Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2102
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #30 på: juli 01, 2014, 08:40:54 am » |
|
Sandblåsing i mål
|
|
« Siste redigering: april 10, 2018, 22:02:30 pm av Endre S »
|
Loggført
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
|
« Svar #31 på: juli 01, 2014, 22:37:52 pm » |
|
Må få komme utenom en dag etter ferien og se hvordan du løser avtagbar plate. Har sett mange forskjellige løsninger. Dette kommer til å bli en kjempebra bil!!
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
1303S73
Supermedlem
Innlegg: 735
Bosted: Haugesund NRVWK
1303LS Org. Cab. & Gullhuset
|
|
« Svar #32 på: oktober 25, 2014, 22:25:09 pm » |
|
Denne blir bra!
|
|
|
Loggført
|
1973 1303LS Org. Cab 1966 VW panel Gullhuset 1985 VW transporter syncro
|
|
|
scardeep
Supermedlem
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen
|
|
« Svar #33 på: oktober 31, 2014, 14:13:07 pm » |
|
Hvordan går deg med Silver'en? den har vært i miljø nå alt for lenge uten at den er på enda
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2102
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #34 på: desember 03, 2014, 00:45:39 am » |
|
Det tar litt tid dette ser eg... Alle løse deler er klar til lakk, resten av bilen fraktes til lakkerer i nærmeste fremtid:-) skal prøve å dokumentere litt...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
|
« Svar #35 på: desember 07, 2014, 21:39:06 pm » |
|
Ser frem til å følge med!
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2102
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #36 på: desember 31, 2014, 17:18:52 pm » |
|
Litt dokumentasjon på slutten av året. Har hatt nogen produktive kvelder og fått pusset ned å behandlet alle småskader og bulker. Taket og partiet foran bakhjulet var vel det som hadde flest utfordringer. Men me klarte målet vårt, nemlig å få det grunnet før julaften. Det var en god følelse:-)
Skal prøve å bli flinkere å oppdatere men uansett, godt nyttår og takk for det gamle.
|
|
« Siste redigering: april 10, 2018, 22:03:48 pm av Endre S »
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2102
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #37 på: januar 04, 2015, 10:47:27 am » |
|
Epoxygrunning og sprøytefyller på plass
Dette pusset meg å Jøran ned på fredag, og lørdag morgen fikk den et nytt strøk med fargegrunning.
Nå hentes det heim i dag, og skal kvile/herde ordentlig før lakk skal på.
|
|
« Siste redigering: april 10, 2018, 22:06:00 pm av Endre S »
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
|
« Svar #38 på: januar 04, 2015, 13:24:36 pm » |
|
Dette blir bra
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #39 på: januar 10, 2015, 16:23:36 pm » |
|
Fet bil, har ikke fått med meg dette prosjektet før. Btw, har du liggende den bakplata fortsatt? Hvis den er i ok stand så trenger eg den!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2102
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #40 på: januar 12, 2015, 14:26:53 pm » |
|
Takker for det :-) Tilbake i garasjen og varmen er på :-) 20 grader + er fint å skru i. Skal i gang med videre demontering. Bunnplata og hver en bolt skal skrues opp. Interiør er også under planlegging. Fikk tak i fullt porsche instrument for en stund siden og har lyst å lage til noe her. Vet det finnes ferdige dashbord, men det blir for enkelt. Orginalmotoren er plukket litt i biter. Blir bare en liten shinings her da oxy motorprosjekt kommer etterhvert. Btw den bakplata er ikkje noe å satse på ;-)
|
|
« Siste redigering: april 10, 2018, 22:06:46 pm av Endre S »
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2102
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #41 på: februar 04, 2015, 23:50:40 pm » |
|
Driver å skal konvertere cockpitten til litt storebrorlook siden eg syns den originale speedoløsning i 03 er mindre fint... Så har eg då fått tak i instrumenter og ser nå at speedo er elektronisk. På porsche står visstnok sensor på gearkasse, så mitt spørsmål er jo om noen har gjort dette før? Eller er det porsche kasse som teller???
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #42 på: februar 05, 2015, 16:20:55 pm » |
|
Driver å skal konvertere cockpitten til litt storebrorlook siden eg syns den originale speedoløsning i 03 er mindre fint... Så har eg då fått tak i instrumenter og ser nå at speedo er elektronisk. På porsche står visstnok sensor på gearkasse, så mitt spørsmål er jo om noen har gjort dette før? Eller er det porsche kasse som teller???
Eldre Porsche hadde vel mekanisk? Jeg har i hvertfall instrument fra 914, hvor speedo er mekanisk
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2102
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #43 på: februar 05, 2015, 18:46:53 pm » |
|
Gikk denne på lik linje med bobla? På wire til framhjulet?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2102
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #45 på: februar 07, 2015, 08:44:22 am » |
|
Ikke dum løsning det der, men har et 914 speedo for hånd, så prøver det først. Det skal visstnok gi tålig utslag på originalwire til framhjul
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #46 på: februar 07, 2015, 12:53:20 pm » |
|
Driver å skal konvertere cockpitten til litt storebrorlook siden eg syns den originale speedoløsning i 03 er mindre fint... Så har eg då fått tak i instrumenter og ser nå at speedo er elektronisk. På porsche står visstnok sensor på gearkasse, så mitt spørsmål er jo om noen har gjort dette før? Eller er det porsche kasse som teller???
