august 17, 2019, 17:15:59 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min 1303 Silverbig  (Lest 70697 ganger)
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1968
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #30 på: juli 01, 2014, 08:40:54 am »

Sandblåsing i mål


* 95E97DB5-94DE-4C8B-BEC5-484D404DC2CB.jpg (71.47 KB, 640x480 - vist 86 ganger.)
« Siste redigering: april 10, 2018, 22:02:30 pm av Endre S » Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
X
1967 Type 365 Squareback
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #31 på: juli 01, 2014, 22:37:52 pm »

Må få komme utenom en dag etter ferien og se hvordan du løser avtagbar plate. Har sett mange forskjellige løsninger.
Dette kommer til å bli en kjempebra bil!!
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
1303S73
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: Haugesund NRVWK


1303LS Org. Cab. & Gullhuset


Vis profil
« Svar #32 på: oktober 25, 2014, 22:25:09 pm »

Denne blir bra!
Loggført

1973 1303LS Org. Cab
1966 VW panel Gullhuset
1985 VW transporter syncro
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #33 på: oktober 31, 2014, 14:13:07 pm »

Hvordan går deg med Silver'en? den har vært i miljø nå alt for lenge uten at den er på enda Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1968
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #34 på: desember 03, 2014, 00:45:39 am »

Det tar litt tid dette ser eg...
Alle løse deler er klar til lakk, resten av bilen fraktes til lakkerer i nærmeste fremtid:-) skal prøve å dokumentere litt...
Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
X
1967 Type 365 Squareback
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #35 på: desember 07, 2014, 21:39:06 pm »

Ser frem til å følge med!  Glad
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1968
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #36 på: desember 31, 2014, 17:18:52 pm »

Litt dokumentasjon på slutten av året. Har hatt nogen produktive kvelder og fått pusset ned å behandlet alle småskader og bulker. Taket og partiet foran bakhjulet var vel det som hadde flest utfordringer. Men me klarte målet vårt, nemlig å få det grunnet før julaften. Det var en god følelse:-)

Skal prøve å bli flinkere å oppdatere men uansett, godt nyttår og takk for det gamle.


* C1D48D92-BF05-4035-8A92-8BC17E286988.jpg (59.95 KB, 800x600 - vist 84 ganger.)
« Siste redigering: april 10, 2018, 22:03:48 pm av Endre S » Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
X
1967 Type 365 Squareback
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1968
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #37 på: januar 04, 2015, 10:47:27 am »

Epoxygrunning og sprøytefyller på plass


Dette pusset meg å Jøran ned på fredag, og lørdag morgen fikk den et nytt strøk med fargegrunning.

Nå hentes det heim i dag, og skal kvile/herde ordentlig før lakk skal på.


* DBA1820D-1BB1-4D56-B33A-D1AD7EE50387.jpg (70 KB, 800x600 - vist 91 ganger.)
« Siste redigering: april 10, 2018, 22:06:00 pm av Endre S » Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
X
1967 Type 365 Squareback
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4057
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #38 på: januar 04, 2015, 13:24:36 pm »

Dette blir bra
Loggført

#3

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 2866
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #39 på: januar 10, 2015, 16:23:36 pm »

Fet bil, har ikke fått med meg dette prosjektet før. Blunker

Btw, har du liggende den bakplata fortsatt? Hvis den er i ok stand så trenger eg den! Glad
Loggført

Studenten som skal bygge muskler: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,33902.0.html
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1968
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #40 på: januar 12, 2015, 14:26:53 pm »

Takker for det :-)
Tilbake i garasjen og varmen er på :-) 20 grader + er fint å skru i.
Skal i gang med videre demontering. Bunnplata og hver en bolt skal skrues opp. Interiør er også under planlegging. Fikk tak i fullt porsche instrument for en stund siden og har lyst å lage til noe her. Vet det finnes ferdige dashbord, men det blir for enkelt. Orginalmotoren er plukket litt i biter. Blir bare en liten shinings her da oxy motorprosjekt kommer etterhvert. Btw den bakplata er ikkje noe å satse på ;-)

« Siste redigering: april 10, 2018, 22:06:46 pm av Endre S » Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
X
1967 Type 365 Squareback
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1968
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #41 på: februar 04, 2015, 23:50:40 pm »

