april 19, 2024, 08:53:15 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 372862 ganger)
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #270 på: desember 11, 2013, 06:42:45 am »

Ja Dewil søkemotor er tøffest, helt til man må over på en annen stor klump av en motor for å få den effekten en ønsker da er det definitivt kulere med en lett liten turbomotor.


Søkemotor er kjekt ja, blir så vanskelig å følge med her uten  Gliser
Liker...
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #271 på: desember 12, 2013, 11:33:22 am »

Ja Dewil søkemotor er tøffest, helt til man må over på en annen stor klump av en motor for å få den effekten en ønsker da er det definitivt kulere med en lett liten turbomotor.

Ai ai ai, har ventet lenge på en oppdatering her, og som vanlig, den som venter på noe godt etc. etc. etc... Jørn detta blir så vanvittig kult!
Du er sikkert Norges beste ambassadør for luftkjølt VW hobby.

takk for det gunnar...selvom jeg driver lite med luftkjølt da   Gliser
Bilene var i allafall luftkjølte  Øyerulling
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #272 på: desember 12, 2013, 11:34:49 am »

Gliser Du sier noe.
Google er vel en ganske god "sånn en"


Jepp og Honda er vel motorsykkelemotorenes Google!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #273 på: desember 12, 2013, 11:42:09 am »

tida flyr!
kun få dager igjen til levering til burbygger'n (og juleferie for min del)
og det står igjen en del...   Tvilende
kommet litt videre men håper på en produktiv helg.

fått sveist ferdig innerskjermer foran.


* IMG_20131208_173105 (Large).jpg (55.94 KB, 800x600 - vist 367 ganger.)

* IMG_20131209_214709 (Large).jpg (51.41 KB, 800x600 - vist 360 ganger.)

* IMG_20131210_193256 (Large).jpg (62.02 KB, 800x600 - vist 382 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #274 på: desember 12, 2013, 11:50:30 am »

så i bakhodet er det alltid en stemme som sier "vekt vekt vekt"
begynte å se litt hva som kan hentes med rimelig greit arbeid.
boltene i rammmegafler ( et smykke av en bolt )
inspirasjon fra oljeøret til WBX som holder kjøler, dette tåler MYE

bolt før 133G (+ skive 7g) 140G stk
borring/kapping/dreing +  fjærning skive = 55G
280 - 110 = 170Gram spart! bare der.
så blir det mye alubolter og hullborring av andre bolter. Rekker tunge
blir kg av slikt. tommelregel er også at kan man erstatte stål med alu i samme dimensjon så er man nede på 1/3 av vekten


* IMG_20131208_142225 (Large).jpg (25.31 KB, 450x600 - vist 289 ganger.)

* IMG_20131208_124819 (Large).jpg (28.06 KB, 450x600 - vist 284 ganger.)

* IMG_20131208_142253 (Large).jpg (59.61 KB, 800x600 - vist 347 ganger.)

* IMG_20131208_142502 (Large).jpg (29 KB, 450x600 - vist 307 ganger.)

* IMG_20131208_144603 (Large).jpg (35.87 KB, 450x600 - vist 332 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #275 på: desember 12, 2013, 11:56:38 am »

fronten har en liten trøkk også.
heldigvis ikke noe i de større delene. men trenger litt stål massasje og strekk og dra
men trenger ikke rote med dette før etter buret er inne


* IMG_20131208_201005 (Large).jpg (32.24 KB, 450x600 - vist 408 ganger.)

* IMG_20131208_201126 (Large).jpg (59.04 KB, 800x600 - vist 441 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #276 på: desember 12, 2013, 14:16:43 pm »

Nok et interessant prosjekt Jørn og mange takk for at du gidder å dele med oss andre. Slikt holder motivasjonen oppe i vinter. Har du et vektlmål eller letter du så mye det lar seg gjøre og tar det derfra? 400 kg og 200hk høres ut som en morsom kombo 😃
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #277 på: desember 12, 2013, 23:33:34 pm »

Mange kg å spare på bolter.
Fatttern var med en gang og byttet bolter på en rallybil for mange år siden.
Husker fremdeles fjærvekten til m8 titanboltene enda Gliser Fikk et par sånne å leke med da jeg var yngre. Helt rått! Mange kilo å spare, men steike for en kostnad.

