mars 28, 2024, 20:23:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 713999 ganger)
billit1
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Tromsø, men av og til Kongsvinger.



Vis profil
« Svar #900 på: august 19, 2012, 16:29:33 pm »

Hvordan har ting fungert med bilen så langt da? Sitter i Tromsø, men skulle gjerne ha vært på tribunen og opplevd det live.

Kim
Loggført

VW 1300S -74 Automat
Volvo 740 -89
Suzuki GSF 600n
Er det godt nok for VW, så er det godt nok for meg..
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #901 på: august 19, 2012, 17:37:59 pm »

Putte virket veldig frisk og fin i dag!
Artig å se den på stripa  Blunker
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #902 på: august 19, 2012, 18:02:40 pm »

Bilen har fungert helt utmerket til det syvende draget. Da røk antagelig en eller flere løftere. Men jeg er kjempefornøyd med SCC! Har hatt en knallbra helg!!
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #903 på: august 20, 2012, 08:48:08 am »

Det er viktig å herpe noen deler så de ikke blir gamle. Putte hadde godt sig nedover stripa Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #904 på: august 20, 2012, 09:04:45 am »

Det er viktig å herpe noen deler så de ikke blir gamle. Putte hadde godt sig nedover stripa Gliser

Gikk ikke verst til å veie 1001 kg  Sjokkert
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #905 på: august 20, 2012, 09:11:45 am »

Bilen har fungert helt utmerket til det syvende draget. Da røk antagelig en eller flere løftere. Men jeg er kjempefornøyd med SCC! Har hatt en knallbra helg!!

Hvorfor tror du at løftere er gått?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #906 på: august 20, 2012, 09:15:08 am »

Usikker...
Nå har jeg kjørt motoren skikkelig hardt før og under SCC. Hatt flere episoder med ventilflyt og skifting av gir på 8.000 rpm (fikk først montert turteller i bilen for en uke siden). Kanskje dette har vært med på å knekke løfteren.
Nå skal det sies at vi ikke er sikre på om det er løfteren som er knekt før motoren er splittet.
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #907 på: august 20, 2012, 09:26:02 am »

Synd å høre at det har kommet ulyder, men stor gratulasjon til utrolig bra kjøring!
Var dypt imponert over hvor gode starter du fikk og hvor bra bilen skjøt fart og var stabil.
Neste år SKAL eg stille ved siden av deg, og eg gleder meg uansett som en unge til å kjøre om kapp på revebanen.

Spent på å se bilder var splittingen når den tid kommer, håper selvfølgelig det bare er småting.
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #908 på: august 20, 2012, 09:32:26 am »

Synd å høre at det har kommet ulyder, men stor gratulasjon til utrolig bra kjøring!
Var dypt imponert over hvor gode starter du fikk og hvor bra bilen skjøt fart og var stabil.
Neste år SKAL eg stille ved siden av deg, og eg gleder meg uansett som en unge til å kjøre om kapp på revebanen.

Spent på å se bilder var splittingen når den tid kommer, håper selvfølgelig det bare er småting.

Takker og bukker Dalland.
Er veldig fornøyd med bilen, foruten at jeg måtte bli tauet hjem i går. Det ble en sen kveld..
"Takk til Lowlifte og hans LT for hyggelig berging. Bedre service skal man lete lenge etter"

Jeg må jo også få lov til å skryte litt av deg Dalland. Først og fremst for at du er en skikkelig hyggelig person i levende livet, og for at du er så sporty å stiller på SCC, kjører en stripe etter all "mobbingen" her på forumet  Sjokkert

Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #909 på: august 20, 2012, 12:09:02 pm »

Mitt aller første drag på SCC:
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #910 på: august 20, 2012, 14:34:38 pm »

 Gliser


* 01.jpg (131.99 KB, 900x900 - vist 204 ganger.)
Loggført
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #911 på: august 20, 2012, 19:20:25 pm »

Synd å høre at det har kommet ulyder, men stor gratulasjon til utrolig bra kjøring!
Var dypt imponert over hvor gode starter du fikk og hvor bra bilen skjøt fart og var stabil.
Neste år SKAL eg stille ved siden av deg, og eg gleder meg uansett som en unge til å kjøre om kapp på revebanen.

