| 
			| 
					
						| Formula Vee 
								Supermedlem      
								Innlegg: 6755
								  Bosted: Stavanger 
								:: DKL ::
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #240 på: juli 01, 2014, 15:02:23 pm » |  | 
 
 Skikkelig fin utstilling og. Liker workshop utstillinger. Forteller liksom så mye mer    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt  SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.  |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Paasan 
								Supermedlem      
								Innlegg: 602
								  Bosted: Oslo 
								Frøkna
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #241 på: juli 01, 2014, 15:23:41 pm » |  | 
 
 Skikkelig Bad ass    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Der_Butzelmann 
								Supermedlem      
								Innlegg: 1104
								  Bosted: Nærbø 
								The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #242 på: juli 01, 2014, 19:51:28 pm » |  | 
 
 Vanvittig bra! Flott fargekombo også. Rød bil med sorte detaljer er og blir en slager! Går forresten rykter om denne flotte bilen her i Tyskland. Ble forleden spurt av en kar i VW miljøet i Solingen om jeg kjente noe til den, jeg som va fra norge. "Selvsagt kjenner jeg til denne. Har følgt spendt med på byggetråden ei god stund"    Mvh Arild   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 -73 1303S WBX-69 Buggy, kort
 -91 T4 Multivan
 -04 Touran
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| BobleTurbo 
								Juniormedlem   
								Innlegg: 84
								  Bosted: Nittedal   | 
								|  | « Svar #243 på: juli 01, 2014, 20:14:15 pm » |  | 
 
 Bad to the bone     skikkelig fint bygg og rett farge på bilen    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	|  | 
	| 
			| 
					
						| RZR-Andy 
								Supermedlem      
								Innlegg: 2038
								  Bosted: Bergen 
								www.regenstadt.com
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #245 på: september 11, 2014, 07:36:27 am » |  | 
 
 Imponerende! Det beste av to luftkjøltverdener - forent i tidenes beste stasjonsvogn    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| ole gunnar 
								Seniormedlem     
								Innlegg: 360
								  Bosted: våler i solør   | 
								|  | « Svar #246 på: september 11, 2014, 19:25:37 pm » |  | 
 
 noe av d råeste j har sett:) |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Sonic 
								Supermedlem      
								Innlegg: 1919
								  Bosted:    | 
								|  | « Svar #247 på: september 12, 2014, 19:06:11 pm » |  | 
 
 Skikkelig fin utstilling og. Liker workshop utstillinger. Forteller liksom så mye mer   x2  mvh |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| VW 612 RS 
								Seniormedlem     
								Innlegg: 486
								  Bosted: Klæbu 
								VW 612 RS
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #248 på: mars 16, 2015, 21:22:22 pm » |  | 
 
 Er ikke så flink til og oppdatere her desverre.  Det meste skjer på Facebook.  Men klart at det har blitt litt letter med posting av bilder.  Har så vidt kommet i gang med motorbygging. Rengjøring av blokk er unnagjort.  Skal få glassblåst toppene selv om de ser helt strøkne ut.  Da er det gjort i hvertfall.  
											  image.jpg  (115.56 KB. 800x600 - vist 782 ganger.) 
											  image.jpg  (107.88 KB. 800x600 - vist 731 ganger.) |  
						| 
								| 
 
									 |  
								|  |  Loggført | 
 
 - Audi S6 -97 avant- Audi A4 -97 1.8TQ avant
 - VW 412/6 -74 (3,0/930)
 - VW 1303 -74 (2,9/901)
 - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Gunnar|Rennfahrer2 
								Supermedlem      
								Innlegg: 1873
								  Bosted: Hernes i Elverum 
								Min Cornerstone
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #249 på: mars 19, 2015, 20:19:54 pm » |  | 
 
 Jøsses det er ett par flere opplagringer i Porsche blokkene, enn i bobleblokk  |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| VW 612 RS 
								Seniormedlem     
								Innlegg: 486
								  Bosted: Klæbu 
								VW 612 RS
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #250 på: mars 19, 2015, 20:50:55 pm » |  | 
 