Borr hull i alt du finner, Jørn! Det ser sabla lekkert ut au! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #278 på: desember 12, 2013, 23:52:56 pm »

Send meg en adresse på pm Jørn, om noen titanbolter er av interesse. Har noen til overs....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #279 på: desember 12, 2013, 23:58:17 pm »

Nok et interessant prosjekt Jørn og mange takk for at du gidder å dele med oss andre. Slikt holder motivasjonen oppe i vinter. Har du et vektlmål eller letter du så mye det lar seg gjøre og tar det derfra? 400 kg og 200hk høres ut som en morsom kombo 😃
kjekt med dokumentasjon på hva man roter med Glad
husken blir ikke bedre etterhvert som hårfestet kryper oppover Gliser
Du er i allefall optimist KAlle . 400Kg er vel relativt vrient å få til innenfor mine økonomiske rammer.
alt under 600KG , (som er realistisk)er bonus.
for HK målet til slutt er 300hk/600kg(med turbo)

bare felger og dekk er vel kjapt: 65 kg
og da har jeg gått for noe av de letteste  hjula..
bunnplate, kaross, skjermer, spindler , skiver calipere, diff, drivaksler, BUR, dører panser
grøss... dette blir tungt !! Glad
« Siste redigering: desember 13, 2013, 00:10:32 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #280 på: desember 12, 2013, 23:58:41 pm »

Send meg en adresse på pm Jørn, om noen titanbolter er av interesse. Har noen til overs....

Topp! 
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #281 på: desember 13, 2013, 00:11:15 am »


Borr hull i alt du finner, Jørn! Det ser sabla lekkert ut au! Gliser

mer hull skal det bli
må bare få inn buret tårn-til tårn så den ikke klapper sammen  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #282 på: desember 13, 2013, 00:45:37 am »

Er ikke de råeste drag-boblene nede på 400 kg da? Da snakker vi jo om biler som i utgangspunktet veier mindre enn en 02?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #283 på: desember 13, 2013, 00:51:45 am »

mulig de er så lette, men da er det vel cr-mo rør ramme carbon deler og bremseskiver på størrelse med CD plater  Glad
mulig jeg er pessimist .? kanskje jeg klare nærmere 500 kg !

Anng letting så er hullborring av bolter kurant til der de bare brukes i strekk , men ikke i "skjær" også , sier'em

så litt usikker på hva jeg tør å ta.
Pinnebolter til hjula mener jeg er noe å hente på
evt letting av spindler.
Driver med tanken på å erstatte dørplater, sider, og tak med 0.5-0.6mm flyaluminium (poppe/nagle  eller lime fast)
kan bli litt bøøs look også
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #284 på: desember 13, 2013, 01:00:08 am »

Nettopp det jeg mener Jørn, tror det er urealistisk å tenke tanken om 400kg. Selv om motoren sikker er noen kg lettere? Du har sikkert sett tråden på callook lounge ang letting?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #285 på: desember 13, 2013, 01:36:42 am »

ikke så mye på loungen , men mener jeg har vært innom en gang eller 2 for lenge siden
1302RRR blir en kompromiss mellom budget , vekt og byggetid.
våren kommer fort!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #286 på: desember 13, 2013, 01:39:45 am »

Er nok noen tips å plukke opp - selv for deg! 😉
http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,5293.0.html
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #287 på: desember 13, 2013, 01:43:48 am »

Er nok noen tips å plukke opp - selv for deg! 😉
http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,5293.0.html


jada denne har jeg vært inne på
når jeg bygde bussen bl.a  Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #288 på: desember 13, 2013, 12:23:06 pm »

Regner seff med at du er obs på boltelengde også... Tre gjenger er nok til å holde boltene bruddstyrke lærte jeg en gang..  Blunker
« Siste redigering: desember 17, 2013, 16:59:02 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #289 på: desember 13, 2013, 12:56:35 pm »


Kongeprosjekt!

Kan du nevne et sted at bolter "går i skjær" .... som vi si?

Tommelfingerregelen på god design der er vel at om en bolt går i skjær...så er det enten feilkonstruert, eller du er i trøbbel.

Problemet med å borre ut av dem er at du kan dra til mye mindre....før bolten strekker seg...og da får du mindre krefter til å trykke sammen de to friksjonsflatene og ergo en dårligere boltforbindelse. Altså: Der bolten er tykk, er det fordi den skal dras med et høyere moment.. Drar du til en M6 bolt med M12-type moment...så strekker den seg som en strekkfisk.....om du borrer ut M12 bolten til å ha igjen netto samme tverrsnitt som M6....så strekker den seg likefullt.

Når alt det er sagt - så er stort sett alle boltefornindelser på bobla "over-designet"....og tenkt å vare i mange titalls år...og i alle tenkelige ekstrempåkjenninger. Så - man kan borre ut av dem litt for å "ta vekk" sikkerhetsmarginen....men ikke borre ut for at "materialet ikke trengs fordi bolten ikke går i skjær"......schoene mae?

