april 27, 2024, 22:13:22 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 374096 ganger)
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #240 på: oktober 27, 2013, 19:33:07 pm »

Kan dette være til noe hjelp Jørn?

Mener det bildet med blå armer er fra den hvite ex-bilen til Günter Miethke det er bilde av oppi her, og det andre er fra Christian Stelzer`s "ur German Looker" E-CA1 som forøvrig er til salgs i disse tider, om den ikke allerede er solgt den også

EDIT: Stelzer`s bil er påstått godkjent i Tyskland med alle ombygninger, også denne egenkomponerte forstillingen.


* 510.jpg (145.01 KB, 800x600 - vist 435 ganger.)

* 537302_414146061998718_487642724_n.jpg (76.9 KB, 800x600 - vist 498 ganger.)
« Siste redigering: oktober 27, 2013, 19:37:24 pm av Der_Butzelmann » Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #241 på: desember 07, 2013, 19:59:23 pm »

JEpp Arild. det er i de baner jeg tenker Glad
Har handlet inn  Uniballs nå
Gambler ikke med kina ball's her så kjøpte Hirschmann
Så nå er jeg på jakt etter alu emner i 7075 eller tilsvarende kvalitetet
"tykkveggede" rør med ca 25mm dia utvendig og max 10mm invendig.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #242 på: desember 07, 2013, 20:18:07 pm »

lenge siden oppdatering her så kjører på med bilder og info.

fått handlet litt deler
bl.a billet sump med skvalpeplate i hus og montert på motor.
disse sumpene blir på brukt på noe Ræserbiler lager i UK av ABperformance som visstnok takler 2G i svingene.
Kjøpt elektrisk revers også.


* IMG_20131101_202538 (Large).jpg (44.83 KB, 450x600 - vist 349 ganger.)

* IMG_20131101_202526 (Large).jpg (55.32 KB, 450x600 - vist 333 ganger.)
« Siste redigering: desember 07, 2013, 23:54:34 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #243 på: desember 07, 2013, 20:24:36 pm »

reversmotor med brakett.
er i praksis en liten starter med 5:1 utveksling.
fulgte med drev som skrues utenpå drevet til kjede.


* IMG_20131105_175111 (Large).jpg (52.91 KB, 450x600 - vist 410 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #244 på: desember 07, 2013, 20:27:24 pm »

fått renset tunnellen i bunnplata
planen er å legge kjøle og oljerør/slanger innider.


* IMG_20131105_205145 (Large).jpg (43.5 KB, 800x600 - vist 332 ganger.)

* IMG_20131105_205440 (Large).jpg (49.57 KB, 450x600 - vist 306 ganger.)

* IMG_20131105_210136 (Large).jpg (74.29 KB, 800x600 - vist 351 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #245 på: desember 07, 2013, 20:32:43 pm »

det veldig bra karosseriet var ikke så bra allikavæl Gliser
Så det var litt stålkreft å fjerne her.
kanalene var OK så bytter kun bunner og får fjærnet mere vekt i varmerøra innvendig  Kult


* IMG_20131106_182607 (Large).jpg (59 KB, 800x600 - vist 356 ganger.)

* IMG_20131106_182625 (Large).jpg (65.87 KB, 800x600 - vist 318 ganger.)

* IMG_20131106_185118 (Large).jpg (67.13 KB, 800x600 - vist 339 ganger.)

* IMG_20131106_182638 (Large).jpg (49.21 KB, 800x600 - vist 326 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #246 på: desember 07, 2013, 20:51:30 pm »

så da bar det inn i grill stativet !
og investerte i nytt hølborr aka trappebor /tynnplatebor


* IMG_20131111_220053 (Large).jpg (70.4 KB, 800x600 - vist 445 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #247 på: desember 07, 2013, 20:58:50 pm »

bunnplata trenger også litt oversyn
KAppet ut flyndrene som skal erstattes med aluplater .
fokus er på vekt vekt vekt  budsjett
vanlige rusta i rammehodet som -02/-03 har.
blei bare veldig tydelig under hølborringa  Tvilende


* IMG_20131120_153014_crop (Large).jpg (57.92 KB, 520x600 - vist 341 ganger.)

* IMG_20131118_182858 (Large).jpg (44.88 KB, 800x600 - vist 323 ganger.)

* IMG_20131118_184157 (Large).jpg (65.29 KB, 800x600 - vist 300 ganger.)