Spent på å se bilder var splittingen når den tid kommer, håper selvfølgelig det bare er småting.

Jeg synes dere skal møtes til duell på Herbie Memorial 1. og 2. juni 2013. Det gjelder også alle dere andre som er glade i race, og har biler som også kan kjøre svinger. Utfordringen er herved gitt, Dalland, og husk dette er Puttes hjemmebane. En seier her hadde vel smakt ekstra godt. Og Putte skal vel regjere i egen bakgård, eller hva, Putte?
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #912 på: august 20, 2012, 19:23:29 pm »

Synd å høre at det har kommet ulyder, men stor gratulasjon til utrolig bra kjøring!
Var dypt imponert over hvor gode starter du fikk og hvor bra bilen skjøt fart og var stabil.
Neste år SKAL eg stille ved siden av deg, og eg gleder meg uansett som en unge til å kjøre om kapp på revebanen.

Spent på å se bilder var splittingen når den tid kommer, håper selvfølgelig det bare er småting.

Jeg synes dere skal møtes til duell på Herbie Memorial 1. og 2. juni 2013. Det gjelder også alle dere andre som er glade i race, og har biler som også kan kjøre svinger. Utfordringen er herved gitt, Dalland, og husk dette er Puttes hjemmebane. En seier her hadde vel smakt ekstra godt. Og Putte skal vel regjere i egen bakgård, eller hva, Putte?

Jeg er klar Blunker
Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #913 på: august 20, 2012, 19:34:46 pm »

Gratulerer med kjempetid og takk for hyggelig prat!
... Bommet med 30 tusendeler på tiden din Blunker
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 911
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #914 på: august 20, 2012, 20:52:37 pm »


Foto: prebenstenelarsen.com
« Siste redigering: august 20, 2012, 20:54:18 pm av NOStalgia » Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #915 på: august 24, 2012, 16:40:37 pm »

Litt mere film:

Loggført
Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« Svar #916 på: august 25, 2012, 18:18:36 pm »

Putte 2:

http://monstertruck.nu/
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #917 på: august 25, 2012, 18:40:32 pm »


Bare 1475 hk Blunker
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #918 på: august 25, 2012, 21:50:46 pm »

Hvordan fikk du bilen hjem fra SCC?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #919 på: august 25, 2012, 21:52:10 pm »

Hvordan fikk du bilen hjem fra SCC?

Lowlifeekspressen..
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #920 på: august 26, 2012, 05:35:08 am »

Hvordan fikk du bilen hjem fra SCC?

Lowlifeekspressen..

Lowlife stilte opp med bilbergeren.

* 01.jpg (89.09 KB. 900x675 - vist 225 ganger.)


« Siste redigering: august 26, 2012, 05:37:44 am av Eivind (Putte) » Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #921 på: august 26, 2012, 05:42:33 am »

Fikk en hyggelig beskjed av en gammel kollega av meg. Han er i USA å har kjøpt med UDO Becker løftere til Putte  Sjokkert
Så da er spm. Vil disse løfterene være bolt on med mine JPM støtstenger (tenker på lengde) og JPM kam?
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #922 på: august 26, 2012, 08:10:50 am »

Fikk en hyggelig beskjed av en gammel kollega av meg. Han er i USA å har kjøpt med UDO Becker løftere til Putte  Sjokkert
Så da er spm. Vil disse løfterene være bolt on med mine JPM støtstenger (tenker på lengde) og JPM kam?

Man bolter ikke på støtstenger og JPM har forstått det og leverer alle sine kammer MED løftere. Konklusjon: selg UDO løfterne og kjøp JPM kam/løftere.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #923 på: august 26, 2012, 08:15:36 am »

Fikk en hyggelig beskjed av en gammel kollega av meg. Han er i USA å har kjøpt med UDO Becker løftere til Putte  Sjokkert
Så da er spm. Vil disse løfterene være bolt on med mine JPM støtstenger (tenker på lengde) og JPM kam?

