mars 28, 2024, 13:10:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Wide Five Design - Los Lobos  (Lest 51067 ganger)
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #60 på: mars 23, 2012, 11:19:20 am »

Disse fremme i 4.5"


Disse bak i 7"


SEXY, SEXY!!
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #61 på: mars 23, 2012, 12:07:49 pm »

Kan være enig i at en looker hadde kledd det, men blir nok litt for lettvint å lage en flat plate med 5 hull i som besvarelse på en bacheloroppgave Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #62 på: mars 23, 2012, 12:36:38 pm »

På bil Glad


* 2_RENDER on car_small.jpg (83.93 KB, 800x482 - vist 409 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #63 på: mars 23, 2012, 12:52:07 pm »

Da er første konsept klart. Tenker å lage 2-3 ulike designkonsept ut fra ideskissene, så lager jeg en avstemning her etterhvert for å sjekke hva folket liker best Glad

Hva synes dere om felgen øverst på siden? http://widefivedesign.blogspot.com/

Like eller dislike?


Like a lot! Men ser for meg at de ytterste triangelene som forbinder senter til bane blir litt bredere på en prduksjonsmodell.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #64 på: mars 23, 2012, 14:30:51 pm »

Da er første konsept klart. Tenker å lage 2-3 ulike designkonsept ut fra ideskissene, så lager jeg en avstemning her etterhvert for å sjekke hva folket liker best Glad

Hva synes dere om felgen øverst på siden? http://widefivedesign.blogspot.com/

Like eller dislike?


Like a lot! Men ser for meg at de ytterste triangelene som forbinder senter til bane blir litt bredere på en prduksjonsmodell.

Helt klart Blunker Har også enda et designelement på lur til dette konseptet, men sliter med å få det til i 3D-modelleringen. Dette vil forsterke felgen, og forhåpentligvis få den til å se enda bedre ut!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #65 på: mars 23, 2012, 15:21:53 pm »

Steike! Helt klart en fresh felg!
Både den øverste og de eivind viser til. Gliser
Men jeg syns de er litt kantete til å passe helt perfekt på en boble.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #66 på: mars 23, 2012, 16:20:18 pm »

Steike! Helt klart en fresh felg!
Både den øverste og de eivind viser til. Gliser
Men jeg syns de er litt kantete til å passe helt perfekt på en boble.

Det kan du ha rett i! Har selv tenkt tanken, men synes også kontrasten kan være tøff. Ta f.eks BRM: Ikke EN kurve, helt geometrisk.

Uansett... Rundet av noen kanter, og vips: Concept 1.v2 Blunker Det ble helt klart en mye penere felg spør du meg! Dette er grunnen til at jeg publiserer hele designprosessen på nett. Konstruktiv kritikk funker godt!


* 2_render_softer_small.jpg (92.44 KB, 761x658 - vist 352 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #67 på: mars 23, 2012, 16:30:22 pm »

Designet er lekkert. Boblefelger med rette linjer er ikke unormalt nei. ATS og BRM er eksempler på det. Jeg er svak for kontrasten det gir. Trolig litt av forklaringen bak hvorfor jeg synes Fuchs og Empi 5/8 er nitriste saker. Det er pent, men litt kjedelig.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #68 på: mars 23, 2012, 16:47:04 pm »

Designet er lekkert. Boblefelger med rette linjer er ikke unormalt nei. ATS og BRM er eksempler på det. Jeg er svak for kontrasten det gir. Trolig litt av forklaringen bak hvorfor jeg synes Fuchs og Empi 5/8 er nitriste saker. Det er pent, men litt kjedelig.

Agreed! De er pene, men mangler "punch"!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #69 på: mars 23, 2012, 18:00:27 pm »

Designen ser bra ut, men det skal mye til for å få den felgen til å passe foran på ei boble mes orginale skjermer. Og det selv med seriøst smalna forstilling, skal det mye til for å modellere en veldig smal ring og er det mulig å få tak i? Få se en slik bak og en smalere foran. Tror det blir bra selv med smal ring siden senteret har ett dypt utseende.

Jeg personlig tror at jeg hadde likt felgen bedre uten trianglene ytterst, ett design med stjerna uten trianglene og med mer baseplate ytterst hadde vært mer solid også, men mest for at jeg likte stjerna spesielt godt.

Veldig morsomt å følge med på.
Lykke til videre.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #70 på: mars 23, 2012, 18:29:15 pm »

Designen ser bra ut, men det skal mye til for å få den felgen til å passe foran på ei boble mes orginale skjermer. Og det selv med seriøst smalna forstilling, skal det mye til for å modellere en veldig smal ring og er det mulig å få tak i? Få se en slik bak og en smalere foran. Tror det blir bra selv med smal ring siden senteret har ett dypt utseende.

