08, 2012, 11:52:35 am »

Flotte bilder, Eivind ;-)
Alltid like gøy å se. Det er ikke lenge igjen nå Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #354 på: mars 08, 2012, 12:02:48 pm »

Siden jeg skal ha på ekstra oljesump så er det om å gjøre at olja renner raskest mulig tilbake til sumpen. Derfor disse hullene. Dette var et tips jeg fikk fra Jee.
PS! Jeg går i lære hos Berger.


Du kunne tatt enda mer hull Blunker

Jeg brukte karbidfresen og lagde tre lange "banan-hull" i paraplyen.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #355 på: mars 08, 2012, 17:52:29 pm »

Siden jeg skal ha på ekstra oljesump så er det om å gjøre at olja renner raskest mulig tilbake til sumpen. Derfor disse hullene. Dette var et tips jeg fikk fra Jee.
PS! Jeg går i lære hos Berger.


Du kunne tatt enda mer hull Blunker

Jeg brukte karbidfresen og lagde tre lange "banan-hull" i paraplyen.

Turte ikke lage flere hull da jeg brukte en vanlig drill. Redd for å ødelegge pickup plata.
karbidfresen? Hva er det?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #356 på: mars 08, 2012, 18:03:31 pm »

http://biltema.no/no/Verktoy/Slipe-og-kappe/Stalborste/Roterende-fil-20541/
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #357 på: mars 08, 2012, 18:04:11 pm »

Da er jeg med Erlend
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #358 på: mars 08, 2012, 18:06:41 pm »

Er ikke mye igjen av paraplyen min nei Glad

Men blir uansett bedre for sumpen det du har gjort, enn å ikke gjøre noe
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #359 på: mars 15, 2012, 18:34:28 pm »

Lurer litt på hva dere tenker vedr. vendehøyde.
Vi målte vendehøyde i går uten sylindershims. Å den ble målt til 0,00 mm
Til info skal det brukes Scat Pro Comp 1.4 vippere, Raptor JPM00206 kam (280 grader, 10,5 mm), OTEVA 75 Ventilfjærer, 7075 billet dual taper push rod., Retainer i titan.  
Har bestilt 1mm og 0,25mm sylindershims.
Volumet i forbrenningskammerene er 54cc
Loggført
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!