august 08, 2022, 10:56:11 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 70-talls Cal-look  (Lest 37654 ganger)
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #30 på: desember 04, 2013, 21:06:25 pm »

Looking good!!  Gliser
Antar det er deilig å kunne begynne å jobbe med litt nye områder. Stå på!
Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1010
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #31 på: desember 05, 2013, 18:22:51 pm »

Det er helt sikkert. Utrolig deilig å bytte ut rust med helt metall. Blir litt mere utfordring fremme.
Der er det feil innerskjerm venstre side + en del rust.  Gliser
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1010
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #32 på: desember 06, 2013, 13:00:06 pm »

Delesamlingen fortsetter også.

I posten i går kom det en liten pakke fra USA. 2.stk fordelere. En Bosch 010 og en 019.
Kjøpte to siden det var så billig Gliser

* Bosch 010 og 019.JPG (7.61 KB. 564x423 - vist 278 ganger.)


* IMG_3406 - Kopi.JPG (25.26 KB. 564x423 - vist 261 ganger.)




Det kom en pakke fra USA for noen uker siden også. Dette skal til meste drag motor i min blåe 59. Når den tid kommer! Håper det er leeenge til.
Men det er greit å samle inn deler når det dukker opp godsaker. 

NOS 90mm NPR sylindersett. Gliser

* 90NPR - Kopi.jpg (69.47 KB. 653x490 - vist 286 ganger.)


* 90mmNPR2 - Kopi.jpg (78.49 KB. 653x490 - vist 322 ganger.)

Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Rune
Seniormedlem
****
Innlegg: 463
Bosted: Hamar


Tlf: 97753310


Vis profil
« Svar #33 på: desember 06, 2013, 20:41:25 pm »

Luvs it!!    Gliser
Loggført

California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1010
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #34 på: januar 12, 2014, 21:04:29 pm »

Takker for gode ord Gliser

Da har det skjedd litt ting igjen.

Venstre innerskjerm har en gang i tiden vært utsatt for en real trøkk og hele quartreren er byttet til en nyere.
Innerskjermen har feil fasong og jeg ville prøve å banke den i riktig fasong Osteaktig.
Det gikk egentlig ikke så verst, men det ville blidt mange sveiseskjøter og mange timer med hamring for å fått en fin og rett overflate.

Så jeg stakk en tur til Raaen i dag for å hente en liten donor bit til innerskjermen. Tusen takk!
Under tectylen var lakken som ny. Veldig fornøyd med det.

Så ett steg frem og to tilbake. Men da blir det bra tilslutt Gliser

På tirsdag blir det å starte med sliping, måling og tilpassing for å finne ut hva som må kappes vekk. Vil ta så lite bit av bilen som mulig.

Kapp og deng!

* kapp - Kopi.JPG (14.81 KB. 564x423 - vist 343 ganger.)


Donor:

* donor. - Kopi.JPG (22.06 KB. 564x423 - vist 337 ganger.)



Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1010
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #35 på: februar 09, 2014, 13:36:34 pm »

Har begynt kapping av innerskjerm. Men ikke så mye fremdrift fortiden.
Skal bygge en 1776 til "konebilen" også har det blitt litt burbygging på Gasser'n til Vegard. Kjempe gøy å hjelpe til på dette prosjektet Gliser

Men det blir tid til ragtoppen også.

* kapp (2).JPG (7.37 KB. 564x423 - vist 318 ganger.)


Det dukker også opp deler til min egen dragmotor.
90mm Arias stempler Gliser

* IMG_3415.JPG (22.13 KB. 564x423 - vist 334 ganger.)


SuperFlow ARPM har også kommet med posten. Di ser kjempefine ut.
Bilde kommer....


« Siste redigering: februar 09, 2014, 21:10:00 pm av California Blue » Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Racing56
Medlem
***
Innlegg: 194
Bosted: Oslo


Porsche for fun, but VW forever!


Vis profil WWW
« Svar #36 på: februar 09, 2014, 14:52:31 pm »

Jeg liker de inspirasjonsbil(d)ene du har over benken der! Glad
Deilige Cal-lookere!
Loggført

Tor (Racing56) Fagerhøi

Member of: Stormtroopers, Veteran VW Klubben,
Porsche 356 Klubb Norge, Porsche 356 Registry US
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1010
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #37 på: februar 12, 2014, 10:54:37 am »

Alltid bra med inspirasjon.

