desember 06, 2019, 02:22:54 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 16
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: min 03  (Lest 107332 ganger)
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 880
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #330 på: oktober 16, 2016, 20:10:38 pm »

Legg gjerne camber foran mot 2 grader negativ, vil hjelpe godt å "skrubbe" i svingene.
Vet det,men får ikke justert mer så må nok ha justerbar topp
Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 880
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #331 på: november 03, 2016, 13:11:28 pm »

Da er stabstag bak handla inn.Bestilte på mandag og levert på tirsdag,raskt
levert av Hotshop.Synes festene ser litt spinkle ut,så der får jeg gjøre noe
Stabstaget er forøvrig 19mm tykt

* IMG_20161102_123049.jpg (68.24 KB. 800x447 - vist 225 ganger.)

« Siste redigering: november 04, 2016, 19:17:02 pm av MCCCIIIS » Loggført

Seaside VW klubb
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1775
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #332 på: november 04, 2016, 09:46:53 am »

Hmm, her oppgraderes det før neste sesong med Autoslalom ja. Blir moro å se hvor mye du kapper tidene med en bil som er mer svingvillig enn på Torp
Loggført

Seaside VW Klubb
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5351
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #333 på: november 04, 2016, 10:21:53 am »

Selv brukte jeg dette 18mm settet fra Kercher på min 1303 og det gjorde VIRKELIG underverker:



Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 2898
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #334 på: november 04, 2016, 16:53:33 pm »

Legg gjerne camber foran mot 2 grader negativ, vil hjelpe godt å "skrubbe" i svingene.
Vet det,men får ikke justert mer så må nok ha justerbar topp

Hvis du har litt oppgraderte stabstag så er 1 grad kanon, stort mer så vil du redusere grunnflaten og det vil gå på bekostning av bremselengde.
Caster bør du prøve å få på minst 5 grader. Blunker
Loggført

Studenten som skal bygge muskler: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,33902.0.html
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 880
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #335 på: november 04, 2016, 19:15:05 pm »

Legg gjerne camber foran mot 2 grader negativ, vil hjelpe godt å "skrubbe" i svingene.
Vet det,men får ikke justert mer så må nok ha justerbar topp

Hvis du har litt oppgraderte stabstag så er 1 grad kanon, stort mer så vil du redusere grunnflaten og det vil gå på bekostning av bremselengde.
Caster bør du prøve å få på minst 5 grader. Blunker
Har rundt 2,5gr caster nå med casterforinger på stabstaget,så da må jeg modifisere dempertoppen.
Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 880
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #336 på: november 04, 2016, 19:19:19 pm »

Hmm, her oppgraderes det før neste sesong med Autoslalom ja. Blir moro å se hvor mye du kapper tidene med en bil som er mer svingvillig enn på Torp
Ja med nytt stabstag bak og en spissing som ikke er helt vill,så håper jeg tidene blir bedre Kult
Loggført

Seaside VW klubb
G.D
Medlem
***
Innlegg: 150
Bosted: Tysvær



Vis profil
« Svar #337 på: november 04, 2016, 21:33:10 pm »

Legg gjerne camber foran mot 2 grader negativ, vil hjelpe godt å "skrubbe" i svingene.
Vet det,men får ikke justert mer så må nok ha justerbar topp

Hvis du har litt oppgraderte stabstag så er 1 grad kanon, stort mer så vil du redusere grunnflaten og det vil gå på bekostning av bremselengde.
Caster bør du prøve å få på minst 5 grader. Blunker
Har rundt 2,5gr caster nå med casterforinger på stabstaget,så da må jeg modifisere dempertoppen.
Er enig angående bremselengde i teorien, men kommer litt an på dekkprofil, spissing osv. Dalland med sine taperemser rundt felgene vil kanskje slite mer med dette enn oss med ballongdekk. 😉
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 2898
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #338 på: november 05, 2016, 00:50:35 am »

Legg gjerne camber foran mot 2 grader negativ, vil hjelpe godt å "skrubbe" i svingene.
Vet det,men får ikke justert mer så må nok ha justerbar topp

