april 28, 2024, 05:37:51 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 374161 ganger)
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #540 på: september 29, 2014, 23:47:47 pm »

Noe i denne dur'n?
http://www.ebay.com/itm/ALL11076-Punch-And-Flare-Tool-2-625-in-Diameter-Kit-/151422126285?pt=Race_Car_Parts&hash=item23417648cd&vxp=mtr

Eller hydraulisk?
http://www.ebay.com/itm/10-Ton-6-Die-Hydraulic-Knockout-Punch-Driver-Kit-Hole-Hand-Tool-Conduit-1-2-to-2-/301194864097?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item46209ce5e1

Den siste har vel ikke flare funksjonen....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #541 på: september 30, 2014, 00:44:17 am »

den første ja
fåes i forskjellige str.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #542 på: september 30, 2014, 08:01:45 am »

Blir veeeeldig bra! Føler på meg at det der punc&flare verktøyet faktisk tilfører strukturell styrke og samtidig fjerner materialer. Og så ser det profft ut.

Skal man tenke optimal luftflow så burde kantene bøyes ut, men ikke praktisk og ikke så veldig pent...
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #543 på: oktober 13, 2014, 14:04:07 pm »

Vi må snart få høre et girskift på 15.000..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #544 på: oktober 16, 2014, 22:16:18 pm »

det virker uendelig lenge før vi får høre noe 10.000 + O/min her.
men har tatt ett lite røsk igjen.

sveist inn plater og laget stolfester.
også laget til opplegg for pedal boks og bokset inn denne.
en del fikle jobb i uggene porsisjoner for en gammal skrott!
også delt kaross og bunnplate for å gjøre ferdig en del sveisinger som ikke jeg fikk til med kaross og bunnplate sammenskrudd.



* 20141006_212641 (Custom).jpg (124.09 KB, 800x450 - vist 471 ganger.)

* 20141005_200022 (Custom).jpg (37.05 KB, 338x600 - vist 420 ganger.)

* 20141005_150459 (Custom).jpg (38.77 KB, 338x600 - vist 393 ganger.)

* 20141014_215203 (Custom).jpg (42.25 KB, 338x600 - vist 452 ganger.)
« Siste redigering: oktober 16, 2014, 22:24:50 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #545 på: oktober 16, 2014, 22:18:01 pm »

pedaler


* 20141016_193008 (Custom).jpg (107.88 KB, 800x450 - vist 492 ganger.)

* 20141016_170438 (Custom).jpg (35.42 KB, 338x600 - vist 453 ganger.)

* 20141016_192924 (Custom).jpg (37.11 KB, 338x600 - vist 397 ganger.)

* 20141016_192953 (Custom).jpg (37.67 KB, 338x600 - vist 480 ganger.)
« Siste redigering: oktober 16, 2014, 22:27:01 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #546 på: oktober 16, 2014, 22:19:25 pm »

sånn henger'n nå!


* 20141016_222457 (Custom).jpg (119.28 KB, 800x450 - vist 585 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #547 på: oktober 17, 2014, 06:45:30 am »

Det er så utrolig gjennomført! Fin installasjon av pedalbokser. Kan ikke huske å ha sett sånne bakskjermer før? De virker veldig brede. 8cm på hver side?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #548 på: oktober 17, 2014, 08:10:04 am »

 Glad

greit att pedalboksen sitterfast når jeg skal panikkbremse ned Angsten på rudskogen Gliser

husker ikke bredden i farta på baksjermene , menere det er 7cm eller no?
er de bredeste fra CSP i allefall
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #549 på: oktober 17, 2014, 10:54:51 am »

Blir knallbra Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #550 på: oktober 17, 2014, 17:54:07 pm »

Fett  Sjokkert
Du bare måtte bruke punc&flare verktøyet på pedalboksene også ser jeg. Kult
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #551 på: oktober 17, 2014, 18:29:54 pm »

"bare" platebor der
har ikke fått kjøpt sånn liten punch og flare Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #552 på: oktober 20, 2014, 09:51:12 am »

Går det å bruke den som ren "flare" og, hvis du allerede har "puncha"?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #553 på: oktober 20, 2014, 10:22:59 am »

ja det skal gå. da hullverktøyet er løst
men forutsetter att hullet er laget med samme verktøy/diamter
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #554 på: oktober 21, 2014, 19:21:43 pm »

fått sveist mere på bånnplata og sydd sammen ytterkanten mot forskterkninger
gjenstår en del sliping av sveis.
og begyntt å se på demperopplegget bak.
laget en mal av tynnt stål for å sjekke geometri etc.
blir litt som å sette opp vippearmsgeometri Glad
utfordringen ligger i få vinkler riktig siden festepunktene er der de er og begrenset plass.
planen er å få progressiv fjøring via den vippearmen
men må satt høyden på bilen bak sånn nogenlunde før jeg lager permanent vippe
har ingen 3d tegne mulighet så her blir det måleur, eyeballing og prøv/feil Rekker tunge
går fremover i allefall


* 20141020_223909 (Custom).jpg (41.14 KB, 338x600 - vist 476 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #555 på: oktober 21, 2014, 19:27:36 pm »

.


* 20141020_224121 (Custom).jpg (44.9 KB, 338x600 - vist 526 ganger.)