Som sagt så er det en liten pause på ragtoppen.

Det nærmer seg vår og motor til denne skal bygges.


* Zenith blue 1967.jpg (77.18 KB, 410x308 - vist 370 ganger.)
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1010
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #38 på: februar 12, 2014, 11:00:31 am »

1776 med
Engel 120 kam
Engel løftere
Hjemmeporta org 1600 topper
42 DCNF med berg innsug og stag
Bosch 010 fordeler
Racetrim sump
DDS reimjhul.
dual quiet pack eksos

* 1776 veiv.JPG (7.58 KB. 423x564 - vist 270 ganger.)


* 1776 blokk.JPG (7.37 KB. 564x423 - vist 273 ganger.)

Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1010
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #39 på: februar 12, 2014, 11:02:53 am »

Superflow til ræsermotor. Kult

* SuperFlow.JPG (39.39 KB. 564x423 - vist 349 ganger.)


* SuperFlow innsug.JPG (29.25 KB. 564x423 - vist 305 ganger.)

Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1010
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #40 på: mars 10, 2014, 21:43:44 pm »

" Motor bygging" tar tid. Spesielt når ettermarkeds deler ikke er riktig maskinert.
Trodde kamdrevet var dårlig maskinert. Men fant ut i dag at enten en kam lob er feil eller en løfter.
Ett skritt fram og to tilbake. Igjen.
Ja ja da tar det jo bare enda lenger tid før jeg har motor i bilen.
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5815
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #41 på: mars 10, 2014, 21:49:16 pm »

Hva var det som var galt?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1010
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #42 på: mars 10, 2014, 22:00:16 pm »

Gadd ikke splitte blokka igjen i dag. Tar det i morgen.
Kam og løfter krasjer på en lob. Innsug.
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1010
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #43 på: mars 11, 2014, 14:45:48 pm »

Da løste dette seg enkelt. Uten maskinering. Kysser

4 av løfterene måtte bytte plass før det snurret fint rundt uten å krasje.  Glad


Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5815
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #44 på: mars 11, 2014, 14:54:43 pm »

Da løste dette seg enkelt. Uten maskinering. Kysser

4 av løfterene måtte bytte plass før det snurret fint rundt uten å krasje.  Glad




Målte du tykkelse på hode? og løft på hver av lobene? Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1010
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #45 på: mars 11, 2014, 15:05:21 pm »

Ja.

Lobene var det ikke mye forskjell på men løfterene var det stor forskjell på.
Så det var der problemet lå.

Men det må jo være forskjeller i blokka også siden det er forskjell i tykkelse på hodene.
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5815
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #46 på: mars 11, 2014, 15:22:40 pm »

Skjønner Glad

Sjekk løft på ventilene om det blir likt da Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1010
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #47 på: mars 19, 2014, 21:08:24 pm »

Fremgang er alltid bra.

Motorrommet er ledig og ny motor inn...

Litt småplukk på blokka er gjort, toppene er så å si klare til å måle cc og sylindere er vasket og lakkert sorte.
Det siste som ble gjort i går var måling av endeslakk. Med de shimsa jeg hadde tilgjengelig ble det bare .09mm. Litt i snaueste laget.
Erlend hadde et tynt og fint shims som jeg skal prøve neste gang. Håper på .12mm  og er innafor Glad

Så da blir det å måle vendehøyde og cc for å finne kompresjonen. Snart long block Gliser

* 1776 128.jpg (97.18 KB. 653x490 - vist 358 ganger.)



* 1776 127.jpg (79.47 KB. 653x490 - vist 333 ganger.)

Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #48 på: mars 31, 2014, 01:07:52 am »

Flott tråd dette. Følger med på framgangen!

Hadde du valgt deg ut farge? (blå?)
Loggført

California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1010
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #49 på: mars 31, 2014, 08:48:29 am »

Takk for det.
Bilen står litt på vent nå da det blir prioritert motor bygging.
Men kommer sterkt tilbake når motor er ferdig.

Farge er ikke bestemt enda. Men en tett farge blir det.
I et rent 70 talls preg.
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1010
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #50 på: april 02, 2014, 08:31:53 am »

Ny dag i garasjen i går.

Endeslakk satt til .11mm
CC i toppene er 42.5 og vendehøyde var bare .70mm.
Dette blitr litt i snaueste laget så jeg trenger .50 shims til 95.5 sats.
Rop ut om du har dette liggende.