Photoshoppen viser en bakfelg montert foran, fordi perspektivet på bildene passet perfekt i forhold til hverandre... gikk kjapt Blunker
BBS ytterringer kan fås ned til 1" bredde, så det skal ikke bli noe problem å få de på foran. 3D modellen viser en 3" ring.

Har tenkt mye på dette med innpress i forhold til looks. Felgsenteret skal se dypt ut, uten at senteret bygger for mye utover. Konsept 1 bygger faktisk kun 20mm. Felgen ser mye dypere ut enn det den egentlig er fordi triangelene bygger mye utover før den dype stjerneskåla begynner. Optisk illusjon - 100% planlagt Glad Dette er også gjort pga det du sier: Felgen blir tøff selv med 1" ring fordi senteret har dybde.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
A.Hole
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #71 på: mars 23, 2012, 18:59:21 pm »

Liker spesiellt mye at du tenker på " tomrom-designet " i senter. Creds.... Flink gutt m.a.o.
Loggført
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #72 på: mars 23, 2012, 21:21:28 pm »

Drit kul felg. Kan jo få litt punch vis man endrer fargen på senteret. Hva med å lage en senterkopp av noe slag da?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #73 på: mars 23, 2012, 21:46:08 pm »

Kjempeartig, kjempetøft og kjempeflink!

En "konstruktiv tanke": Med de BBS-boltene mellom bane og senter, så blir disse felgene veldig 80-talls og veldig race-orientert... På en måte blir det umulig å design en "klassisk Cal Look"-felg, så lenge det er slik sammenføyning mellom bane og senter. Er det bevist og riktig i forhold til dine designtanker? Eller trenger du å lage en slags skive/plate/deksel som kan dekke over disse boltene? Skal det være "klassisk" - så må det være "smooth".... Tenker jeg.
Loggført

SCREWDRIVER #2
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #74 på: mars 23, 2012, 21:46:16 pm »

Drit kul felg. Kan jo få litt punch vis man endrer fargen på senteret. Hva med å lage en senterkopp av noe slag da?

Senteret på den endelige felgen skal kunne detaljeres på ulike måter og kle litt forskjellige finisher. Dette skal være eksklusivt og top notch så kunden skal kunne velge farge, finnish, bredde, innpress osv... Det er hvertfall tanken. 3 delte felger er og blir dyrt, så hvorfor ikke kjøre linja helt ut Gliser Billige reprofelger finnes det nok av!

Senterkopp lager jeg til slutt om det blir tid til overs. Prøver uansett å lage diameteren på hullet slik at senterkopper fra andre produsenter passer.

Morsomt at så mange liker designet. Gir meg motivasjon, og en bekreftelse på at jeg ikke er helt på jordet Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #75 på: mars 23, 2012, 22:36:58 pm »

Kjempeartig, kjempetøft og kjempeflink!

En "konstruktiv tanke": Med de BBS-boltene mellom bane og senter, så blir disse felgene veldig 80-talls og veldig race-orientert... På en måte blir det umulig å design en "klassisk Cal Look"-felg, så lenge det er slik sammenføyning mellom bane og senter. Er det bevist og riktig i forhold til dine designtanker? Eller trenger du å lage en slags skive/plate/deksel som kan dekke over disse boltene? Skal det være "klassisk" - så må det være "smooth".... Tenker jeg.

Har tenkt det samme. Evt. lage et senter med gjenger som erstatter muttrer slik at skruene kan skrus inn fra baksiden, og sammenføyningen vil bli "usynlig". Problemet er at de ulike breddene jeg vil tilby på ytterringene har forskjellige profiler. Senteret som da passer godt på en 8" felg med 3" ytterring, vil se helt mongo ut på en 6" felg med 1" ytterring.

Men det ser ut til at mange liker looken, og 3delte felger kom jo tross alt på 70-tallet - cal lookens storhetstid Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #76 på: mars 25, 2012, 17:00:33 pm »

Nytt konsept: http://widefivedesign.blogspot.com/

Meninger mottas med takk Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
kay arne
Juniormedlem
**
Innlegg: 72
Bosted: roverud



Vis profil
« Svar #77 på: mars 25, 2012, 18:33:06 pm »

dem siste ser veldig bra ut, veldig enkle. less is more..
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #78 på: mars 25, 2012, 18:37:23 pm »

De siste er en favoritt hos meg og!
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #79 på: mars 25, 2012, 18:43:36 pm »