Driver å skal konvertere cockpitten til litt storebrorlook siden eg syns den originale speedoløsning i 03 er mindre fint...
Så har eg då fått tak i instrumenter og ser nå at speedo er elektronisk. På porsche står visstnok sensor på gearkasse, så mitt spørsmål er jo om noen har gjort dette før? Eller er det porsche kasse som teller???
Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
X
1967 Type 365 Squareback
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3381
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #42 på: februar 05, 2015, 16:20:55 pm »

Driver å skal konvertere cockpitten til litt storebrorlook siden eg syns den originale speedoløsning i 03 er mindre fint...
Så har eg då fått tak i instrumenter og ser nå at speedo er elektronisk. På porsche står visstnok sensor på gearkasse, så mitt spørsmål er jo om noen har gjort dette før? Eller er det porsche kasse som teller???

Eldre Porsche hadde vel mekanisk? Jeg har i hvertfall instrument fra 914, hvor speedo er mekanisk
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1968
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #43 på: februar 05, 2015, 18:46:53 pm »

Gikk denne på lik linje med bobla? På wire til framhjulet?
Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
X
1967 Type 365 Squareback
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Eddi
Seniormedlem
****
Innlegg: 438
Bosted: Sandnes


Vis profil WWW

« Svar #44 på: februar 06, 2015, 11:46:45 am »

http://www.vollks.com.au/store/Electric-Speedo-to-Cable-Conversion-Kit.html
Loggført

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1968
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #45 på: februar 07, 2015, 08:44:22 am »

Ikke dum løsning det der, men har et 914 speedo for hånd, så prøver det først. Det skal visstnok gi tålig utslag på originalwire til framhjul
Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
X
1967 Type 365 Squareback
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #46 på: februar 07, 2015, 12:53:20 pm »

Driver å skal konvertere cockpitten til litt storebrorlook siden eg syns den originale speedoløsning i 03 er mindre fint...
Så har eg då fått tak i instrumenter og ser nå at speedo er elektronisk. På porsche står visstnok sensor på gearkasse, så mitt spørsmål er jo om noen har gjort dette før? Eller er det porsche kasse som teller???

Dette er grunnen til at det er mange porsche 911 der ute som en ikke kan stole på km standen. Er enkelt å lage en vippebryter som kutter en enkel kabel og speedo og telleverk stopper. Så kjører man på turteller og beregner fart på langtur og slår på speedo når man kjører i byen.
Loggført

1961 T1 - Custom
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4141
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #47 på: februar 07, 2015, 18:43:22 pm »

Driver å skal konvertere cockpitten til litt storebrorlook siden eg syns den originale speedoløsning i 03 er mindre fint...
Så har eg då fått tak i instrumenter og ser nå at speedo er elektronisk. På porsche står visstnok sensor på gearkasse, så mitt spørsmål er jo om noen har gjort dette før? Eller er det porsche kasse som teller???

Dette er grunnen til at det er mange porsche 911 der ute som en ikke kan stole på km standen. Er enkelt å lage en vippebryter som kutter en enkel kabel og speedo og telleverk stopper. Så kjører man på turteller og beregner fart på langtur og slår på speedo når man kjører i byen.

Og på BMW....

Man fikk kjøpt en splitter (kostet 35 DM, husker jeg) som gjorde at speedometeret kun telte halvparten av pulsene. Man tok den ut når man skulle ha service, og satte den inn etter. Da fikk man full servicebok, og halvparten så høy km.stand. Var populært hvis man kjørte langt.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1835
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #48 på: februar 09, 2015, 08:57:32 am »

944 914 924 har vel speedometer med wire til framholder, og disse har så og si samme rulleomkrets på dekka som bobla.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1968
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #49 på: februar 14, 2015, 10:56:29 am »

Da er vi kommet så langt.

Nå er det 2 ting som må på plass, det ene er å fysisk integrere dette på en pen måte, det andre er å finne sensorer som kan gi en noenlunde avlesning. i første omgang sensorer til type 1 blokk, så til wbx hvis det er forskjell da.
Har gravd å spurt litt rundt dette http://www.vwnorge.no/index.php/topic,63967.msg596839.html#new for å finne løsninger.
Det som er ekstra er analogt oljetemp,oljetrykk, oljenivå.
Har ikkje sjekket hvor porsche hadde sensorer men det kan jo sjekkes.  