 Topper ferdig glassblåst    
											  image.jpg  (107.41 KB. 800x600 - vist 763 ganger.) |  
						| 
								| 
 
									 |  
								|  |  Loggført | 
 
 - Audi S6 -97 avant- Audi A4 -97 1.8TQ avant
 - VW 412/6 -74 (3,0/930)
 - VW 1303 -74 (2,9/901)
 - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Formula Vee 
								Supermedlem      
								Innlegg: 6755
								  Bosted: Stavanger 
								:: DKL ::
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #251 på: mars 20, 2015, 16:39:51 pm » |  | 
 
 Lekkert!    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt  SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.  |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Fast Freddy 
								Supermedlem      
								Innlegg: 1497
								  Bosted: Verdal   | 
								|  | « Svar #252 på: mars 20, 2015, 17:51:09 pm » |  | 
 
 Sandblåser du selv eller er det noen i nær omerådet som gjør jobben? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 1979 Westfalia camper SOLGT1973 Vw 1303 s German look prosjekt Solgt
 1987 Harley Davidson Softail
 1971 Vw 1302s orginal cab solgt
 1968 Vw Squareback
 Member of Roof lifters garage og
 Inntrøndelag Volkswagen klubb
 
 Tlf 98891786
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| VW 612 RS 
								Seniormedlem     
								Innlegg: 486
								  Bosted: Klæbu 
								VW 612 RS
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #253 på: mars 20, 2015, 17:53:05 pm » |  | 
 
 Denne gangen glassblåste jeg hos noen andre av praktiske hensyn. Men har alt utstyr selv også.
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 - Audi S6 -97 avant- Audi A4 -97 1.8TQ avant
 - VW 412/6 -74 (3,0/930)
 - VW 1303 -74 (2,9/901)
 - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| BeetleBug 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5355
								  Bosted: Fornebo 
								Hvilken makalös manick
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #254 på: mars 20, 2015, 18:46:32 pm » |  | 
 
 Jeg liker de hemisfæriske forbrenningskammerne og de vinklete ventilene til Porsche. Lav litereffekt og grei holdbarhet.
 Mvh
 BB
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
 - Det er lettere å ape enn å skape -
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Erlend / bug66 
								SCC Event 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5824
								  Bosted: Oslo, Briskeby 
								ass UP nose DOWN, rip the tires
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #255 på: mars 20, 2015, 22:05:37 pm » |  | 
 
 Tipper man (noen) klarer å matche det "vi" klarer av litereffekten NA   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 '67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart  |  |  | 
	| 
			| 
					
						| VW 612 RS 
								Seniormedlem     
								Innlegg: 486
								  Bosted: Klæbu 
								VW 612 RS
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #256 på: mars 20, 2015, 22:13:29 pm » |  | 
 
 Jeg liker de hemisfæriske forbrenningskammerne og de vinklete ventilene til Porsche. Lav litereffekt og grei holdbarhet.
 Mvh
 BB
 
 Jeg lærte første her om dagen hva hemisfæriske forbrenningskammere er. Halvkuleformede kammere. Stort nærmere tror jeg ikke man kommer   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 - Audi S6 -97 avant- Audi A4 -97 1.8TQ avant
 - VW 412/6 -74 (3,0/930)
 - VW 1303 -74 (2,9/901)
 - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Dalland 
								Supermedlem      
								Innlegg: 3032
								  Bosted: Bergen   | 
								|  | « Svar #257 på: mars 20, 2015, 23:54:08 pm » |  | 
 
 Jeg liker de hemisfæriske forbrenningskammerne og de vinklete ventilene til Porsche. Lav litereffekt og grei holdbarhet.
 Mvh
 BB
 
 Kan være stemplene har en litt spennende utforming? Legg også merke til retningen på tennpluggen, nærme eksosporten for å minske sjansen for banking.   Lykke til med monteringen!   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| BeetleBug 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5355
								  Bosted: Fornebo 
								Hvilken makalös manick
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #258 på: mars 21, 2015, 00:08:13 am » |  | 
 
