mars 28, 2024, 19:32:18 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 49 50 [51] 52 53 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 713989 ganger)
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1500 på: januar 15, 2013, 21:43:17 pm »

Venter selvfølgelig på bilder Gliser
Jeg har rota litt med H-profil råder i dag, ikke mine, men Type4 Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1501 på: januar 15, 2013, 21:49:28 pm »

Venter selvfølgelig på bilder Gliser
Jeg har rota litt med H-profil råder i dag, ikke mine, men Type4 Gliser

Å her kommer bildene Dewil!




* IMG_9033.jpg (97.02 KB, 900x675 - vist 266 ganger.)

* IMG_9035.jpg (100.36 KB, 900x675 - vist 285 ganger.)

* IMG_9036.jpg (99.73 KB, 900x675 - vist 270 ganger.)

* IMG_9038.jpg (98.39 KB, 675x900 - vist 270 ganger.)

* IMG_9043.jpg (110.02 KB, 675x900 - vist 270 ganger.)

* IMG_9045.jpg (109.62 KB, 900x675 - vist 218 ganger.)

* IMG_9046.jpg (100.21 KB, 900x675 - vist 274 ganger.)
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1502 på: januar 15, 2013, 21:53:12 pm »

Bøøøhøøhøøøøst Gliser

Og jeg er glad for å ha fått muttere i posten liksom... Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1503 på: januar 15, 2013, 23:54:56 pm »

Flinke du er Eivind!
Ser frem til å treffe deg igjen både på Bore treffet og scc! Blunker
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1504 på: januar 16, 2013, 08:09:55 am »

Flinke du er Eivind!
Ser frem til å treffe deg igjen både på Bore treffet og scc! Blunker

Takk Dalland!
Ser også frem til å hilse på deg igjen!
Loggført
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #1505 på: januar 16, 2013, 10:42:45 am »

Slike saker fortjener å lande i Teknisk Museum Blunker Dette er teknisk kunst i høyeste grad!
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1506 på: januar 16, 2013, 11:56:22 am »

Får vel få lov å bruke det først vel Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1507 på: januar 16, 2013, 14:50:40 pm »

Slike saker fortjener å lande i Teknisk Museum Blunker Dette er teknisk kunst i høyeste grad!

Litt drøy påstand  Blunker
Men takk skarru´ha!
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1508 på: januar 22, 2013, 23:18:17 pm »

Fikk skrudd noen timer i dag også. Så nå har vi en longblock ;-)
Mangler bare å få montert på noen deler, så er det å teste den i dyno´n til Jee.


* IMG_9202.jpg (67.14 KB. 800x600 - vist 240 ganger.)



* IMG_9203.jpg (63.31 KB. 800x600 - vist 231 ganger.)



* IMG_9204.jpg (60.14 KB. 800x600 - vist 246 ganger.)



* IMG_9207.jpg (53.49 KB. 800x600 - vist 209 ganger.)
Er Champion A59C 662 pluggen for kald til denne motoren??
Tilsvarer NGK D9EA,


* IMG_9208.jpg (69.61 KB. 800x600 - vist 237 ganger.)



* IMG_9209.jpg (70.43 KB. 800x600 - vist 229 ganger.)



* IMG_9210.jpg (67.52 KB. 800x600 - vist 186 ganger.)



* IMG_9211.jpg (77.04 KB. 800x600 - vist 245 ganger.)

« Siste redigering: januar 22, 2013, 23:27:20 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2423
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #1509 på: januar 23, 2013, 00:05:26 am »

Ser veldig bra ut Eivind  Sjokkert .
Gir du meg et pling, så møter jeg dere hos JEE for bremsing Blunker

Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1510 på: januar 23, 2013, 00:06:22 am »

Ser veldig bra ut Eivind  Sjokkert .
Gir du meg et pling, så møter jeg dere hos JEE for bremsing Blunker

Svein.

Håper det går bra hos Erik også.
Gir deg en pling!
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1511 på: januar 23, 2013, 00:08:34 am »

kult
når blir bremsedato??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1512 på: januar 23, 2013, 00:09:26 am »

kult
når blir bremsedato??

