april 29, 2024, 14:31:20 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Mitt Oval-prosjekt "the Black'57"  (Lest 53043 ganger)
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #30 på: september 06, 2012, 07:05:27 am »

Nå vet jeg jo at bærearmen er 37mm, og større armer er vel ikke å få fatt i. Hjelper lite å måle foringa da når jeg allerede vet den er for stor Mags..  Gliser

Dreie selv i pomm går selvsagt, men når jeg alikevel skal bestille derfra så bestiller jeg foringer også. Så ligger dem klar til jeg kommer hjem fra ferien neste uke.  Rekker tunge
Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #31 på: september 26, 2012, 22:48:24 pm »

En liten oppdatering, en siste nos bit helt fra Belgia. Da mangler jeg bare panser for å kunne bygge opp igjen fronten i stål. Glad


* 2012-09-26 17.32.30.jpg (57.17 KB. 408x306 - vist 544 ganger.)

Loggført

Wheeler
Supermedlem
*****
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold


Vis profil

« Svar #32 på: september 27, 2012, 09:00:16 am »

Synes at du bør vurdere riktig reservehjulsbrønn og frontplate  Glad
Loggført
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #33 på: september 27, 2012, 09:49:21 am »

Synes at du bør vurdere riktig reservehjulsbrønn og frontplate  Glad

Det er noen år siden jeg forsket på dette sist. Det er ikke helt riktig preging på frontplaten, er ikke det riktig?
Mulig den gamle platen ble kastet under flyttingen nå, men tror uansett ikke den heller er riktig. Brønnen er faktisk demontert fra bilen, nok byttet den også.

Hva er forskjellen på denne brønnen og en riktig brønn?
Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #34 på: september 27, 2012, 09:51:12 am »

Riktig frontplate?

Loggført

mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #35 på: september 27, 2012, 10:18:29 am »

ja
du har jo bare en profil,den på bilde har 2 profiler
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #36 på: september 27, 2012, 10:25:22 am »

ja
du har jo bare en profil,den på bilde har 2 profiler

Vet du om det er samme bredde på profilene? Å lage denne som mangler er ikke noe problem. Lager bare et pregeverktøy til det. Glad
Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #37 på: september 27, 2012, 10:30:33 am »

Evt. kjøpe en fra Wolfsparts, så kan nos-biten være urørt. Tror det er best. Glad
Loggført

mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #38 på: september 27, 2012, 11:48:50 am »

mye bedre fra Autocraft da Blunker
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Wheeler
Supermedlem
*****
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold


Vis profil

« Svar #39 på: september 27, 2012, 17:29:09 pm »

Reservehjulsbrønnen kan du hamre ned den delen som hjulet ligger mot og sveise på ledningsfester.
Eller fra Wolfparts :
http://www.wolfparts.com/shop/popup_image.php?pID=82

Frontplata kan du sikkert finne øvre del fra et skogsvrak, sveise inn denne
Eller fra Autocraft:
http://www.autocrafteng.co.uk/productdetails.asp?pid=172&id=8&gmnu=63&cmnu=3

Anbefaler på det sterkeste å bruke motstand-sveiseapparat ved monteringen.

Lykke til !
« Siste redigering: september 27, 2012, 17:31:59 pm av Wheeler » Loggført
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #40 på: september 27, 2012, 19:16:14 pm »

Kjøpte meg en prosesstyrt punktsveiser fra Gasolin for noen år tilbake, kjempefornøyd med den. God trim er det også, når den skal holdes i alle mulige rare vinkler. Rekker tunge

Har laget et par-tre ekstra sett med elektroder for tilgang, der det ikke går så får jeg lånt en på et karosseriverksted.

http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&products_id=319&zenid=44a64235a4002f7d51c9a55a95445d5d
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #41 på: september 28, 2012, 09:54:45 am »

Dette er veldig morro Sverre! Så mye triveligere enn flipfront!
Dette beviser at noen ganger er det lurt å vente litt  Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #42 på: september 28, 2012, 11:31:00 am »

Selv om jeg handla inn fronten så ga jeg samtidig aldri opp å bygge opp igjen fronten i stål. Nå fant jeg denne NOS biten i Belgia, det kosta skjorta men nå er det såfall ingenting som stopper meg med å realisere den opprinnelige planen.  Osteaktig

Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #43 på: oktober 01, 2012, 13:00:00 pm »

Noen som har råd angående montering av IRS braketter bak? Det nevnes i flere sammenhenger at dette kan gjøres på mål uten jigg, hvilke tall er det da man skal gå ut ifra?

Noen som har data for kryssmåling av T1-karosseriet? Det finnes vel slikt for de som driver å retter opp biler, skulle hatt det i forbindelse med oppbygging av fronten.
Loggført

mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #44 på: oktober 01, 2012, 16:26:38 pm »

kan leie mine jigger da Øyerulling
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #45 på: oktober 03, 2012, 08:58:48 am »

Artig..