* EE4A9E3C-7BE3-48D3-B732-1FFB907F6C3D.jpg (35.89 KB, 640x480 - vist 89 ganger.)
« Siste redigering: april 10, 2018, 22:10:07 pm av Endre S » Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
X
1967 Type 365 Squareback
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5343
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #50 på: februar 14, 2015, 10:59:59 am »

Da er vi kommet så langt. Nå er det 2 ting som må på plass, det ene er å fysisk integrere dette på en pen måte, det andre er å finne sensorer som kan gi en noenlunde avlesning.

Kult! Dette får du til å fungere og det vil sikkert se bra ut når du er ferdig. Fortsett med deg gode arbeidet!

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 861
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #51 på: februar 14, 2015, 13:38:01 pm »

Har du vurdert å "korte" Porche delen for å bare beholde 3 instrumenter i den og heller sette 3 standard 52mm VDO instrumenter i radio hullet?
Da får du antagelig plassert instrumentene i midten av rattet, og du får beholdt friskluft dysene på hver side...
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1968
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #52 på: februar 14, 2015, 13:58:22 pm »

Vurdert å vurdert.... Litt sånn 914 look da? Har vurdert nå og.... Nei, skal få plass til dette og friskluft på vindu. Syns 5 instrument er kult.Friskluft i midten flyttes eller fjernes. Vi får se litt etterhvert tenker eg.
Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
X
1967 Type 365 Squareback
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5673
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #53 på: februar 14, 2015, 15:25:21 pm »

Porsche hadde ett fokus når de designet 911 dashbordet, og det var at du så turtelleren gjennom rattet, her ser det ut som du vil se halve speedometeret og halve turtelleren (den kjipe delen Blunker )
Hadde du fått kortet inn podden litt tror jeg du hadde fått et finere resultat.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1968
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #54 på: februar 15, 2015, 00:38:45 am »

Ser den ugla, og takker for dine tanker. Dette er jo ei boble, og eg har måttet tenke litt til, og se litt i historikken. 356 hadde 2 instrument, senter midt mellom instrumenta, det samme har type 1 ghia. 914 har 3 instrument, senter turteller. Så er det å finne det som ser finest ut her da.
Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
X
1967 Type 365 Squareback
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1968
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #55 på: februar 15, 2015, 00:52:28 am »

Allerede med alt skum fjernet ser dashbordet mye bedre ut:-)

Nå spørs det om eg har gjort noe dumt. Kom plutselig på at eg hadde kjøpt et 914 cluster også... lurer på hvor det blir av...

Uansett, litt kapping og sitter igjen med 3 instrument...


* 85BEC8F5-2622-4D20-BCF4-99F7E8DCFB66.jpg (50.27 KB, 640x480 - vist 86 ganger.)

* 58066C8D-36FD-4B90-8271-B48589305B7A.jpg (40.73 KB, 640x480 - vist 113 ganger.)
« Siste redigering: april 10, 2018, 22:16:17 pm av Endre S » Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
X
1967 Type 365 Squareback
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5673
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #56 på: februar 15, 2015, 13:04:45 pm »

Jeg synnes du gjorde et riktig valg jeg, det kommer til å bli kult det der. Regner med at du skal ha ett litt mindre ratt også?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1968
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #57 på: februar 15, 2015, 23:28:07 pm »

Takk for det, ja det var ikke et vanskelig valg når eg fikk se det inni bilen. Skal ha et annet ratt ja.
Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
X
1967 Type 365 Squareback
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #58 på: februar 19, 2015, 13:38:10 pm »

Tøft! Jeg selv har kommet i tanke å bytte spidometer mot turteller. Hvem bryr seg om fart... Kult
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 1968
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #59 på: mars 07, 2015, 22:20:38 pm »

Noen timer til unnagjort, og karosseriet er løftet av, resten av hjuloppheng, girkasse, bremser kan nå demonteres

Prøver å finne ut hva som skal gjøres og lurer på om noen har vurdert dette ?

http://www.glenn-ring.com/resto/resto5.html

bygge om til 5 trinns girkasse.

Ellers vil eg bytte ut alle deler i bakstilling til porsche 944 deler som er bolt on. Har så smått begynt å sanke deler.


* 1425663262_3_FT10748_image_.jpg (3.37 KB, 120x90 - vist 532 ganger.)
« Siste redigering: mars 07, 2015, 22:46:51 pm av Endre S » Loggført

1974 Type 1303 SilverBIGL
X
1967 Type 365 Squareback
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Sider: 1 [2] 3 4 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!