Man bolter ikke på støtstenger og JPM har forstått det og leverer alle sine kammer MED løftere. Konklusjon: selg UDO løfterne og kjøp JPM kam/løftere.

Hei Kalle. Å takk for sist!
Hyggelig å hilse på deg og bilen din på SCC.

Jeg har JPM00206 cam og JPM løftere. Problemet er at en JPM løfter mest sannsynlig har knekt (har ikke åpnet motoren enda. Men sannsynligheten er stor for at det er nettopp en løfter så har ryktet med. Fikk også flere som kjenner knekt løfter lyden til å høre etter)
Skjedde på mitt siste drag på SCC. Tror jeg fikk 7 drag. Så jeg er i grunn fornøyd med sesongen ;-)
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #924 på: august 26, 2012, 08:19:57 am »


Hei Kalle. Å takk for sist!
Hyggelig å hilse på deg og bilen din på SCC.

Jeg har JPM00206 cam og JPM løftere. Problemet er at en JPM løfter mest sannsynlig har knekt (har ikke åpnet motoren enda. Men sannsynligheten er stor for at det er nettopp en løfter så har ryktet med. Fikk også flere som kjenner knekt løfter lyden til å høre etter)
Skjedde på mitt siste drag på SCC. Tror jeg fikk 7 drag. Så jeg er i grunn fornøyd med sesongen ;-)


Selv takk!

Da blir det spennende å se hva du finner når du åpner motoren. Hvordan så oljen ut når du tømte den? Mye biter? Er det en ødelagt løfter så er du den første jeg har hørt om som har opplevd dette med JPM sine produkter. Har du også hans fjører og satt motoren opp med anbefalt fjørtrykk? Hvis ja, så er det kanskje en ide å ta en telefon til han.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #925 på: august 26, 2012, 08:26:09 am »


Hei Kalle. Å takk for sist!
Hyggelig å hilse på deg og bilen din på SCC.

Jeg har JPM00206 cam og JPM løftere. Problemet er at en JPM løfter mest sannsynlig har knekt (har ikke åpnet motoren enda. Men sannsynligheten er stor for at det er nettopp en løfter så har ryktet med. Fikk også flere som kjenner knekt løfter lyden til å høre etter)
Skjedde på mitt siste drag på SCC. Tror jeg fikk 7 drag. Så jeg er i grunn fornøyd med sesongen ;-)


Selv takk!

Da blir det spennende å se hva du finner når du åpner motoren. Hvordan så oljen ut når du tømte den? Mye biter? Er det en ødelagt løfter så er du den første jeg har hørt om som har opplevd dette med JPM sine produkter. Har du også hans fjører og satt motoren opp med anbefalt fjørtrykk? Hvis ja, så er det kanskje en ide å ta en telefon til han.

-BB-


Har ikke hatt tid eller anledning til sjekke oljen eller åpne motoren etter SCC. Håper å komme i gang til uka.
Mener at JS snakket noe om at "Herbie" Morten Tønnessen også hadde "knekt" en jpm løfter på SCC.. Er ikke sikker dog..
Jeg kjører også med JPM sine Oteva75 fjærer, titan retainer, JPM 7075 billet dual taper push rod og Scat 1.4 pro comp vippere.
Vedr. fjørtrykk så er disse kun boltet on på toppene.
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #926 på: august 26, 2012, 09:22:14 am »


Hei Kalle. Å takk for sist!
Hyggelig å hilse på deg og bilen din på SCC.

Jeg har JPM00206 cam og JPM løftere. Problemet er at en JPM løfter mest sannsynlig har knekt (har ikke åpnet motoren enda. Men sannsynligheten er stor for at det er nettopp en løfter så har ryktet med. Fikk også flere som kjenner knekt løfter lyden til å høre etter)
Skjedde på mitt siste drag på SCC. Tror jeg fikk 7 drag. Så jeg er i grunn fornøyd med sesongen ;-)


Selv takk!

