april 30, 2024, 01:18:29 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Snekkermesteren stenger 500hk Holey Moley tråden, oppdaterer kun turboroadster.  (Lest 148644 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #510 på: juli 24, 2015, 06:53:29 am »

Svingte innom DKL Garage i går kveld.
Monterte både oljetrykk ventilen og bypass ventilen av type HD så de skal kunne matche hverandre. Plugget med unbrako med locktite gjengetetting.
Fikk endelig lina opp reimhjul/dynamo, men kom da plutselig på at blokka er maskinert for sandseal, og den har jeg ikke montert enda.
Så da må header, turbo, wg og alle slanger av igjen for å komme til reimhjulet..
Så fikk jeg montert skikkelige klemmer rundt alle silikonslanger, simulert IC montering i bil og bestilt resten av delene jeg trenger til 76mm rør, koblinger og slanger.


* 11742748_859717437437868_3117007296802248652_n.jpg (72.78 KB, 800x600 - vist 447 ganger.)

* 11695754_859717380771207_6853406862849333180_n.jpg (73.91 KB, 800x600 - vist 367 ganger.)

* 11236548_859717340771211_7199238305993225579_n.jpg (33.96 KB, 450x600 - vist 319 ganger.)

* 11143160_859717420771203_6394625275183785150_n.jpg (48.54 KB, 450x600 - vist 313 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #511 på: juli 24, 2015, 06:58:06 am »

Grove dimensjoner  Gliser


* 11251820_859717327437879_4103616572685848535_n.jpg (56.09 KB, 450x600 - vist 394 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #512 på: juli 24, 2015, 08:18:06 am »

må ikke ha nøklene dine der! motoren din kommer til å rase!
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #513 på: juli 24, 2015, 08:27:36 am »

På en annen side så raser ikke bruksbilen så lenge nøklene ligger der... Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #514 på: juli 24, 2015, 21:47:13 pm »

Grove dimensjoner  Gliser

Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #515 på: juli 25, 2015, 10:05:07 am »

Ser veldig bra ut det her, men jeg ser det er ganske så mange skjøter og klemmer. Tror kanskje jeg hadde vurdert å fått helsveiset noen av stedene, det blir mange feilkilder for lekkasje. Klemmene og slangene ser ut til å være av god kvalitet dem, er ikke det, men med så mange skjøter og klemmer er i hvertfall muligheten tilstede en del steder... Bare en tanke   Blunker
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #516 på: juli 27, 2015, 08:07:48 am »

Ser veldig bra ut det her, men jeg ser det er ganske så mange skjøter og klemmer. Tror kanskje jeg hadde vurdert å fått helsveiset noen av stedene, det blir mange feilkilder for lekkasje. Klemmene og slangene ser ut til å være av god kvalitet dem, er ikke det, men med så mange skjøter og klemmer er i hvertfall muligheten tilstede en del steder... Bare en tanke   Blunker
Ja, jeg har ikke tenkt så mye i de baner.. Men helt enig. Tror jeg skal satse på å sveise sammen det meste som skal være inni bilen. Så det stikker ut 3 stk 76mm rør av brannveggen. Ett for turbo inn til intercooler, og to fra intercooler inn i spjeldhusene. De tre plassene vil jeg ha silikonslange med belg så den tåler litt mer bevegelse. Så blir det meste av røropplegget sveist og skjult inni bilen.
Begynner å haste med forberedelser til SCC nå, så må la motoren stå noen uker.

Men jeg fikk løst problem med for grunt toppdeksel i dag. Fikk en mekanisk bedrift til å tegne og skjære ut spacere i 15mm aluminium. Så limer jeg disse på Holey Moley! toppdekslene med JB weld, og bruker permatex på korkpakningen.
Det var J@sla dyrt, men var nødt å komme videre da jeg sto fast..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #517 på: juli 27, 2015, 22:52:33 pm »

..og slik ble toppdekselet 15mm dypere..  Glad


* image.jpg (85.76 KB, 800x600 - vist 312 ganger.)

* image.jpg (84.87 KB, 800x600 - vist 300 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #518 på: juli 29, 2015, 06:37:39 am »

Fikk montert sandseal i går kveld, lagde styrepinner til toppdeksel-spacerne ved å montere to stk M5 pinnebolter i hver.
Holdt på å kødde det til skikkelig med den sandsealen når jeg skulle presse den på plass. Bommet litt og fikk en skade på veiv/kile.
Ble litt filing og pussing på veiv-ende, kile og reimhjul. Men det ble bra til slutt.


* 11752613_862068197202792_8945248178417148058_n.jpg (42.73 KB, 450x600 - vist 284 ganger.)

* 11822313_862068233869455_8334616750397733759_n.jpg (49.08 KB, 450x600 - vist 292 ganger.)

* 11755099_862068263869452_3072554225422551392_n.jpg (32.6 KB, 450x600 - vist 285 ganger.)