Dette er grunnen til at det er mange porsche 911 der ute som en ikke kan stole på km standen. Er enkelt å lage en vippebryter som kutter en enkel kabel og speedo og telleverk stopper. Så kjører man på turteller og beregner fart på langtur og slår på speedo når man kjører i byen.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
|
« Svar #47 på: februar 07, 2015, 18:43:22 pm » |
|
Driver å skal konvertere cockpitten til litt storebrorlook siden eg syns den originale speedoløsning i 03 er mindre fint... Så har eg då fått tak i instrumenter og ser nå at speedo er elektronisk. På porsche står visstnok sensor på gearkasse, så mitt spørsmål er jo om noen har gjort dette før? Eller er det porsche kasse som teller???
Dette er grunnen til at det er mange porsche 911 der ute som en ikke kan stole på km standen. Er enkelt å lage en vippebryter som kutter en enkel kabel og speedo og telleverk stopper. Så kjører man på turteller og beregner fart på langtur og slår på speedo når man kjører i byen. Og på BMW.... Man fikk kjøpt en splitter (kostet 35 DM, husker jeg) som gjorde at speedometeret kun telte halvparten av pulsene. Man tok den ut når man skulle ha service, og satte den inn etter. Da fikk man full servicebok, og halvparten så høy km.stand. Var populært hvis man kjørte langt.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #48 på: februar 09, 2015, 08:57:32 am » |
|
944 914 924 har vel speedometer med wire til framholder, og disse har så og si samme rulleomkrets på dekka som bobla.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2102
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #49 på: februar 14, 2015, 10:56:29 am » |
|
Da er vi kommet så langt. Nå er det 2 ting som må på plass, det ene er å fysisk integrere dette på en pen måte, det andre er å finne sensorer som kan gi en noenlunde avlesning. i første omgang sensorer til type 1 blokk, så til wbx hvis det er forskjell da. Har gravd å spurt litt rundt dette http://www.vwnorge.no/index.php/topic,63967.msg596839.html#new for å finne løsninger. Det som er ekstra er analogt oljetemp,oljetrykk, oljenivå. Har ikkje sjekket hvor porsche hadde sensorer men det kan jo sjekkes.
|
|
« Siste redigering: april 10, 2018, 22:10:07 pm av Endre S »
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #50 på: februar 14, 2015, 10:59:59 am » |
|
Da er vi kommet så langt. Nå er det 2 ting som må på plass, det ene er å fysisk integrere dette på en pen måte, det andre er å finne sensorer som kan gi en noenlunde avlesning.
Kult! Dette får du til å fungere og det vil sikkert se bra ut når du er ferdig. Fortsett med deg gode arbeidet! Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
tmatre
Supermedlem
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp
|
|
« Svar #51 på: februar 14, 2015, 13:38:01 pm » |
|
Har du vurdert å "korte" Porche delen for å bare beholde 3 instrumenter i den og heller sette 3 standard 52mm VDO instrumenter i radio hullet? Da får du antagelig plassert instrumentene i midten av rattet, og du får beholdt friskluft dysene på hver side...
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2102
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #52 på: februar 14, 2015, 13:58:22 pm » |
|
Vurdert å vurdert.... Litt sånn 914 look da? Har vurdert nå og.... Nei, skal få plass til dette og friskluft på vindu. Syns 5 instrument er kult.Friskluft i midten flyttes eller fjernes. Vi får se litt etterhvert tenker eg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #53 på: februar 14, 2015, 15:25:21 pm » |
|
Porsche hadde ett fokus når de designet 911 dashbordet, og det var at du så turtelleren gjennom rattet, her ser det ut som du vil se halve speedometeret og halve turtelleren (den kjipe delen ) Hadde du fått kortet inn podden litt tror jeg du hadde fått et finere resultat.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2102
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #54 på: februar 15, 2015, 00:38:45 am » |
|
Ser den ugla, og takker for dine tanker. Dette er jo ei boble, og eg har måttet tenke litt til, og se litt i historikken. 356 hadde 2 instrument, senter midt mellom instrumenta, det samme har type 1 ghia. 914 har 3 instrument, senter turteller. Så er det å finne det som ser finest ut her da.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2102
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #55 på: februar 15, 2015, 00:52:28 am » |
|
Allerede med alt skum fjernet ser dashbordet mye bedre ut:-)
Nå spørs det om eg har gjort noe dumt. Kom plutselig på at eg hadde kjøpt et 914 cluster også... lurer på hvor det blir av...
Uansett, litt kapping og sitter igjen med 3 instrument...
|
|
« Siste redigering: april 10, 2018, 22:16:17 pm av Endre S »
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #56 på: februar 15, 2015, 13:04:45 pm » |
|
Jeg synnes du gjorde et riktig valg jeg, det kommer til å bli kult det der. Regner med at du skal ha ett litt mindre ratt også?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2102
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #57 på: februar 15, 2015, 23:28:07 pm » |
|
Takk for det, ja det var ikke et vanskelig valg når eg fikk se det inni bilen. Skal ha et annet ratt ja.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
scardeep
Supermedlem
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen
|
|
« Svar #58 på: februar 19, 2015, 13:38:10 pm » |
|
Tøft! Jeg selv har kommet i tanke å bytte spidometer mot turteller. Hvem bryr seg om fart...
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2102
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #59 på: mars 07, 2015, 22:20:38 pm » |
|
Noen timer til unnagjort, og karosseriet er løftet av, resten av hjuloppheng, girkasse, bremser kan nå demonteres Prøver å finne ut hva som skal gjøres og lurer på om noen har vurdert dette ? http://www.glenn-ring.com/resto/resto5.htmlbygge om til 5 trinns girkasse. Ellers vil eg bytte ut alle deler i bakstilling til porsche 944 deler som er bolt on. Har så smått begynt å sanke deler.
|
|
« Siste redigering: mars 07, 2015, 22:46:51 pm av Endre S »
|
Loggført
|
|
|
|
|