april 26, 2024, 18:37:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 9
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Polen restaurering av Crew cab 65 mod  (Lest 132494 ganger)
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #30 på: april 26, 2013, 17:57:30 pm »

John Husk det er 40Mil Polaker og i Norge er vi kun 5mil Jordepler folk
da må du ikke svart male alle sammen det er ikke lurt Øyerulling

Stå på Ser at du har Handler deler Fra Karl UK Autocraft er tingen
Du husker hva jeg sa om Gulvet Sjokkert

Dette blir nok bra til slutt
Anbefaler du Autocraft fremfor Scoefield?
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #31 på: april 26, 2013, 19:57:59 pm »

Meire bilder!!

Eg viste det var rust på den, men at bilen skulle sjå ut som ein tesil etter sandblåsing trudde eg ikkje. Var ikkje vanskeleg å sjå at golvet var dorlegt, men alt det andre ....... Kanskje eg var litt for opptemistisk  Sjokkert

Men men, no er det i vertfall ikkje nokon veg tilbake Øyerulling


* rsz_img_9150.jpg (92.88 KB. 800x600 - vist 902 ganger.)



* rsz_img_9153.jpg (92.51 KB. 800x600 - vist 834 ganger.)



* rsz_img_9180.jpg (92.12 KB. 800x600 - vist 765 ganger.)



* rsz_img_9151.jpg (70.1 KB. 800x600 - vist 807 ganger.)


Og nokre motor bilder. Det endar nok med ei ny blokk.


* rsz_p2110500.jpg (89.84 KB. 800x600 - vist 926 ganger.)



* rsz_p2110510.jpg (119.73 KB. 800x600 - vist 780 ganger.)


Det som kan brukast blir brukt oppigjen. litt usikker på kor mykkje, tiden får vise.

Arnstein

Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #32 på: april 27, 2013, 19:13:31 pm »

Anbefaler du Autocraft fremfor Scoefield?

autocraft er vel igrunn da besta du får tak i.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #33 på: april 27, 2013, 19:56:42 pm »

Anbefaler du Autocraft fremfor Scoefield

Autocraft lager deler Blunker
Alan Scofield selger deler Osteaktig

M
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #34 på: april 27, 2013, 20:09:57 pm »

John Husk det er 40Mil Polaker og i Norge er vi kun 5mil Jordepler folk
da må du ikke svart male alle sammen det er ikke lurt Øyerulling


Må seie meg einig med mags her, men ønsker ikkje at tråden skal handle om polakene er flinke eller ikkje!!

Me får gjere opp status om ca 2 mnd, då skal forhåpentleg vis bilen vera ferdig.  Gliser

Meire bilder. Dei seier meir enn tusen ord

[ Vedlegg ]

[ Vedlegg ]

[ Vedlegg ]

[ Vedlegg ]

[ Vedlegg ]

[ Vedlegg ]

Arnstein


* rsz_img_9182.jpg (101.6 KB, 800x600 - vist 740 ganger.)

* rsz_img_9183.jpg (123.24 KB, 800x600 - vist 759 ganger.)

* rsz_img_9184.jpg (99.07 KB, 800x600 - vist 758 ganger.)

* rsz_img_9185.jpg (76.07 KB, 800x600 - vist 686 ganger.)

* rsz_img_9186.jpg (90.33 KB, 800x600 - vist 732 ganger.)

* rsz_1img_9181.jpg (113.91 KB, 800x600 - vist 793 ganger.)
Loggført
JonasB
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Hemsedal



Vis profil
« Svar #35 på: april 28, 2013, 19:12:12 pm »

Oi,oi Sjokkert. Dette blir rene "nybilen". Vi følger utviklingen Glad
Loggført

1303 cab -73
1300S -73 Konebilen Buddy
1300 -69 Guttebilen
Bay -69 "Coctailrunner" Prosjekt..
Westfalia -77
Lillebror -71
2X Audi 80 -79
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #36 på: april 28, 2013, 20:37:54 pm »

virker som de vet hva de holder på med samt er gode på dokumenteringsbiten Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #37 på: april 28, 2013, 20:39:00 pm »

morro å følge denne
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #38 på: april 28, 2013, 20:53:30 pm »

Må følge med på denne.
Loggført
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #39 på: april 28, 2013, 20:57:07 pm »

Takk for hyggelige tilbake meldinger.

Har forsatt ein god magefølelse på at dette skal gå bra, men tiden får vise.. Blunker

Dagens bilde er sveising på utriggere og nytt gulv foran.  Gliser


* rsz_img_9240.jpg (93.5 KB. 800x600 - vist 896 ganger.)