* 11173407_862068317202780_2798893276501448663_n.jpg (29.48 KB, 450x600 - vist 283 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #519 på: august 21, 2015, 06:42:50 am »

Montert Holey Moley! sammen med tanke på ferdigstillelse nå.
Mangler å montere svinghjul, begynner å bestille AN deler til drivstoff slanger.
Så blir neste trinn å ta ut motor av Turboroadster, sette inn en midlertidig girkasse mens jeg venter på Jussi skal få bygd en..
Da er planen at jeg får kjørt inn kam og bremset motor mens jeg venter på girkasse. Det skal jo bygges ledningsnett og slikt og, det tar Marius Hognestad seg av.


* Holeymoley1.jpg (55.43 KB, 450x600 - vist 425 ganger.)

* IMG_4588.jpg (78.31 KB, 800x600 - vist 360 ganger.)

* IMG_4589.jpg (97.46 KB, 800x600 - vist 500 ganger.)

* IMG_4591.jpg (90.18 KB, 800x600 - vist 410 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #520 på: august 21, 2015, 06:46:42 am »

Prøvde en artig ide fra amerikansk dragrace miljø: Lage toppdekselpakning ved å smøre fett på toppen, og silikon på deksel. Så setter du dette sammen svakt så du får litt substans i mellom.
Når silikon er herdet kan du ta av dekslet, og du har formstøpt pakning som passer perfekt. Dette er første forsøk, de andre ble bedre:
 


* IMG_4585.jpg (70.07 KB, 800x600 - vist 359 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

vw61
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Sande


61 boble


Vis profil
« Svar #521 på: august 21, 2015, 07:30:15 am »

 Sjokkert Sjokkert Sjokkert vakkert! gleder oss til bremsing og SCC 2016  Blunker
Loggført
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #522 på: august 21, 2015, 14:39:02 pm »

Blir morro å se denne i action Gliser
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #523 på: august 30, 2015, 19:55:36 pm »


                                                                      Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert



HOLY MOLY DETTE BLE HELT SYKT


Gratulerer så meget
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #524 på: september 30, 2015, 08:06:55 am »

Fikk aldri roen med endeslark og treg rotasjon, så bestemte meg for å rive motoren og åpne blokken for å finne ut hvorfor jeg har minusklaring på veiv/svinghjul.
DPR oppgir at med 0,75shims skal jeg ha 0,15 klaring. Men uten shims har jeg ca 0,5mm minusklaring. Altså svinghjulet tar i lageret før svinghjulet bunner i wedgematen.

Forstår nå at jeg burde målt det bakre lageret og/eller montert svinghjulet for å sjekke dette før jeg lukket blokka.
Til mitt forsvar kan det sies at dette aldri ble nevnt noe sted, og dette er min første motor.
Mulig at min iver i å bruke de "beste" delene har ført til at bakre lager(Silverline HD T4 steelbacked delt for flensveiv) er tykkere(Bredere) enn originalt, og at dette er årsaken, men jeg tar det opp uansett.

Så slik ser ut motoren ut etter et par timer i går kveld:
(Har lagd hylle og samler deler i støvtette bokser etter hvert som de er rengjorte og klare for remontering.)


* IMG_5128.jpg (51 KB, 450x600 - vist 362 ganger.)
« Siste redigering: september 30, 2015, 08:10:39 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #525 på: oktober 26, 2015, 09:13:43 am »

Joda, jeg fant feilen i går. Helt utrolig teit, men det var nødvendig for meg å rive blokka for å finne feil. Kunne ikke se det uten å rive blokka egentlig.
Kunne gjerne tenkt det dog, så det får jeg ta på kappen for manglende erfaringer.

Dette gjorde jeg for å finne feilen.

Når jeg hadde delt blokka, tok jeg ut veiven, monterte svinghjul med bakre lager, og sjekket at endeslark var bra. Den var spot on 1mm, så med 0,75 shims ville jeg få 0,15 slark.
Deretter satte jeg veiva med svinghjul i blokka og lette etter obstruksjoner. Saumfarte veiv, skinker, lette etter slitasjemerker i blokk, klarte ikke å finne noen feil.

Men, når jeg kikket på svinghulet der det lå i det halve lageret i blokka, la jeg merke til den konte overgangen fra svinghjulet mot anleggsflata til simmeringen.
Jeg kunne også tydelig se, når blokka var delt, at det var plass til å trykke simmeringen mye lengre inn i blokka.
Simmeringen lå ca 1mm utenfor blokka pga monteringsverktøyet stoppet i dowelpins. Jeg tenkte ikke på at det dermed kunne ende ut på konen på svinghjulet..

Det som var feil, var at simmeringen bak svinghjulet ikke var helt inne. Dette gjorde at konen på svinghjulet presset på indre del av simmering som igjen førte til at det alt sto i spenn så det ikke var mulighet til å kjenne slakk.