Hvis du har litt oppgraderte stabstag så er 1 grad kanon, stort mer så vil du redusere grunnflaten og det vil gå på bekostning av bremselengde.
Caster bør du prøve å få på minst 5 grader. Blunker
Har rundt 2,5gr caster nå med casterforinger på stabstaget,så da må jeg modifisere dempertoppen.
Er enig angående bremselengde i teorien, men kommer litt an på dekkprofil, spissing osv. Dalland med sine taperemser rundt felgene vil kanskje slite mer med dette enn oss med ballongdekk. 😉

Med kun 2.5 grad caster så er jeg enig i at han kan gå opp til 2 grader camber, og det er mer tilgivelig med ballong dekk ja.
Jeg prøve å foreslå 2 grader selv for hjulstillings guruen her i Bergen og det kom ikke på tale, men igjen så har jo jeg mye lavere profil...

Vi får se hvordan det går neste år på autoslalomen nå som jeg har fått bytta ut jalla dekka med bedre gummi. Blunker
PS, gateslicks er for pyser som er redd for å skli litt! Øyerulling
Loggført

Studenten som skal bygge muskler: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,33902.0.html
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 880
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #339 på: november 05, 2016, 19:21:09 pm »

Da har jeg laga nye fester til stabstag

* IMG_20161105_181629.jpg (51.42 KB. 337x600 - vist 190 ganger.)

Og prøvemontert

* IMG_20161105_181708.jpg (65.23 KB. 518x600 - vist 207 ganger.)

Loggført

Seaside VW klubb
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #340 på: november 05, 2016, 23:52:27 pm »

Husk å bryke godt med lithium på de røde foringene. Hvis ikke får du knirkekonsert etter en stund.
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4216
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #341 på: november 06, 2016, 00:46:07 am »

Mener du Teflon? eller Lithium.
Loggført

#3

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #342 på: november 06, 2016, 12:34:17 pm »

Mener du Teflon? eller Lithium.

Som jeg skrev, Lithium. Har brukt Lithium-spray med hell på urethane-foringer som har knirket.
Særlig utsatt for knirking er "smulteringene"  v/torsjonstavene bak.(hvis du bruker urethaneforinger der)

"White Lithium Grease. Hvitt litiumfett med PTFE gir optimale smøreegenskaper og stor spennvidde på temperaturskalaen, takket være at produktet er bygd opp på litium av høyeste kvalitet. Egner seg også for å smøre bakelitt, teflonplast og annen plast. 10477. Litiumfett med teflon er bygd opp på litium av høyeste kvalitet, som gir optimale smøreegenskaper med stor pennvidde på temperaturskalaen. Tåler høye trykk med opprettholdte smøreegenskaper. Egner seg også for å smøre bakelitt, teflonplast og annen plast. Bruksområder: Ledd, kjetting, wire, åpne girkasser og kjeder, løpeskinner, bærelager, for maskiner og verktøy som trenger høyverdig smøring. Ved normale og vanskelige miljøer som kulde, varme, fukt, støv, vibrasjoner, støt samt høye trykk og belastninger. For smøring ved lange smøreintervaller for maskiner og verktøy, byggmaskiner, trucker og heiser samt jordbruksmaskiner. "

http://www.rodin.no/crc-lithium-grease-300ml-spray.html



* crc_1558.jpg (17.29 KB, 299x468 - vist 127 ganger.)
« Siste redigering: november 06, 2016, 12:45:38 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4216
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #343 på: november 06, 2016, 14:18:02 pm »

Ja takk begge deler altså.  Blunker
Loggført

#3

Follo VW Klubb

SCC   14,257
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 880
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #344 på: november 06, 2016, 14:49:17 pm »

Mener du Teflon? eller Lithium.

