mai 01, 2024, 13:47:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 181 til greker´n  (Lest 106570 ganger)
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #90 på: februar 21, 2014, 11:08:57 am »

Hei

Erik:
Sitat
nice.. ut fra tegningen din ser strammehjulet ut til å havne på den "stramme" siden... men planene er kanskje allerede endret

planen er endret! blir liggende til venstre av reimhjulet. har ikke helt bestemt meg hvor den skal stå. Midt i mellom reimhjulene eller nærmere den ene eller den andre? Noe tips her? Glad

Hot Owl
Sitat
Du bør nok også plassere strammehjulet på innsiden av reima, slik at reima kun bøyes en vei (ikke over ryggen).

Som Erik sier, bruker jeg tannreim men strammehjulet er uten tenner og kan bare brukes på utsiden. Hvis du ser lengre opp i tråden ser du bilde av strammehjulet.

Strammehjulet har kanter for å støtte reimen, reimhjulene på kompressor og kranken har ingen kant. Jeg håper at strammehjulet er nok til å hindre at reimen hopper av.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #91 på: februar 21, 2014, 12:09:42 pm »

Jeg er bare vant til å se spennhjulet på innsiden av beltet, man behøver ikke tenner på spennhjulet da det ikke driver noenting.


Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #92 på: februar 21, 2014, 12:15:32 pm »

vanlige tannreimer er vel mest vanlig på utsiden





Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #93 på: februar 21, 2014, 12:23:25 pm »

Her er det litt kjekk info om hvor man plasserer idler'n.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #94 på: februar 21, 2014, 15:13:08 pm »

Jøss. Har aldri tenkt på at US gutta monterer de slik. Må jo være ett resultat av plassmangel. Reima vil jo gå å vibrere når den glatte rulla treffer rillene i reima. Sikkert ett resultat av Amerikansk finmekanikk.. hvor løsningen er lag det grøvre om det blir problemer.  Gliser
Loggført

181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #95 på: februar 21, 2014, 15:40:09 pm »

Jøss. Har aldri tenkt på at US gutta monterer de slik. Må jo være ett resultat av plassmangel. Reima vil jo gå å vibrere når den glatte rulla treffer rillene i reima. Sikkert ett resultat av Amerikansk finmekanikk.. hvor løsningen er lag det grøvre om det blir problemer.  Gliser

Glad

rart at de ikke bruker noe slikt hvis de skal ha strammehjulet på innsiden
http://www.jegs.com/i/Procomp+Electronics/746/PC2251/10002/-1

Ser for meg at ved å kjøre en glatt hjul mot insiden vil gi unødventig vibrasjon+ slitasje på beltet.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #96 på: februar 21, 2014, 17:12:33 pm »

Jøss. Har aldri tenkt på at US gutta monterer de slik. Må jo være ett resultat av plassmangel. Reima vil jo gå å vibrere når den glatte rulla treffer rillene i reima. Sikkert ett resultat av Amerikansk finmekanikk.. hvor løsningen er lag det grøvre om det blir problemer.  Gliser

Kan ikke se at det er noe i veien for å gjøre det omvendt på disse motorene, men disse reimene kan vel ikke helt sammenlignes med en registerreim. Tror størrelsen på disse har noe med plasseringen av idler.
Jeg tror faktisk at den glatte rullen bråker mindre enn de tannete gjør.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #97 på: februar 21, 2014, 19:23:03 pm »

Begge løsninger er sikkert gode nok for det bruket Greker'n er ute etter. Er vel egentlig bare å se hvor det er mest hensiktsmessig å plassere strammehjulet i forhold til hvor det er best plass, enten på inneren eller ytteren.
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #98 på: februar 22, 2014, 19:38:38 pm »



Malen til braketten er skåret! Vi får se om hvordan den passer;)
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #99 på: februar 24, 2014, 23:14:20 pm »






Fikk et sett med rhino mounts fra cb for en stund siden og jeg endelig bestemte meg for å sette de på. Gikk ikke så bra....femre feste gikk på ok men bakre festene er ikke mulig å bolte fast.









Hva kan være feilen?

Alex
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #100 på: februar 25, 2014, 18:22:11 pm »


Hva kan være feilen?


At du strammet til det fremre feste først? Er litt vanskelig å se utifra bildene, men ser ut til at kassen er trukket frem slik at du ikke får entret bak nå?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #101 på: februar 25, 2014, 18:40:52 pm »

Hei Trond

Sliter med det motsatte, kan ikke dytte kassen langt nok frem. Ser ut som feste forsn er tykkere enn den som satt på. Skal ut i garasjen senere i kveld for å måle og sammenligne gammel og ny.

