mars 28, 2024, 10:06:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 370005 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #360 på: januar 18, 2014, 11:22:36 am »

ja mye alternativer  Glad
likte den SACO saken da den også har kort styring.
og ser grei ut å montere
noe som må kjøpes og bygges om på de andre alternativene.
også har den innfestninger til indre ledd "i midten" , sånn att geometrien blir mere riktig pga de lange bærearmene anng bumpsteer
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #361 på: januar 18, 2014, 15:37:58 pm »

største problemet med saco er vel sentermontert input.
blir ganske heftig vinkel på rattakselen
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #362 på: januar 18, 2014, 22:54:21 pm »

trur ikke det blir så ille.
sammenligne med original staget og hvis man ser ned i motor rom på moderne biler sier jeg "no problem!"


* tannstang alternativer (Large).JPG (6.98 KB, 338x600 - vist 531 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #363 på: januar 19, 2014, 23:11:42 pm »

så-å-si ferdig med ombygging av dempertårna .
phu var litt jobb.!
men gøy å sveise Gliser
nå er det muligheter å justere caster og camber vinkel bra. Rekker tunge


* DSC00687 (Large).JPG (9.22 KB, 800x450 - vist 456 ganger.)

* DSC00691 (Large).JPG (50.43 KB, 800x450 - vist 486 ganger.)

* DSC00703 (Large).JPG (45.92 KB, 800x450 - vist 483 ganger.)

* DSC00707 (Large).JPG (47.69 KB, 800x450 - vist 480 ganger.)

* DSC00714 (Large).JPG (6.73 KB, 338x600 - vist 501 ganger.)

* DSC00718 (Large).JPG (14.2 KB, 338x600 - vist 526 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #364 på: januar 19, 2014, 23:36:17 pm »

ser bra ut Glad Ser ut som du har ganske stort "vindu" for å justere både camber og caster der ja Glad
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #365 på: januar 20, 2014, 02:32:38 am »

steike. modig du. Vanskelig å få det likt på begge sider ?
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #366 på: januar 20, 2014, 07:56:43 am »

Forstår egentlig ikke at folk lenger er imonert over arbeidet ditt Jørn. Du viste allerede med Varianten at du er norges beste til å bygge bil.
Og senere har du bare vist det enda mere:)

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #367 på: januar 20, 2014, 21:23:58 pm »

Du fortsetter å imponere, Jørn. Bedre formulert Marius? Glad
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #368 på: januar 20, 2014, 23:46:19 pm »

steike. modig du. Vanskelig å få det likt på begge sider ?

Fordelen med store justeringsmuligheter er att man trenger ikke være på 100delen nøye Glad
men tok utgangspunkt i de originale innfestningene så det skal være "innafor"


* DSC00697 (Large).JPG (37.54 KB, 800x450 - vist 493 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #369 på: januar 20, 2014, 23:47:22 pm »

Forstår egentlig ikke at folk lenger er imonert over arbeidet ditt Jørn. Du viste allerede med Varianten at du er norges beste til å bygge bil.
Og senere har du bare vist det enda mere:)

Mvh Marius

hyggelig med tilbakemeldinger  , men nå tar du litt av her!  Sjokkert Gliser  heh.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #370 på: januar 21, 2014, 09:47:06 am »

Ja, det så skikkelig bra ut. Tipper du hadde litt sommerfugler i magen når du satte kappeskiva i dempertårnet. Tipper og at du målte mer enn en gang :-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Christopher
Medlem
***
Innlegg: 198
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #371 på: januar 21, 2014, 14:13:03 pm »

Measure once, cut twi
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #372 på: januar 21, 2014, 14:16:24 pm »

Measure once, cut twi

Det er vel litt smartere å gjøre det motsatt vel? Measure twice - cut once.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #373 på: januar 21, 2014, 15:44:32 pm »

Measure once, cut twi

Det er vel litt smartere å gjøre det motsatt vel? Measure twice - cut once.

Det var del en vits? Som i twi twi Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #374 på: januar 21, 2014, 18:52:32 pm »

Hvis man skal ha justerbare dempertårn er det vel et fett om man kapper feil?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #375 på: januar 21, 2014, 19:01:49 pm »

Det er vel greit å benytte justeringen til litt mere enn å kompensere for slurv i kuttingen

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #376 på: januar 22, 2014, 12:20:40 pm »

Sånn som dere spikker fliser gutter(Gunnar og Marius)... Sitter på hver sin ende og koser seg  Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #377 på: januar 22, 2014, 12:59:36 pm »

He he. Jeg skal spikke en kjøkkenstol. Blir mye flis da Reil😄.   

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #378 på: januar 31, 2014, 10:41:45 am »

da har jeg vært i møte med bilsport forbundet , det meste er greit med bilen i følge regelverket men paragrafen som omhandler motorplassering kunne han nye mannen  i bilsportforbundet  ikke finne helt hold i for det jeg hadde gjort..  Tvilende
selvom det er mange biler som har flyttet motorer OG er godkjent med den gamle regelen.
Den kan tolkes litt hit og dit.
regelverket er "gatebil ekstrem" , der intensjonen og grunntanken er "Fritt"
etter samtaler med bilsport forbundet og gatebil må det en tekst forandring til i den paragrafen .
og slike bygg er nettopp det gatebil extrem er tenkt å innebefatte.
ved att det står mere konkret dvs motorplassering "fritt"
heldigvis så skal regelverket nå gåes igjennom neste fredag da det er ett par andre biler som faller igjennom  her (bl.a ett bygg med 2 motoorer Gliser og 4 hjulstyring ?!?) og gatebil skal ta opp dette
stor takk til gatebil for dette og  vilje for løsning fra bilsportforbundet.
det ser ut til å ordne seg Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #379 på: januar 31, 2014, 10:46:03 am »

