mars 28, 2024, 17:03:07 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 713939 ganger)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #630 på: mai 09, 2012, 14:40:28 pm »

woooop!
var 190 gamp eg hadde valgt i poolen også. Gliser
kanon bra!
Fysj nå har eg mye å strekka meg etter!
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #631 på: mai 09, 2012, 16:38:02 pm »

Grattis!

Jeg går utifra at dette er omregnet til svinghjulseffekt? Og så lurer jeg på turtallet.

Mvh
BB

Det stemmer Kalle.
Kommer tilbake med mer fakta når jeg har landet.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #632 på: mai 09, 2012, 17:07:48 pm »

kult! hva var hk.på hjula?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #633 på: mai 09, 2012, 17:21:03 pm »

Jøss. Nå ble jeg positivt overasket  Sjokkert

Gratulerer med det største hk tallet fra en NA type1 hos Ringstad. Slo meg med 0,7 hester  Osteaktig
Loggført

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #634 på: mai 09, 2012, 17:51:26 pm »

Det ble mange drag. Startet med dysing 160bensin/170luft etter Johannes anbefaling. Endte på 190bensin/210luft før Anders var fornøyd med blandingskurven. Best effektkurve ved 32 grader maks fortenning. Motoren endret karakter betydelig med rett dysing, veldig jevn og fin Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #635 på: mai 09, 2012, 19:26:51 pm »

Gratulerer med flotte tall!
Jeg klikka på "200+" i avstemningen øverst før bremsinga, og tviler ikke på at du / dere bikker over 200hk ved mer fin-tuning på sikt Blunker

mvh Arild Glad
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #636 på: mai 09, 2012, 20:28:12 pm »

Grattis!

Jeg går utifra at dette er omregnet til svinghjulseffekt? Og så lurer jeg på turtallet.

Mvh
BB

Med strikk
165,80 hk på hjula v/6000 rpm
190,7 hk på svinghjulet v/6000 rpm (lambda 0,88  AFR 12,87)

Uten strikk
173,5 hk på hjula v/5970 rpm
199,526 hk på svinghjulet v/5900 rpm (lambda 0,86   AFR 2,67)
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #637 på: mai 09, 2012, 20:33:34 pm »

Gratulerer Eivind, Øyvind, Jee og JPM, dette står det respekt av!!!
Loggført
OveF
Medlem
***
Innlegg: 180
Bosted: Lyngdal, Vest-Agder



Vis profil
« Svar #638 på: mai 09, 2012, 20:35:24 pm »

Gratulerer med veldig bra resultat!

Ove
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #639 på: mai 09, 2012, 20:36:37 pm »

15% tap i driverk....!!?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #640 på: mai 09, 2012, 20:36:46 pm »

Grymt! Som de sier over grensa.

Jeg mener at 15% drivverk tap er mye men det er nå min mening.

BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #641 på: mai 09, 2012, 20:41:51 pm »

Her er topp fire listen

Hans 191 hk
BeetleBug 193 hk
KnastenradUndKnotenblech 168h (hjulhester)
Holmsen 164 hk (hjulhester)

Er det noen som er uenige så si ifra. Spanderer pils på SCC!
« Siste redigering: mai 09, 2012, 20:50:58 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #642 på: mai 09, 2012, 20:43:16 pm »

Gratulerer Eivind, Øyvind, Jee og JPM, dette står det respekt av!!!

Takk JS!
Er stolt at "jeg" og Berger mfl. har klart å skru sammen dette beistet!
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #643 på: mai 09, 2012, 20:47:44 pm »

Her er topp tre listen

Hans 191 hk
BeetleBug 193 hk
Holmsen 164 hk (hjulhester)

Er det noen som er uenige så si ifra. Spanderer pils på SCC!


øyi...  Blunker 

"168hk ved 6800 O/min  på "hjula" (=188 teoretiske ringstad motor HK Glad )"
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #644 på: mai 09, 2012, 20:51:25 pm »

Bedre nå knasten Blunker
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #645 på: mai 09, 2012, 20:54:38 pm »

Gratulerer Eivind, Øyvind, Jee og JPM, dette står det respekt av!!!

Takk JS!
Er stolt at "jeg" og Berger mfl. har klart å skru sammen dette beistet!

"The best thing I can tell you is look, listen and learn. Sooner or later you will start to figure out who knows what they are talking about and whose parts work the best."

Mark Herbert, RIP
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #646 på: mai 09, 2012, 20:56:43 pm »

Jeg mener at 15% drivverk tap er mye men det er nå min mening.