Alex
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #102 på: februar 25, 2014, 19:14:26 pm »

I eksemplerne over er jeg ikke sikker på at lyden fra strammehjulet er den største lydkilde  Øyerulling  Osteaktig


Jeg tror faktisk at den glatte rullen bråker mindre enn de tannete gjør.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #103 på: mars 04, 2014, 09:00:07 am »



Fikk overført malen til braketten til en plate. Ser ut som den vil fungere bra og se ganske ok ut. Reimhjulene liner opp ganske bra.

Glad
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #104 på: mars 18, 2014, 23:47:57 pm »

Fikk gjort litt i dag.

-reimhjulene er hos Erik for maskinering:)
- fikk bestilt Bosch resirc valve fra Møller, hentes i morgen.
- leverte tremalen til Jann for å endre tegning til braketten

Fikk også noe timer i garasjen. Ny girkasse fester er endelig på plass. Måtte bruke dremel for å utvide hulene til bakre festene.





Begynte med å rydde litt ledninger fra MS. Ønsker å skille de litt fra hverandre for å unngå at MS kutter ut pga støy fra coilen.

Fikk også sett litt på hvor jeg kan montere radiatoren til intercooleren. Hva med rett under girkassen? Klaring er ikke noe problem i min bil....






Noe grunner til at dette er en dårlig ide? Tips til hva jeg kan bruke for å feste radiatoren til gaflene?

Alex

 
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #105 på: mars 18, 2014, 23:52:31 pm »

eneste jeg kan tenke meg er at rillene er på tvers av kjøre- (og vind-) retningen, men det er vel så mye turbulens under der uansett at det ikke er noe stort problem vil jeg si.

Stå på

Ang støy og MS, hva slags tenningsoppsett skal du kjøre?
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #106 på: mars 19, 2014, 13:22:08 pm »

Hei Roy

Hyggelig å se at du følge med tråden min.

Jeg kjøre samme oppsett som tidligere, bruke coil drivere som er innebygget i MS for å drive en IGN4 coil. Jeg har vært plaget mye med strekker i loggene der hvor MS kutter ut. Det jeg gjøre feil var å samle alle kablene fra motorrommet sammen inn mot kupeen og MS. Mistenker at på denne måten blir det mye støy fra coilen. Planen er å skille kabelen til coil fra resten, alle kabler(minus coil) skal føres inn i kupeen fra den andre siden av motorrommet.

Har du noe ideer med hva jeg kan bruke for å feste radiatoren rundt gaflene?

Alex
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #107 på: mars 21, 2014, 19:56:01 pm »

Fikk kjøpt en resirc ventil i dag. Laget av plast og made in germany, mye bedre enn den jeg brukte i fjor, alu men made in china!



Nok en ting som kan krysses fra listen.

Alex
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #108 på: mars 24, 2014, 09:21:16 am »

Hei Roy

Hyggelig å se at du følge med tråden min.

Jeg kjøre samme oppsett som tidligere, bruke coil drivere som er innebygget i MS for å drive en IGN4 coil. Jeg har vært plaget mye med strekker i loggene der hvor MS kutter ut. Det jeg gjøre feil var å samle alle kablene fra motorrommet sammen inn mot kupeen og MS. Mistenker at på denne måten blir det mye støy fra coilen. Planen er å skille kabelen til coil fra resten, alle kabler(minus coil) skal føres inn i kupeen fra den andre siden av motorrommet.

Har du noe ideer med hva jeg kan bruke for å feste radiatoren rundt gaflene?

Alex

På den nye oppsettet mitt bruker jeg Microsquirt, og den har ikke innebygde drivere for tenning, så da har jeg lagt driverne i en egen liten boks, og kun logiske signal-ledninger ut av MS. Denne eksterne boksen har jeg satt bak viftehuset for å få minst mulig støy-problemer. Fra denne boksen går det da ledninger med litt mer høy effekt inn på COP som sitter rett på pluggene. Men det er mange ledninger bak viftehuset, så kanskje jeg må gjøre en litt større jobb ut av å skille høy-effekten fra resten.

Ang feste av radiator er jeg ganske blank, er jeg redd... Patentbånd er vel litt i overkant "reodor" ? Glad

Stå på videre. Moro å følge med på  dette
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #109 på: mars 24, 2014, 09:30:56 am »

Burde du ikke vri den kjøleren 90° ? Slik den sitter nå får du vel bare god kjøling på ene endeveggen.
Loggført

Speed is no substitute for direction
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #110 på: mars 26, 2014, 21:14:05 pm »

Hei Roy

Hyggelig å se at du følge med tråden min.

Jeg kjøre samme oppsett som tidligere, bruke coil drivere som er innebygget i MS for å drive en IGN4 coil. Jeg har vært plaget mye med strekker i loggene der hvor MS kutter ut. Det jeg gjøre feil var å samle alle kablene fra motorrommet sammen inn mot kupeen og MS. Mistenker at på denne måten blir det mye støy fra coilen. Planen er å skille kabelen til coil fra resten, alle kabler(minus coil) skal føres inn i kupeen fra den andre siden av motorrommet.