Bestilte deler fra Cip1.com før helgen. I går fikk jeg mail om at de var sendt, DHL ringte i dag om at pakken var klar for utkjøring. Posten Norge har litt å etterstrebe må jeg si. Både på service, transfertid og pris.
Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #46 på: oktober 05, 2012, 12:27:29 pm »

Litt gamle bilder, bare for gøy Glad

Det var no en idè:


Torpedovegg:





Nedre del av A-stolper:


Kanaler:



Mangler det litt?:


Underveis i oppbyggingen etter bilder funnet på nett:



Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #47 på: oktober 23, 2012, 13:36:39 pm »

"Frame, floor and body panel repair, including measurements and detailed cutting, alignment & welding instrutions and painting preparation and procedures."

http://www.bentleypublishers.com/volkswagen/repair-information/vw-type-1-52-57-factory-repair-manual.html

Snakket litt med Unneberg Bil, de mente den ikke hadde mål for å bygge opp igjen fronten. Noen som har denne og kan bekrefte det? Evt. hvor kan jeg finne disse målene?

Bestilte en alikevel, kommer i posten fra Amazon. Kjekt å ha håper jeg.
Loggført

TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #48 på: oktober 23, 2012, 16:05:36 pm »

Bra bok, men fant ikke noen mål på dette. Står noen mål på bunnplate.
Men hvis du setter kaross på bunnplata og monterer forstillinga,
så har du boltene i forstilling som referanse mot hullene i kaross.
Loggført

Mob:92245040
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #49 på: oktober 23, 2012, 20:22:59 pm »

Alt må selvsagt prøvemonteres, men som en ekstra trygghet og mulighet til å finne rette posisjon.
Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #50 på: desember 12, 2012, 05:34:40 am »

Ikke så mye som skjer på denne fronten, er på jobb på ni-og-tyvende breddegrad. Glad

Hvem har skikkelige stigtrinn til ovalen min, med bred kromlist?
Loggført

Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #51 på: desember 13, 2012, 17:49:19 pm »

Det har vi på Unneberg Bil Blunker


Hvem har skikkelige stigtrinn til ovalen min, med bred kromlist?

Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
vw
Seniormedlem
****
Innlegg: 474
Bosted: Ørskog


Vis profil

« Svar #52 på: desember 14, 2012, 22:24:05 pm »

Det har vi på Unneberg Bil Blunker


Hvem har skikkelige stigtrinn til ovalen min, med bred kromlist?

   Pass på å kjøp skikkelige rustfri/kromlist ! ikkje dessa tynne polerte alu listene,som øfte e med på stigbretta! vert stygge med ein gong Glad
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #53 på: desember 14, 2012, 23:08:20 pm »

Jeg har hatt sånne. Bilen er penere uten...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #54 på: desember 15, 2012, 05:01:48 am »

Hatt sånne hva.. stigtrinn?
Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #55 på: desember 15, 2012, 05:02:38 am »

Det har vi på Unneberg Bil Blunker


Hvem har skikkelige stigtrinn til ovalen min, med bred kromlist?


Hva er kromlisten laget av? Glad
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #56 på: desember 15, 2012, 09:36:34 am »

Hatt sånne hva.. stigtrinn?
Billige chromlister/alu Gliser
Jeg tok de av, for de ble stygge. Dessuten er de så tynne, så de blir bulkete om man er uheldig å sparke borti.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #57 på: desember 20, 2012, 13:10:00 pm »

Rosenquist hadde både stigtrinnslister og de andre sidelistene til boble i rustfritt. De er ikke noe dritt.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #58 på: januar 03, 2013, 20:22:21 pm »

Godt nyttår alle ihop! Glad

Mags, og dere andre guruene.

Finnes det mål for å dobbeltsjekke IRS brakettene?
Det vil vel ha innvirking på geometrien hvor disse blir stående. Virker som venstre brakett står 1-2mm nærmere hjulet enn høyresiden. Hvor nøyaktig må dette være? Er klar til å sveise dem fast. Har ikke fått a-armene i hus ennå, men håper det blir snart.



Hendig oppskrift for montering (ingen mål her heller):
https://www.dropbox.com/s/8rs0i30udvrn7ye/irs-pivot-jig-instructions.pdf

La i mellom noe mellom jigg og torsjonslokk-flaten, og tilpasset braketten til røret i første omgang. Så la jeg imellom tynnere og tynnere helt til braketten sto på riktig plass uten mellomlegg.
Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #59 på: januar 03, 2013, 20:22:58 pm »

Link til bilde. Glad

https://www.dropbox.com/s/ekb1ew8cbgpdtpj/2013-01-02%2019.00.33.jpg
Loggført

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!