oktober 25, 2020, 09:29:10 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 488598 ganger)
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #360 på: mars 15, 2012, 19:09:31 pm »

Har du målt på alle sylinderne. Og dro du til med minimum 2,5kg før du målte? Isåfall flink gutt  Gliser

Legg i en 0,05" kobberpakning i steden. Du får da de ønskede 1,27 i vendehøyde. Og du slipper samtidig å dra stempelet 1,27mm lenger ut av sylinderen enn du må ved å legge shimsene under sylinderen.
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #361 på: mars 16, 2012, 07:18:40 am »

Nøyaktig moment vet jeg ikke Erik. Men jeg skal måle på nytt for å være helt sikker.
Kobberpakning er et godt tips.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #362 på: mars 16, 2012, 17:58:27 pm »

Kobberpakning er kjøpt inn. Det ble pakning på 1 mm og 1.25 mm
Så nå skal det måles på nytt, og pakning skal inn. Blir ikke no' shims på Putte Motor V.2.0
« Siste redigering: mars 16, 2012, 18:11:11 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5774
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #363 på: mars 16, 2012, 19:30:06 pm »

Når ser du for deg oppstart?

Gleder meg til å se hva noen kubikk mer og noen JPM deler gir av mereffekt Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #364 på: mars 16, 2012, 20:19:31 pm »

ser sjukt bra ut Blunker
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #365 på: mars 16, 2012, 21:53:56 pm »

Når ser du for deg oppstart?

Gleder meg til å se hva noen kubikk mer og noen JPM deler gir av mereffekt Glad

Blir en uke pause i motorbygging nå. Berger skal til NYC på ferie. I mens skal jeg pusse Porsche Pedrini felger. Håper på oppstart om ca. 3 uker.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #366 på: mars 17, 2012, 09:18:39 am »

Legger ut noen bilder fra onsdagen.



* IMG_4289.jpg (97.42 KB, 900x672 - vist 171 ganger.)

* IMG_4291.jpg (120.94 KB, 900x672 - vist 173 ganger.)

* IMG_4293.jpg (121.43 KB, 900x672 - vist 199 ganger.)

* IMG_4295.jpg (93.43 KB, 900x672 - vist 191 ganger.)

* IMG_4297.jpg (103.35 KB, 900x672 - vist 189 ganger.)

* IMG_4299.jpg (74.98 KB, 672x900 - vist 201 ganger.)

* IMG_4301.jpg (103.44 KB, 900x672 - vist 190 ganger.)

* IMG_4307.jpg (75.31 KB, 900x672 - vist 203 ganger.)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #367 på: mars 17, 2012, 09:21:12 am »

noen bilder til


* IMG_4308.jpg (86.25 KB, 900x672 - vist 157 ganger.)

* IMG_4310.jpg (91.98 KB, 900x672 - vist 217 ganger.)

* IMG_4312.jpg (77.25 KB, 900x672 - vist 208 ganger.)

* IMG_4315.jpg (117.43 KB, 900x672 - vist 182 ganger.)

* IMG_4317.jpg (99.11 KB, 900x672 - vist 171 ganger.)

* IMG_4320.jpg (97.48 KB, 672x900 - vist 178 ganger.)

* IMG_4322.jpg (92.66 KB, 672x900 - vist 179 ganger.)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #368 på: mars 17, 2012, 11:09:43 am »

ser sjukt bra ut Blunker


Takker! Håper den også vil gå bra  Glad
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #369 på: mars 17, 2012, 12:18:43 pm »

Var ikke akkurat lange distansen mellom innsug-ventil og eksosventil her ... Men det gjør ikke noe, da er det ingen plass til sprekk  Osteaktig


* IMG_4310.jpg (91.98 KB, 900x672 - vist 214 ganger.)
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #370 på: mars 17, 2012, 12:21:05 pm »

blir spennende og se forskjellen her!

kan du ta en kort oppsummering på hva som er gjort siden sist oppsett/bremsing?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3919
Bosted: Tønsberg



Vis profil WWW
« Svar #371 på: mars 17, 2012, 13:33:39 pm »

Har du målt på alle sylinderne. Og dro du til med minimum 2,5kg før du målte? Isåfall flink gutt  Gliser

Legg i en 0,05" kobberpakning i steden. Du får da de ønskede 1,27 i vendehøyde. Og du slipper samtidig å dra stempelet 1,27mm lenger ut av sylinderen enn du må ved å legge shimsene under sylinderen.

Anbefaler du kobberpakninger frem for shims under cylinderen?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #372 på: mars 17, 2012, 14:12:13 pm »

blir spennende og se forskjellen her!

kan du ta en kort oppsummering på hva som er gjort siden sist oppsett/bremsing?


