april 26, 2024, 06:15:29 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min -74 1303 Super Dumper - en lang reise som sklir ut...  (Lest 55541 ganger)
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #150 på: juni 10, 2015, 14:11:03 pm »

Baner med høyere snitthastighet i svingene vil vel gi mye mer temp i dekka enn hva man kan få til på en gokartbane? Mulig jeg tar helt feil..... Høye hastigheter gir jo varme i dekka i seg selv...
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #151 på: juni 10, 2015, 22:35:34 pm »

Jeg tror du har helt rett Speed-Demon
Loggført

Speed is no substitute for direction
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #152 på: juni 11, 2015, 00:31:51 am »

Rett før det trege kameraet mitt fikk tatt det bildet var innerhjulet nesten 4 fingre høyt fra underlaget.
Noe i oppsettet speller ikke helt reint.
Men kult å se på , det var det Glad
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #153 på: juni 11, 2015, 08:35:37 am »


Jeg hadde også problem med att innerhjulet letter fra veien, og det kommer nok av et missforhold mellom stivheten på fjærene foran i forhold til bak, eller at stabstaget foran er alt for stivt.
Det ble ikke nok tid til å teste demper innstillinger... og jeg rakk heller ikke å løfte ut basskassa.  Øyerulling


Interessant dette her. Jeg ble også fortalt av tilskuere at ghian lettet på innerhjulet foran, men jeg kjører uten stab foran, men med 19mm bak. Std fjører bak, men 2" korta puma foran, så de er noen % stivere enn originalt.

Når du sier misforhold i stivhet foran/bak, er det fordi du vet de ikke er riktig, eller er det basert på observasjonene med hjulløft.

Jeg opplevde også en del hjulspinn på innerhjulet ut av svinger, men det er vel ikke så rart med org girkasse/diff at det er såpass stor vektforskyvning at diffen løser ut.
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #154 på: juni 11, 2015, 12:25:34 pm »

Jeg lå bak deg og så helt tydlige løft på innerhjul i sving, så det kan bekreftes. Har ikke studert filmene ennå, har jeg det der skal jeg legge ut. Glad
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #155 på: juni 11, 2015, 17:40:38 pm »

Jeg bytta til Tykkere SwayAway torsjonsstaver bak i vinter for å se om det hjalp mot hjulløft på HMR men girkassa ville ikke så fikk desverre ikke prøvd ut. Hadde også mye hjulløft med senka Boble koni dempere Kersher fjerbein stabstag i hue og ræva men originale 40 år gamle staver bak.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #156 på: juni 11, 2015, 19:01:42 pm »

Stavene bak til 66 og eldre er litt stivere, men de passer vel ikke IRS?
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #157 på: juni 12, 2015, 12:26:32 pm »

Det er egentlig ikke så rart at den løfter foran da fjærene foran er 180lbs og bak sitter det originale IRS staver, jeg har tykkere sway a way liggende, men jeg hadde lyst å montere justerbare fjærplater samtidig med at jeg satt de på. Men det blir rett og slett for dyrt. Vi får se om det blir tid til å fikse det i løpet av ferien.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #158 på: juni 12, 2015, 18:12:27 pm »

Har du stab stag bak?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #159 på: juni 12, 2015, 18:25:54 pm »

Det er lange staver på irs, så 66 passer ikke.

Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #160 på: juni 12, 2015, 22:58:53 pm »

Jeg har stab stag bak, bug pack eller noe.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #161 på: juni 15, 2015, 18:10:27 pm »

Hvis du ikke er plaget med at den er for myk i dumper så er det vel stab staget som er for mykt til autoslalom. På tide å brette opp ermene og få laget ett justerbart knivstag bak.!  Kult Gliser
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #162 på: juli 07, 2015, 08:53:17 am »

Heldigvis var det coilen som var avgått med døden, pluss at det var rusk, eksoslekkasje og usynk...
Disse .50 tomgangsdysene tetter seg for et godt ord, etter 23 runder med å blåse dysene og to forgasser rensinger har de holdt seg åpne. Men ikke før etter at det ble satt inn nytt bensinfilter og innsugsfilter på motoren.
Nå har jeg kjørt en 30 mil med den etterpå og den funker fint som bruksbil, man kan ikke føle overgangen fra lavfart til hovedysene i heletatt og motorkarakteren er helt smooth. Glad

Loggført

Speed is no substitute for direction
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #163 på: juli 07, 2015, 20:24:00 pm »

Fantastisk, tommel opp!!  Gliser
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #164 på: juli 08, 2015, 08:49:18 am »

Takk Johnny  Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #165 på: juli 08, 2015, 08:55:50 am »

Takk Johnny  Glad


Ser ut som den står stødig Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #166 på: juli 08, 2015, 08:58:22 am »

Har du foresten vurdert røde fangere? Tenker litt i de baner siden fraværet av krom på resten av bilen er totalt:-)
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Anders
Seniormedlem
****
Innlegg: 341
Bosted: Oslo


Hårda Tider


Vis profil
« Svar #167 på: juli 08, 2015, 09:32:18 am »

Tøffe bilder og veldig kul "stance" señor!