Ellers: Tommel opp!
Loggført

SCREWDRIVER #2
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #290 på: desember 13, 2013, 14:49:01 pm »

Driver med tanken på å erstatte dørplater, sider, og tak med 0.5-0.6mm flyaluminium (poppe/nagle  eller lime fast)
kan bli litt bøøs look også
Råfett prosjekt, som fortjener en skikkelig klinkejobb! Tak, dører, feltene på panseret og under bakvinduene!
Det finnes noe vidunder-middel som heter PR 1422-b1/2 (og b1, b2; angir herdetid) som hangar-gutta bruker. Et meget sterk "lim" som brukes mellom plater/ profiler som nagles. Er samtidig isolator som utelukker elektrolytisk mellom stålet og alu'en din! Vippesag noen cm innenfor alle profiler, og alu klinket på utsiden?! Da kan du løfte hele bilen etter taket, hvis du skaffer en god sugekopp!  Gliser

Råfett look med nagler da! Mindre entusiastisk til pop (til struktur!)
Også er det noe magisk med følelsen når motholdet jobber seg mot lufthammeren. Og umiddelbar tilbakemelding om du var flink gutt eller ikke!  Blunker

Hvis du sliter med å finne flynagler, så si ifra! Du bør ha noen "Clecos" også....(igjen, bare å plinge på)
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #291 på: desember 13, 2013, 23:45:24 pm »

Grisekult!
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #292 på: desember 14, 2013, 23:32:24 pm »


Kongeprosjekt!

Kan du nevne et sted at bolter "går i skjær" .... som vi si?

er vel ikke mange nei
men det jeg kanskje kan tenke meg er nedre bolt på 944 bærearm til demperinnfestning
innfestning til styredemper Gliser

og ellers som du sier de fleste skruer er overdimensjonert

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #293 på: desember 14, 2013, 23:40:40 pm »

Driver med tanken på å erstatte dørplater, sider, og tak med 0.5-0.6mm flyaluminium (poppe/nagle  eller lime fast)
kan bli litt bøøs look også
Råfett prosjekt, som fortjener en skikkelig klinkejobb! Tak, dører, feltene på panseret og under bakvinduene!
Det finnes noe vidunder-middel som heter PR 1422-b1/2 (og b1, b2; angir herdetid) som hangar-gutta bruker. Et meget sterk "lim" som brukes mellom plater/ profiler som nagles. Er samtidig isolator som utelukker elektrolytisk mellom stålet og alu'en din! Vippesag noen cm innenfor alle profiler, og alu klinket på utsiden?! Da kan du løfte hele bilen etter taket, hvis du skaffer en god sugekopp!  Gliser

Råfett look med nagler da! Mindre entusiastisk til pop (til struktur!)
Også er det noe magisk med følelsen når motholdet jobber seg mot lufthammeren. Og umiddelbar tilbakemelding om du var flink gutt eller ikke!  Blunker

Hvis du sliter med å finne flynagler, så si ifra! Du bør ha noen "Clecos" også....(igjen, bare å plinge på)

POP er vurdert for att det er enkelt å bruke og har det liggende Glad
lite erfaring med flynagler
clecos har jeg jo Rekker tunge

har begynnt


* IMG_20131126_182704 (Large).jpg (57.85 KB, 800x600 - vist 373 ganger.)

* IMG_20131126_191519 (Large).jpg (31.75 KB, 800x600 - vist 351 ganger.)

* IMG_20131213_225335 (Large).jpg (44.88 KB, 450x600 - vist 440 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #294 på: desember 15, 2013, 09:19:44 am »


POP er vurdert for att det er enkelt å bruke og har det liggende Glad
lite erfaring med flynagler
clecos har jeg jo Rekker tunge

har begynnt

Men lite erfaring hadde du vel når du begynte å sveise?! Og det ser ikke ut som det har stoppet deg  Gliser
Og det er ikke vanskelig. Forsenka nagler og tynnplater er vanskelig uten å lage bulker, men du skal ha koppa huer uansett. Lufthammer, hode som passer naglen og vanlig mothold til oppretting, så er du i gang. Øve på noe rask, så du får følelsen av hvor lenge hammeren bør gå på de naglene du jobber med. Grunnregelen er at naglen kappes 2/3 av diameteren på naglen (på baksiden altså!) Og naglen hamres på hodet, mens motholdet presses mot naglen på baksiden!! Motholdet beveger seg sakte mot hammeren. Da fylles hullet til randa og naglen får soppen på baksiden. Det er dette som gjør klinking så mye bedre enn pop (i tillegg til utseende Øyerulling)
Var klinkejomfru før Land Rover'n, men den var full av korrosjon pga stål-alu. Og på den har man ikke noe annet valg enn å nagle. Karossen tvister og knirker, og pop ville slites av ganske raskt, tror jeg. Det er en grunn til at du ikke finner pop-nagler på et fly!