BB

ja , mellom 5-10% MAX mener jeg

PUTTE.....nå skulle du plukket den ut og satt den i benken til Erik!! 
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #647 på: mai 09, 2012, 20:57:34 pm »

Man kan diskutere bremsenormer i det uendelige, men etter å ha sett på/hørt hva Ringstad driver med, er jeg ikke så veldig i tvil om at han kan og vet mer enn de fleste på dette forumet om bremsing. Mannen har ca 200 biler til bremsing årlig, og bygger motorer på et nivå vi bare drømmer om...
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #648 på: mai 09, 2012, 20:58:21 pm »

Man kan diskutere bremsenormer i det uendelige, men etter å ha sett på/hørt hva Ringstad driver med, er jeg ikke så veldig i tvil om at han kan og vet mer enn de fleste på dette forumet om bremsing. Mannen har ca 200 biler til bremsing årlig, og bygger motorer på et nivå vi bare drømmer om...

+ ca. 100 i benken
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #649 på: mai 09, 2012, 20:59:15 pm »

Man kan diskutere bremsenormer i det uendelige, men etter å ha sett på/hørt hva Ringstad driver med, er jeg ikke så veldig i tvil om at han kan og vet mer enn de fleste på dette forumet om bremsing. Mannen har ca 200 biler til bremsing årlig, og bygger motorer på et nivå vi bare drømmer om...

uansett det er bare gjetting , ved å sette 15%.
ta nå ut motoren og sett den i benken til Erik så får man se hva som er motoren  og kan se faktisk  driverkstap
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #650 på: mai 09, 2012, 21:01:37 pm »

Man kan diskutere bremsenormer i det uendelige, men etter å ha sett på/hørt hva Ringstad driver med, er jeg ikke så veldig i tvil om at han kan og vet mer enn de fleste på dette forumet om bremsing. Mannen har ca 200 biler til bremsing årlig, og bygger motorer på et nivå vi bare drømmer om...

uansett det er bare gjetting , ved å sette 15%.
ta nå ut motoren og sett den i benken til Erik så får man se hva som er motoren  og kan se faktisk  driverkstap

Jeg tror nok Ringstad har gjort den testen der noen ganger, i og med at han har benk også Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #651 på: mai 09, 2012, 21:04:11 pm »

til sammenligning når jeg bremsa Varianten hos JPM var det  330hk på hjula og ved målt driverkstap omregnet til 343hk i motor
som tilsvarer ca 5%........
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #652 på: mai 09, 2012, 21:13:58 pm »

Kan jo nevne at EFI motoren til Rallybugs hadde 26% tap i drivverk under måling mellom dynopack og ruller...
Derfor ikke vits å syte om noe som varierer og er så usikker, sett heller pris på at det har blitt bygget en kanon flott motor som sikkert er veldig gøy å kjøre!  Gliser

Blir det noen dyno graf?
Har du noen NM tall?
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #653 på: mai 09, 2012, 21:15:03 pm »

Kan jo nevne at EFI motoren til Rallybugs hadde 26% tap i drivverk under måling mellom dynopack og ruller...

hadde han ikke olje i kassa..   Gliser 
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #654 på: mai 09, 2012, 21:16:04 pm »

230 Nm v/5500 rpm (med strikk)
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #655 på: mai 09, 2012, 21:18:01 pm »

Kan jo nevne at EFI motoren til Rallybugs hadde 26% tap i drivverk under måling mellom dynopack og ruller...

hadde han ikke olje i kassa..   Gliser  

To sletne ytre drivledd var vel det eneste, disse ble bytta til når har bremsa på rullene.
Men det viser jo godt hvordan disse 5% kan virke pinlig lite av og til?


Meget bra Eivind! Gliser

Tror sjansen er stor for at du traff noen koselige resonanser ver 5500 rpm, her snakker vi middeltrykk på 17 bar som helt sikkert betyr over 100% VE. Blunker
12.2 bar middeltrykk ved 6000 rpm, du må gjerne teste dette mot formelen til JPM. Glad
« Siste redigering: mai 09, 2012, 21:23:31 pm av Dalland » Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #656 på: mai 09, 2012, 21:22:50 pm »

ja hvis vi legger inn 26% tap på alle bremsinger blir det amerikanske tilstander her.

så det er ~40.000watt varmetap i girkassa og drivledda hans da.....
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #657 på: mai 09, 2012, 21:23:52 pm »

Kan jo nevne at EFI motoren til Rallybugs hadde 26% tap i drivverk under måling mellom dynopack og ruller...
Derfor ikke vits å syte om noe som varierer og er så usikker, sett heller pris på at det har blitt bygget en kanon flott motor som sikkert er veldig gøy å kjøre!  Gliser

Blir det noen dyno graf?
Har du noen NM tall?

Her kommer grafene


* 01.jpg (94.93 KB, 821x900 - vist 283 ganger.)

* 02.jpg (82.39 KB, 900x785 - vist 268 ganger.)
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #658 på: mai 09, 2012, 21:26:05 pm »

Nydelige grafer, men skulle gjerne hatt måling fra lavere turtall, er jo ikke på 4000 rpm vi kjører i byen.. Øyerulling

Her er EFI motortråden med drivverks tapet: http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=1126.135
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #659 på: mai 09, 2012, 21:26:48 pm »

Hva skjedde ved ~4170rpm?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!