Komp blir ca. 9.8 om jeg ikke husker feil.

Så jeg er fornøyd så langt og håper og tror dette blir gode 100 hk Osteaktig
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1010
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #51 på: april 09, 2014, 08:47:18 am »

Litt videre med motoren.
Sylindere og stempler på plass. Neste på lista er å få på alle ventilene på toppene, den ene er klar. På med støtstenger og montere toppene med riktig moment.
Sumpen skal på også, så begynner tilpassing av kjøleblekk.

Begynner å ligne en motor!

* 1776.JPG (37.19 KB. 564x423 - vist 299 ganger.)

Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #52 på: april 09, 2014, 10:45:49 am »

Looking good Osteaktig  Fortsatt leeeenge til sommeren.
Loggført

California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1010
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #53 på: april 09, 2014, 12:48:48 pm »

Haha det har ikke vært påske enda..... Øyerulling

Det går for tiden bare fremover så fortsetter det slik kanskje jeg rekker SCC Osteaktig
« Siste redigering: april 11, 2014, 12:10:27 pm av California Blue » Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1010
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #54 på: april 11, 2014, 12:09:21 pm »

En topp på plass + sump.

* Race trim.JPG (43.5 KB. 564x423 - vist 328 ganger.)


Har også begynt å slipe ned kjøleblekk for å modifisere og tilpasse for innsug.

Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #55 på: april 12, 2014, 12:15:04 pm »

Bra Fritte. Kanskje du rekker å få den ferdig til bug camp? Så slipper jeg å vente på deg etter lange bakker😄
Vi kan prøve garasjen på mandag så får du i ventilene på siste toppen.
Loggført
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1010
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #56 på: april 16, 2014, 17:58:41 pm »

Begge toppene er nå på og har begynt å justere vippestellet. En side ble ok etter
litt bytting av shims. Den ander siden er det en vippe som må ha mere klaring.
Det blir etter påske.

Håper å få kjøpt reste av kjøleblekk på blikktreffet.
Så er det ikke så altfor lenge igjen.  Osteaktig
« Siste redigering: april 16, 2014, 18:20:00 pm av California Blue » Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1010
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #57 på: mai 14, 2014, 20:57:06 pm »

Fin dag i garasjen i går.

Har fått tak i alt av kjøleblekk og dynamo.
Alt dette var brukte deler og måtte slipes rene for lakk og rust helt ned til stålet.

Tilpassing av blekket gikk veldig bra å gasserne går ikke i viftehuset.
Måtte bare gi falsen på viftehuset litt massasje med hammeren ett sted + litt sveising av unødvendige hull i noen av dekslene.

Fikk lagt et strøk med grunning i går også.

* Grunning.JPG (7.39 KB. 564x423 - vist 272 ganger.)


En liten test av kjøleblekk.

* 1776 test.jpg (87.37 KB. 653x490 - vist 317 ganger.)


Longblokk er klar så det gjeller å få alt detta andre klart også.
Men det går så sakte når man har så liten tid i garasjen.

* 1776..JPG (33.34 KB. 564x423 - vist 278 ganger.)





Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1010
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #58 på: mai 14, 2014, 21:11:47 pm »

Må også si at kokkekunsten til Vegard virkelig var effektiv. Sitronsyre og kokende vann. Skruer til kjøleblekk var som nye på no time Sjokkert
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1010
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #59 på: mai 22, 2014, 14:18:08 pm »

Må bare få si at blitema lakk er noe DRITT!
(som om jeg ikke viste dette fra før)

Etter et veldig bra resultat på sliping, sveisnig og grunning av kjøleblekk skulle jeg lakke alt blank sort i dag.
Biltema grunning og Biltema blank sort lakk for motor.
Resultatet er at det blir enkelte matte flekker/steder på alt. Lot det tørke og prøvde en gang til med samme resultat.
Samme steder da også.....?
også tendens til koking av lakken.

Prøvde også med vanlig "hobbylakk"
Samme skjer.

Det er ikke noe under Grunningen som tilsier at dette skal skje.
DRITT Sint

Så da blir det mattsvart isdede.
Det har funke før ihvertfall.

Fikk også renset og gått over Borch 010 fordeleren jeg skal bruke.
Den var møkkete å stygg inni men ble kjempefin etter vask og rens.
Sitronsyrevannet til Vegard funke nå også Gliser
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!