mars 29, 2024, 06:41:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 20
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Snekkermesteren stenger 500hk Holey Moley tråden, oppdaterer kun turboroadster.  (Lest 146560 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #360 på: desember 23, 2014, 08:09:31 am »

Takk, her har jeg lagd litt klaring mellom råder og kam:


* klaring-veiv-rader.jpg (36.19 KB, 450x600 - vist 382 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #361 på: desember 23, 2014, 08:13:05 am »

Og så har jeg fått spjeldhus med plenum, stag og litt småting.
Kommer sikkert til å sveise igjen begge ender på plenum og sette på ny 3,5" stuss på toppen av dette.
Intercooler har 3,5" I/O så jeg tror jeg bruker det over alt...



* spjeldhus-3.jpg (49.37 KB, 450x600 - vist 351 ganger.)

* spjeldhus-1.jpg (72.58 KB, 800x600 - vist 326 ganger.)

* spjeldhus-2.jpg (86.34 KB, 800x600 - vist 313 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

RIN94
Medlem
***
Innlegg: 209
Bosted: Rogaland- Nærbø



Vis profil
« Svar #362 på: desember 24, 2014, 13:27:10 pm »

Ser bra ut! Blir spendene og se hva du får ut av denne motoren!  Glad

Bare og gi en lyd om du skulle trenge noe hjelp til alu sveis der  Blunker
Loggført

1300 - 68mod
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #363 på: desember 25, 2014, 11:35:32 am »

hei
bare noen spørsmål

hvorfor velger du 4 spjell? hadde det ikke vert greiere med 1 stort?

hvorfor setter du dysene så høyt oppe ? kunne du ikke satt dem sån at dem sprøyet rett inn i insugskanalen? mot ventilen

husk dette er bare spørsmål ikke noe kritikk

forsatt god jul mvh Kåre
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #364 på: desember 28, 2014, 16:29:45 pm »

Hei Kåre.
Valgt 4 for å få bedre kontroll på lavfart kjøring, da det blir fullsekvensiell tenning og sprut.
Lettere å få det riktig når du kan finstille hver kanal.
Har og dyseholdere i manifoldene men de er på innsiden. Kunne gjerne tenkt meg å hatt dem i manifolden på utsiden så de hadde sprøytet rett inn. Har vurdert muligheten for å endre plassering av dyser, det tar jeg stilling til etterhvert.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #365 på: desember 28, 2014, 16:31:05 pm »

Ser bra ut! Blir spendene og se hva du får ut av denne motoren!  Glad

Bare og gi en lyd om du skulle trenge noe hjelp til alu sveis der  Blunker
Takk, vi har skikkelig sveiseapparat her i verkstedet og, så vi får se :-)
« Siste redigering: desember 28, 2014, 16:34:24 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #366 på: desember 31, 2014, 11:12:17 am »

Bestilte utstyr for kam synk i begynnelsen på oktober. Nå er de snart ferdig med å produsere den...
Veldig snerten liten sak..


* camsync.jpg (44.18 KB, 600x600 - vist 303 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #367 på: desember 31, 2014, 17:14:42 pm »

Ja det kan nok ta litt tid, bestilte min i august og fikk den i desember.


* image.jpg (47.17 KB, 634x475 - vist 296 ganger.)

* image.jpg (53.77 KB, 634x475 - vist 279 ganger.)
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #368 på: januar 01, 2015, 20:09:48 pm »

Han lagde 9stk nå, og alle var solgt. Men så ville Trond ha en, så jeg spurte om hadde hadde flere.
Han fant deler til 2 stk, vi har kjøpt den ene av dem så han bør ha en igjen i dag om andre trenger.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #369 på: januar 20, 2015, 07:55:17 am »

Så har vi gjort noen casemods på oljegalleriet, vi begynner med aerodynamiske tilpasninger samt ekstra hull til lufting i fremre halvdel i løpet av uka.


* IMG_1804.JPG (45.72 KB, 640x480 - vist 279 ganger.)

* IMG_1817.JPG (15.25 KB, 640x480 - vist 250 ganger.)

* IMG_1821.JPG (15.51 KB, 640x480 - vist 260 ganger.)

* IMG_1822.JPG (15.73 KB, 640x480 - vist 286 ganger.)