* rsz_img_9241.jpg (73.77 KB. 800x600 - vist 798 ganger.)



* rsz_img_9242.jpg (72.23 KB. 800x600 - vist 720 ganger.)



* rsz_img_9243.jpg (85.68 KB. 800x600 - vist 693 ganger.)



* rsz_img_9244.jpg (102.37 KB. 800x600 - vist 802 ganger.)



* rsz_img_9246 (1).jpg (104.19 KB. 800x600 - vist 816 ganger.)


Fantastisk å sjå at det er tett gulv foran igjen.

Arnstein

Loggført
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #40 på: april 28, 2013, 21:06:40 pm »

Her går det unna. Har du tenkt til å ta en tur dit for å se på bilen underveis?
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #41 på: april 28, 2013, 21:19:30 pm »

Her går det unna. Har du tenkt til å ta en tur dit for å se på bilen underveis?

Skulle gjerne tatt turen, men trur eg sliter med det samme som mange andre - tidsklemma -

- 3 barn
- 3 andre biler
- fotballtrenar om sommaren
- langrennstrenar om vinteren
- bygger på huset i fritida

Men eg stoler på bildematerialet som eg får tilsendt. Ser ikkje så værst ut til nå.  Blunker

Arnstein
Loggført
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #42 på: april 29, 2013, 08:06:48 am »

Det ser ut som om dette er fagfolk, Arnstein. Med god framdrift. Og de er flinke til å ta bilder også, så dette ser bra ut! Ekstra viktig at de tar bilder før de "lukker igjen" steder, og det blir umulig å se i ettertid hvordan det er sveist/punktet. Og selvsagt bilder før de starter med overflatebehandling.

Mvh Svein
« Siste redigering: april 29, 2013, 09:03:50 am av Solan » Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #43 på: april 29, 2013, 08:35:07 am »

Enig med Solan, ser veldig bra ut. Viktig med masse bilder når det er så mye som skal gjøres og du ikke får vært til stede selv Glad
Hvorfor ble det valgt sandblåsing fremfor syrebad forresten? Billigere?
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #44 på: april 29, 2013, 09:21:00 am »

Nå vet jeg ikke om de er "ferdige" med utriggerne på bildene, med det kan være et poeng for deg å be om at de må punktsveise alle de stedene det skal gjøres. Eller i det minste pluggsveise om de ikke har motstandsveis. Flensene på utriggerne skal festes med punktsveiser. Hattprofilen skal punktsveises ned den triangelformede delen den ligger ovenpå. Det holder ikke helt at et chassis ligner på det originale.
Jeg jobber masse med it-polakker, og har lært meg at man kan ikke spesifisere NOK... mulig at sveise-polakker er noe av samme ulla  Glad
Men generelt vil jeg si at proffe polakker er flinke folk... og de gjør NØYAKTIG det du sa til dem...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #45 på: april 29, 2013, 09:26:32 am »

- 3 barn
- 3 andre biler
- fotballtrenar om sommaren
- langrennstrenar om vinteren
- bygger på huset i fritida

Du har litt å sette fingerne i ser jeg  Osteaktig
Loggført

Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #46 på: april 29, 2013, 10:11:20 am »

N
Jeg jobber masse med it-polakker, og har lært meg at man kan ikke spesifisere NOK... mulig at sveise-polakker er noe av samme ulla  Glad
Men generelt vil jeg si at proffe polakker er flinke folk... og de gjør NØYAKTIG det du sa til dem...
Mange polakker er flinke til å jobbe (ca 1/3 av de, ifølge et sveisefirma som har ansatt endel polakker). Men de er vant til å bli fortalt nøyaktig hva de skal gjøre, som du skriver. Ellers kan det være relativt banale ting som ikke blir gjort.

Ser lovende ut på bildene Glad
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Emil
Medlem
***
Innlegg: 197
Bosted: Sola



Vis profil
« Svar #47 på: april 29, 2013, 10:41:54 am »

Denne må eg følge med på:)
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #48 på: april 29, 2013, 12:43:21 pm »

Også er det veldig bra at de sandblåser fronten med hjul, bremsetromler, dempere og forstilling ferdig montert. Da kommer dem jo til alle steder:)
Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #49 på: april 29, 2013, 12:49:34 pm »

Også er det veldig bra at de sandblåser fronten med hjul, bremsetromler, dempere og forstilling ferdig montert. Da kommer dem jo til alle steder:)
Mvh Marius

er så lite fan av denne typen tilbakemeldinger. Si det heller beint ut, har de kommet til i alle kroker når forstillingen er montert. .   smilefjes og vennlig hilsen gjør det ikke mindre syrlig ..
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #50 på: april 29, 2013, 14:19:33 pm »

Her går det unna. Har du tenkt til å ta en tur dit for å se på bilen underveis?