Da blir det spennende å se hva du finner når du åpner motoren. Hvordan så oljen ut når du tømte den? Mye biter? Er det en ødelagt løfter så er du den første jeg har hørt om som har opplevd dette med JPM sine produkter. Har du også hans fjører og satt motoren opp med anbefalt fjørtrykk? Hvis ja, så er det kanskje en ide å ta en telefon til han.

-BB-


Har ikke hatt tid eller anledning til sjekke oljen eller åpne motoren etter SCC. Håper å komme i gang til uka.
Mener at JS snakket noe om at "Herbie" Morten Tønnessen også hadde "knekt" en jpm løfter på SCC.. Er ikke sikker dog..
Jeg kjører også med JPM sine Oteva75 fjærer, titan retainer, JPM 7075 billet dual taper push rod og Scat 1.4 pro comp vippere.
Vedr. fjørtrykk så er disse kun boltet on på toppene.

Det var nok ikke meg...
Både jeg og Finn-Erik har hatt løfterhavari, men det var mens vi enda turte å bruke Scat Lube-a-lobe.  Osteaktig

Jeg anbefaler:
1) Litt mindre synsing på internet.
2) Riv motoren og finn ut hva som gikk galt.
3) Ring evt JPM.

Lykke til, blir spennende å se hva som sviktet!
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #927 på: august 26, 2012, 09:24:17 am »


Hei Kalle. Å takk for sist!
Hyggelig å hilse på deg og bilen din på SCC.

Jeg har JPM00206 cam og JPM løftere. Problemet er at en JPM løfter mest sannsynlig har knekt (har ikke åpnet motoren enda. Men sannsynligheten er stor for at det er nettopp en løfter så har ryktet med. Fikk også flere som kjenner knekt løfter lyden til å høre etter)
Skjedde på mitt siste drag på SCC. Tror jeg fikk 7 drag. Så jeg er i grunn fornøyd med sesongen ;-)


Selv takk!

Da blir det spennende å se hva du finner når du åpner motoren. Hvordan så oljen ut når du tømte den? Mye biter? Er det en ødelagt løfter så er du den første jeg har hørt om som har opplevd dette med JPM sine produkter. Har du også hans fjører og satt motoren opp med anbefalt fjørtrykk? Hvis ja, så er det kanskje en ide å ta en telefon til han.

-BB-


Har ikke hatt tid eller anledning til sjekke oljen eller åpne motoren etter SCC. Håper å komme i gang til uka.
Mener at JS snakket noe om at "Herbie" Morten Tønnessen også hadde "knekt" en jpm løfter på SCC.. Er ikke sikker dog..
Jeg kjører også med JPM sine Oteva75 fjærer, titan retainer, JPM 7075 billet dual taper push rod og Scat 1.4 pro comp vippere.
Vedr. fjørtrykk så er disse kun boltet on på toppene.

Det var nok ikke meg...
Både jeg og Finn-Erik har hatt løfterhavari, men det var mens vi enda turte å bruke Scat Lube-a-lobe.  Osteaktig

Jeg anbefaler:
1) Litt mindre synsing på internet.
2) Riv motoren og finn ut hva som gikk galt.
3) Ring evt JPM.

Lykke til, blir spennende å se hva som sviktet!

Da beklager jeg JS.
1) Helt klart.
2) Helt klart
3) Skal ringe han etter at jeg åpnet blokka.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #928 på: august 27, 2012, 18:43:25 pm »

I morgen skal jeg rive ut motoren av Putte for å finne ut hva som gikk galt under siste draget på SCC. Er spent på å se om det er en knekt løfter, stempel som har truffet en ventil....
Men i mens sitter jeg å fundere på Puttemotor Versjon 3. Må klare å temme flere hester i vinter. Å det hadde vært morro med rundt 220-240 NA hk. Så hvordan skal man klarer dette?
Må veien gå via JPM sin MS230, eller er det andre alternativer som er mer spennende?
Det som er viktig for meg er at motoren er gatevennelig, og at jeg kan bruke varmepotter. (Det siste er ikke et must..)
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #929 på: august 27, 2012, 18:52:45 pm »

Kompressor Gliser
Det er ikke bare dritkult, det er helt sjef! Bare å senke kompen bittelitt Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!