 Kan være stemplene har en litt spennende utforming? Legg også merke til retningen på tennpluggen, nærme eksosporten for å minske sjansen for banking.   Lykke til med monteringen!  VW 612 RS kan helt sikkert poste bilde av stemplene som har en "kul" som matcher kammeret og dermed øker kompen og forbedrer squishen.  Porschemotorene som har over 100hk/pr liter har stempler som ser slik ut for å få kompen til 10.5:1  Og toppene er superlekre med to plugger:       Og her er hele vidunderet som til slutt bremset 347hk med en helt sinnsyk lyd:  Mvh BB |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
 - Det er lettere å ape enn å skape -
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| VW 612 RS 
								Seniormedlem     
								Innlegg: 486
								  Bosted: Klæbu 
								VW 612 RS
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #259 på: mars 21, 2015, 00:19:43 am » |  | 
 
 Jeg prøver å finne bilde av et org 204HK stempel (95mm) med 9.3:1 org komp, men det nærmeste jeg kommer er dette 3.6 stempelet. Disse er veldig like. Det er ihvertfall veldig viktig at kammen er riktig satt opp   
											  296_0-500x500.jpg  (25.1 KB. 455x312 - vist 656 ganger.) Dette er stemplene som skal inn hos meg.  Mahle Ruf CTR (98mm) Jeg hadde også planer om twinplugg men fikk høre at det er helt unødvendig på motor med overlading. Det er helt kurant og ettermontere plugger. Nok av gods å ta av Et closeup bilde.  Toppene skal portes pluss litt "småfix" inne i blokka før montering 
											  image.jpg  (72.85 KB. 800x600 - vist 715 ganger.) |  
						| 
								| 
 
									 |  
								| « Siste redigering: mars 21, 2015, 00:30:56 am av VW 612 RS » |  Loggført | 
 
 - Audi S6 -97 avant- Audi A4 -97 1.8TQ avant
 - VW 412/6 -74 (3,0/930)
 - VW 1303 -74 (2,9/901)
 - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| VW 612 RS 
								Seniormedlem     
								Innlegg: 486
								  Bosted: Klæbu 
								VW 612 RS
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #260 på: mars 27, 2015, 19:33:16 pm » |  | 
 
 Her er bilde av 9.8:1 stemplene som satt i  
											  image.jpg  (49.25 KB. 800x600 - vist 780 ganger.) |  
						| 
								| 
 
									 |  
								|  |  Loggført | 
 
 - Audi S6 -97 avant- Audi A4 -97 1.8TQ avant
 - VW 412/6 -74 (3,0/930)
 - VW 1303 -74 (2,9/901)
 - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Kjetil Lima 
								Supermedlem      
								Innlegg: 2974
								  Bosted: Stavanger   | 
								|  | « Svar #261 på: mars 27, 2015, 23:38:55 pm » |  | 
 
 Timing av kammene mener jeg er godt illustrert i wayne dempsey boka, how to rebuild and modify 911 engines. Jeg brukte denne boka på topp overhaling av en 2,7 S motor for mange år siden.
 Jeg fikk det til på første forsøk med lånt mikrometer men fikk en porsche mekaniker til å dobbeltsjekke før jeg satte den inn i bilen.
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 1961 T1 - Custom |  |  | 
	| 
			| 
					
						| VW 612 RS 
								Seniormedlem     
								Innlegg: 486
								  Bosted: Klæbu 
								VW 612 RS
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #262 på: mars 27, 2015, 23:48:28 pm » |  | 
 
 Timing av kammene mener jeg er godt illustrert i wayne dempsey boka, how to rebuild and modify 911 engines. Jeg brukte denne boka på topp overhaling av en 2,7 S motor for mange år siden.
 Jeg fikk det til på første forsøk med lånt mikrometer men fikk en porsche mekaniker til å dobbeltsjekke før jeg satte den inn i bilen.
 
 Jo, du har helt rett. Det er veldig godt forklart.  Timing av kammer på disse motorene er noe man ikke må ta lett på.  Dette er viktig er innafor tolleransene og det samme gjelder ventil klaring.  På motorer med comp på over 9.0:1 er det trang mellom ventil og stempel.  Og det siste er ventilfjærtrykk. Det må også shimses og sjekkes nøye med riktig trykk.  Litt mere komplekse disse enn en VW motor ja   |  
						| 
								|  |  
								| « Siste redigering: mars 27, 2015, 23:53:02 pm av VW 612 RS » |  Loggført | 
 