Skulle gjerne tatt turen, men trur eg sliter med det samme som mange andre - tidsklemma -

- 3 barn
- 3 andre biler
- fotballtrenar om sommaren
- langrennstrenar om vinteren
- bygger på huset i fritida

Men eg stoler på bildematerialet som eg får tilsendt. Ser ikkje så værst ut til nå.  Blunker

Arnstein

Nice. Sjæl er jeg single og ingen barn. Har en bambushylle i bobla som ligget der i 3 sesonger som jeg ikke har fått tid til å montere..
Loggført
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #51 på: april 29, 2013, 15:50:19 pm »

Da jeg spurte om eier skulle ned for å se på bilen så var det rett og slett for å høre om han hadde planer om det. Ikke for å så tvil om kvaliteten på arbeidet. Ser ut som de gjør arbeidet langt bedre enn de fleste hadde klart selv med veldig begrenset tid. Interessant å se så rask fremdrift. Denne bilen kan i motsetning til mange andre T2(inkludert min) komme på veien igjen raskt Gliser
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #52 på: april 29, 2013, 17:28:44 pm »

Ingen spydigheter. Bare litt kritisk vinkling.

Mvh Marius.
Loggført

Mvh

Marius
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #53 på: april 29, 2013, 19:27:03 pm »

Også er det veldig bra at de sandblåser fronten med hjul, bremsetromler, dempere og forstilling ferdig montert. Da kommer dem jo til alle steder:)
Mvh Marius

Ingen spydigheter. Bare litt kritisk vinkling.

Mvh Marius.

Hei Marius
Eg reagerte på samme måte som deg når eg såg bildene. Forklaringen var at dei ville ha den på hjulene til den var ferdig sveiset. Alt skal demonterast og sandblåses. Ang bremser og tromler så blir alt nytt  Gliser

Så eg har ingen sure miner angående komentaren, men generelt kan det vere greit å holde ein fin tone - blir kjekkere lesing for alle (også barna mine....  Øyerulling )

Arnstein
Loggført
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #54 på: april 29, 2013, 22:00:26 pm »

Meir bilder, ser ut som om folket liker bilder  Blunker

Har bestemt meg for å skifte både fronten og veggplata i karmen. Veggplata er ikkje så rusten, men i håp om at bilen blir rimelig bra vil eg også fjerne alle bulkene som er på denne plata - difor blir den ny. Dyr var den, men i fare for at eg kjem til å angre meg i ettertid så skifter eg den NO.


* rsz_img_9152[1].jpg (102.75 KB. 800x600 - vist 716 ganger.)



* rsz_img_9187[1].jpg (51.31 KB. 800x600 - vist 608 ganger.)


Ny front:


* rsz_img_9267.jpg (78.91 KB. 800x600 - vist 772 ganger.)


Litt sveising på vegg bak passasjersete


* rsz_img_9277.jpg (84.74 KB. 800x600 - vist 767 ganger.)


Alle karmane er i svært dorleg forfattning, desse vil også bli sveist oppigjen, er spent på korleis desse blir til slutt.


* rsz_img_9002.jpg (90.16 KB. 800x600 - vist 695 ganger.)


Arnstein

Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #55 på: april 29, 2013, 22:09:25 pm »

Har jo en 62 doka på lager og følger derfor denne tråden med stor interesse!

Flott at det fotodokumenteres løpende

Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #56 på: april 30, 2013, 19:41:38 pm »

Dagens bilder blir av interiøret som den lokale skomakaren har sydd  Gliser  Gliser  Gliser

Synest sjølv dei blei digg!!


* rsz_img_9320.jpg (77.14 KB. 800x600 - vist 682 ganger.)



* rsz_img_9321.jpg (77.7 KB. 800x600 - vist 590 ganger.)



* rsz_img_9322.jpg (82.77 KB. 800x600 - vist 572 ganger.)


Og bakseten.


* rsz_img_9354.jpg (74.94 KB. 800x600 - vist 591 ganger.)


Arnstein

Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #57 på: april 30, 2013, 20:26:14 pm »

Det ble kjempe bra. Hvilken farge blir bilen?

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #58 på: april 30, 2013, 20:57:11 pm »

Dette blir meget bra. og en prosjekttråd med masse bilder er supert Glad
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #59 på: april 30, 2013, 21:05:17 pm »

Det ble kjempe bra. Hvilken farge blir bilen?

Mvh Marius

Det blir fargen L 512 Velvet Green såvidt jeg leste litt oppe i tråden, Marius....  Glad
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
Sider: 1 [2] 3 4 ... 9
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!