Har du noe ideer med hva jeg kan bruke for å feste radiatoren rundt gaflene?

Alex

På den nye oppsettet mitt bruker jeg Microsquirt, og den har ikke innebygde drivere for tenning, så da har jeg lagt driverne i en egen liten boks, og kun logiske signal-ledninger ut av MS. Denne eksterne boksen har jeg satt bak viftehuset for å få minst mulig støy-problemer. Fra denne boksen går det da ledninger med litt mer høy effekt inn på COP som sitter rett på pluggene. Men det er mange ledninger bak viftehuset, så kanskje jeg må gjøre en litt større jobb ut av å skille høy-effekten fra resten.

Ang feste av radiator er jeg ganske blank, er jeg redd... Patentbånd er vel litt i overkant "reodor" ? Glad

Stå på videre. Moro å følge med på  dette

Takk Roy

Jeg håper du møter ingen problemer med støy med ditt oppsett!

Alex
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #111 på: mars 26, 2014, 21:19:17 pm »

Burde du ikke vri den kjøleren 90° ? Slik den sitter nå får du vel bare god kjøling på ene endeveggen.


Hei

Jeg bare stripset kjøleren under gaflene for å se hvordan den passet. Skal vri denne 90 grader for å få med mulig flow men jeg skal også ha vifte som jeg har tenkt at den skal gå hele tiden. Jeg har også vurdert en liten scoop for å mate mer luft i kjøleren. Må først finne ut hvordan jeg skal feste kjøleren til gaflene....

Alex
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #112 på: mai 13, 2014, 22:46:14 pm »



Byttet ut treplaten med noe mer solid:)
Har vært veldig busy med jobben det siste så det er lenge siden siste økt i garasjen. Litt roligere fremover så jeg håper jeg har bilen på veien 1.06.
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #113 på: juni 03, 2014, 22:56:47 pm »

Siste fredag gikk turen til Mags for litt hjelp med sveising av litt rør og flenser:)



denne skal sitte mellom TB og kompressor. Uttaket er til resirc ventilen.



denne skal sitte på uttaket til kompressoren. Intercooler skal kobles til med Silicon slange.



denne skal sitte rett på original Mexico efi manifolden der hvor tb vanligvis sitter. fikk sveist uttak til resirc ventilen og npt bung til IAT sensor.

Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #114 på: juni 03, 2014, 23:01:40 pm »

Her er litt bilder fra mock-up.









tb montert, ble litt trangt her....



IC på plass!







satt på en 90 graders Silicon slange på tb for å kunne sette på filter.





gleder meg til oppstart:)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #115 på: juni 03, 2014, 23:40:41 pm »

gleder OSS til oppstart  Gliser
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #116 på: juni 10, 2014, 22:49:02 pm »

Fikk et par timer i garasjen i kveld.

Prøvemonterte resirc ventilen. Heldigvis hadde jeg slange som passet. Slange på inntaket er litt klemt men det burde gå...




frestet baksiden av kompressoren til viftehuset. Nå er det null bevegelse i platen.



laget pakninger av gummi til å ha mellom flensene og kompressor/Tb (biltema 1mm gummi)



satt på klemmer på de gummi stykkene som sitter mellom manifolden og endestykkene. hadde ikke nok klemmer til den andre siden, må kjøpe flere fra biltema


fant ut at gassveier passer fint inn i 5 mm bremsestrømpe til sykkel. Siden jeg jobber i bransjen har jeg liggende minst 50 m i garasjen i 4 forskjellige farger Glad
Har tenkt til å ha bremsestrømpe gjennom viftehuset og til en brakett som er festet på tb. Fant ut noe 90 graders vinkler jeg kan lage et feste ut av neste gang

Litt nærmere oppstart Glad
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #117 på: juni 14, 2014, 00:02:14 am »

Fikk et par timer i garasjen i kveld.

Laget brakett for gasswiren som er festet på tb. Brukte en så kalt nudel fra en v-brems og 5mm bremsestrømpe som brukes på sykler.



Satt på klemmer på den andre siden av manifolden og satt på dynamo reimhjul og reim.

I morgen får jeg hentet htd reimen. Spennende å se hvordan den passer.
Ser ut som motor kan havne i bilen søndag kveld:)

Alex

Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #118 på: juni 14, 2014, 10:26:21 am »

lookin' good.

Fått tak i reimhjulsbolt?

Loggført

181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #119 på: juni 14, 2014, 17:11:03 pm »

Ja, fikk tak til et bolt fra zachariassen på thorsov.
Må bare kappe den litt kortere:)

Når det gjelder reimen, Fikk jeg først bestilt fra ebay, alt for kort. Fikk tak i ny reim fra ragazzata i dag, den er for lang....
Veldig irriterende at jeg klarte å bomme 2 ganger....


 Alex
Loggført
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!