 - Audi S6 -97 avant- Audi A4 -97 1.8TQ avant
 - VW 412/6 -74 (3,0/930)
 - VW 1303 -74 (2,9/901)
 - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Simen Englund 
								Seniormedlem     
								Innlegg: 369
								  Bosted: Mogreina, Ullensaker   | 
								|  | « Svar #263 på: april 01, 2015, 13:07:46 pm » |  | 
 
 Sitter og leser hele tråden, og blir blank i øya. Det er så lekkert!    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 Land Rover Serie II -70 (Julie)VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
 Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
 XC 90 (konebilen)
 Audi 80 Cab -93
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| VW 612 RS 
								Seniormedlem     
								Innlegg: 486
								  Bosted: Klæbu 
								VW 612 RS
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #264 på: august 08, 2015, 19:17:25 pm » |  | 
 
 Jaja, jeg må jo skrive litt her da   Det går ikke så fort, men etter å vært på flyttefot et par år så har det endelig stabilisert seg. I vinter håper jeg at jeg får gjort ferdig det meste og at neste sommer så går den med egen maskin. Sikkert ikke alle som følger med på Facebook så legger ved et par linker til videosnutter for de som har lyst å ta en titt. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 - Audi S6 -97 avant- Audi A4 -97 1.8TQ avant
 - VW 412/6 -74 (3,0/930)
 - VW 1303 -74 (2,9/901)
 - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Hans 
								Supermedlem      
								Innlegg: 1409
								  Bosted: Bergen   | 
								|  | « Svar #265 på: august 09, 2015, 00:24:52 am » |  | 
 
 Det tar litt tid men så blir det ikke så bra heller    Steike nice bil. Blir bra å se den ferdigstilt . SCC 2016 ?   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1
 o 1989 T3
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| VW 612 RS 
								Seniormedlem     
								Innlegg: 486
								  Bosted: Klæbu 
								VW 612 RS
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #266 på: august 09, 2015, 12:20:16 pm » |  | 
 
 Ja, 2016 er et mål.  |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 - Audi S6 -97 avant- Audi A4 -97 1.8TQ avant
 - VW 412/6 -74 (3,0/930)
 - VW 1303 -74 (2,9/901)
 - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Formula Vee 
								Supermedlem      
								Innlegg: 6755
								  Bosted: Stavanger 
								:: DKL ::
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #267 på: november 20, 2015, 10:46:39 am » |  | 
 
 Gjort mer her? Leste hele artikkelen igjen fra Broom i dag.    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt  SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.  |  |  | 
	| 
			| 
					
						| VW 612 RS 
								Seniormedlem     
								Innlegg: 486
								  Bosted: Klæbu 
								VW 612 RS
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #268 på: november 20, 2015, 11:27:17 am » |  | 
 
 Ja, jeg ser den dukker opp på Broom i ny og ne.  Det går desverre altfor tregt.  Har gått med mye tid til "hus og hjem" og så har heller ikke motivasjonen vært der den burde være.  Det på grunn av at man leser stadig vekk så mye problem folk har med Biltilsynet selvom alle papir er i orden. Til tider har man hatt lyst å gi opp og droppe slik esktreme ombygginger.  Men det er jo hele drivkraften også. Å gjøre noe ikke så mange har gjort før.  Men nå føler jeg at jeg har fått hodet over vann og gleder meg sykt til å begynne på motor montering.  Alt står klart så det er bare å brette opp armene. Alle deler er skaffet så det står KUN på mekanikeren 😊 Her et lite stemningsbilde 😊 
											  image.jpg  (72.97 KB. 800x600 - vist 812 ganger.) |  
						| 
								| 
 
									 |  
								|  |  Loggført | 
 
 - Audi S6 -97 avant- Audi A4 -97 1.8TQ avant
 - VW 412/6 -74 (3,0/930)
 - VW 1303 -74 (2,9/901)
 - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Formula Vee 
								Supermedlem      
								Innlegg: 6755
								  Bosted: Stavanger 
								:: DKL ::
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #269 på: november 20, 2015, 11:56:52 am » |  | 
 
 Oooohhh... Tror jeg hadde ruslet rundt bilen med kaffikoppen hver kveld/pils i helgene.. Utrolig flott garasje og!
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt  SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.  |  |  | 
	|  |