Så nå er det full bygging igjen, etter jeg har gjort alt rent og sortert, skaffet nye pakninger og smurt opp på ny med fett og rette oljer.

Før:

* Holeymoley1.jpg (55.43 KB. 450x600 - vist 242 ganger.)


Etter:

* IMG_5317.jpg (80.77 KB. 800x600 - vist 256 ganger.)


Its all good!


* IMG_5308.jpg (49.27 KB. 800x600 - vist 282 ganger.)



Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #526 på: oktober 26, 2015, 09:17:23 am »

bra du fant ut av det. er greit å være 100% sikker på sånt  Blunker
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #527 på: oktober 26, 2015, 09:19:32 am »

Ja.. Ikke noe særlig å stå med fingrene i ørene på dynoday og tenke på at du egentlig aldri fant ut hvorfor..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #528 på: oktober 26, 2015, 12:39:29 pm »

Når man først snakker om de styrepinnene, regner med du har sjekket at svinghjulsbolten ikke treffer dem før svinghjulet? Blunker
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #529 på: oktober 26, 2015, 12:44:10 pm »

Når man først snakker om de styrepinnene, regner med du har sjekket at svinghjulsbolten ikke treffer dem før svinghjulet? Blunker
En av dem ligger i flukt, men velger å ikke ta den ned noe da alt er balansert. Regner med DPR har kontroll. De kan jo heller ikke ha testmontert hvis det hadde vært et problem, Knasten kunne heller ikke balansert veiva hadde det vært et problem. Klarer ikke å måle eller kjenne at noen stikker utforbi.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #530 på: oktober 26, 2015, 13:34:54 pm »

bra det ikke var mer alvorlig.  kan ebt prøve å gi den ene ett rapp med en dor.  og hvis du måtte ta av 1/10 del på den stiften har det lite betydning på balansering. siden det er så nære senter.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #531 på: oktober 26, 2015, 13:40:14 pm »

Ja, tenkte og på å legge to simmeringer oppå hverandre om jeg ikke finner på noe annet. Kan slipe ørlitegrann på den ene.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #532 på: oktober 26, 2015, 13:57:02 pm »

Ja, tenkte og på å legge to simmeringer oppå hverandre om jeg ikke finner på noe annet. Kan slipe ørlitegrann på den ene.

Hæ?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #533 på: oktober 26, 2015, 14:12:11 pm »

Ja, tenkte og på å legge to simmeringer oppå hverandre om jeg ikke finner på noe annet. Kan slipe ørlitegrann på den ene.

Hæ?
  Gliser "Ja, tenkte og på å legge to simmeringer oppå hverandre om jeg ikke finner på noe annet"= For å presse den lengre inn. Ikke bruke 2...
"Kan slipe ørlitegrann på den ene." = Dene ene dowel pin som er litt lang
 Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #534 på: oktober 26, 2015, 14:37:11 pm »

Når simmeringen allerede er så langt inne så er det jo bare et lite dunk med hammeren så sitter den fint.
Hør på knasten og ta frem en dor og smell til på pinnen, det kan være vrient å være sikker på at du har klaring hvis det er lite å gå på. Glad
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #535 på: oktober 26, 2015, 14:47:29 pm »

Ja, tenkte og på å legge to simmeringer oppå hverandre om jeg ikke finner på noe annet. Kan slipe ørlitegrann på den ene.

Hæ?
  Gliser "Ja, tenkte og på å legge to simmeringer oppå hverandre om jeg ikke finner på noe annet"= For å presse den lengre inn. Ikke bruke 2...
"Kan slipe ørlitegrann på den ene." = Dene ene dowel pin som er litt lang
 Gliser


Aha. For å få den til å sitte ja. Derfor man har en slik i skuffen:
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #536 på: oktober 26, 2015, 15:16:08 pm »

Erlend, som det står i tråden, jeg HAR brukt en slik. og den bunner i dowel pins.. FØR simmeringen kommer helt inn i sete. Så jeg får bare klakke den med hammeren.  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #537 på: oktober 27, 2015, 07:39:50 am »

Her er en kompletterende bildeserie som da skal forklare mer enn 1000 ord...


* IMG_5331.jpg (36.74 KB, 800x600 - vist 231 ganger.)

* IMG_5327.jpg (51.71 KB, 800x600 - vist 242 ganger.)

* IMG_5326.jpg (53.36 KB, 800x600 - vist 239 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #538 på: oktober 27, 2015, 18:34:11 pm »

Værktøjet fra CSP er dybere så du kan skrue simmeringen længere ind før du rammer veiven  Glad
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #539 på: oktober 28, 2015, 07:41:40 am »

Verktøyet jeg har er rundt 4mm innfrest for dowelpins. Men jeg kan jo og bore 8stk 10mm hull i samme hullmønster, så får jeg 5mm til før pinnene treffer bolthodet.
Satser dog på å bruke hammeren. Sleng det sammen og fyr opp!
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!