* IMG_1807.JPG (18.71 KB, 640x480 - vist 259 ganger.)
« Siste redigering: januar 20, 2015, 08:01:00 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #370 på: januar 20, 2015, 08:17:54 am »

Sånn som jeg oppfatter det med lufting i blokka nå, skjer det en pulsering av luft inne i blokka når syl 1-4 og 3-2 pulserer mellom fremre og bakre blokkhalvdel.
Det er originalt åpning mellom dem for å ventilere dette fra fremre til bakre del. Bakre del har deretter lufting gjennom dynamofoten.
Men med større boring, lengre slag og høyere turtall, blir dette designet for lite.
Resultatet blir gjerne at litt olje kan piskes til skum av lufttrykket og roterende deler, lufta og noe av oljen finner en vei ut i "friheten" (som regel på eksosen og steinen på gårdsplassen) samt effekt forsvinner pga intern luftmotstand.

Så da har vi John Maer sine mods, de går ut på bedring av oljeflow og hvordan lufta flytter seg i blokka. Slik som jeg oppfatter det, gjør han dette fordi han vil bruke luftingen i bakre del av blokka.(Dynamofot)
Så er det dem som har funnet ut at for å avhjelpe denne dårlige luftinga i fremre halvdel, setter de en kraftig utlufting fremme ved syl. 1 i blokka, for å avhjelpe problemet.
Begge disse metodene skal visst fungere fint.

SOA og Formula Vee tenkte å ta en "Ole Brum løsning" hvor vi gjør begge deler.
Så vi følger John Maer sine mods, og gjør dem som beskrevet, og setter i tillegg inn en 1"BSP messing slangenippel for å lufte ut gjennom en 30mm slange i fremkant.
Vi tar ut en kraftig slange fra dynamofot og fremre del av blokka, og setter retur inn under oljenivå i dypsumpen for å hindre luftlekkasje motsatt vei.

Ventilasjonsboksen blir et alurør på Ø76x300mm med innvendig skilleplate for oljen å separere på, med et digert filter på toppen.

Så får vi se om vi har gjort alt riktig når det skal testes i virkeligheten. Bør få en indikasjon allerede ved bremsing.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #371 på: januar 20, 2015, 10:04:57 am »

En annen ting å tenke på ved å bruke 30mm pumpe:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=280293 Står mye bra her om oljetrykk :-)
Jeg satser på oljepumpe lokk fra CSP med overtrykks ventil...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #372 på: januar 20, 2015, 13:44:35 pm »

Men husk, om pumpen drar i filler oljen pga kavitasjon så synes det ikke på trykkinstrumentene i denne testen. CSP har testet mye på dette her, de har et glassrør etter pumpa så de kan se når oljen blir uklar pga gassbobler. Kavitasjon skjer når suget ikke lenger matcher hva pickuprøret kan levere. Youtube har fine demonstrasjoner på Cavitation.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #373 på: januar 20, 2015, 14:34:48 pm »

Men husk, om pumpen drar i filler oljen pga kavitasjon så synes det ikke på trykkinstrumentene i denne testen. CSP har testet mye på dette her, de har et glassrør etter pumpa så de kan se når oljen blir uklar pga gassbobler. Kavitasjon skjer når suget ikke lenger matcher hva pickuprøret kan levere. Youtube har fine demonstrasjoner på Cavitation.
Men da vil vel CSP sitt lokk hjelpe? Etter som jeg kan se på designet når jeg sto med det i hånda, slipper den olja forbi pumpa, da vil den ikke klare å suge så mye, og det blir mindre kavitasjon i olja ved pickuprøret? Men tror og problemet øker med lengden på pickup røret. Nå står mitt rundt 15mm over bunnen av dypsumpen. Men røret er noe større enn det originale da det er tredd over.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #374 på: januar 20, 2015, 15:30:06 pm »

Lokket til CSP gjør det samme som alle disse pressure relief lokkene gjør... når tykket blir høyere en fjæra i lokket klarer å holde igjen returnerer olja tilbake til sugesiden. For å ikke blåse oljefilteret. CSP's egen 500 hester skal gå med 22 mm pumpe for å ha bedre smørefilm.
Loggført

Speed is no substitute for direction
kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #375 på: januar 20, 2015, 15:49:17 pm »

Jeg for min del "nedgraderer" fra 30mm til 26mm denne sesongen, jeg tror det vil løse flere problemer for min del. Glad
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #376 på: januar 20, 2015, 18:26:18 pm »

Har planer om å kappe røret til peilepinnen 10mm så peilepinnen går helt ned. Og så kjøre med olje så det såvidt vises helt nederst på kald motor..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #377 på: januar 21, 2015, 08:13:37 am »

Kom litt lengre på veivhusventilasjon i går kveld: (Nippel er kun for å teste størrelse på gjengeparti  Blunker 1" BSP) Slange blir rundt 30mm.