Som jeg skrev, Lithium. Har brukt Lithium-spray med hell på urethane-foringer som har knirket.
Særlig utsatt for knirking er "smulteringene"  v/torsjonstavene bak.(hvis du bruker urethaneforinger der)

"White Lithium Grease. Hvitt litiumfett med PTFE gir optimale smøreegenskaper og stor spennvidde på temperaturskalaen, takket være at produktet er bygd opp på litium av høyeste kvalitet. Egner seg også for å smøre bakelitt, teflonplast og annen plast. 10477. Litiumfett med teflon er bygd opp på litium av høyeste kvalitet, som gir optimale smøreegenskaper med stor pennvidde på temperaturskalaen. Tåler høye trykk med opprettholdte smøreegenskaper. Egner seg også for å smøre bakelitt, teflonplast og annen plast. Bruksområder: Ledd, kjetting, wire, åpne girkasser og kjeder, løpeskinner, bærelager, for maskiner og verktøy som trenger høyverdig smøring. Ved normale og vanskelige miljøer som kulde, varme, fukt, støv, vibrasjoner, støt samt høye trykk og belastninger. For smøring ved lange smøreintervaller for maskiner og verktøy, byggmaskiner, trucker og heiser samt jordbruksmaskiner. "

http://www.rodin.no/crc-lithium-grease-300ml-spray.html


Kjekt å vite Blunker
Loggført

Seaside VW klubb
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #345 på: november 06, 2016, 20:13:37 pm »

Jeg gjentar det gjerne til det kjedelige da jeg har nevnt dette i flere tråder før, men tykkere stab.stag enn originalt foran ØDELEGGER kjøreegenskapene på bobla.
Hvorfor dette i det hele tatt har kommet i produksjon er for meg en gåte. Jeg har selv prøvd det og bilen ble helt jævlig å kjøre.
Det er her snakk om enkel teori. Hvor er det bobla har tyngde ... ? Foran ... ? NEI !!!

Det er bak du må stive opp bobla. Det originale stabstaget foran er mer enn godt nok selv på en heftig Germanlooker eller en Beetlecup -boble.
Har snkket med folk som kjører banekjøring med boble i Sverige og dem sa akkurat det samme som et par stykker jeg snakket med som kjørte Käfercup i tyskland.
Dem har prøvd tykkere stag foran, men ingen av dem brukte det.

Meeen sett gjerne på et stabstag bak som har god tykkelse. Käfercup-gutta hadde prøvd seg frem her også  og mente at de aller tykkeste er for stive, men 18-22 mm er helt ok. Det har jo innvirkning hvordan staget er festet her også i forhold til kraft X arm.prinsippet. Det er jo dette som er tilfellet på "justerbare stabstag".

Men jeg er her helt enig med Beetlebug, det beste ene´ oppgradering du kan gjøre på en 02 eller 03 med tanke på kjøreegenskaper er et stabstag bak. Det gjør underverker for hvordan den ligger på veien.

Støttearmene foran på 02 / 03 er egentlig en dårlig konstuksjon som blir utsatt for mye "stress". Det er her viktig med urethaneforinger på alt, men IKKE bruk for stive dempere eller fjærer foran. Men igjen bruk gjerne noen som er litt stive bak. Jeg synes Bilstein sine fungerte fint bak på bobla, gule Koni er også ok bak.
Jeg prøvde med Gule Koni foran, men her byttet jeg til røde Koni som nok fungerer bedre i hvertfall til gatebruk.
Er en grunn til at de fleste "coiloverkit" blir levert med røde Koni og ikke gule Koni.  Blunker
« Siste redigering: november 06, 2016, 20:16:59 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4216
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #346 på: november 06, 2016, 21:21:06 pm »

Okay. Da skal jeg bytte tilbake til originalt stabstag i vinter, og prøve det utover neste sesong.
Loggført

#3

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #347 på: november 06, 2016, 22:23:58 pm »

Okay. Da skal jeg bytte tilbake til originalt stabstag i vinter, og prøve det utover neste sesong.

Alle de jeg har snakket med som har prøvd tykkere satg foran inklusive meg selv har opplevd at den blir veldig sporete å kjøre.
Det er en´ ting. En annen ting er at innerhjulet har da lett for å vifte i lufta når du presser den godt i sving, og det tror jeg alle er enige om at et hjul som er i lufta ikke bidrar til å holde bilen på veien   Osteaktig
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 2898
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #348 på: november 07, 2016, 09:06:13 am »

Okay. Da skal jeg bytte tilbake til originalt stabstag i vinter, og prøve det utover neste sesong.