Kjempetøffe, bra jobba.
Men de mangler noe... Senteret på felgen blir litt dau i folrhold til hva som er rundt. Men faren for å "pynte" der er jo at det blir for mye. Min mening Blunker
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #80 på: mars 25, 2012, 19:21:02 pm »

Synes concept 2 ligner litt mye på fuchs med kant  Rekker tunge
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #81 på: mars 25, 2012, 20:41:10 pm »

concept 2 var knalltøff,men ville prøvd å lage avrundingen mot felgbanen litt mer kantete for en røffere look, ble litt mye blomst for meg:)

Lobo, dette er kult å følge med på. Stå på!!
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #82 på: mars 25, 2012, 21:06:15 pm »

dem siste ser veldig bra ut, veldig enkle. less is more..

Synes concept 2 ligner litt mye på fuchs med kant  Rekker tunge


Og det er akkurat det som er vanskelig å få til Glad Noe som er enkelt og fett, samtidig som det ikke ligner noe som er laget før. Concept 1 er vel det som ligner minst på det som finnes fra før av, men liker selv Concept 2 best fordi det er enkelt, "robust" og ikke noe dilldall.

Kan se litt likheter med fuchs ja (utforming av eiker), men vil ikke si de ligner. Uansett, hvis flere av alle dem som digger fuchs faller for disse felgene er vel det en bra ting? Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #83 på: mars 25, 2012, 21:12:50 pm »

concept 2 var knalltøff,men ville prøvd å lage avrundingen mot felgbanen litt mer kantete for en røffere look, ble litt mye blomst for meg:)

Lobo, dette er kult å følge med på. Stå på!!

Noen vil ha det kantete og noen vil ha runde former Glad

Men dette er detaljer jeg lett kan endre på senere. Nå prøver jeg bare å komme opp med flere helt ulike konsepter som jeg kan jobbe videre med. Så kan jeg velge ut ett av dem, evt. mikse dem sammen til et nytt konsept, gjøre små endringer og jobbe med detaljer.

Hyggelig at det er morsomt å følge med. Det er hvertfall veldig moro å arbeide med dette Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #84 på: mars 25, 2012, 21:16:09 pm »

Kjempetøffe, bra jobba.
Men de mangler noe... Senteret på felgen blir litt dau i folrhold til hva som er rundt. Men faren for å "pynte" der er jo at det blir for mye. Min mening Blunker

Ganske sikker på at om jeg legger inn flere elementer på senteret, vil det konkurrere for mye med resten. Noe som bare resulterer i rot. Men godt mulig jeg kan legge inn flere høydeforskjeller og noen profiler for å gjøre senteret mer spennende. Skal testes ut Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #85 på: mars 25, 2012, 21:34:41 pm »

Kult prosjekt.

Skal du lage en klassisk felg så kan du lage senter og bolte det i banen, slik som Sears, Rader osv? Er jo bare å velge seg en bane som det tusser av, MB W124 f.eks.,  og lage senteret etter det. Kan jo være et billigere alternativ til 3-delt. Kan også selges som "gjør det selv pakke", der kunden selv kan smale baner og bolte senteret til det innpresset de ønsker.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #86 på: mars 28, 2012, 11:40:22 am »

Kult prosjekt.

Skal du lage en klassisk felg så kan du lage senter og bolte det i banen, slik som Sears, Rader osv? Er jo bare å velge seg en bane som det tusser av, MB W124 f.eks.,  og lage senteret etter det. Kan jo være et billigere alternativ til 3-delt. Kan også selges som "gjør det selv pakke", der kunden selv kan smale baner og bolte senteret til det innpresset de ønsker.

Som sagt et tanken at dette skal være eksklusivt, og at det blir dyrt er ikke til å komme unna. Jeg ønsker å tilby noe med høyere standard en det som selges i dag. Dette er et punkt i kravspesifikasjonene som er levert til evaluering, så dette må jeg følge. Å bruke BBS felgbaner er et satt krav som jeg ikke vil endre på nå.

"Gjør det selv pakke" er absolutt en mulighet. Da kan kunden selv kjøpe de BBS ringene den ønsker, og jeg slipper store innkjøpskostnader (blakk student). Å forvente at kunden skal kunne smalne baner etc tror jeg ikke jeg skal basere markedsføringen på... ikke alle har den kompetansen Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #87 på: mars 28, 2012, 11:41:40 am »

Tredje konsept er klart Glad

http://widefivedesign.blogspot.com/
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #88 på: mars 28, 2012, 11:48:45 am »

Oh sweet mother of god, i kjøpe tvert!!!
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #89 på: mars 28, 2012, 11:49:53 am »

Du like dem siste me andre ord? Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!