PS. liker at fangern er i krom..  Osteaktig
Loggført



Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #168 på: juli 08, 2015, 13:27:34 pm »

Har du foresten vurdert røde fangere? Tenker litt i de baner siden fraværet av krom på resten av bilen er totalt:-)

Jeg tror krom fangerne løfter inntrykket av bilen, den ser fortsatt ganske vintage ut med de på.
Har da både dørhandtak og motorlukegrep i krom... men man vet aldri.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #169 på: juli 08, 2015, 13:28:51 pm »

Tøffe bilder og veldig kul "stance" señor!

PS. liker at fangern er i krom..  Osteaktig

Takk for det amigo!



Loggført

Speed is no substitute for direction
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #170 på: juli 08, 2015, 13:34:53 pm »

Lekkert
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #171 på: juli 08, 2015, 13:40:08 pm »

Bøsolainen!

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #172 på: juli 08, 2015, 16:34:34 pm »

Liker virkelig veien du har gått med denne Kult
Er det en 1915 som sitter baki der Øyerulling
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #173 på: juli 08, 2015, 16:53:55 pm »

Jepp, denne motoren blir å se i en annen prosjekt tråd i løpet høsten.  Glad
Må bare sotere ut barnesykdommene først.
Loggført

Speed is no substitute for direction
weber
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted: østlandet



Vis profil
« Svar #174 på: juli 08, 2015, 17:32:26 pm »

@Hot Owl
jeg har en maken bil som deg, samme årsmodell, og med samme motor 1915cc.
Den er breddet med 9" bak og 7" forran, senket bak, men gjenstår å få senket bilen forran....
vurderer å anskaffe senkede fjærbein, kjøpe dem på ebay, men ......... siden du er forhandler på
støtdempere etc., kan du skaffe meg noen coilovere som senker ca det du har?
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #175 på: juli 09, 2015, 09:33:15 am »

Hei Weber,

Ja jeg kan ta inn AVO fjærbein til deg, like til de jeg har på bilen.
De er justerbare på både høyde og demping. Send meg en PM så finner vi ut hva du behøver.
Jeg har nettopp bestilt litt mykere fjærer til min for å se hvordan det påvirker veiholdningen.  Øyerulling
Loggført

Speed is no substitute for direction
Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #176 på: juli 28, 2015, 08:27:25 am »

Heldigvis var det coilen som var avgått med døden, pluss at det var rusk, eksoslekkasje og usynk...
Disse .50 tomgangsdysene tetter seg for et godt ord, etter 23 runder med å blåse dysene og to forgasser rensinger har de holdt seg åpne. Men ikke før etter at det ble satt inn nytt bensinfilter og innsugsfilter på motoren.
Nå har jeg kjørt en 30 mil med den etterpå og den funker fint som bruksbil, man kan ikke føle overgangen fra lavfart til hovedysene i heletatt og motorkarakteren er helt smooth. Glad



Fantastisk riktig look. Men bakluka er litt tam etter min smak når den er helt smooth. Er ikke denne bilen en perfekt kandidat for en ørliten velplassert ducktail?
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #177 på: juli 28, 2015, 11:34:18 am »

Takk, det kommer nok til skje noe med bakluka med tid og stunder. Men en stjert sitter langt inne;-)

I går ble det montert 27 mm Sway-a-way bak, og i kveld blir det prøvekjøring med etterjustering av høyden.
På søndag ble det montert 160 lbs fjærer foran, dvs 20 lbs ned. Så får vi se hvordan det påvirker.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #178 på: august 25, 2015, 12:49:39 pm »

Da er SCC over og dessverre ble det litt for snaut med tid på slutten til å fikse irriterende småfeil på denne bilen.
Motoren som sitter i den sliter med oljedrypping, så den må ut for et kjapt oversyn, det er også noe hemningsløst irriterende løsninger på den som må fikses.
Da slalomkjøringen skulle begynne på Lørdag viste det seg at venstre gasser var løs. Og siden viftehuset ikke kan løftes ut er det et katteslagsmål å få til.
Men ved hjelp av to godt utstyrte (?) outlaws fik jeg strammet om dette, men jeg rakk ikke tørke ut av drypp panna som jeg hadde tenkt til. Så da starten gikk nådde oljen eksospotta med god røykutvikling som følge. Flaut. Det ble en halvslapp runde med god avstand til kjeglene, og som på Varna stopper motoren i skap høyresving (bensinmangel?)  så jeg surret bort litt tid på å kjinne frem bensin til gasserne, men det holdt til en rundetid på 31 sekunder likevel. Og pga mangel av tid parkerte jeg hele greia... tror nok det skal gå å plukke et sekund eller litt til av tiden bare lysten kommer tilbake.  Øyerulling 
Loggført

Speed is no substitute for direction
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #179 på: august 25, 2015, 12:54:40 pm »

Noe Tenke på  Øyerulling


*  (39.83 KB, 450x600 - vist 434 ganger.)
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!