april 29, 2024, 05:30:29 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 102 103 [104] 105 106 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 726318 ganger)
kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #3090 på: oktober 13, 2013, 19:37:20 pm »

Nåleventilen kan henge seg, ja. Slet veldig med det med mine på SCC (JayCee glassventiler - nå byttet til stor original type.)
Har du stor (3.0 / 300) nåleventil? Har blitt fortalt at de ikke liker høyt trykk i så fall, da kula er tung. Kjører selv med 1.5psi, mot 2.5-3psi originalt.
Kan også være feil flottørhøyde..?
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #3091 på: oktober 13, 2013, 21:23:29 pm »

Slitt med samme problemet i det siste etter eg brotsjet opp nåleventil dysene..
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3092 på: oktober 14, 2013, 07:42:01 am »

Nåleventilen kan henge seg, ja. Slet veldig med det med mine på SCC (JayCee glassventiler - nå byttet til stor original type.)
Har du stor (3.0 / 300) nåleventil? Har blitt fortalt at de ikke liker høyt trykk i så fall, da kula er tung. Kjører selv med 1.5psi, mot 2.5-3psi originalt.
Kan også være feil flottørhøyde..?

Er de samme nålventilene som hele tiden er blitt brukt. Mener temmelig sikkert at de er 2.0/200.
Mulig det er noe høy bensintrykk. Har også problem med at Mr. Gasket væskefylt bensintrykkinstrument dør ut når motorrommet blir varmt. Så det er ikke alltid like lett å vite hva trykket er. (Har hatt det samme problemet med Russell sitt instrument).

Flotørhøyden skal være riktig. Er blitt justert etter kunstens regler tidligere i år.
« Siste redigering: oktober 14, 2013, 08:02:10 am av Eivind (Putte) » Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #3093 på: oktober 14, 2013, 07:49:52 am »

Er vel bare å ta til vettet og satse på sprut og kranktriggertenning. Dit skal jeg i løpet av vinteren på min stormotor. Gratulerer med imponerende tall forresten!!
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3094 på: oktober 14, 2013, 07:52:16 am »

Er vel bare å ta til vettet og satse på sprut og kranktriggertenning. Dit skal jeg i løpet av vinteren på min stormotor. Gratulerer med imponerende tall forresten!!

He he. Du sier noe. Men mye av det vi driver med har ikke noe med fornuft å gjøre  Øyerulling
Hadde gjort seg med datasprut og JPM Rullespjelhus.


* 01.jpg (88.41 KB, 800x600 - vist 304 ganger.)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3095 på: oktober 14, 2013, 08:54:38 am »

Har nå justert ned trykket så langt det lar seg gjøre.

Før jeg gjørde dette sjekket jeg bensintrykket ved å lese av bensintrykkklokka. Denne viste nær 6 psi. Dette med tenningen på.
Slo av tenningen å leser av på nytt. Trykk uten at bensinpumpa går så viser klokka ca. 1,7-1,8 psi??
Justerte ned trykket. Nå viser klokka 3,5 psi med bensinpumpa i gang. Når motoren går er trykket rett over 3 psi. Tenningen av igjen ca. 1,7-1,8 psi??
Rart man blir litt gal i hodet...


* IMG_6350.jpg (61.85 KB, 800x600 - vist 217 ganger.)

* IMG_6353.jpg (76.39 KB, 800x600 - vist 221 ganger.)

* IMG_6354.jpg (71.24 KB, 800x600 - vist 240 ganger.)
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3096 på: oktober 14, 2013, 08:57:29 am »

Trykket faller når pumpa er av, helt normalt.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3097 på: oktober 14, 2013, 09:03:33 am »

Trykket faller når pumpa er av, helt normalt.

Det erfarte jeg óg!
Sjekket trykket nå. 0,4 psi uten tenning og at pompa er stille.
Starter pumpa og trykket er rett over 2 psi.



* 01.jpg (58.18 KB, 800x600 - vist 233 ganger.)

* 02.jpg (58.18 KB, 800x600 - vist 231 ganger.)
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3098 på: oktober 14, 2013, 09:04:53 am »

Du må uansett stille trykket med motoren igang..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3099 på: oktober 14, 2013, 09:08:30 am »

Film etter at jeg har justert ned bensintrykket via regulatoren.


Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3100 på: oktober 14, 2013, 09:15:34 am »

Du må uansett stille trykket med motoren igang..


Det har jeg lært meg underveis Erlend.
Er usikker på om bensintrykksklokka leser av rett trykk.
Grunn nr. 1 er at den viser høyrer trykk en det regulatoren skal kunne gi.
Jeg har Holley sin røde bensintrykksregulator. Denne skal gi fra 1 til 4 psi. Så når jeg leser av over 6 psi så kan jo dette ikke stemme. Eller..
http://www.summitracing.com/parts/hly-12-500
http://static.summitracing.com/global/images/instructions/hly-12-802.pdf

Grunn nr. 2 er at den ved høyere temp (dvs. en halvtimes kjøring) så dør klokken. Den viser 0 psi. Det er ikke super varmt i motorrommet. Men rundt 45-50 grader kanskje i lufttemp.

Grunn nr. 3 er at det er flere enn meg som har opplevd at produktet enten dør, viser feil psi.. Her fra Amazon http://alturl.com/4bns5
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3101 på: oktober 14, 2013, 09:16:50 am »

Fra det ene til det andre så har jeg prøvd å shimse opp reima. Men enten blir den veldig stram, eller litt vel slakk.
Hva synes dere. Er det innafor?



Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3102 på: oktober 14, 2013, 09:17:37 am »

Jeg hadde strammet om det var min motor.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3103 på: oktober 14, 2013, 09:28:09 am »

Så lenge den drar rundt dynamo, og aldri hopper av(på max turtall) så gjør den jo det den skal.
Men den ser litt slakk ut...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3104 på: oktober 14, 2013, 11:07:52 am »

Så lenge den drar rundt dynamo, og aldri hopper av(på max turtall) så gjør den jo det den skal.
Men den ser litt slakk ut...

Tror jeg skal prøve med en ennen reim. Tror denne er litt slapp i strikken.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3105 på: oktober 14, 2013, 11:08:14 am »

Så lenge den drar rundt dynamo, og aldri hopper av(på max turtall) så gjør den jo det den skal.
Men den ser litt slakk ut...

Tror jeg skal prøve med en ennen reim. Tror denne er litt slapp i strikken.

Kan du ikke bare stramme?

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3106 på: oktober 14, 2013, 11:08:59 am »

Så lenge den drar rundt dynamo, og aldri hopper av(på max turtall) så gjør den jo det den skal.
Men den ser litt slakk ut...

Tror jeg skal prøve med en ennen reim. Tror denne er litt slapp i strikken.

Kan du ikke bare stramme?



Har prøvd med én shims, to, shims flere ganger.
Men én shims er den alt for stram, men to shims blir den som den er nå.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3107 på: oktober 14, 2013, 11:11:03 am »

Så lenge den drar rundt dynamo, og aldri hopper av(på max turtall) så gjør den jo det den skal.
Men den ser litt slakk ut...

Tror jeg skal prøve med en ennen reim. Tror denne er litt slapp i strikken.

Kan du ikke bare stramme?



Har prøvd med én shims, to, shims flere ganger.
Men én shims er den alt for stram, men to shims blir den som den er nå.

Kjøp en smalere reim da?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3108 på: oktober 14, 2013, 11:11:40 am »

Jeg ville latt den heller være litt slapp enn litt for stram.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3109 på: oktober 14, 2013, 11:32:20 am »

Jeg ville latt den heller være litt slapp enn litt for stram.

Enig med deg Dewil. Dynamohjulet blir temmelig varmt med bare én shims. Skal se om det hjelper å bytte reim til en som er fersk. Tror denne har strekt seg noe da jeg brukte bare én shims.
« Siste redigering: oktober 14, 2013, 11:40:50 am av Eivind (Putte) » Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #3110 på: oktober 14, 2013, 11:37:10 am »

Jeg ville latt den heller være litt slapp enn litt for stram.

Enig med de Dewil. Dynamohjulet blir temmelig varmt med bare én shims. Skal se om det hjelper å bytte reim til en som er fersk.