* IMG_20131120_153039 (Large).jpg (71.35 KB, 800x600 - vist 429 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #248 på: desember 07, 2013, 21:05:32 pm »

blir bra. Hvordan fester du seter?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #249 på: desember 07, 2013, 21:09:33 pm »

blir noe rør/profiler fra tunnell over til kanal.
0.6mm alu blir litt spett for 90kg fører. Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #250 på: desember 07, 2013, 21:18:16 pm »

MERE rust
1302 og 1303 blei jo fylt med skum i "C" stolpen av en eller annen grunn
samler fuktighet
kappet ut og raspet vekk byggskummet
så greit ut inni kanaler.


* IMG_20131110_184726 (Large).jpg (73.64 KB, 800x600 - vist 344 ganger.)

* IMG_20131110_185925 (Large).jpg (64.84 KB, 800x600 - vist 366 ganger.)

* IMG_20131107_213522 (Large).jpg (41.29 KB, 450x600 - vist 331 ganger.)

* IMG_20131107_213551 (Large).jpg (66.92 KB, 800x600 - vist 335 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #251 på: desember 07, 2013, 21:24:04 pm »

på vei til sandblåser!
glemte noe greier etter opplasting på henger Glad
takk for løftehjelp Raaen og TomRosablogger

og på plass i sandblåse Hallen


* IMG_20131120_220809 (Large).jpg (36.06 KB, 800x600 - vist 342 ganger.)

* IMG_20131121_141516 (Large).jpg (60.37 KB, 800x600 - vist 375 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #252 på: desember 07, 2013, 21:30:50 pm »

ebay har mye snadder
kom over noen camberjusteringsplater som passet coilovers
er egentelig til 944 men passet på golf fjørbeina.

mens den var hos blåseren så lagde jeg noen stålbraketter sånn att jeg får justert  caster også  ved å skyve camberplatene for&bakover
Da det ikke er så lett å finne vinkler med med himkok av deler så er det greit med litt justeringsmuligheter
disse stålplatene skal sveises inn i toppen av fjørbeinstårna
og buret skal sveises "inn" på disse så det blir tårn til tårn


* IMG_20131122_214721 (Large).jpg (84.75 KB, 800x600 - vist 380 ganger.)

* IMG_20131122_234217 (Large).jpg (67.17 KB, 800x600 - vist 362 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #253 på: desember 07, 2013, 22:31:20 pm »

tilbake fra sandblåser.

transport grunnet med epoxi
måtte stroppe stumt her gitt!
det skulle straffe seg!  Sjokkert
etter en del km på norske kjerreveier , blei det så hard påkjenning for karosseriet pga manglende demping att sveisen sprakk i overgang mellom kanal og a-stolpe!
burde visst bedre å montert på fjøret og dempet understell på den siden hengeren ikke gjør jobben  Kult Kult Kult
men jeg har en tidsfrist så antageligvis er det mindre jobb å sveise sprekken enn det hadde vært å montere komlett understell
Gliser


* IMG_20131127_103509 (Large).jpg (61.12 KB, 800x600 - vist 393 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #254 på: desember 07, 2013, 23:10:24 pm »

så skaffet Mags noen kanalbunner  Kult
jeg har aldri byttet kanalbunner før og i iveren ved å kappe bort rust og møkk så tenkte jeg ikke så mye på å merke hull etc.
så valgte å skru og sentrere kanalbunnene utifra hullene på bunnplata og sette karossen oppå dette
børstet støvet av "de clecos greiene som sikkert er kjempekjekke og nesten aldri brukt..."
men nå fikk jeg  bruk for de. Rekker tunge
sveiste også i bunnplata fra tunnelen til torsionsrøret siden det er kappet en del der (også)
 


* IMG_20131201_155925 (Large).jpg (62.73 KB, 800x600 - vist 412 ganger.)

* IMG_20131201_190837 (Large).jpg (67 KB, 800x600 - vist 383 ganger.)

* IMG_20131201_190848 (Large).jpg (46.74 KB, 800x600 - vist 355 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #255 på: desember 07, 2013, 23:14:54 pm »

forrige eier har vært litt kjapp ved bytte av quarter panel , slik att skjerm ikke passet skikkelig på enen siden
kappet opp banket det nogenlunde på plass
blei ikke 100% men bra nok for en ræserbil


* IMG_20131202_185501 (Large).jpg (15.8 KB, 450x600 - vist 323 ganger.)