* IMG_1835b.jpg (134.87 KB, 640x480 - vist 238 ganger.)

* IMG_1833.JPG (41.49 KB, 640x480 - vist 251 ganger.)

* IMG_1832.JPG (30.24 KB, 640x480 - vist 252 ganger.)

* IMG_1834.JPG (29.09 KB, 640x480 - vist 277 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #378 på: januar 21, 2015, 10:09:00 am »

Det ble litt stort dette bildet men det driter eg i..  Glad
Henta fra FB siden til get back on track, her ser du ringene i sylinderne... Blunker


* dallandgidderikke.jpg (114.66 KB, 656x492 - vist 309 ganger.)
« Siste redigering: januar 21, 2015, 13:24:00 pm av Trond Dahl » Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #379 på: januar 21, 2015, 12:15:57 pm »

Takk, ja jeg har sett hvordan det virker.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #380 på: januar 21, 2015, 12:49:55 pm »

Takk, ja jeg har sett hvordan det virker.

Da er det til læring for resten Glad

Trond Dahl: du må gjerne skalere ned bilde hvis du gidder, mei ikke vite hvordan...
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #381 på: januar 21, 2015, 13:25:13 pm »

Takk, ja jeg har sett hvordan det virker.

Da er det til læring for resten Glad

Trond Dahl: du må gjerne skalere ned bilde hvis du gidder, mei ikke vite hvordan...

Du gadd ikke mener du? Tok circa 30 sekunder å fikse
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #382 på: januar 21, 2015, 13:28:47 pm »

Takk, ja jeg har sett hvordan det virker.

Da er det til læring for resten Glad

Trond Dahl: du må gjerne skalere ned bilde hvis du gidder, mei ikke vite hvordan...
Du ikke være mester i verden på alt..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #383 på: januar 21, 2015, 20:40:29 pm »

Tommel opp for prosjektet...  Glad
Å ekstra tommel opp for bildenavnet på "Get back on track" bildet... Blunker
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #384 på: januar 22, 2015, 08:51:27 am »

Takk, ja jeg har sett hvordan det virker.

Da er det til læring for resten Glad

Trond Dahl: du må gjerne skalere ned bilde hvis du gidder, mei ikke vite hvordan...

Du gadd ikke mener du? Tok circa 30 sekunder å fikse


Takk Trond, du er så grei... Gliser
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #385 på: januar 22, 2015, 08:57:18 am »

Vanskelig det med gjenger syns jeg..
Når jeg måler utvendig på slangefitting, er den ca 26mm. Da er det nærliggende å tro at den er 1".
Men nå har jeg lært at tommer er målt på innsiden (!) og millimeter på utsiden..
Så det som jeg trodde var 1" er egentlig en 3/4"..
Må visst ta en tur å måle blokka igjen...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #386 på: januar 22, 2015, 09:05:47 am »

Stemmer det.. Når jeg skulle gjenge 3/4" NPT i min, måtte jeg borre ut til 24mm (som jo ca er 1") før jeg begynte å gjenge. Glad
Loggført
Sveins Autohaus
Juniormedlem
**
Innlegg: 58
Bosted: Bergen

Canpro AS


Vis profil

« Svar #387 på: januar 22, 2015, 09:27:23 am »

Men nå har jeg lært at tommer er målt på innsiden (!) og millimeter på utsiden..

Tommegjenger for skruer blir målt utvendig på samme måte som mm. Disse kalles vel UNC og UNF.
Rørgjenger er tenkt gjenget på et rør, og her er det diameter inni røret som bestemmer. Utvendig gjengediameter på rørgjenger vil derfor være unaturlig stor i forhold til benevning  Glad
« Siste redigering: januar 22, 2015, 09:32:14 am av Sveins Autohaus » Loggført

'64 Dobbelkabiner
'73 1303S
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #388 på: januar 22, 2015, 09:35:53 am »

Beklager, men jeg får meg bare ikke til å bore et 35mm hull i blokka.  Gliser Var å kikket og målte.
Det blir 3/4" med 1" slange. Sammen med casemods må det bli bra nok.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #389 på: januar 22, 2015, 14:13:21 pm »

Noen som har noen Ø25mm alu rørstubber eller en halvmeter?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 20
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!