Siden sist?
Tenker du på den "orginale" Puttemotoren som bremset 120 hk hos Anders Ringstad og den nye Puttemotoren som vi bygger nå?

Kan prøve å oppsummere det jeg husker i farten Blunker


- Frest/porta i blokka for å gi bedre ånding i blokka.
- Ny 82 smidd Scat veiv, balansert. Den gamle var skeiv.
- Vektjustert H Beam (Eagle) råder (nye ARP2000 bolter)
- Vektjustert stemplene
- Balansert svinghjul og clutchplate
- Byttet fra 30mm til 26mm Schadek oljepumpe
- Byttet fra "Oil press. valves and springs,TP -heavy duty"  til Orginale "Oil pressure relief piston, Oil relief spring, long and short"
- W120 Engle kam er byttet til JPM 00206 Raptor kam (280° 10,50mm) og JPM løftere
- 043 (40-35,5 mm) Mini Welded D Port Head fra Brother VW er byttet til CB 044 ULTRA MAG PLUS w/44 x 37.5mm med - OTEVA 75 ventilfjærer og JPM Titan Retainers
- Porta og sveiset CB Big Beef innsug
- Scat 1,25 vippere er byttet til Scat Pro Comp 1.4
- CSP støtstengrør er byttet til CB Stainless Steel Racing Push Rod Tubes
- JPM 7075 billet dual taper push rod.
- Petronix fordeler er byttet til Bosch 010 med stifttenning
- Weber 48 IDF er byttet til Weber 48 IDA med JPM Stacks og JPM venturies
- Bugpack camdrev er byttet til Scat Pro Drag 4340 Chromoly Straight Cut Gears
- CSP Super Comp eksos 38mm er byttet til CSP Python 45mm
- Russell Russell Analog Fuel Pressure Gauge
 
« Siste redigering: mars 17, 2012, 15:27:09 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3007
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #373 på: mars 17, 2012, 16:14:37 pm »

Ja så vis vi ikke ser 200 tallet så jager vi deg med pølseklyper på SCC! Gliser
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #374 på: mars 17, 2012, 16:21:06 pm »

Var ikke akkurat lange distansen mellom innsug-ventil og eksosventil her ... Men det gjør ikke noe, da er det ingen plass til sprekk  Osteaktig

Håper det gir resultater med større ventiler  Sjokkert
40mm

* 01.jpg (71.14 KB. 800x600 - vist 191 ganger.)

44mm

* 02.jpg (91.98 KB. 900x672 - vist 181 ganger.)


Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4495
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #375 på: mars 17, 2012, 18:16:52 pm »

Ja så vis vi ikke ser 200 tallet så jager vi deg med pølseklyper på SCC! Gliser

Ditto! :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #376 på: mars 17, 2012, 18:56:57 pm »

Ja så vis vi ikke ser 200 tallet så jager vi deg med pølseklyper på SCC! Gliser

Ditto! :-)

Så lenge jeg har mellom 160-180 Dyno hk så er jeg fornøyd. Det var dette Johannes Persson (JPM) "lovet" meg  Glad
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4495
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #377 på: mars 17, 2012, 19:00:45 pm »

Ja så vis vi ikke ser 200 tallet så jager vi deg med pølseklyper på SCC! Gliser

Ditto! :-)
for å presisere mente jeg altså "ditto" til deg Dalland :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #378 på: mars 17, 2012, 20:12:25 pm »

Jeg kan stille med pølseklyper! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #379 på: mars 17, 2012, 22:42:48 pm »

blir spennende og se forskjellen her!

kan du ta en kort oppsummering på hva som er gjort siden sist oppsett/bremsing?


Siden sist?
Tenker du på den "orginale" Puttemotoren som bremset 120 hk hos Anders Ringstad og den nye Puttemotoren som vi bygger nå?

Kan prøve å oppsummere det jeg husker i farten Blunker


- Frest/porta i blokka for å gi bedre ånding i blokka.
- Ny 82 smidd Scat veiv, balansert. Den gamle var skeiv.
- Vektjustert H Beam (Eagle) råder (nye ARP2000 bolter)
- Vektjustert stemplene
- Balansert svinghjul og clutchplate
- Byttet fra 30mm til 26mm Schadek oljepumpe
- Byttet fra "Oil press. valves and springs,TP -heavy duty"  til Orginale "Oil pressure relief piston, Oil relief spring, long and short"
- W120 Engle kam er byttet til JPM 00206 Raptor kam (280° 10,50mm) og JPM løftere
- 043 (40-35,5 mm) Mini Welded D Port Head fra Brother VW er byttet til CB 044 ULTRA MAG PLUS w/44 x 37.5mm med - OTEVA 75 ventilfjærer og JPM Titan Retainers
- Porta og sveiset CB Big Beef innsug
- Scat 1,25 vippere er byttet til Scat Pro Comp 1.4
- CSP støtstengrør er byttet til CB Stainless Steel Racing Push Rod Tubes
- JPM 7075 billet dual taper push rod.
- Petronix fordeler er byttet til Bosch 010 med stifttenning
- Weber 48 IDF er byttet til Weber 48 IDA med JPM Stacks og JPM venturies
- Bugpack camdrev er byttet til Scat Pro Drag 4340 Chromoly Straight Cut Gears
- CSP Super Comp eksos 38mm er byttet til CSP Python 45mm
- Russell Russell Analog Fuel Pressure Gauge
 




jepp var noe slikt jeg tenkte ja  Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3007
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #380 på: mars 18, 2012, 08:52:11 am »