Sikkert mulig pop ville gjøre jobben for deg, og det er ikke min sak! Men et så gjennomført prosjekt "fortjener" mer enn pop. Jeg er amatør, men broder'n er fly-mek (fatter også), og hvis du vil rådføre deg med en proff så send meg en PM, så får du nr! Hvis ikke, så er det helt greit. Som sagt, ikke min bil!
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #295 på: desember 15, 2013, 09:22:24 am »

Kult panser Jørn! Legge inn karbon i de åpne feltene som du igjen lakker i bilens farge.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #296 på: desember 15, 2013, 10:57:56 am »

takker for tips ja .  Kult
det blir alu i nyrene på panseret. da lufta fra radiatoren skal ut-opp-igjennom panseret og ikke under bilen for å liksom hjelpe å dytte bilen ned i fart , er teorien da Glad
da er det lettere for  meg å lage til noe i alu.
tynn alu er jo bedre pris/kg  forhold til carbon
HUSK jeg har ett budget også !
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #297 på: desember 15, 2013, 15:56:18 pm »

Uansett hvilke nagler du bruker, husk å isolere imellom. Hvis styrke ikke er avgjørende funker SIKA o.l. bra. Holder fukta ute. Uten fukt, ingen reaksjon. Har sett mye trist der alu'en er borte. Bare hvitt bakepulver igjen  Sint
Vet ikke om disse bilene rekker å bli møkkete engang, men hvis det ligger vann i skjøtene mellom stål og alu, koker det godt  Tvilende
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #298 på: desember 28, 2013, 10:16:45 am »

Håper ikke denne ser mye saltlake Glad men ett  par wetrace bør den tåle uten problem .
Er på ferie nå og blei noen hektiske dager før avreise
Fikk sveist ferdig kanaler og kanalbunner og gjorde jobben letter da jeg fikk låme  punktsveiser av Mags til dette. Takk for lånet Glad
På nye plater funker det strøkent, men litt mere prøv og feil når man skal ha ny kanalbunn mot gammel kanal. Mest sannsynlig pga krater fra gravrust på den ene plata.
Tok noen gode Mig punter i tillegg.
Epoxy innvendig og sveisegrunning. Litt owatrol i skjøtene til slutt så ruster ikke denne på en stund Gliser
Kappet ut deler av kanalbunnene så burbygger kan senke bøylene ned for å sveise buret oppunder taket lettere


* IMG_201312285176.jpg (60.78 KB, 800x600 - vist 377 ganger.)

* IMG_2013122849780.jpg (45.85 KB, 450x600 - vist 360 ganger.)

* IMG_2013122848256.jpg (61.49 KB, 800x600 - vist 371 ganger.)

* IMG_2013122846685.jpg (59.88 KB, 800x600 - vist 331 ganger.)

* IMG_2013122843910.jpg (49.78 KB, 800x600 - vist 348 ganger.)

* IMG_2013122827874.jpg (63.08 KB, 800x600 - vist 358 ganger.)
« Siste redigering: desember 28, 2013, 10:20:43 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #299 på: desember 28, 2013, 10:35:56 am »

Fikk også kommet igang med litt innfestninger forstilling.
Lager med litt gode justeringsmuligheter .
Kombinasjonen av spindler, senking etc og  litt kjapp måling av caster etc i siste liten viser att hjulet kommer litt langt frem i hjulbua og att første forsøk på innfesting av camber/casterplater blei litt for langt frem.
Disse må flyttes ca 40mm bakover i toppen for å få ca 6 grader  caster som jeg vil ha.
Og blei litt kapp og mekk av styrestag  for å få den trillbar til burbygger

* IMG_20131228395.jpg (37.4 KB. 800x600 - vist 306 ganger.)


* IMG_201312283699.jpg (58.52 KB, 800x600 - vist 323 ganger.)

* IMG_2013122834324.jpg (69 KB, 800x600 - vist 306 ganger.)

* IMG_2013122832421.jpg (43.31 KB, 800x600 - vist 336 ganger.)

* IMG_2013122831147.jpg (43.81 KB, 800x600 - vist 334 ganger.)

* IMG_2013122829643.jpg (35.45 KB, 450x600 - vist 350 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!