Slakken på reima skal være mellom 1-2cm Eivind Blunker

Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #3111 på: oktober 14, 2013, 15:02:15 pm »

Hey. angående trykk, slet/sliter med det samme selv med ugjevne målinger. Kjører også veskefylt meter. Det jeg gjorde med detter problemet, var å justere trykk med separat meter som jeg koblet ''innom'' kretsen. Etter dette har jeg fakrisk ingorert meteret som sitter der. En dag viser den riktig, og en annen dag er den helt på jordet.... Skal prøve å får gjort noe med dette nå med feks et ikke veskefylt meter + ny regulator.  Blunker  Glad
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3112 på: oktober 14, 2013, 18:01:40 pm »

instrumenter skaper raskt mer forvirring enn nytte gitt Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #3113 på: oktober 14, 2013, 22:36:13 pm »

Først, gratulerer med flott resultat på rulla. Jeg tippa 5 hk for lite, men det var i forhold til JEE sin benk, men men... det er bare tall, hvordan motor føles og funker er en annen ting som er mye mer viktig.

Når det gjelder viftereim så har jeg hørt av flere "oldtimere" at du skal med fingra kunne vri reima ca. 180 grader (mellom dynamo og reimhjul).
For stram reim tar på lagere i dynamo og stjeler mere power. Hadde som sagt over her prøvd med en reim med en annen profil. Mener å huske at jeg kjørte med reim til en toyota som var "riflet", med den så var det lettere å justere med shimsene.
« Siste redigering: oktober 15, 2013, 20:21:37 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #3114 på: oktober 14, 2013, 23:09:02 pm »

En ting angående måleren og varm motor.
Mener å ha lest (ikke skyt om jeg tar feil!) - men væskefylte målere er ikke anbefalt i motorrom på luftkjølte VW, da de blir veldig påvirket av varmen fra motoren (selv om det kanskje ikke virker som om det er mye..)
Min måler er en "generisk billig" Summit-Racing merket måler, uten væske. Dønn stabil.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3115 på: oktober 15, 2013, 06:48:44 am »

En ting angående måleren og varm motor.
Mener å ha lest (ikke skyt om jeg tar feil!) - men væskefylte målere er ikke anbefalt i motorrom på luftkjølte VW, da de blir veldig påvirket av varmen fra motoren (selv om det kanskje ikke virker som om det er mye..)
Min måler er en "generisk billig" Summit-Racing merket måler, uten væske. Dønn stabil.


Tror du er inne på noe KB. La merke til at selveste Johannes kjører med måler uten veske. Denne er fra Aeromotive.
http://www.summitracing.com/int/parts/aei-15632/overview/
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3116 på: oktober 16, 2013, 15:05:22 pm »

Årets siste tur med Putte er kjørt. Nå står bilen trygt i garasjen til Porsche Club avd. Østfold.


* 01.jpg (57.94 KB, 800x600 - vist 333 ganger.)
Loggført
Christer Folke Westlund
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted: Kongsvinger



Vis profil
« Svar #3117 på: oktober 16, 2013, 15:15:21 pm »

HÅHÅHÅ....najs speedmaster.
Ellers - takk for underholdende og spennende tråd.
Loggført

Christer Folke Westlund
Führer - Rattling Pistons - RP13
Kongsvinger
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3118 på: oktober 16, 2013, 15:18:02 pm »

HÅHÅHÅ....najs speedmaster.
Ellers - takk for underholdende og spennende tråd.


He he. Så det var noen som la merke til den.
Speedy har vært i familien siden den ble kjøpt ny høsten '69
Er nesten like gla' in som i Putte Blunker

Men tråden er ikke slutt. Nå begynner beste kapittel om litt.
Loggført
Christer Folke Westlund
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted: Kongsvinger



Vis profil
« Svar #3119 på: oktober 16, 2013, 15:22:21 pm »

Du skrur ikke med den på hånda vel?
Det får du ikke lov til!
Loggført

Christer Folke Westlund
Führer - Rattling Pistons - RP13
Kongsvinger
Sider: 1 ... 102 103 [104] 105 106 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!