* 20141020_224210 (Custom).jpg (39.73 KB, 338x600 - vist 500 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #556 på: oktober 22, 2014, 14:53:58 pm »

Har du tenkt på å ha opplagring på den vippeakslingen på begge sider?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #557 på: oktober 22, 2014, 16:47:01 pm »

Ja forsterkninger inn mot dempertårn og har 2 sånne støttestag fra csp triangelstag ned til rammegaffel
var planen
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #558 på: oktober 22, 2014, 23:22:21 pm »

Noe form for lager eller bushing og kanskje?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #559 på: oktober 23, 2014, 07:31:18 am »

ja sitter 2 rullelager inni der
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #560 på: oktober 23, 2014, 14:15:38 pm »

Smooth...
BTW du har gmail.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #561 på: oktober 25, 2014, 20:50:23 pm »

har svart!
ellers "røra" litt mer med bunnplata.  Øyerulling
noen ganger er en ide i hodet litt enklere enn utførelsen Gliser
men gikk til slutt etter en del banneord
lagt inn rør til t/r drivstoff.
isolerte disse siden kjølerør også skal inn under disse røra.
og en kanal til ledninger og rør til brems etc.
behanldet tunnel innvendig med wurth "melk" og malt tunnel og rør med 2k epoxy.
la også inn ett nytt rør til gasswire.

får kjølerør til uka.
sakte men sikkert fremgang.


* 20141023_190750 (Custom).jpg (28.95 KB, 338x600 - vist 383 ganger.)

* 20141025_154305 (Custom).jpg (38.64 KB, 338x600 - vist 399 ganger.)

* 20141025_201447 (Custom).jpg (35.99 KB, 338x600 - vist 362 ganger.)

* 20141025_184028 (Custom).jpg (133.25 KB, 800x450 - vist 380 ganger.)

* 20141025_201429 (Custom).jpg (36.67 KB, 338x600 - vist 432 ganger.)

* 20141025_202907 (Custom).jpg (35.43 KB, 338x600 - vist 360 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #562 på: oktober 25, 2014, 22:29:33 pm »

stilig. hvor handler du alle disse fine rørene, boltene osv osv ?   Og hva gjør du med fittings på de rørene eller tenker du å bruke dem som trekke rør ? 
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #563 på: oktober 26, 2014, 09:58:58 am »

røra blir bare brukt som  trekkerør ja. bruke vanlig drivstoffslange rett fra pumpa/filter til regulator
røra til dette kjøpte jeg  faktisk på bauhaus
bolter er jo tilgjengelig i de fleste sjapper Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #564 på: oktober 29, 2014, 22:34:03 pm »

kikker litt på sånne quick release greier til alukledning
noen som har erfaringer med slike ?
syntes de så snasene ut.

http://www.ebay.com/itm/281477486925?item=281477486925&viewitem=&sspagename=ADME:X:eRTM:MOTORS:1123&vxp=mtr
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #565 på: oktober 29, 2014, 22:41:14 pm »

fått kjølerør og laget til disse.
noen gode gamle modifiserte T3 kjøleslanger gjør jobben inn på radiator  Kult
kjøpte noen skrudde slangekoplinger og kappet av slange delen
siden dette var melk og brød varer der jeg handlet og rimeligere enn å kjøpe løse stusser.
den originale vannpumpa er fjernet pga elektrisk revers greiene
så har gått for en elektrisk vannpumpe etter anbefaling fra "Steinar fra åmot"
kjekk sak med egen controller som justerer hastighet etter valgt temperatur og styrer kjølevifte.
så blir det å sy sammen kjølesystemet på honda motoren


* 20141027_151927 (Custom).jpg (104.53 KB, 800x450 - vist 359 ganger.)

* 20141028_225231 (Custom).jpg (108.92 KB, 800x450 - vist 433 ganger.)

* 20141028_224639 (Custom).jpg (76.51 KB, 338x600 - vist 409 ganger.)

* 20141028_224548 (Custom).jpg (130.87 KB, 800x450 - vist 464 ganger.)

* 1000RR cooling.jpg (50.45 KB, 800x500 - vist 363 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #566 på: oktober 30, 2014, 20:34:09 pm »

just too cool Glad  hver gang jeg er innom tråden får jeg lyst å gjøre unevnlige ting med bobla i bua Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #567 på: oktober 30, 2014, 23:05:31 pm »

just too cool Glad  hver gang jeg er innom tråden får jeg lyst å gjøre unevnlige ting med bobla i bua Glad
kjør på!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #568 på: oktober 31, 2014, 20:53:38 pm »

Like !

Mvh
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #569 på: november 09, 2014, 11:40:12 am »

rota noen timer til i møkkakjellern
buret var ikke helsveiset ett par steder
det må det være skal det bli godkjent
tok en fransk en og kopierte bensinpåfyllingsåpningen på h side og laget samme høl på venstre side for å komme til.
sveist fast tverrstaget foran også.som var sånn passe knotete å få sveisa fast.
glad jeg satt bort burbygging ja. Glad


* 20141102_130514 (Custom).jpg (101.18 KB, 800x450 - vist 282 ganger.)

* 20141102_133428 (Custom).jpg (76.05 KB, 800x450 - vist 300 ganger.)

* 20141102_142105 (Custom).jpg (71.24 KB, 800x450 - vist 240 ganger.)

* 20141102_152702 (Custom).jpg (27.17 KB, 338x600 - vist 263 ganger.)

* 20141102_151436 (Custom).jpg (25.12 KB, 338x600 - vist 270 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!