2013 regelverk

http://bilsport.no/uploads/2008/02/teknisk_reglement_gatebilextreme2013.pdf
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #380 på: januar 31, 2014, 10:50:48 am »

i tillegg er det regelverk for generelt teknisk hastighetsløp

http://bilsport.no/uploads/2008/02/%C2%A7307_teknisk_reglement_for_hastighetslop_2014-nett.pdf
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Bjørn Hjellestad
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted: Bergen


member of slow children & Niceprice Racing


Vis profil
« Svar #381 på: januar 31, 2014, 13:49:39 pm »

da har jeg vært i møte med bilsport forbundet , det meste er greit med bilen i følge regelverket men paragrafen som omhandler motorplassering kunne han nye mannen  i bilsportforbundet  ikke finne helt hold i for det jeg hadde gjort..  Tvilende
selvom det er mange biler som har flyttet motorer OG er godkjent med den gamle regelen.
Den kan tolkes litt hit og dit.


Spennende!
Tidligere praktisering av en paragraf er retningsgivende om paragrafen er uklar og kan tolkes i forskjellige retninger.
Ser fram til å høre at dette går rette veien for deg Glad

Superkult prosjekt, gleder meg til trackdays og se 02en i fart!
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #382 på: februar 01, 2014, 00:35:27 am »

da har jeg vært i møte med bilsport forbundet , det meste er greit med bilen i følge regelverket men paragrafen som omhandler motorplassering kunne han nye mannen  i bilsportforbundet  ikke finne helt hold i for det jeg hadde gjort..  Tvilende
selvom det er mange biler som har flyttet motorer OG er godkjent med den gamle regelen.
Den kan tolkes litt hit og dit.


Spennende!
Tidligere praktisering av en paragraf er retningsgivende om paragrafen er uklar og kan tolkes i forskjellige retninger.
Ser fram til å høre at dette går rette veien for deg Glad

Superkult prosjekt, gleder meg til trackdays og se 02en i fart!

kjekt å vite hvis det ikke løser seg ellers Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #383 på: februar 01, 2014, 00:38:51 am »

ellers dukket det opp kjede , drev og litt annet
kjedet var svært ja, tipper det er noen bronxnegere som sikler på dette !
og bakdrevet var noget større enn jeg hadde forestilt meg
det er 2 delt med tanken bak att det kan skiftet lett uten å demontere diff og lager
vil "felle" dette ned i den høyre rammegaffen.


* DSC00790 (Large).JPG (16.28 KB, 800x450 - vist 537 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #384 på: februar 01, 2014, 01:28:22 am »

Finnes det noe krav til kasse rundt kjedet? Litt døvt å bli pisket sv kjedet i 200kmt Rekker tunge

Gleder meg til å titte imorgen!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #385 på: februar 01, 2014, 01:33:34 am »

Finnes det noe krav til kasse rundt kjedet? Litt døvt å bli pisket sv kjedet i 200kmt Rekker tunge

Gleder meg til å titte imorgen!

det blir vel nok det ja etter forandring i reglement
uansett SKAL det på plass,
trenger ikke extra ryggrad laget av 530 kjede hvis dette ryker i 200+ km/t Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #386 på: februar 01, 2014, 10:14:04 am »

Tøft prosjekt. Like gjennomført og eget som vanlig Knasten. Sikker på at Jørn aldri har spist vanlig gulost........    det er Jarlsberg som gjelder der i gården  Gliser
Hva med å høre med Jarlsberg om spons?  Blunker

Men når det gjelder kjede så har jeg sett effekten av hva det kan gjøre. Kjørte aktivt motocross i tenårene mine og i et løp jeg var med i så var det et kjede som røyk på en sykkel, for å si det slik, den leggen var ikke pen! Og han som kjørte hadde selvsagt både god kjøredress og sko, men kjedet gikk tvers i gjennom både bukse og støvel, så det kan nok være greit å ha en skjerm over.
« Siste redigering: februar 01, 2014, 10:17:35 am av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #387 på: februar 08, 2014, 00:07:02 am »

Gode nyheter anng Gatebil Extreme reglement etter møte mellom Gatebil.
Det er gått gjennom regelverket og viktige punkter er att med anng motorplassering, kjededrift ++ Gliser
så nå er det visst bare det formelle igjen med godkjenning hos NBF.blir visstnok lagt ut nytt reglement i løpet av ca en uke
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #388 på: februar 08, 2014, 00:08:11 am »

så satset på att det ordnet seg og har laget ett motorfeste


* DSC00812_crop (Large).JPG (6.67 KB, 316x600 - vist 315 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #389 på: februar 08, 2014, 00:09:15 am »

fått laget og sveist inn forsterkinger under boksene til buret som skal gå tversover mellom hoved  og frontbøyle
Da det ikke er noe som "tar i mot fra siden . og buret ikke har noen tversoverbøyle lavt på hovedbøylen
knekte til noen 2mm profiler, og blir sveist i bunnplata mellom tunnelen og skrudd i forsterkningene i kanalen
takk til PålAF for lån av saks og knekke Glad
kina knekka takler ikke sånne dimensjoner


* DSC00803 (Large).JPG (50.77 KB, 800x450 - vist 365 ganger.)

* DSC00816 (Large).JPG (25.33 KB, 338x600 - vist 353 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!