Bremsedato er ikke satt. Først må resten av delene monteres, så blir det bremsing.
om et par uker?
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1513 på: januar 23, 2013, 00:13:23 am »

9'er plugg passer bra med den kompen du skal kjøre, men eg ville ha kjøpt inn ngk plugger da dem er av erfaring bedre enn de fleste på markedet.
Dessuten så stikker elektroden på dp pluggene lengre ut noe som er ekstra kjekt med tanke på flammesenter osv.
Små pirk men hvorfor ikke?  Glad

Har du noe mer info om måten dere har valgt å sende oljen inn etter filteret?
Har sett folk gjort det på type3 men finnes lite info om måten...
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1514 på: januar 23, 2013, 00:16:50 am »

9'er plugg passer bra med den kompen du skal kjøre, men eg ville ha kjøpt inn ngk plugger da dem er av erfaring bedre enn de fleste på markedet.
Dessuten så stikker elektroden på dp pluggene lengre ut noe som er ekstra kjekt med tanke på flammesenter osv.
Små pirk men hvorfor ikke?  Glad

Har du noe mer info om måten dere har valgt å sende oljen inn etter filteret?
Har sett folk gjort det på type3 men finnes lite info om måten...

Har noen NGK D9EA plugger liggende. Så takk for tipset Dalland.

Hva tenker du på vedr. oljen og filteret?
Detta?
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1515 på: januar 23, 2013, 09:16:55 am »

Vedr. plugger så fikk jeg en hyggelig mail fra Johannes i dag.


Hej Eivind,

What a Beast, very nice.

Jag skulle rekommendera NGK DP7EA. Du kan prova med 8or också, risken är att den slår igen vid kallstart och tomgång men kan vara värt att prova.


Mvh
Johannes

Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1516 på: januar 23, 2013, 09:51:19 am »

Bare å handle plugger til den store gullmedalje nå Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1517 på: januar 23, 2013, 09:56:17 am »

Bare å handle plugger til den store gullmedalje nå Gliser

Bestilt plugger fra Bilxtra. Kosta meg hele 30,- stk.
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #1518 på: januar 23, 2013, 10:06:39 am »

E hvor mye komp skal du ha?
mags
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1519 på: januar 23, 2013, 10:10:54 am »

E hvor mye komp skal du ha?
mags

Blir ca. 1:11.2 i komp
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1520 på: januar 23, 2013, 10:55:14 am »

Noen som vet hvor jeg kan skaffe denne delen: Spark Plug Terminal Nut/stud.
De følger ikke med tennpluggene jeg har kjøpt.


Har hørt med Bilxtra og Mekonomen. De kan ikke skaffe delen.
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #1521 på: januar 23, 2013, 10:59:57 am »

Hør på et bilverksted, mange pleier og spare på de som blir skrudd av (på biler som ikke har behov for dem). Merkelig at de ikke er med pluggene, mente de vanligvis satt på jeg?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1522 på: januar 23, 2013, 11:01:19 am »

Følger med terminaler på de fleste pluggene. Men ikke på NGK sine som jeg har kjøpt nå.
Dewil har sikkert noen liggende på subaru verkstedet.
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1523 på: januar 23, 2013, 11:12:59 am »

Vi har sånne liggende i Garasjen Eivind Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1524 på: januar 23, 2013, 11:14:50 am »

Vi har sånne liggende i Garasjen Eivind Blunker

Hurra!
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1525 på: januar 23, 2013, 11:24:57 am »

Hei, stusser litt på jpm sin uttalelse om varme verdi og selv tenning pga varm plugg.
Han sier altså at en kald plugg gløder mer en  en varm..
Eg som er dårlig på svensk eller bare misforstått noe?
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1526 på: januar 23, 2013, 11:58:28 am »

lavere tall på ngk mener jeg er varmere.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1527 på: januar 23, 2013, 11:59:37 am »

Her har du svaret

* tennplugg.jpg (64.22 KB. 716x386 - vist 211 ganger.)

« Siste redigering: januar 23, 2013, 17:10:58 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1528 på: januar 23, 2013, 17:47:29 pm »

Svar og svar, det beviser jo bare det som gjør meg forvirret over uttalesen.
Mener han at motoren slår tilbake pga pluggen er så kald at den ikke tenner og det derfor selvantenner eller hva??

Btw, blir skikkelig fet motor nå!
Blir kjekt å kjøre ved siden av deg til sommeren.
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1529 på: januar 23, 2013, 17:54:42 pm »

Svar og svar, det beviser jo bare det som gjør meg forvirret over uttalesen.
Mener han at motoren slår tilbake pga pluggen er så kald at den ikke tenner og det derfor selvantenner eller hva??

Btw, blir skikkelig fet motor nå!
Blir kjekt å kjøre ved siden av deg til sommeren.

Slik jeg forstår hans uttalelse så vil kalde plugger gå dårlig på kald motor og tomgang.
Men det er jo bare å prøve seg frem. Har kjørt både med kalde 9'er plugger til NGK på Puttemotor v2. Funket bra det.
Loggført
Sider: 1 ... 49 50 [51] 52 53 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!