Ja så vis vi ikke ser 200 tallet så jager vi deg med pølseklyper på SCC! Gliser

Ditto! :-)
for å presisere mente jeg altså "ditto" til deg Dalland :-)

Hysj, har du ikke skjønt eg har fått kalde føtter for lengesiden! Gliser
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #381 på: mars 28, 2012, 07:52:30 am »

Har nå sjekket klaring mellom innsugsventil og stempel. Her målte vi 2,60-2,70 mm klaring. Skal i dag sjekke klaring mellom eksosventil og stempel. Iflg. tråden: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,40018.msg394638.html#msg394638 så skal det være minst 3 mm klaring på eksosventilen siden stempelet følger eksosventilen på vei opp. Til info skal motoren varve opp til 8000 rpm.

Eller så var jeg innom Gundersen Sportscar i går for å henten gateslicks til "Putte". Det ble fire stk. Toyo Proxes R888 i 195/50/15
Dekkene er DOT og e-merket.


* 1.jpg (80.83 KB, 672x900 - vist 173 ganger.)

* 2.jpg (64.88 KB, 900x672 - vist 141 ganger.)

* 3.jpg (69.89 KB, 900x672 - vist 138 ganger.)

* 4.jpg (100.51 KB, 900x672 - vist 145 ganger.)

* 5.jpg (89.55 KB, 900x672 - vist 151 ganger.)
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5774
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #382 på: mars 28, 2012, 20:21:06 pm »

hvilken metode brukte du på å måle avstanden?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #383 på: mars 28, 2012, 20:29:27 pm »

hvilken metode brukte du på å måle avstanden?


Plastelina og skyvelær.
Klaring på eksosen ble målt til  3.40-3.45mm
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5774
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #384 på: mars 28, 2012, 20:38:35 pm »

hvilken metode brukte du på å måle avstanden?


Plastelina og skyvelær.
Klaring på eksosen ble målt til  3.40-3.45mm

plenty Glad jeg hadde makes no difference.. 0mm
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #385 på: mars 28, 2012, 21:07:14 pm »

Gummi og godkjent ventilklaring på samme dag Gliser vinn vinn situasjon? Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #386 på: mars 29, 2012, 07:53:15 am »

I går gjorde vi oss ferdig med å sjekke klaring mellom stempel og ventil. På innsug har vi en klaring på 2,60-2,70 mm og på eksos 3.40-3.45mm. Så da gikk vi videre med å montere på støtstengrør "CB Racing Push Rod Tubes" i 304 rustfritt stål.
Disse er større i "kjeften" enn vanlige støtstengrør (mener det er snakk om fire mm. større åpning ved sylinderhodene). Dette trengs når jeg skal bruke alu støtstengene til JPM som er 12 mm på det tykkeste. Vi shimset opp vipperstellet å brukte en justerbar støtstang for å finne riktig geometri på vippestellet. Alustengene skal bli kappet til riktig lengde hos Jee til helgen.


* 1.jpg (96.53 KB, 672x900 - vist 195 ganger.)

* 2.jpg (91.19 KB, 900x672 - vist 169 ganger.)

* 3.jpg (81.79 KB, 672x900 - vist 209 ganger.)

* 4.jpg (65.05 KB, 900x672 - vist 180 ganger.)

* 5.jpg (69.88 KB, 900x672 - vist 170 ganger.)

* 6.jpg (17.97 KB, 900x148 - vist 139 ganger.)
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5351
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #387 på: mars 29, 2012, 07:57:34 am »

Er det ikke deilig når man kan ha garasjeporten åpen når man mekker  Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #388 på: mars 29, 2012, 08:01:11 am »

Kan ikke bli stort bedre nå Kalle!
Blir vel grillparty når vi skal kjøre inn kammen ;-)
Loggført
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6434
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #389 på: mars 29, 2012, 10:31:43 am »

Er det ikke deilig når man kan ha garasjeporten åpen når man mekker  Glad

Eneste "ulempe" med det er alle naboer som er ute og går tur med bikkja, som skal inn og sjekke hvordan det går Glad
Loggført
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!