* IMG_20131202_220612 (Large).jpg (17.33 KB, 450x600 - vist 305 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #256 på: desember 07, 2013, 23:18:29 pm »

vil ha mulighet til å dele karosseriet fra bunnplata
så har laget ferdig demonterbare festepunkter for bur og motorfeste bøyle
siden bur sveises i karosseriet
er visst ingen krav om utforming men ett minimumkrav på 60cm² innfestingsareal og min 2 stk M8 bolter på bakoverstrebere.
i følge bilsportboka.
pappmaler og gamle pallereolplater gjorde jobben til festene
og bygget opp hjørner og bakre del av kanaler.
Originalprofiler på sveisebiter er ikke prioritert . funskjon før fasong her.
men har valgt litt kraftigere plater 1,5mm
for ÊN gangs skyld passet alle delene på 1. forsøk.
det er sjeldent, vanligvis trengs 2 og 3 ganger før det passer
men litt flaks innimellom får en hund ha  Osteaktig


* IMG_20131201_132248 (Large).jpg (26.83 KB, 450x600 - vist 294 ganger.)

* IMG_20131128_234346 (Large).jpg (67.39 KB, 800x600 - vist 372 ganger.)

* IMG_20131028_171424 (Large).jpg (31.67 KB, 450x600 - vist 342 ganger.)

* IMG_20131128_190517 (Large).jpg (41.21 KB, 450x600 - vist 326 ganger.)

* IMG_20131028_182623 (Large).jpg (40.93 KB, 450x600 - vist 343 ganger.)
« Siste redigering: desember 07, 2013, 23:25:53 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #257 på: desember 07, 2013, 23:21:21 pm »

.


* IMG_20131206_192650 (Large).jpg (48.9 KB, 800x600 - vist 429 ganger.)

* IMG_20131207_173313 (Large).jpg (34.57 KB, 450x600 - vist 391 ganger.)

* IMG_20131207_173416 (Large).jpg (48.52 KB, 800x600 - vist 384 ganger.)

* IMG_20131207_173438 (Large).jpg (60.17 KB, 800x600 - vist 384 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #258 på: desember 07, 2013, 23:27:58 pm »

så nå er jeg tom for bilder forløpig  Øyerulling
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #259 på: desember 08, 2013, 00:25:25 am »

Lekkert detta, jørn! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #260 på: desember 08, 2013, 09:07:11 am »

Flink med henda! Glad
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #261 på: desember 08, 2013, 09:42:47 am »

Dette ser meget bra ut. Blir interessant å se hva sluttvekta havner på - kanskje vi skal tippe vekt til en forandring (mot normalt effekt)!!!?
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #262 på: desember 08, 2013, 10:03:36 am »


Helt rått Jørn - denne følger jeg med argusøyne! Veldig kult.
Loggført

SCREWDRIVER #2
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #263 på: desember 08, 2013, 10:59:19 am »

takker Glad
lagt til en avstemning Gliser
foreløpig uten turbo/IC oppllegget da jeg kommer mest sannsynlig å teste den som suge motor
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #264 på: desember 09, 2013, 09:48:17 am »

Sugemotor er tøffest Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #265 på: desember 09, 2013, 13:37:50 pm »

Ja Dewil søkemotor er tøffest, helt til man må over på en annen stor klump av en motor for å få den effekten en ønsker da er det definitivt kulere med en lett liten turbomotor.

Ai ai ai, har ventet lenge på en oppdatering her, og som vanlig, den som venter på noe godt etc. etc. etc... Jørn detta blir så vanvittig kult!
Du er sikkert Norges beste ambassadør for luftkjølt VW hobby.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #266 på: desember 09, 2013, 16:05:21 pm »

Mange fordeler med turbomotor au, jeg er ikke helt anti Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #267 på: desember 10, 2013, 00:51:56 am »

Dette er tråden som er kjekkest her på forum nå. Stå på :-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #268 på: desember 10, 2013, 16:57:11 pm »

Ja Dewil søkemotor er tøffest, helt til man må over på en annen stor klump av en motor for å få den effekten en ønsker da er det definitivt kulere med en lett liten turbomotor.


Søkemotor er kjekt ja, blir så vanskelig å følge med her uten  Gliser
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #269 på: desember 10, 2013, 20:01:05 pm »

Gliser Du sier noe.
Google er vel en ganske god "sånn en"
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!