Test begge deler og ta en hjulstillingskontroll, så kan du teste og se om den overstyrer eller understyrer fra ca halveis i svingen.
Jeg har 22/27 justerbare på min nå, hadde 19/19 før, men det føles veldig likt enn så lenge da opplagringspunktet er flyttet.
27mm staget jeg har bak er opplagret samme sted som ditt, så det sier litt om hvor mykt ditt er... Rekker tunge
Jeg har lite problem med sporing selv på 205/45/17 michelin supersport dekk og den sitter som en klegg i svingene.

Husk også på at dårlig smurte foringer gir høy friksjon og mye dårligere respons i understellet. Blunker
Loggført

Studenten som skal bygge muskler: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,33902.0.html
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 893
Bosted: Knapstad



Vis profil
« Svar #349 på: november 07, 2016, 15:55:04 pm »

Hvor har du kjøpt et så grovt stabstag som 27 mm.? Mitt ifra kerscher syntes jeg er for "mykt"
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 2898
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #350 på: november 08, 2016, 09:57:43 am »

Hvor har du kjøpt et så grovt stabstag som 27 mm.? Mitt ifra kerscher syntes jeg er for "mykt"

Whiteline, men de gikk ut av produksjon for 8 år siden...
Loggført

Studenten som skal bygge muskler: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,33902.0.html
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 880
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #351 på: januar 18, 2017, 19:15:27 pm »

Etter å demontert/montert nytt kjøkken, og eugodkjent 2bruksbiler jul og nyttårs feiring er det deilig å være tilbake på verkstedet.
Pga litt bensinlekkasje her og der hele sesongen i fjor så har jeg kjøpt an-fittings.

* IMG_20170118_180821.jpg (69.73 KB. 445x600 - vist 162 ganger.)

Ferdig satt sammen

* IMG_20170118_180746.jpg (102.83 KB. 800x471 - vist 167 ganger.)

Da gjenstår det bare å montere i bilen og trykkteste.

Loggført

Seaside VW klubb
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4216
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #352 på: januar 22, 2017, 18:35:53 pm »

Lekkert.  Glad
Loggført

#3

Follo VW Klubb

SCC   14,257
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 880
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #353 på: januar 22, 2017, 18:42:29 pm »

Takker
Montert i bilen,og det holdt tett

* IMG_20170122_173921.jpg (80.59 KB. 800x481 - vist 274 ganger.)


* IMG_20170122_173955.jpg (78.72 KB. 800x477 - vist 213 ganger.)

Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 880
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #354 på: februar 01, 2017, 20:14:35 pm »


* IMG_20170201_191049.jpg (42.62 KB. 800x491 - vist 246 ganger.)

Hva tror dere om dette,altså aerodynamisk

Loggført

Seaside VW klubb
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 2898
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #355 på: februar 01, 2017, 23:07:14 pm »

Tommel opp, men helst ett annet materiale....
Loggført

Studenten som skal bygge muskler: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,33902.0.html
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 880
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #356 på: februar 02, 2017, 14:13:13 pm »

Tommel opp, men helst ett annet materiale....
Dette er bare en mal Blunker
Loggført

Seaside VW klubb
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4216
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #357 på: februar 02, 2017, 20:01:17 pm »

Fett.
Hvis du er en tur i oslo, så kan du kjøpe aluplater av meg til hyggelig pris..
Hvis du lager i alu da.
Loggført

#3

Follo VW Klubb

SCC   14,257
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 880
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #358 på: februar 03, 2017, 14:20:59 pm »

Fett.
Hvis du er en tur i oslo, så kan du kjøpe aluplater av meg til hyggelig pris..
Hvis du lager i alu da.

Takker for tilbudet,skal til Oslo til helgen,men har dessverre ikke bil som er stor nok Trist
Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 880
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #359 på: februar 25, 2017, 19:16:06 pm »

Har støpt plata under forstillinga i glassfiber,her 2lag,må ha 2 lag til,den ble for tynn

* IMG_20170225_180851.jpg (85.39 KB. 800x499 - vist 154 ganger.)

Så har jeg bora mange hull i frontspoilern,så radiatoren får luft

* IMG_20170225_180808.jpg (56.76 KB. 800x455 - vist 175 ganger.)

« Siste redigering: februar 25, 2017, 19:19:34 pm av MCCCIIIS » Loggført

Seaside VW klubb
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 16
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!